Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt helemaal. En die route is best leuk. Je kan op meerdere manieren naar harderwijk. Je hebt gelijk veel verkeer want het is een drukke route.
 
Denk dat papa haast nog blijer is dan dochter zelf! Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
*D
Ze heeft een best wel zware week met 7 lessen achter de rug met wat stevige dipjes van haar kant af dat het echt niet goed ging.Totaal 13 of 14 AVB lessen in 6 weken tijd.
Als je dan uiteindelijk slaagt is dat geweldig. :} :} :} :}
Van de rijschool met vier AVB kandidaten allen geslaagd,dat is toch supergaaaaffffffffffff voor hun en alle vier 20 tot 25 jaar
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk gaat ooit een van mijn zoons of mijn dochter het ook doen. Maar dat duurt nog minimaal 15 jaar denk ik.
De jaren vliegen voorbij.
Ik weet nog heel goed dat ik haar leerde fietsen en dat ze haar eerste zwemdiploma haalde pffffffffff jeetum zeg dat was op de dag van een TT van Assen die ik heb moeten missen maar het was het waard :)
 
De vrouw heeft vanmiddag een jas en broek gekocht, want die had ze nog niet. Ze is nog lessende trouwens. Vanavond gelijk maar een rondje gemaakt met haar achterop. Dat was nieuw voor me (en voor haar ook), maar viel me goed mee. Ze vond de rotondes wel spannend :P

Toen we toch aan het shoppen waren voor mezelf kevlar jeans gekocht. Blij mee! :)
 
Laatst bewerkt:
Tijd gaat inderdaad snel. Toen ik 18 was droomde ik van motorrijden. En nu 20 jr verder heb ik theorie en avb en is het wachten op avd examen. Maar is leuk om te horen dat familie wordt aangestoken door ons. Mensen zien van dichtbij hoe leuk het eigenlijk is.
 
De vrouw heeft vanmiddag een jas en broek gekocht, want die had ze nog niet. Ze is nog lessende trouwens. Vanavond gelijk maar een rondje gemaakt met haar achterop. Dat was nieuw voor me (en voor haar ook), maar viel me goed mee. Ze vond de rotondes wel spannend :P

Toen we toch aan het shoppen waren voor mezelf kevlar jeans gekocht. Blij mee! :)

Mijn vriendin is inmiddels redelijk gewend aan bochten en snel optrekken achterop. Inmiddels vind ze het zelfs leuk en daagt ze me uit om vlotter te rijden _O-. Ze vind het motorrijden geweldig maar durft zelf niet...
 
Grappig. Meestal is achterop spannender dan zelf rijden. Maar misschien moet je haar eens voor op zetten terwijl je achterop zit. En dan stilstaand. Kijken of het dan niet stiekem gaat kriebelen.
 
Grappig. Meestal is achterop spannender dan zelf rijden. Maar misschien moet je haar eens voor op zetten terwijl je achterop zit. En dan stilstaand. Kijken of het dan niet stiekem gaat kriebelen.

Achterop zitten vind ik ook spannender ja. En ik vind het irritant dat ik niet zelf de boel onder controle heb.

Mijn vrouw zei gisteren achteraf: 'Je trekt soms wel lekker stevig op.'
Ik vond zelf dat ik reed als een oud wijf. Heb nergens het gas vol open gehad en schakelde vlot door.
Dat belooft nog wat voor een volgende keer _O- :]
 
Afgelopen woensdag in 1 keer geslaagd voor theorie examen (A) met 2 foutjes. *D

Het examen zelf was op een touch screen en ik kreeg er 25 minuten de tijd voor in totaal.
Het was makkelijk om vragen te markeren en ze later nog eens te bekijken. Je kan gewoon vorige & volgende tikken of naar een overzicht gaan om een vraag daarvandaan nog eens te bekijken.

In principe was ik binnen zo'n 15 minuten klaar, maar heb ik de laatste 10 minuten nog gebruikt om alle vragen nog een keer door te lopen

Hoe ik heb geleerd voor degenen die dat willen weten:

  • Theorieboek Vekabest 1 keer helemaal doorgelezen & CDrom met 10 oefen examens meerdere malen allemaal doorlopen
  • TET online cursus doorlopen & oefen examens allemaal gedaan(via groupon 2 maanden toegang)
  • Bij alle oefen examens wanneer ik een vraag fout had gemaakt heb ik de uitleg nog een keer goed doorgelezen of nogmaals opgezocht in het theorieboek
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Ashyri. Jouw aanpak is nagenoeg gelijk aan hoe ik het een maand geleden gehaald heb. De enige manier om het zonder teveel moeilijkheden te halen denk ikzelf.
 
Tijd gaat inderdaad snel. Toen ik 18 was droomde ik van motorrijden. En nu 20 jr verder heb ik theorie en avb en is het wachten op avd examen. Maar is leuk om te horen dat familie wordt aangestoken door ons. Mensen zien van dichtbij hoe leuk het eigenlijk is.

Heb mijn Pa 3 jaar geleden een proefles voor vaderdag gegeven. (ik had als 20 jarig jochie al ruim een jaar een motor dus hij was een beetje jaloers aan het worden) Hij ging gelijk verder met lessen en heeft nu ruim 3 jaar zijn motorrijbewijs. (Hij had vroeger gelest maar was gezakt voor zijn avd en daarna ermee gestopt en had daar 20 jaar later wel spijt van, dus ja dan in zo'n cadeau makkelijk gegeven ;) )

En een paar weken een proefles cadeau voor een vriend, heeft morgen zijn 3e les en kijkt bijna elke dag op marktplaats voor een motor :X
Bij een andere vriend begint het ook te kriebelen, zijn broer en meerdere vrienden rijden al.

Toch wel leuk, eindelijk een beetje mensen om een toerritje mee te maken *O*
 
Laatst bewerkt:
Haha X20DTL ach ja ...........

Zag gister een paar Harley mensjes rijden 1tje had een vette coole masker! Ga me daar ook even in verdiepen.....


@leroy84 persoonlijk zou ik niet naar een andere rijschool gaan hoor als je rijschool echt zo een goed slaag percentage heeft en good reviews...Dan maar even geduld voor je AVD maar je hebt dan wel 99,9% slaag kans maar goed ik zelf heb volgens mij 20 (20 x 1,5 uur ) AVD lesjes gehad en ik ga niet eens opnoemen hoeveel AVB pf maar goed....

Ook al heb je AVB lesjes gehad met mixed AVD je kunt beter tellen wat je hebt gelest na je AVB had gehaald...

Motor Rijbewijs is nou eenmaal een investering liever dat je goed basis mee krijgt dan snel alles willen halen en met mischien andere school die amper op je letten zoals ik toen had...
 
Had gisteren m'n 2e rijles en toen geoefend op de langzame slalom, wat een klote oefening is dat haha ;(

Beide kanten korte bochtjes gaat goed, en precisiestop ging ook lekker. Nu zaterdagochtend weer :) Is er iemand die bij Verkeersschool Tilburg (heeft ge)lest?
 
Hee Ellenkox, ik vond dat ook de lastigste oefening van allemaal. Bij examen deed ik hem vlekkeloos nadat ik hem zeker 5 x verkeerd deed in de lessen, hou moed!

Op een gegeven moment heb je hem door, je zorgt voor gas op 2500 toeren, slippende koppeling, voetrem erbij voor stabiliteit en dan bochtjes maken. De sleutel is voorbereiding, neem desnoods extra afstand.

Remtesten en de U moet je ook goed op oefenen, en het 8je is eentje waar je goed mee leert afschuinen.
 
Hee Ellenkox, ik vond dat ook de lastigste oefening van allemaal. Bij examen deed ik hem vlekkeloos nadat ik hem zeker 5 x verkeerd deed in de lessen, hou moed!

Op een gegeven moment heb je hem door, je zorgt voor gas op 2500 toeren, slippende koppeling, voetrem erbij voor stabiliteit en dan bochtjes maken. De sleutel is voorbereiding, neem desnoods extra afstand.

Remtesten en de U moet je ook goed op oefenen, en het 8je is eentje waar je goed mee leert afschuinen.

En rust bewaren. Blijven oefenen, inderdaad goed gas erop houden, slippende koppeling en voetrem. Op het examen moest ik hem in de herkansing doen, maar toen deed ik hem gewoon goed.

Tegenwoordig gebruik ik vaak tijdens de les stapvoetsrijden-techniek. En dat vond ik ook niet de leukste oefening...
 
bij de langzame slalom kan je niet afschuinen, maar moet je echt daadwerkelijk je stuur verdraaien om de slalom te kunnen maken. zoals bij meer langzame oefeningen: kijk wat verder vooruit. belangrijk bij alle oefeningen: rust bewaren, goed voorbereiden en er met enthousiasme en plezier induiken. JIJ rijdt met de motor, de motor niet met jou. nou zal dat in het begin niet echt lukken, maar op enig moment vallen de kwartjes en gaat het steeds lekkerder. het moment dat de kwartjes vallen komt vaak na het moment dat je denkt: 'ik leer het nooit! waar ben ik aan begonnen?' dus als je op dat punt zit, ben je er bijna.

:]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan