Kawasaki versys 650 deel 4

Ik rijd winter en zomer en ik vertroetel mijn versysje veel meer dan mijn eigen vriendin }) ;) *D maar idd ik poets mijn versys maniacaal maar doet dat ook super graag kan me uren eraan bezig houden. 2×per week poetsen 1x gwn poetsen en 1x haal ik alle plastic eraf.
 
Laatst bewerkt:
De Gen 1 rijders zijn in de minderheid geloof ik, maar wellicht toch iemand die een tip heeft.

's avonds reflecteerd een deel van je koplamp aan de onderkant van je ruitje aan de binnenkant. Heeft iemand daar al een mooie oplossing voor gevonden?

Stukje mat zwarte ductape kan natuurlijk, maar misschien heeft iemand een mooiere oplossing?

Geen last van / nooit opgevallen maar nu heb ik wel een verhoogd Givi ruitje die ook nog eens in de hoogste stand staat en daarmee een flink stuk naar achteren.
Het ruitje begint bij mij een paar centimeter achter het glas van de koplamp.
 
In de lage stand zat mijn ruitje al gelijk met het zilveren bodywork.
full
 
De MRA zit duidelijk iets verder naar voren. Net genoeg om dus wat strooilicht op te pakken en te reflecteren.
full
 
Ik rijd winter en zomer en ik vertroetel mijn versysje veel meer dan mijn eigen vriendin }) ;) *D maar idd ik poets mijn versys maniacaal maar doet dat ook super graag kan me uren eraan bezig houden. 2×per week poetsen 1x gwn poetsen en 1x haal ik alle plastic eraf.

Ik zou je een hand kunnen geven , alleen rijd ik in de winter :N en ben eigenlijk wel meer een mooi weer rijder :Y .
Maar van poetsen ben ik niet vies , durf eigenlijk wel naar elke rit mijn motor goed te poetsen ook regelmatig het kunstof er af om daar onder ook schoon te kunnen houden .
Ik zelf ben er ook altijd trots op dat mijn fiets er ook nog zo mooi uit ziet ,en die compliment krijg ik ook bij mijn dealer *O* .

Maar dat is ieder zijn ding .
 
De mijne krijgt na de meeste ritten een "kattenwasje" (vliegjes en muggen van de voorzijde verwijderen en een snelle spons over de velgen) en 1x per week een sopje (maar het plastic laat ik rustig zitten... ik denk niet dat dit ervoor gemaakt is om 52 keren per jaar eraf geschroefd te worden).
 
als je alles met beleid los en vast maakt zie ik er geen graten in hoor alles word ook op moment vast gezet volgens het wp boekje. doe het al bijna 2 jaar zo en alles zit nog mooi strak.
 
Ik ben helemaal geen poetser, maar maak wel regelmatig de Versys schoon met s100.
En hier en daar wat bevlekken met wd40 verwijderen.
Wel spuit ik de motor regelmatig in met siliconen spray, alle metalen delen wel te verstaan.
Bij mijn vorige motor kreeg ik na ruim 100.000 km nog de complimenten dat ie er zo mooi uitzag.
Ergo; beetje bijhouden en metaal vettig houden = behoud van je spullen :Y
 
als je alles met beleid los en vast maakt zie ik er geen graten in hoor alles word ook op moment vast gezet volgens het wp boekje. doe het al bijna 2 jaar zo en alles zit nog mooi strak.

Toch heeft hij wel gelijk. Die motoren kunnen 2 ton draaien en die motor kan dus zo 25 jaar mee met de gemiddelde km’ers die men maakt. Dat demonteren gaat de boel niet beter van worden. Met regelmatig olie, je overige onderhoud en wekelijks schoonmaken dan blijft hij ook wel mooi hoor. :t
 
Aan die poetsers zitten wel meer schroefjes los dan alleen aan de motor... moet niet gekker worden elke week je halve motor uit elkaar :P

Heb ook zo'n collega, die klaagt nu dat hij het niet red in 1 dag de auto te wassen, maar dat hij er eigelijk 2 dagen voor nodig heeft..
 
Kamperen dan kunnen we mss samen staan op de camping? ben dan wel maar net terug van Luxemburg maar dat moeder de vrouw maar goed vinden. :9 }) @ eddy ik zie dat je niet zo ver van mij woont zal is kijken dat ik die dag verlof kan nemen kunnen we mss samen naar het treffen rijden?


is prima voor mij *O* , ik vertrek wel vrijdag het liefst rond een uurtje of 9 om nog een deftige plaats te hebben op de camping , het zou fijn zijn om met nog versys fanaten te kamperen , misschien kunnen we nog iets regelen met salami ook want die moet ook met zijn makkers langs luik denk ik ,dan kunnen we misschien al met 3 versys rijders op de camping kennis maken.
 
Laatst bewerkt:
is prima voor mij *O* , ik vertrek wel vrijdag het liefst rond een uurtje of 9 om nog een deftige plaats te hebben op de camping , het zou fijn zijn om met nog versys fanaten te kamperen , misschien kunnen we nog iets regelen met salami ook want die moet ook met zijn makkers langs luik denk ik ,dan kunnen we misschien al met 3 versys rijders op de camping kennis maken.

Zal wel even zoeken worden, we zullen niet de enigen zijn op de camping :P
 
Haha zal mijn fluo helm ook opzetten dan kan het zeker niet missen. :Y _O- mijn verlof is goed gekeurd dus camping en weiswampach her a come *O*
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond de VSYS M6L dvr voor motoren op de Versus gemonteerd. Veel kabels!
Maar het werkt prima. Slaat als het goed is automatisch aan als de motor beweegt en start. En gaat ook weer uit. Voor en achtercamera, dus rondom zicht.

Hopelijk snachts ook goed genoeg beeld. De sample beelden lijken dat wel te zijn. Maarja geen idee of dat echt representatief is.

In ieder geval blij mee.
 
Gisteravond de VSYS M6L dvr voor motoren op de Versus gemonteerd. Veel kabels!
Maar het werkt prima. Slaat als het goed is automatisch aan als de motor beweegt en start. En gaat ook weer uit. Voor en achtercamera, dus rondom zicht.

Hopelijk snachts ook goed genoeg beeld. De sample beelden lijken dat wel te zijn. Maarja geen idee of dat echt representatief is.

In ieder geval blij mee.

Wat is precies de gedachte erachter? Is het een diefstal beveiliging of is het voor tijdens het rijden :?
 
Vooral tijdens rijden. Ik rij aardig wat woon-werk. En als er dan wat misgaat is er in ieder geval een onafhankelijke derde.
Laatst met de auto er voordeel uitgehaald.
Is eigenlijk een €100 verzekering tegen gezeik.
 
Vooral tijdens rijden. Ik rij aardig wat woon-werk. En als er dan wat misgaat is er in ieder geval een onafhankelijke derde.
Laatst met de auto er voordeel uitgehaald.
Is eigenlijk een €100 verzekering tegen gezeik.

Dit ga ik op de voet volgen , lijkt wel iets goed , hopelijk wat meer info later of het goed werkt of niet en anders even linkje plaatsen waar je deze hebt gekocht jeltel . :Y
 
Laatst bewerkt:
Linkje had ik al geplaatst:VSYS M6L dvr
Reken wel op wat douanekosten. Ik moest iets van €21 bijbetalen.

Verder zoals gezegd boel kabels, maar alles zit, waar mogelijk onder het zadel.

Camera voor (1080p):

full

Kabel loopt langs het kuipframe naar de kabelboom onder/langs de tank en dan langs de accu helemaal naar de ruimte achterin onder de buddy. En dan nog is er kabel over.

Camera achter (720p):

full


Kabel loopt langs de doorgang van de knipperlichten en kentekenverlichting naar de buddy. En dan ligt er een heleboel kabel opgerold naast de main unit van de DVR.

Nog niet mee gereden, dat gaat morgen weer gebeuren.

En achter
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan