€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Geen slagmoersleutel is ook heel simpel op te lossen door met de gedemonteerde voorpoten naar een motorzaak te gaan en vragen of ze de bouten willen lossen. Kan je dan gelijk nieuwe boutjes en passende koperen ring aanschaffen om bij de opbouw met verse boutjes te beginnen (en grote kans dat er weinig tot niets gerekend wordt voor het lossen van de bouten).

Qua budget zijn dat ook geen grote investeringen.... ;)

En wat een optie is een inbussleutel in de bankschroef vast te zetten en de voorvorkpoot goed vast te pakken en dan te draaien (kan je meer kracht zetten dan andersom). Mij diverse keren gelukt om goed vastzittende bouten zo los te krijgen.

Enne we wachten met smart op de foto's :+
 
Geen slagmoersleutel is ook heel simpel op te lossen door met de gedemonteerde voorpoten naar een motorzaak te gaan en vragen of ze de bouten willen lossen. Kan je dan gelijk nieuwe boutjes en passende koperen ring aanschaffen om bij de opbouw met verse boutjes te beginnen (en grote kans dat er weinig tot niets gerekend wordt voor het lossen van de bouten).

Qua budget zijn dat ook geen grote investeringen.... ;)

En wat een optie is een inbussleutel in de bankschroef vast te zetten en de voorvorkpoot goed vast te pakken en dan te draaien (kan je meer kracht zetten dan andersom). Mij diverse keren gelukt om goed vastzittende bouten zo los te krijgen.

Enne we wachten met smart op de foto's :+

Bedankt voor de tips.
Een slagmoersleutel heb ik wel. Dat is geen probleem. Naar de dealer gaan is ook een goed idee. Ik moet ee toch dan naar toe om nieuwe ringen te halen.

Hier alvast een kleine teaser:


full
 
Geen slagmoersleutel is ook heel simpel op te lossen door met de gedemonteerde voorpoten naar een motorzaak te gaan en vragen of ze de bouten willen lossen.

En wat een optie is een inbussleutel in de bankschroef vast te zetten en de voorvorkpoot goed vast te pakken en dan te draaien (kan je meer kracht zetten dan andersom). Mij diverse keren gelukt om goed vastzittende bouten zo los te krijgen.
Makkelijkste is vaak nog om meteen, als alles nog in de fiets zit (vooral de vorkbrace/spatbord) de inbussen al even los te maken. Dan draai je ze er later zonder problemen uit.

Maar goed, ik heb een slagschroevendraaier / persluchtratel :+
 
iemand belang bij een honda shadow 700cc bj 1984. belastingvriendelijk en oldtimerverzkering. motor al jaaaaren in bezit van zelfde eigenaar. recent gestart, loopt wel maar als je gas geeft valt die weg. zal wel carbs moeten reinigen en tank spoelen? richtprijs ca500. voor goede onderhandelaar vast onder de 500.

motor werd mij aangeboden maar ik zie er niks in voor de handel. wellicht iemand die er hier wel blij mee is?
 
iemand belang bij een honda shadow 700cc bj 1984. belastingvriendelijk en oldtimerverzkering. motor al jaaaaren in bezit van zelfde eigenaar. recent gestart, loopt wel maar als je gas geeft valt die weg. zal wel carbs moeten reinigen en tank spoelen? richtprijs ca500. voor goede onderhandelaar vast onder de 500.

motor werd mij aangeboden maar ik zie er niks in voor de handel. wellicht iemand die er hier wel blij mee is?

Misschien is het handig om erbij te vermelden in welke regio de motor staat?
 
Het is soms maar apart wat men als ‘voor onderdelen of voor wie hem nog wil opknappen’ ziet. Nieuwe banden en voorvorkkeering is toch zo gedaan?
Kosten van de onderdelen (banden/keerringen) zijn bijna gelijk aan de vraagprijs. Dat is zoals de verzekering het zegt "economisch Total loss". Mijn XJ750 ook gekocht als "loop of sloop" omdat de kostprijs van nieuwe banden hoger was dan de waarde van de motor. :+
 
Helaas heb ik de eerste helft van 2019 waarschijnlijk erg weinig tijd. Anders zou ik graag mee doen. Maar ik ga in ieder geval de topics volgen ;)
 
Ik bied mijn yamaha diversion 600 van 1996 te koop aan, van kenners in la mouche kreeg ik de tip om hem hier aan te bieden op de 500 euro challenge. Banden zijn nieuw v maart, 3000 km mee gereden, motorblok is in uitstekende staat voor zijn leeftijd, 32000 km op de teller. Kuip en uitlaten zijn langs alle kanten geschaafd wegens valpartijtjes (kleine mens op te lange motor). Ik ga nu voor iets meer op mijn maat gaan. Met pijn in het hart neem ik afscheid van mijn divy die me toch 17000 km mee genomen heeft. Mocht iemand geinteresseerdzijn. Laat maar horen!
 
Ik bied mijn yamaha diversion 600 van 1996 te koop aan, van kenners in la mouche kreeg ik de tip om hem hier aan te bieden op de 500 euro challenge. Banden zijn nieuw v maart, 3000 km mee gereden, motorblok is in uitstekende staat voor zijn leeftijd, 32000 km op de teller. Kuip en uitlaten zijn langs alle kanten geschaafd wegens valpartijtjes (kleine mens op te lange motor). Ik ga nu voor iets meer op mijn maat gaan. Met pijn in het hart neem ik afscheid van mijn divy die me toch 17000 km mee genomen heeft. Mocht iemand geinteresseerdzijn. Laat maar horen!


Hey divy96,
Leuk dat je hier je motor aanbied. Tip van Jos, of van andere enthousiastelingen daar bij La Mouche?
Wel een mooie fiets voor de Challenge. Niet al te exotisch, betrouwaar en zo goed als nieuwe banden. Dat is natuurlijk altijd handig!
Heb je ook een plaatje van je Yammie, dat maakt het vast wat makkelijker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan