ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

maakt dat zoveel verschil die 3 cm , en wat merk je dan aan het stuur gedrag?

GREETZ



Heb er is een rondje mee gedaan en t viel niet tegen.
Ik ga t gewoon is een maand proberen met de excenters op org., het voelt iets looieger aan en idd Erik je hebt de rotzooi sneller aan de grond,rechtuit is t wat stabieler,maar ja dat interesseert niemand :N ,
Kettingschermpje in mijn geval ,want ik heb t voorste deel eraf gezaagd kan niets meer raken :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
toch wel lekker om weer even met de ZRX naar het werk te rijden :]

spacers voor de voorste remschijven zijn inmiddels binnen. meteen maar even achter de schijven gezet, kan je ze ook niet kwijtraken :+
GD2Q0cX.jpg

rHZwtNP.jpg


achterwiel nagemeten, moet het ZRX wiel nog wel nauwkeurig nameten maar op het eerste oog lijkt het allemaal aardig overseen te komen. wel moeten de lagers gewisseld worden (as RSV is 25mm en de ZRX as is 20mm. voor de tandwieldrager moeten er dan wel nieuwe pasbussen voor de lagers komen, beetje apart system. Misschien dat één rollager een mooiere oplossing is.
 
toch wel lekker om weer even met de ZRX naar het werk te rijden :]

spacers voor de voorste remschijven zijn inmiddels binnen. meteen maar even achter de schijven gezet, kan je ze ook niet kwijtraken :+
[afbeelding]
[afbeelding]

achterwiel nagemeten, moet het ZRX wiel nog wel nauwkeurig nameten maar op het eerste oog lijkt het allemaal aardig overseen te komen. wel moeten de lagers gewisseld worden (as RSV is 25mm en de ZRX as is 20mm. voor de tandwieldrager moeten er dan wel nieuwe pasbussen voor de lagers komen, beetje apart system. Misschien dat één rollager een mooiere oplossing is.


Mooi project Erik ,laat je ze ook in die kleur?
 
ja, vind de kleur erg mooi, wellicht dat ik de kleur van de motor er verder op afstem later, maar eerst eens zien hoe het staat met de huidige kleuren... denk dat het nog wel ok is :]
 
Even een vraagje... als de benzine bijna op is (lees: vlak voordat je de kraan op reserve moet draaien om door te kunnen rijden) houd mijn ZRX een beetje in. Hij pruttelt dan een beetje als je gas geeft maar gaat nog wel eventjes door. Mooie indicator dat de benzine bijna op is zodat je de kraan op reserve kunt draaien voordat de motor uitvalt. :t

Gistermiddag voelde ik iets soortgelijks, met een bijna volle tank. :?
Vanmiddag viel het me op de terugweg weer op... met een wederom bijna volle tank.

Het was wel veel minder heftig als wanneer de benzine bijna op is en ik heb ook niet het idee dat ik daadwerkelijk vermogen verlies.

Komt jullie dit bekend voor? Zou dit bv klepspeling kunnen zijn?
Aan de andere kant: er zit sinds zaterdag een nieuwe kettingset om, dus misschien moet die gewoon even gesteld worden.
 
nee, denk dat het je tankontluchting is die ervoor zorgt dat je niet voldoende brandstof krijgt. Is het ergst met een volle tank.

nieuwe ketting eerste paar honderd km even in de gaten houden, daarna zou het niet meer mogen verlopen :t

@ZRXje; volgens mij moet je dan het messing buisje wat inkorten :P
 
Ff voorstellen, maar mag dat hier?

Hallo samen,
Na heel wat jaren geen lid meer geweest te zijn geweest van MF toch maar weer de ( mid-life) stap gezet op de hoop wat mede zrx'ers te ontmoeten en om mee van gedachtente wisselen vsb techniek ed.
Na wat motoren versleten te hebben ben ik op een zrx1100 gestapt
Het originele uiterlijk van de ZRX heb hier en daar wat aangepast.
Ik ben woonachtig in Zwaag , NH.

Groet, Mart
 
Ff voorstellen, maar mag dat hier?

Hallo samen,
Na heel wat jaren geen lid meer geweest te zijn geweest van MF toch maar weer de ( mid-life) stap gezet op de hoop wat mede zrx'ers te ontmoeten en om mee van gedachtente wisselen vsb techniek ed.
Na wat motoren versleten te hebben ben ik op een zrx1100 gestapt
Het originele uiterlijk van de ZRX heb hier en daar wat aangepast.
Ik ben woonachtig in Zwaag , NH.

Groet, Mart


Hoi Mart ,welkom natuurlijk,foto s ook welkom :t







mompelt iets over dat n-h chapter wel errug groot wordt :+
 
nee, denk dat het je tankontluchting is die ervoor zorgt dat je niet voldoende brandstof krijgt. Is het ergst met een volle tank.
Ah! Dus het zou zelfs kunnen komen omdat ik er teveel benzine in giet? :P

Ff voorstellen, maar mag dat hier?

Hallo samen,
Na heel wat jaren geen lid meer geweest te zijn geweest van MF toch maar weer de ( mid-life) stap gezet op de hoop wat mede zrx'ers te ontmoeten en om mee van gedachtente wisselen vsb techniek ed.
Na wat motoren versleten te hebben ben ik op een zrx1100 gestapt
Het originele uiterlijk van de ZRX heb hier en daar wat aangepast.
Ik ben woonachtig in Zwaag , NH.

Groet, Mart
Skoftig! Nou nag 'n foto den benne we weer hillegaar bloid! :t
 
Ff voorstellen, maar mag dat hier?

Hallo samen,
Na heel wat jaren geen lid meer geweest te zijn geweest van MF toch maar weer de ( mid-life) stap gezet op de hoop wat mede zrx'ers te ontmoeten en om mee van gedachtente wisselen vsb techniek ed.
Na wat motoren versleten te hebben ben ik op een zrx1100 gestapt
Het originele uiterlijk van de ZRX heb hier en daar wat aangepast.
Ik ben woonachtig in Zwaag , NH.

Groet, Mart

Hall Mart
welkom hier bij ons Team. :t
Wellicht leer je wat van ons en wij van jou :Y
Maar idd wat jan al zegt je kunt wel zeggen ik heb dit en dat -O- plaats maar eens een paar pictures van jouw ride :9 dan zien wij het ook ;)

GREETZ
 
Welkom Mart! plaatjes zijn altijd welkom natuurlijk :P Technische vragen vinden we alleen maar leuk hier :t

@highking: als het probleem aanhoudt kan je de tank even open maken (eventueel reserve seutel in de dop tijdens rijden). Mocht het problem dan weggaan dan is het een kwestie van de dop uit elkaar halen en de kanaaltjes en de plunjer goed schoonmaken.
 
Mooie fiets, hoewel de koplamp niet mijn ding is :) paarse wielstriping staat hem goed.

een fluitende tankdop is goed... dan gaat er lucht doorheen :+
 
Mooie fiets! Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat plaatjes posten hier straks veeeel gemakkelijker gaat worden trouwens. ;)

Vanmorgen m'n tankdop even open/dicht gedaan voordat ik vertrok. Nergens last meer van gehad. Even in de gaten houden dus. :)
 
Mooie fiets! Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat plaatjes posten hier straks veeeel gemakkelijker gaat worden trouwens. ;)

Vanmorgen m'n tankdop even open/dicht gedaan voordat ik vertrok. Nergens last meer van gehad. Even in de gaten houden dus. :)

Ding ff schoonmaken dus *D
 
Na flink zoeken hoe ik hier een foto kan posten hoop ik dat het gelukt is...
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie brommert , en idd koplamp :?
Ik verplaats mijn foto naar map verkleinen dan foto aanklikken dan rechter muisknop resize picture en de kleinere ( small ) komt "ploep" langs de originele te staan
itse simpul (das westFries)

GREETZ
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me aangemeld als beta tester voor het nieuwe forum. We hebben in het beta forum ook het probleem van foto's uploaden besproken en daar is een oplossing voor gekomen. Straks kun je grotere foto's uploaden of zelfs direct in je bericht plakken en die worden dan automatisch verkleind. :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allen, tja weer een uit NH en een met twee van die koplampen waar de meningen over verdeeld zijn 😁 , mocht er iemand een beter idee hebben ( buiten de standaard kop), laat maar horen.
 
Bedankt allen, tja weer een uit NH en een met twee van die koplampen waar de meningen over verdeeld zijn 😁 , mocht er iemand een beter idee hebben ( buiten de standaard kop), laat maar horen.


Wat mij betreft is er nix fatsoenlijks te maken(buiten de org voorkantjes r/s/n) van de ZRX :N
een GPZ kuip erop kan ook nog :Y
t is het allemaal net niet,ik vind de R gewoon t mooist :t
met gpz kuip;
full

Verder ook wel een retemooi ding
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan vind ik de kuip van de S toch mooier.
Toevallig gisteren en vandaag door verschillende mensen aangesproken over hoe mooi mijn motor wel niet is. Helpt toch zo'n mooie schone ketting. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan