Het JM-Racing Topic deel 18

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal wel ff aftrappen:

REINOLDUSSPRINT 6 STUNDEN NURBURGRING 30-08-2009

Rond 19.00u daar aankomen. Begon meteen de trammelant al met de Duitsters . We hadden pitbox 8 en blijkbaar vond men het bij pitbox 7 en 9 geen enkel probleem om alle voertuigen voor box 8 te zetten. Sja... Was er zelfs al eentje de pootjes van de caravan aan het uitdraaien. Vriendelijk verzocht om het ding ergens anders neer te zetten. Hij haalde wat nochalant zn shouders op en draaide verder. Na een wat minder vriendelijk verzoek draaide hij de zwengel toch maar de andere kant op. Heeft ongeveer een uur geduurd voordat we fatsoenlijk konden lossen.

's Avonds nog snel ff de quickshifter van Bjorn erop gezet en geactiveerd met de laptop maar de shifter bleek niet te werken om een of andere reden.

Rond een uur of 9 kwam de eerste helft van Nederstaete Racing: Petra, Mike en Angelo. Martin en Dolf kwamen rond een uur of 11. Pithuisje (stellage van 3 meter hoog) opgebouwd en daarna nog wat liggen ouwehoeren.

Ochtendtraining 8.00u. Was nog erg vroeg, erg koud (graadje of 7-8). Zon stond op sommige plaatsen recht op je gezicht. Kwam niet verder dan een 2.28 terwijl ik eerder 2.19 reed. Hmmm... Tweede training kon ik nog snel 8 minuten de baan op om een tijd te zetten. Die zag er met 2.16 wat beter uit. Martin had een 2.13 gereden en daarmee een 11e startplek geregeld van de ca 70 teams. Dani zat in de training op 2.20, maar had er nog nooit eerder gereden.

Inmiddels was duidelijk dat ik de Le Mans start moest gaan doen. Was er in het begin wel huiverig voor. Met 70 man dringen met wegrijden en vol afstuiven op de eerste bocht (krappe hairpin). Ik kon de positie redelijk vasthouden en kwam de eerste rondjes als ca 13e/14e door. Had er in de beginfase een paar snelle ronden van 2.15 bij zitten. Besloot toen wat scherpte eraf te halen en ronde de 2.17 / 2.18 te gaan rijden. Anders zou ik het geen uur volhouden! We besloten namelijk om de tank leeg te rijden en dan pas te wisselen. Aangezien ik me redelijk kapot kan rijden in 20 minuutjes, moest ik wat consolideren. Na ronde 6 begon de fiets achter steeds meer te glijden. En plots uit het niets een forse glijder / highsider. Beentjes in de lucht en met bovenlichaam landde ik weer op de tank... Gelukkig niet van de baan geraakt, dus snel met de voeten weer de stepjes zoeken en door. Aangezien ik niet echt op haren en snaren reed, maakte het geglij me wat onzeker. Weer wat snelheid eruit gehaald, rond de 2.20 gaan rijden. Ook op dit tempo weer na een aantal ronden veel glijden op het achterwiel. Had nu rond de 15 rondjes gereden, ruim een half uur. Binnenkomen zou tijdverlies betekenen, maar van de andere kant was er duidelijk iets niet helemaal goed. Toch maar doorrijden anders zou ik van Petra op mn flikker krijgen.... Nadat ik hem in rondje 23 weer bijna kwijt was in de Dunlopkehre, was het vaatje leeg... tijd zakte weg naar 2.23 en laatste rondje door weer forse uitstapper naar 2.28, dus moest nu naar binnen. Bij binnenkomst bleek dat de achterband compleet naar de vernieling was gereden. De indicatoren aan de zijkant waren bijna niet meer te zien. Nieuwe slick bleek dus na 10 rondjes al afgeschreven te zijn geweest. Meteen naar de vering gekeken: alles stond dicht! Wat moet er gebeurd zijn: thuis heb ik de instellingen op standaard willen zetten. Eerst alles dichtgedraaid en toen in documentatie gekeken. Ik moet toen ergens door afgeleid zijn geweest en heb de shock niet meer ingesteld . Dure en gevaarlijke leerschool... die ons ook de nodige tijd heeft gekost... Ik had veel eerder binnen moeten komen, zeker als de boel niet goed aanvoelt. Was compleet gebroken door drie kwartier wat verkampt rondrijden met de glijdende achterkant. Had ook veel last van de spieren aan de binnenkant van de bovenbenen ter hoogte van de knie door het steeds meer afknellen tegen de tank bij de drie forse rempunten (rechte stuk van ca 260 naar 60, dunlopkehre ca 240 bergaf terug naar 80, achterzijde voor NGK chicane terug van ca 260 naar ca 110). Daar had ik nog het meest last van.

Tweede sessie was Martin aan de beurt.... ging goed van kiet met ca 2.11 rondetijd en kon dus redelijk wat plaatsen goedmaken. Alleen... een Duc blijft een Duc.... kwam na een minuutje of 20 binnen met een kapotte versnellingsbak! . Dus Dani de baan op. Die wist ook snel een goed tempo te vinden en draaide continu rond de 2.16/2.17 en kon dus redelijk wat plaatsen goedmaken. Hij kon het goed volhouden, reed ca 25 ronden op dit tempo, das toch een klein uur.

Vervolgens afgesproken dat Martin zijn stints op mijn fiets zou gaan rijden. Kon niet anders, want ik zat er nog redelijk doorheen en last van mn knieën / benen (ga dan ook naar sportschool, dokus! ). Martin had uiteraard veel ervaring met de R1 dus voelde zich er meteen op thuis en kon meteen rond de 2.12-2.14 gaan rijden. Hij vond hem achter nog steeds behoorlijk glijden dus zijn we vanaf de standaard instelling weer wat harder gegaan, m.n. ingaand. Ook uitgaand wat harder gezet, omdat het erop leek dat uitgaand niet zoveel dempte, ook niet veel meer naarmate we hem steeds dichter schroefden. Mn tweede stint ging redelijk, maar niet naar tevredenheid. Rondetijden lagen tussen de 2.18-2.20, maar moest er fysiek veel moeite voor doen, waardoor ze na rondje 15 weer boven de 2.20 kwamen. Dani kan daarna weer 2.16-2.17 draaien met een enkele 2.15, dus dat ging goed. Hierna heeft Martin uitgereden, maar de R1 kreeg nu ineens koelingsproblemen... steeg geregeld naar 105 graden, zakte dan ff terug naar 97 en steeg dan weer naar 105 of zo. Dus heeft hij wat tempo eruit gehaald.

Uiteindelijk als 9e overall gefinisht van de 70 met een 5e plek in onze klasse (>750cc). Toch nog een bekertje gescoord.

Allemaal super bedankt! Vooral Nederstaete Racing (Petra, Mike, Angelo en Dolf) voor timekeeping en technische support, Frank en Peter voor de hulp, Karen en Anita voor de catering en Bjorn + familie voor de support en de aanmoedigingen, team Faith 46 en team Hendre ook bedankt voor de gezelligheid en de hamburgers!
 
:Y

'k ga wel even kijken! Staan 7 World Rally Cars ingeschreven :9~~
Wat een rare website. Staat alleen wat over waar ze starten (bij mij om de hoek :) ) Maar niks over kosten toegang of hoe het parcours loopt? Wat is een leuke plek om te kijken? Kan jij me wat meer vertellen Brian. Volgens mij ben jij er vorig jaar ook geweest toch?
 
Wat een rare website. Staat alleen wat over waar ze starten (bij mij om de hoek :) ) Maar niks over kosten toegang of hoe het parcours loopt? Wat is een leuke plek om te kijken? Kan jij me wat meer vertellen Brian. Volgens mij ben jij er vorig jaar ook geweest toch?

De informatie is meestal waardeloos op die sites. Doen ze meestal beetje met opzet. Daardoor kopen bezoekers eerder een infopakket...

Start van het evenement vindt plaats op het Start/Finish podium voor het IBIS Hotel Amsterdam City West, Transformatorweg 36, Amsterdam Westpoort om ca. 11.20 uur.

Finish Podium IBIS Hotel: 1e auto ca. 17:44 uur

Kosten voor een infopakket zijn 8 euro, maar zijn niet verplicht om te kunnen kijken.

Er staat geen plattegrond op en geen tijdschema. Er zijn een paar spektakelplekken, maar kan zo niet uitleggen waar die zijn. Bel me anders maar even als je plannen hebt om t ekomen kijken. Spreken we ergens af. Had jij m'n nieuwe nummer al?
 
De informatie is meestal waardeloos op die sites. Doen ze meestal beetje met opzet. Daardoor kopen bezoekers eerder een infopakket...

Start van het evenement vindt plaats op het Start/Finish podium voor het IBIS Hotel Amsterdam City West, Transformatorweg 36, Amsterdam Westpoort om ca. 11.20 uur.

Finish Podium IBIS Hotel: 1e auto ca. 17:44 uur

Kosten voor een infopakket zijn 8 euro, maar zijn niet verplicht om te kunnen kijken.

Er staat geen plattegrond op en geen tijdschema. Er zijn een paar spektakelplekken, maar kan zo niet uitleggen waar die zijn. Bel me anders maar even als je plannen hebt om t ekomen kijken. Spreken we ergens af. Had jij m'n nieuwe nummer al?
Uhm, denk 't niet, SMS me maar effe, dan staattie erin 8-) Of email :)

Had het liever op zaterdag gehad vanwege de SBK en GP, maarja wie weet wip ik er ook wel effe langs want is toch wel erg dichtbij en leuk om te zien. Ben alleen bang dat het op die 'spektakelplekken' erg vol zal zijn...
 
Laatst bewerkt:
Uhm, denk 't niet, SMS me maar effe, dan staattie erin 8-) Of email :)

Had het liever op zaterdag gehad vanwege de SBK en GP, maarja wie weet wip ik er ook wel effe langs want is toch wel erg dichtbij en leuk om te zien. Ben alleen bang dat het op die 'spektakelplekken' erg vol zal zijn...

'k heb je op je werk gemaild. Heb je weer even wat te doen :+
heb hier in het ziekenhuis geen bereik, dus smssen gaat niet...
 

Mooi verslag Peter en knappe prestatie..............jammer dat je die tijd kwijt geraakt bent met de 0-afstelling.

Is het wel een leuke baan? (ook al heb ik begrepen dat het asfalt overal niet jofel is)
En via welke organisatie was dit?
 
Laatst bewerkt:
Hey Peter, leuk verslag man! Net alsof ik er zelf ook geweest ben :+
Die van mij is bijna af, zoek eigenlijk nog wat foto's 8-)


Leuk verslag Peter :) . Alleen jammer dat je vering niet goed stond ingesteld. Knap van die 9e plaats trouwens :} .

Maar reed als ik het goed begrijp Dani met jullie mee in het > 750cc klassement ;) ?
Dat heb jij goed begrepen, Wim :Y

:} Leuk Peter! mooie ervaring dus *D Punani heb ook ze best gedaan lees ik :)
Ja, ik moest wel pik! :P Jodium of podium :+
Onze crew mocht eigenlijk ook wel een beker krijgen, nu kregen enkel de coureurs elk een beker...

Mooi verslag Peter en knappe prestatie..............jammer dat je die tijd kwijt geraakt bent met de 0-afstelling.

Is het wel een leuke baan? (ook al heb ik begrepen dat het asfalt overal niet jofel is)
En via welke organisatie was dit?
Mijn mening: Deze baan is echt gaaf! Hoogteverschillen, korte doordraaiers, hicanes, snelle knikken, supergaaf! :]
Asfalt vind ik superstrak. Enkel bij bocht 1 na s/f en bocht 7 heb ik reparatie-plekjes gezien (miniscuul)! Niets te klagen :N
Was via de DMC (Dortmunder Motorrad Club of zoiets)...
 
Laatst bewerkt:
Goeiesmoggeltjes!!!!!! :W

3.jpg
 
Nou, dan zal ik mijn verhaaltje ook eens gaan tikken. Ik heb dan wel niet gereden, maar toch :P

Ik had vorige week met Dani afgesproken dat ie om 14:00u bij mij zou zijn om naar DEUTSCHLAND te rijden, maar toen ik hem vrijdagavond sprak had ie het in eens over 13:00u @ Uden. Ook goed, dan zorg ik dat ik om 13:30u klaar ben i.p.v. 14:30u, ik ben de moeilijkste ook niet :+ Zaterdagmiddag rond een uurtje 09:00u m'n nest uitgerold en alles op standje relaxt klaar gemaakt. Rond 13:15u was soupie al klaar, maar er was nog geen DaniSalami te bekennen en telefonisch was ie niet te bereiken. Net toen ik wat soep had warmgemaakt staat die Schlaffe Tasche voor de deur B| Wat denk je zelf, eerst te laat komen en dan verwachten dat ik ga haasten |( :N Dus eerst lekker m'n soepje naar binnen slurpen :9 Daarna spulletjes ingeladen en naar Peter vertrokken. Uurtje later waren we daar. Mooi huisje Peter! :Y Vrijwel meteen doorgereden naar Bjorn waar Peter z'n electrische tandenborstel ofzo moest ophalen :+ Even gebabbeld en toen vertrokken naar Nurburg in DEUTSCHLAND! Ik had de walkietalkies meegenomen, dus we konden onderweg lekker kleppen. Ik had er alleen niet aangedacht dat Peter uit Limburg kwam B| Geen ondertiteling -O- :+ Ik heb geen flauw idee hoelang we erover gedaan hebben, maar we hebben op ons dooie gemak gereden. Rond 19:15u kwamen we aan bij het circuit. Precies op tijd, want vanaf 19:00u mochten we er pas op.

Toen kwam het :P Het was redelijk druk met mensen van de autosport, die van het circuit af probeerde te komen en met mensen van de motorsport die erop probeerde te komen. Een paar man had zich compleet vast gereden, waaronder ook een verlengd busje met een caravan van een metertje of 17 O-) Dat was de eerste waarvoor we achteruit moesten, op een helling, met een rij achter ons. Daarna moesten we aan de kant voor een vrachtwagen die anders de bocht niet gemaakt kon krijgen en zo ging het nog ff door. Nu klinkt het alsof het snel ging, maar dat was absoluut niet het geval. Daarna was er een gaatje, dus Peter rijdt door en Dani wilde ook doorrijden. Staat er rechts van ons een Duitse gast met z'n rug naar ons toe die dacht daar Fuhrer te zijn en seint naar een of andere pauperbak dat ie kon komen, maar op dat zelfde moment rijdt Daniel aan, omdat onze weg vrij was. Die papgast stapt voor de auto en begint me een partij te moelen en te wapperen dat we naar achteren moesten. Het klonk als "WAS MACHST DU JETZT??? NACH HINTEN!!! FAHR NACH HINTEN!!!" und so weiter und so weiter... :+ "Nog niet misschien" was onze reactie in gebarentaal. Dit bracht de man van lichtelijk geïrriteerd naar woedend. Nog meer gewaffel en nog rodere dikke Duitse kopf _O- Toen dacht z'n inteelt vriendje slim te zijn door 3 dranghekken voor de auto te zetten. Daniel en ik stapte dus uit om al booskijkend B| de dranghekken weer aan de kant te zetten. Voor we goedwel weer in de auto zaten stonden ze er weer |( Kutduitsers... Weer naar buiten, al blaffend de dranghakken aan de kant geknald en weer proberen door te rijden. De ene Duitser zette één dranghek meteen weer terug en die andere begon aan de spiegel te trekken :( Ik dus weeeer uitgestapt, staan te moelen dat ze normaal moesten doen en van de auto af moesten blijven! Dat dranghek weggeschoven en tegen Daniel gezegd dat ie een stukje door moest rijden. Toen kwam het, één van die twee dikkoppen pakte dat dranghek en haalde ermee uit naar mij :( Ik pakte 't hek vast om het af te weren (auw) en ramde het meteen terug tegen hem aan... Een beetje moelen interesseert me niet, maar als je met dranghekken gaat smijten is de vriendschap al snel over. Na een duwtje heen en weer hebben we nog ff recht in elkaars gezicht staan te blaffen. Maar dan ook gewoon echt blaffen! Daar is de Duitse taal toch voor gemaakt! We hadden allebei een petje op en onze kleppen schoven over elkaar heen, dus het was echt close-range-blaffen. Daarin komt de Duitse taal echt uitstekend tot z'n recht :Y Daarna konden we dan eindelijk doorrijden.

Na de inschrijving gingen we richting pitbox 8 waar we ons kamp wilde gaan opslaan. Pitbox 8 was leeg, maar de plaats voor de pitbox stond compleet vol met auto's, busjes en caravans met Duits kenteken. In onze pitbox zouden nog 2 teams komen te staan, maar dat waren ook Nederlanders, dus waar kwamen al die Duitse auto's vandaan :? Pitbox 7 en 9 dus B| Na vriendelijk verzocht te hebben of zij hun auto's voor hun eigen pitbox wilde zetten, gebeurde er eigenlijk vrij weinig :( Wat een fucking schijt volk is het toch hè |( Na het nogmaals gevraagd te hebben, begon de eerste het te snappen. De eerste caravan vertrok, maar er bleven nog een stuk of 5 auto's staan -O- Het heeft ongeveer een uurtje geduurd voor alle Duitse auto's weggezet werden... Maarja dat vonden wij veel te lang duren, dus ondertussen was Daniel al zo vriendelijk geweest om met zijn trailer dwars voor pitbox 9 te gaan staan _O- Zo konden wij ook vast beginnen met uitpakken. Er werd niks van gezegd, maar die blik in hun ogen was B| _O-

Rond 22:00u arriveerde Petra, onze teammanager, Mike de monteur en Angelo de allround hulp. Martin en Dolf waren nog onderweg en arriveerde uiteindelijk pas rond 23:00u ofzo. Na al hun spullen te hebben uitgeladen, heb ik nog snel ff de wielen van Dani gewisseld, want daar moest nog ff nieuw rubber op. Daarna nog een hele tijd zitten ouwehoeren met de hele groep en natuurlijk het e.e.a. aan alcoholische versnaperingen genuttigd :9 Smirnoff :P Na een tijdje gingen de eerste naar bed en Dani, Petra en ik bleven als laatste over. Ik heb me toen nog ff vermaakt op een Winnie the Pooh loopauto O-) (leuke toeter zat erop _O- ) waar een ander NL-team zondag mee de endurance ging rijden :+ Uiteindelijk zijn we rond 02:30u richting ons mandje gegaan. Toen kwam ik er alleen achter dat ik m'n luchtbed nog helemaal niet opgeblazen had B| Ik was in dusdanig luie toestand dat ik helemaal niet meer in staat was om m'n luchtbed op te pompen dus besloot in Dani's auto te gaan slapen... Dat was ook meteen de laatste keer, want heb echt ruk geslapen...

Om 06:30u ofzo wilde ik opstaan om Dani uit z'n nest te schoppen, maar toen ik uit de auto wilde stappen bleek dat Dani het zelfde plan had, maar dan bij mij |( Ondanks dat de lucht strak blauw was en het laag hangende zonnetje flink scheen, was het nog behoorlijk koud...

Na de briefing was het tijd voor de eerste training. Peter, Dani en Martin mochten ieder 10 minuten de baan op. Peter kende de baan al en hoefde alleen weer in het ritme te komen. Martin had er 3 jaar geleden voor het laatste gereden en voor Dani was de baan compleet nieuw. Voor mij was het vooral een mooie oefening om de transponderwissel goed te oefenen. Dolf had in de pitstraat een mooi stukje afgetapet waar onze wissels gingen plaatsvinden. Wat er ook gebeurde, dat was onze plek! De tape van de transponder was het enige minpuntje. Na de trainingen was het tijd voor het echte werk, de start van de 6 uurs endurance! Peter was de gelukkige om te starten. We startte van de 11e plek (overall, van de 69 teams) dankzij de mooie kwalificatie tijd van martin. Peter kwam de eerste ronde door als 13e, dus we hadden toen al 2 plaatsen ingeleverd, maar daar bleef het niet bij. Peter reed niet lekker! Petra in dubio; Peter door laten rijden of binnenhalen... Volgens mij heeft Petra uiteindelijk het sein gegeven dat Peter naar binnen moest komen. Peter reed toen tijden van 2:26 terwijl ie tijdens de training onder de 2:20 reed :? We reden op dat moment tussen de 30e en 40e plek -O- Het was dus echt tijd dat we moesten wisselen. De tweede stint zou Martin gaan rijden op z'n Duc. De wissels verliepen redelijk vlot! Petra riep over de walkie talkie wanneer we nog 2 minuten hadden. Op dat moment werden de bandenwarmers eraf gehaald en de motor naar buiten gebracht. Petra gaf nog een seintje als ze de rijder de pit in zag komen. Dolf ving de binnenkomende rijder op, ik wisselde snel de transponder en de nieuwe rijder kon de baan op. De wissels duurde < 4 sec :} Toen Peter binnenkwam werden z'n tijden verklaard door de slijtage op de achterband. Damn, ik heb nog nooit een nieuwe slick in ± 20 rondjes zo verrot zien worden :/ Zoals Peter aangaf in zijn verslag stond de vering alles behalve goed :/ Daarna kwam het volgende probleem: Martin gaf tijdens zijn eerste doorkomst aan dat er problemen waren. Daniel moest zich dus meteen gaan klaarmaken. Hectiek in de pitbox die achteraf niet nodig was. Martin heeft het een rondje of 15 vol gehouden toen het noodlot toesloeg, serieuze problemen met de versnellingsbak terwijl hij net zo lekker aan het rijden was :( Dani moest zich dus klaarmaken om zijn debuut te maken... We lagen op dat moment al weer rond de 20e plek :) Bij binnenkomst van Martin ontfermde Dolf zich meteen over de Duc, maar kwam al snel tot de conclusie dat de Duc die dag niet meer zou gaan rijden. En nu :? Peter was eigenlijk na Daniel weer aan de beurt om te gaan rijden, maar vanwege zijn verkrampte eerste stint hadden zijn knieen meer rust nodig. Martin zou dus na Daniel weer gaan rijden op de R1 van Peter. De betekende dus dat Daniel om en om zou gaan rijden. Lekker veel rijtijd dus! Daniel reed tijdens zijn eerste stint continu rondjes van 2:15/2:16, erg netjes dus! Na 23 rondjes vertrouwde Petra het niet meer, want de afspraak was om binnen te komen wanneer het reservelampje aan zou gaan. Maar Dani had al 23 rondjes gereden en het zag er nog niet naar uit dat hij binnen zou komen. Petra plukte hem dus uit voorzorg van de baan af en Martin ging de baan weer op, maar ditmaal op een R1. Martin bleek vanaf het begin vriendjes te zijn met de R1, want hij reed rondjes van 2:11, waardoor we stegen naar een 8e plek overall *O* Na de wissel daarna waren we teruggezakt naar de 11e of 12e plek, maar Dani wist dit goed te maken door naar de 9e plek te rijden, met een rondetijd die continu op 2:16 lag. Petra stelde dit als doel voor Peter, continu rondjes rijden van 2:16! Daarna ging Peter weer de baan op, maar had tijdens zijn eerste stint teveel gegeven waardoor ie in zijn tweede stint geen 2:16-ers meer kon rijden. Hierdoor verloren we enkele plekken waardoor Petra aan het rekenen sloeg wanneer ze Peter naar binnen moest halen, zodat we daarna nog maar één maal hoefde te wisselen. Op het moment dat Petra het sein wilde geven, gaf Peter zelf al aan dat ie naar binnen ging komen. Snel moest Dani zich dus gaan klaar maken voor zijn laatste stint. Toen Dani de baan op ging reden we volgens mij rondom de 16e plek, maar daar bracht hij snel verandering in. Toen Dani weer binnen kwam had ie het goedgemaakt tot een 8e plek, maar door de laatste wissel zakte we iets terug in het klassement, maar dat wist Martin goed te maken door als 9e over de streep te komen. In het eindklassement stonden we op een erg nette 9e plaats (van de 69) en in onze klasse, de zwaarste, waren we 5e geworden *O* Tijd om de champagne te voorschijn te halen :P Na een kort champagne gevecht zijn Dani en ik de spullen rustig in gaan pakken, hebben we afscheid genomen van de rest van het team en zoals altijd vertrokken we als laatste...

Op de terugweg zijn we bij de Nordschleife nog ff wat wezen eten met Peter en hebben we gezellig nog nagebabbeld. Daarna zijn we rustig aan richting Nederland gereden... Erg rustig, want vanaf daar totaan de snelweg vond Daniel het een leuk idee om zich aan de maximum snelheid van 70km/u te houden, wat resulteerde in een uber lange file achter ons _O- en dat we pas rond 00:30u terug waren in Uden :z
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan zal ik mijn verhaaltje ook eens gaan tikken. Ik heb dan wel niet gereden, maar toch :P

Ik had vorige week met Dani afgesproken dat ie om 14:00u bij mij zou zijn om naar DEUTSCHLAND te rijden, maar toen ik hem vrijdagavond sprak had

ie het in eens over 13:00u @ Uden. Ook goed, dan zorg ik dat ik om 13:30u klaar ben i.p.v. 14:30u, ik ben de moeilijkste ook niet :+ Zaterdagmiddag

rond een uurtje 09:00u m'n nest uitgerold en alles op standje relaxt klaar gemaakt. Rond 13:15u was soupie al klaar, maar er was nog geen

DaniSalami te bekennen en telefonisch was ie niet te bereiken. Net toen ik wat soep had warmgemaakt staat die Schlaffe Tasche voor de deur B|

Wat denk je zelf, eerst te laat komen en dan verwachten dat ik ga haasten |( :N Dus eerst lekker m'n soepje naar binnen slurpen :9 Daarna

spulletjes ingeladen en naar Peter vertrokken. Uurtje later waren we daar. Mooi huis\je[s/] Peter! :Y Vrijwel meteen doorgereden naar Bjorn waar

Peter z'n electrische tandenborstel ofzo moest ophalen :+ Even gebabbeld en toen vertrokken naar Nurburg in DEUTSCHLAND! Ik had de walkietalkies

meegenomen, dus we konden onderweg lekker kleppen. Ik had er alleen niet aangedacht dat Peter uit Limburg kwam B| Geen ondertiteling -O- :+ Ik

heb geen flauw idee hoelang we erover gedaan hebben, maar we hebben op ons dooie gemak gereden. Rond 19:15u kwamen we aan bij het circuit.

Precies op tijd, want vanaf 19:00u mochten we er pas op.

Toen kwam het :P Het was redelijk druk met mensen van de autosport, die van het circuit af probeerde te komen en met mensen van de motorsport

die erop probeerde te komen. Een paar man had zich compleet vast gereden, waaronder ook een verlengd busje met een caravan van een metertje

of 17 O-) Dat was de eerste waarvoor we achteruit moesten, op een helling, met een rij achter ons. Daarna moesten we aan de kant voor een

vrachtwagen die anders de bocht niet gemaakt kon krijgen en zo ging het nog ff door. Nu klinkt het alsof het snel ging, maar dat was absoluut niet

het geval. Daarna was er een gaatje, dus Peter rijdt door en Dani wilde ook doorrijden. Staat er rechts van ons een Duitse gast met z'n rug naar ons

toe die dacht daar Fuhrer te zijn en seint naar een of andere pauperbak dat ie kon komen, maar op dat zelfde moment rijdt Daniel aan, omdat onze

weg vrij was. Die papgast stapt voor de auto en begint me een partij te moelen en te wapperen dat we naar achteren moesten. Het klonk als "WAST

MACHST DU JETZT??? NACH HINTEN!!! FAHR NACH HINTEN!!!" und so weiter und so weiter... :+ "Nog niet misschien" was onze reactie in gebarentaal.

Dit bracht de man van lichtelijk geïrriteerd naar woedend. Nog meer gewaffel en nog rodere dikke Duitse kopf _O- Toen dacht z'n inteelt vriendje slim

te zijn door 3 dranghekken voor de auto te zetten. Daniel en ik stapte dus uit om al booskijkend B| de dranghekken weer aan de kant te zetten. Voor

we goedwel weer in de auto zaten stonden ze er weer |( Kutduitsers... Weer naar buiten, al blaffend de dranghakken aan de kant geknald en weer

proberen door te rijden. De ene Duitser zette één dranghek meteen weer terug en die andere begon aan de spiegel te trekken :( Ik dus weeeer

uitgestapt, staan te moelen dat ze normaal moesten doen en van de auto af moesten blijven! Dat dranghek weggeschoven en tegen Daniel gezegd

dat ie een stukje door moest rijden. Toen kwam het, één van die twee dikkoppen pakte dat dranghek en haalde ermee uit naar mij :( Ik pakte 't hek

vast om het af te weren (auw) en ramde het meteen terug tegen hem aan... Een beetje moelen interesseert me niet, maar als je met dranghekken

gaat smijten is de vriendschap al snel over. Na een duwtje heen en weer hebben we nog ff recht in elkaars gezicht staan te blaffen. Maar dan ook

gewoon echt blaffen! Daar is de Duitse taal toch voor gemaakt! We hadden allebei een petje op en onze kleppen schoven over elkaar heen, dus het

was echt close-range-blaffen. Daarin komt de Duitse taal echt uitstekend tot z'n recht :Y Daarna konden we dan eindelijk doorrijden.

Na de inschrijving gingen we richting pitbox 8 waar we ons kamp wilde gaan opslaan. Pitbox 8 was leeg, maar de plaats voor de pitbox stond

compleet vol met auto's, busjes en caravans met Duits kenteken. In onze pitbox zouden nog 2 teams komen te staan, maar dat waren ook

Nederlanders, dus waar kwamen al die Duitse auto's vandaan :? Pitbox 7 en 9 dus B| Na vriendelijk verzocht te hebben of zij hun auto's voor hun

eigen pitbox wilde zetten, gebeurde er eigenlijk vrij weinig :( Wat een fucking schijt volk is het toch hè |( Na het nogmaals gevraagd te hebben,

begon de eerste het te snappen. De eerste caravan vertrok, maar en bleven nog een stuk of 5 auto's staan -O- Het heeft ongeveer een uurtje

geduurd voor alle Duitse auto's weggezet werden... Maarja dat vonden wij veel te lang duren, dus ondertussen was Daniel al zo vriendelijk geweest

om met zijn trailer dwars voor pitbox 9 te gaan staan _O- Zo konden wij ook vast beginnen met uitpakken. Er werd niks van gezegd, maar die blik in

hun ogen was B| _O- Rond 22:00u arriveerde Petra, onze teammanager, Mike de monteur en Angelo de allround hulp. Martin en Dolf waren nog

onderweg en arriveerde uiteindelijk pas rond 23:00u ofzo. Na al hun spullen te hebben uitgeladen, heb ik nog snel ff de wielen van Dani gewisseld,

want daar moest nog ff nieuw rubber op. Daarna nog een hele tijd zitten ouwehoeren met de hele groep en natuurlijk het e.e.a. aan alcoholische

versnaperingen genuttigd :9 Smirnoff :P Na een tijdje gingen de eerste naar bed en Dani, Petra en ik bleven als laatste over. Ik heb me toen nog ff

vermaakt op een Winnie the Pooh loopauto O-) (leuke toeter zat erop _O- ) waar een ander NL-team zondag mee de endurance ging rijden :+

Uiteindelijk zijn we rond 02:30u richting ons mandje gegaan. Toen kwam ik er alleen achter dat ik m'n luchtbed nog helemaal niet opgeblazen had B|

Ik was in dusdanig luie toestand dat ik helemaal niet meer in staat was om m'n luchtbed op te pompen dus besloot in Dani's auto te gaan slapen...

Dat was ook meteen de laatste keer, want heb echt ruk geslapen...

Om 06:30u ofzo wilde ik opstaan om Dani uit z'n nest te schoppen, maar toen ik uit de auto wilde stappen bleek dat Dani het zelfde plan had, maar

dan bij mij |( Ondanks dat de lucht strak blauw was en het laaghangende zonnetje flink scheen, was het nog behoorlijk koud...

Na de briefing was het tijd voor de eerste training. Peter, Dani en Martin mochten ieder 10 minuten de baan op. Peter kende de baan al en hoefde

alleen weer in het ritme te komen. Martin had er 3 jaar geleden voor het laatste gereden en voor Dani was de baan compleet nieuw. Voor mij was het

vooral een mooie oefening om de transponderwissel goed te oefenen. Dolf had in de pitstraat een mooi stukje afgetapet waar onze wissels gingen

plaatsvinden. Wat er ook gebeurde, dat was onze plek! De tape van de transponder was het enige minpuntje.

Na de trainingen was het tijd voor het echte werk, de start van de 6 uurs endurance! Peter was de gelukkige om te starten. We startte van de 11e

plek (overall, van de 69 teams) dankzij de mooie kwalificatie tijd van martin. Peter kwam de eerste ronde door als 13e, dus we hadden toen al 2 plaatsen ingeleverd, maar daar bleef het niet bij. Peter reed niet lekker! Petra in dubio; Peter door laten rijden of binnenhalen... Volgens mij heeft Petra uiteindelijk het sein gegeven dat Peter naar binnen moest komen. Peter reed toen tijden van 2:26 terwijl ie tijdens de training onder de 2:20 reed :? We reden op dat moment tussen de 30e en 40e plek -O- Het was dus echt tijd dat we moesten wisselen. De tweede stint zou Martin gaan rijden op z'n Duc. De wissels verliepen redelijk vlot! Petra riep over de walkie talkie wanneer we nog 2 minuten hadden. Op dat moment werden de bandenwarmers eraf gehaald en de motor naar buiten gebracht. Petra gaf nog een seintje als ze de rijder de pit in zag komen. Dolf ving de binnenkomende rijder op, ik wisselde snel de transponder en de nieuwe rijder kon de baan op. De wissels duurde < 4 sec :} Toen Peter binnenkwam werden z'n tijden verklaard door de slijtage op de achterband. Damn, ik heb nog nooit een nieuwe slick in ± 20 rondjes zo verrot zien worden :/ Zoals Peter aangaf in zijn verslag stond de vering alles behalve goed :/ Daarna kwam het volgende probleem: Martin gaf tijdens zijn eerste doorkomst aan dat er problemen waren. Daniel moest zich dus meteen gaan klaarmaken. Hectiek in de pitbox die achteraf niet nodig was. Martin heeft het een rondje of 15 vol gehouden toen het noodlot toesloeg, serieuze problemen met de versnellingsbak terwijl hij net zo lekker aan het rijden was :( Dani moest zich dus klaarmaken om zijn debuut te maken... We lagen op dat moment al weer rond de 20e plek :) Bij binnenkomst van Martin ontfermde Dolf zich meteen over de Duc, maar kwam al snel tot de conclusie dat de Duc die dag niet meer zou gaan rijden. En nu :? Peter was eigenlijk na Daniel weer aan de beurt om te gaan rijden, maar vanwege zijn verkrampte eerste stint hadden zijn knieen meer rust nodig. Martin zou dus na Daniel weer gaan rijden op de R1 van Peter. De betekende dus dat Daniel om en om zou gaan rijden. Lekker veel rijtijd dus! Daniel reed tijdens zijn eerste stint continu rondjes van 2:15/2:16, erg netjes dus! Na 23 rondjes vertrouwde Petra het niet meer, want de afspraak was om binnen te komen wanneer het reservelampje aan zou gaan. Maar Dani had al 23 rondjes gereden en het zag er nog niet naar uit dat hij binnen zou komen. Petra plukte hem dus uit voorzorg van de baan af en Martin ging de baan weer op, maar ditmaal op een R1. Martin bleek vanaf het begin vriendjes te zijn met de R1, want hij reed rondjes van 2:11, waardoor we stegen naar een 8e plek overall *O* Na de wissel daarna waren we teruggezakt naar de 11e of 12e plek, maar Dani wist dit goed te maken door naar de 9e plek te rijden, met een rondetijd die continu op 2:16 lag. Petra stelde dit als doel voor Peter, continu rondjes rijden van 2:16! Daarna ging Peter weer de baan op, maar had tijdens zijn eerste stint teveel gegeven waardoor ie in zijn tweede stint geen 2:16-ers meer kon rijden. Hierdoor verloren we enkele plekken waardoor Petra aan het rekenen sloeg wanneer ze Peter naar binnen moest halen, zodat we daarna nog maar één maal hoefde te wisselen. Op het moment dat Petra het sein wilde geven, gaf Peter zelf al aan dat ie naar binnen ging komen. Snel moest Dani zich dus gaan klaar maken voor zijn laatste stint. Toen Dani de baan op ging reden we volgens mij rondom de 16e plek, maar daar bracht hij snel verandering in. Toen Dani weer binnen kwam had ie het goedgemaakt tot een 8e plek, maar door de laatste wissel zakte we iets terug in het klassement, maar dat wist Martin goed te maken door als 9e over de streep te komen. In het eindklassement stonden we op een erg nette 9e plaats (van de 69) en in onze klasse, de zwaarste, waren we 5e geworden *O* Tijd om de champagne te voorschijn te halen :P Na een kort champagne gevecht zijn Dani en ik de spullen rustig in gaan pakken, hebben we afscheid genomen van de rest van het team en zoals altijd vertrokken we als laatste...

Op de terugweg zijn we bij de Nordschleife nog ff wat wezen eten met Peter en hebben we gezellig nog nagebabbeld. Daarna zijn we rustig aan richting Nederland gereden... Erg rustig, want vanaf daar totaan de snelweg vond Daniel het een leuk idee om zich aan de maximum snelheid van 70km/u te houden, wat resulteerde in een uber lange file achter ons _O- en dat we pas rond 00:30u terug waren in Uden :z


Wow, jij hebt zeker je typdiploma :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan