SilenT
MF veteraan
aanmaken!Weet ik niet, denk het wel. De server hier staat nog niet aangesloten, dus kan ook niet via webmail m'n mail bekijken... Vanmiddag meer geluk
@ Pienus; zal zo eens wat gaan tikken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
aanmaken!Weet ik niet, denk het wel. De server hier staat nog niet aangesloten, dus kan ook niet via webmail m'n mail bekijken... Vanmiddag meer geluk
@ Pienus; zal zo eens wat gaan tikken
Druk weekend op komst MotoGP op Misano en SBK op de Nurburgring
én Rallysprint in Amsterdam!
Wat een rare website. Staat alleen wat over waar ze starten (bij mij om de hoek ) Maar niks over kosten toegang of hoe het parcours loopt? Wat is een leuke plek om te kijken? Kan jij me wat meer vertellen Brian. Volgens mij ben jij er vorig jaar ook geweest toch?
'k ga wel even kijken! Staan 7 World Rally Cars ingeschreven ~
Wat een rare website. Staat alleen wat over waar ze starten (bij mij om de hoek ) Maar niks over kosten toegang of hoe het parcours loopt? Wat is een leuke plek om te kijken? Kan jij me wat meer vertellen Brian. Volgens mij ben jij er vorig jaar ook geweest toch?
Uhm, denk 't niet, SMS me maar effe, dan staattie erin Of emailDe informatie is meestal waardeloos op die sites. Doen ze meestal beetje met opzet. Daardoor kopen bezoekers eerder een infopakket...
Start van het evenement vindt plaats op het Start/Finish podium voor het IBIS Hotel Amsterdam City West, Transformatorweg 36, Amsterdam Westpoort om ca. 11.20 uur.
Finish Podium IBIS Hotel: 1e auto ca. 17:44 uur
Kosten voor een infopakket zijn 8 euro, maar zijn niet verplicht om te kunnen kijken.
Er staat geen plattegrond op en geen tijdschema. Er zijn een paar spektakelplekken, maar kan zo niet uitleggen waar die zijn. Bel me anders maar even als je plannen hebt om t ekomen kijken. Spreken we ergens af. Had jij m'n nieuwe nummer al?
Uhm, denk 't niet, SMS me maar effe, dan staattie erin Of email
Had het liever op zaterdag gehad vanwege de SBK en GP, maarja wie weet wip ik er ook wel effe langs want is toch wel erg dichtbij en leuk om te zien. Ben alleen bang dat het op die 'spektakelplekken' erg vol zal zijn...
Ik zal wel ff aftrappen:
nee, mn spiertjes slaan Zolder over. En voor het weer hoeven we het ook niet te doen...Leuk verslag Peter
Zie je de 13e Denk niet dat je morgen naar Zolder gaat
Verslag
jammernee, mn spiertjes slaan Zolder over. En voor het weer hoeven we het ook niet te doen...
Maarre, leuk dat je meegaat de 13e! Ga je BDP ondersteunen of actiefoto's maken?
Ik zal wel ff een a4 voltypen!
Ik zal wel ff aftrappen:
Dat heb jij goed begrepen, WimLeuk verslag Peter . Alleen jammer dat je vering niet goed stond ingesteld. Knap van die 9e plaats trouwens .
Maar reed als ik het goed begrijp Dani met jullie mee in het > 750cc klassement ?
Ja, ik moest wel pik! Jodium of podiumLeuk Peter! mooie ervaring dus Punani heb ook ze best gedaan lees ik
Mijn mening: Deze baan is echt gaaf! Hoogteverschillen, korte doordraaiers, hicanes, snelle knikken, supergaaf!Mooi verslag Peter en knappe prestatie..............jammer dat je die tijd kwijt geraakt bent met de 0-afstelling.
Is het wel een leuke baan? (ook al heb ik begrepen dat het asfalt overal niet jofel is)
En via welke organisatie was dit?
Lekkel lekkel Morguh
Nou, dan zal ik mijn verhaaltje ook eens gaan tikken. Ik heb dan wel niet gereden, maar toch
Ik had vorige week met Dani afgesproken dat ie om 14:00u bij mij zou zijn om naar DEUTSCHLAND te rijden, maar toen ik hem vrijdagavond sprak had
ie het in eens over 13:00u @ Uden. Ook goed, dan zorg ik dat ik om 13:30u klaar ben i.p.v. 14:30u, ik ben de moeilijkste ook niet Zaterdagmiddag
rond een uurtje 09:00u m'n nest uitgerold en alles op standje relaxt klaar gemaakt. Rond 13:15u was soupie al klaar, maar er was nog geen
DaniSalami te bekennen en telefonisch was ie niet te bereiken. Net toen ik wat soep had warmgemaakt staat die Schlaffe Tasche voor de deur
Wat denk je zelf, eerst te laat komen en dan verwachten dat ik ga haasten Dus eerst lekker m'n soepje naar binnen slurpen Daarna
spulletjes ingeladen en naar Peter vertrokken. Uurtje later waren we daar. Mooi huis\je[s/] Peter! Vrijwel meteen doorgereden naar Bjorn waar
Peter z'n electrische tandenborstel ofzo moest ophalen Even gebabbeld en toen vertrokken naar Nurburg in DEUTSCHLAND! Ik had de walkietalkies
meegenomen, dus we konden onderweg lekker kleppen. Ik had er alleen niet aangedacht dat Peter uit Limburg kwam Geen ondertiteling Ik
heb geen flauw idee hoelang we erover gedaan hebben, maar we hebben op ons dooie gemak gereden. Rond 19:15u kwamen we aan bij het circuit.
Precies op tijd, want vanaf 19:00u mochten we er pas op.
Toen kwam het Het was redelijk druk met mensen van de autosport, die van het circuit af probeerde te komen en met mensen van de motorsport
die erop probeerde te komen. Een paar man had zich compleet vast gereden, waaronder ook een verlengd busje met een caravan van een metertje
of 17 Dat was de eerste waarvoor we achteruit moesten, op een helling, met een rij achter ons. Daarna moesten we aan de kant voor een
vrachtwagen die anders de bocht niet gemaakt kon krijgen en zo ging het nog ff door. Nu klinkt het alsof het snel ging, maar dat was absoluut niet
het geval. Daarna was er een gaatje, dus Peter rijdt door en Dani wilde ook doorrijden. Staat er rechts van ons een Duitse gast met z'n rug naar ons
toe die dacht daar Fuhrer te zijn en seint naar een of andere pauperbak dat ie kon komen, maar op dat zelfde moment rijdt Daniel aan, omdat onze
weg vrij was. Die papgast stapt voor de auto en begint me een partij te moelen en te wapperen dat we naar achteren moesten. Het klonk als "WAST
MACHST DU JETZT??? NACH HINTEN!!! FAHR NACH HINTEN!!!" und so weiter und so weiter... "Nog niet misschien" was onze reactie in gebarentaal.
Dit bracht de man van lichtelijk geïrriteerd naar woedend. Nog meer gewaffel en nog rodere dikke Duitse kopf Toen dacht z'n inteelt vriendje slim
te zijn door 3 dranghekken voor de auto te zetten. Daniel en ik stapte dus uit om al booskijkend de dranghekken weer aan de kant te zetten. Voor
we goedwel weer in de auto zaten stonden ze er weer Kutduitsers... Weer naar buiten, al blaffend de dranghakken aan de kant geknald en weer
proberen door te rijden. De ene Duitser zette één dranghek meteen weer terug en die andere begon aan de spiegel te trekken Ik dus weeeer
uitgestapt, staan te moelen dat ze normaal moesten doen en van de auto af moesten blijven! Dat dranghek weggeschoven en tegen Daniel gezegd
dat ie een stukje door moest rijden. Toen kwam het, één van die twee dikkoppen pakte dat dranghek en haalde ermee uit naar mij Ik pakte 't hek
vast om het af te weren (auw) en ramde het meteen terug tegen hem aan... Een beetje moelen interesseert me niet, maar als je met dranghekken
gaat smijten is de vriendschap al snel over. Na een duwtje heen en weer hebben we nog ff recht in elkaars gezicht staan te blaffen. Maar dan ook
gewoon echt blaffen! Daar is de Duitse taal toch voor gemaakt! We hadden allebei een petje op en onze kleppen schoven over elkaar heen, dus het
was echt close-range-blaffen. Daarin komt de Duitse taal echt uitstekend tot z'n recht Daarna konden we dan eindelijk doorrijden.
Na de inschrijving gingen we richting pitbox 8 waar we ons kamp wilde gaan opslaan. Pitbox 8 was leeg, maar de plaats voor de pitbox stond
compleet vol met auto's, busjes en caravans met Duits kenteken. In onze pitbox zouden nog 2 teams komen te staan, maar dat waren ook
Nederlanders, dus waar kwamen al die Duitse auto's vandaan Pitbox 7 en 9 dus Na vriendelijk verzocht te hebben of zij hun auto's voor hun
eigen pitbox wilde zetten, gebeurde er eigenlijk vrij weinig Wat een fucking schijt volk is het toch hè Na het nogmaals gevraagd te hebben,
begon de eerste het te snappen. De eerste caravan vertrok, maar en bleven nog een stuk of 5 auto's staan Het heeft ongeveer een uurtje
geduurd voor alle Duitse auto's weggezet werden... Maarja dat vonden wij veel te lang duren, dus ondertussen was Daniel al zo vriendelijk geweest
om met zijn trailer dwars voor pitbox 9 te gaan staan Zo konden wij ook vast beginnen met uitpakken. Er werd niks van gezegd, maar die blik in
hun ogen was Rond 22:00u arriveerde Petra, onze teammanager, Mike de monteur en Angelo de allround hulp. Martin en Dolf waren nog
onderweg en arriveerde uiteindelijk pas rond 23:00u ofzo. Na al hun spullen te hebben uitgeladen, heb ik nog snel ff de wielen van Dani gewisseld,
want daar moest nog ff nieuw rubber op. Daarna nog een hele tijd zitten ouwehoeren met de hele groep en natuurlijk het e.e.a. aan alcoholische
versnaperingen genuttigd Smirnoff Na een tijdje gingen de eerste naar bed en Dani, Petra en ik bleven als laatste over. Ik heb me toen nog ff
vermaakt op een Winnie the Pooh loopauto (leuke toeter zat erop ) waar een ander NL-team zondag mee de endurance ging rijden
Uiteindelijk zijn we rond 02:30u richting ons mandje gegaan. Toen kwam ik er alleen achter dat ik m'n luchtbed nog helemaal niet opgeblazen had
Ik was in dusdanig luie toestand dat ik helemaal niet meer in staat was om m'n luchtbed op te pompen dus besloot in Dani's auto te gaan slapen...
Dat was ook meteen de laatste keer, want heb echt ruk geslapen...
Om 06:30u ofzo wilde ik opstaan om Dani uit z'n nest te schoppen, maar toen ik uit de auto wilde stappen bleek dat Dani het zelfde plan had, maar
dan bij mij Ondanks dat de lucht strak blauw was en het laaghangende zonnetje flink scheen, was het nog behoorlijk koud...
Na de briefing was het tijd voor de eerste training. Peter, Dani en Martin mochten ieder 10 minuten de baan op. Peter kende de baan al en hoefde
alleen weer in het ritme te komen. Martin had er 3 jaar geleden voor het laatste gereden en voor Dani was de baan compleet nieuw. Voor mij was het
vooral een mooie oefening om de transponderwissel goed te oefenen. Dolf had in de pitstraat een mooi stukje afgetapet waar onze wissels gingen
plaatsvinden. Wat er ook gebeurde, dat was onze plek! De tape van de transponder was het enige minpuntje.
Na de trainingen was het tijd voor het echte werk, de start van de 6 uurs endurance! Peter was de gelukkige om te starten. We startte van de 11e
plek (overall, van de 69 teams) dankzij de mooie kwalificatie tijd van martin. Peter kwam de eerste ronde door als 13e, dus we hadden toen al 2 plaatsen ingeleverd, maar daar bleef het niet bij. Peter reed niet lekker! Petra in dubio; Peter door laten rijden of binnenhalen... Volgens mij heeft Petra uiteindelijk het sein gegeven dat Peter naar binnen moest komen. Peter reed toen tijden van 2:26 terwijl ie tijdens de training onder de 2:20 reed We reden op dat moment tussen de 30e en 40e plek Het was dus echt tijd dat we moesten wisselen. De tweede stint zou Martin gaan rijden op z'n Duc. De wissels verliepen redelijk vlot! Petra riep over de walkie talkie wanneer we nog 2 minuten hadden. Op dat moment werden de bandenwarmers eraf gehaald en de motor naar buiten gebracht. Petra gaf nog een seintje als ze de rijder de pit in zag komen. Dolf ving de binnenkomende rijder op, ik wisselde snel de transponder en de nieuwe rijder kon de baan op. De wissels duurde < 4 sec Toen Peter binnenkwam werden z'n tijden verklaard door de slijtage op de achterband. Damn, ik heb nog nooit een nieuwe slick in ± 20 rondjes zo verrot zien worden Zoals Peter aangaf in zijn verslag stond de vering alles behalve goed Daarna kwam het volgende probleem: Martin gaf tijdens zijn eerste doorkomst aan dat er problemen waren. Daniel moest zich dus meteen gaan klaarmaken. Hectiek in de pitbox die achteraf niet nodig was. Martin heeft het een rondje of 15 vol gehouden toen het noodlot toesloeg, serieuze problemen met de versnellingsbak terwijl hij net zo lekker aan het rijden was Dani moest zich dus klaarmaken om zijn debuut te maken... We lagen op dat moment al weer rond de 20e plek Bij binnenkomst van Martin ontfermde Dolf zich meteen over de Duc, maar kwam al snel tot de conclusie dat de Duc die dag niet meer zou gaan rijden. En nu Peter was eigenlijk na Daniel weer aan de beurt om te gaan rijden, maar vanwege zijn verkrampte eerste stint hadden zijn knieen meer rust nodig. Martin zou dus na Daniel weer gaan rijden op de R1 van Peter. De betekende dus dat Daniel om en om zou gaan rijden. Lekker veel rijtijd dus! Daniel reed tijdens zijn eerste stint continu rondjes van 2:15/2:16, erg netjes dus! Na 23 rondjes vertrouwde Petra het niet meer, want de afspraak was om binnen te komen wanneer het reservelampje aan zou gaan. Maar Dani had al 23 rondjes gereden en het zag er nog niet naar uit dat hij binnen zou komen. Petra plukte hem dus uit voorzorg van de baan af en Martin ging de baan weer op, maar ditmaal op een R1. Martin bleek vanaf het begin vriendjes te zijn met de R1, want hij reed rondjes van 2:11, waardoor we stegen naar een 8e plek overall Na de wissel daarna waren we teruggezakt naar de 11e of 12e plek, maar Dani wist dit goed te maken door naar de 9e plek te rijden, met een rondetijd die continu op 2:16 lag. Petra stelde dit als doel voor Peter, continu rondjes rijden van 2:16! Daarna ging Peter weer de baan op, maar had tijdens zijn eerste stint teveel gegeven waardoor ie in zijn tweede stint geen 2:16-ers meer kon rijden. Hierdoor verloren we enkele plekken waardoor Petra aan het rekenen sloeg wanneer ze Peter naar binnen moest halen, zodat we daarna nog maar één maal hoefde te wisselen. Op het moment dat Petra het sein wilde geven, gaf Peter zelf al aan dat ie naar binnen ging komen. Snel moest Dani zich dus gaan klaar maken voor zijn laatste stint. Toen Dani de baan op ging reden we volgens mij rondom de 16e plek, maar daar bracht hij snel verandering in. Toen Dani weer binnen kwam had ie het goedgemaakt tot een 8e plek, maar door de laatste wissel zakte we iets terug in het klassement, maar dat wist Martin goed te maken door als 9e over de streep te komen. In het eindklassement stonden we op een erg nette 9e plaats (van de 69) en in onze klasse, de zwaarste, waren we 5e geworden Tijd om de champagne te voorschijn te halen Na een kort champagne gevecht zijn Dani en ik de spullen rustig in gaan pakken, hebben we afscheid genomen van de rest van het team en zoals altijd vertrokken we als laatste...
Op de terugweg zijn we bij de Nordschleife nog ff wat wezen eten met Peter en hebben we gezellig nog nagebabbeld. Daarna zijn we rustig aan richting Nederland gereden... Erg rustig, want vanaf daar totaan de snelweg vond Daniel het een leuk idee om zich aan de maximum snelheid van 70km/u te houden, wat resulteerde in een uber lange file achter ons en dat we pas rond 00:30u terug waren in Uden