Kawa GPZ550 loopt op 3 cilinders

Raggeraar

MF'er
16 mei 2005
101
9
Soest
Hoi !! Jongens, even wat advies nodig. een paar maanden terug heb ik de carbs eraf gehaald omdat de brommer beroerd liep.
Carbs helemaal schoongemaakt, idle jet en mainjet schoongemaakt met carburateur reiniger. droog geblazen met compressed air. daarna de kleine gaatjes doorgeprikt met draadje van een staalborstel.
Oftewel, zo schoon als je kunstgebit....

Heeft een poosje goed gereden, maar nu loopt hij maar op 3 pitten.
de linker cylinder (en uitlaatbocht) worden niet warm.
Ik heb wel een vonk van de bougiekabel, dus bobine en bougie kan ik nu wel uitsluiten.

De motor is standaard, met stock airbox, geen modificaties. Heeft een nieuw schoon luchtfilter.
Bougies zijn ook nieuwe en van het juiste type. de kleur van alle bougie's zijn wel ongeveer hetzelfde.

Dus het lijkt erop dat de linkercylinder geen benzine krijgt. Als ik de vlotterbak loshaal en alle onderdeeltjes loshaal voel ik wel degelijk lucht erdoor heen stromen als ik op de benzine toevoerslang blaas. Dus dat zit niet verstopt.

Verder dan dit weet ik het niet meer... Dit zou toch een benzine aanvoer probleem moeten zijn ?
 
Gisteren toch de carbs maar geplitst. Eigenlijk hoefde alleen carb 1 schoon, maar kan ze net zo goed allemaal ultrasoon laten reinigen.

Heb de onderdelen apart in genummerde bakjes gedaan. Alleen kwam er bij het splitsen van carb 1 en 2 een klein metalen kogeltje uitrollen.
Ik heb alleen niet meer precies kunnen zien waar hij heeft gezeten. volgens mij bij het benzine t-stukje.
540.jpg

540.jpg


iemand een idee waar dat kogeltje hoort ?

Volgens mij hier:
540.jpg
 
Laatst bewerkt:
B07. Ik heb de bougie in de bougiedop gedaan en tegen de cilinder gehouden. ik kreeg een goede sterke vonk. Daaruit concludeer ik dat de bougie goed is.

superduc: Nee, geen acceleratiepomp. De kawa zx550 had dat volgens mij nog niet in 1988.
Gassen: zou best wel eens kunnen.

Plaatje is toch iets anders als bij mij. de chokestang heeft geen ronde knop maar een soort van omgebogen lip. Oh, ik zie het al... mijn fiets is een zx550-a5 van 1988. Heeft een andere choke:
Waarschijnlijk 92045
1k0.jpg


360.jpg

360.jpg


Carburateur body's gaan deze week nog in ultrasoon soda bad. De sproeiers van carb 1 had ik een paar weken geleden al schoongemaakt, dus het moet haast wel een verstopping zijn in de carburateur body.

volgende week weet ik meer, nog even geduld....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan