Zwaaien naar "Motoren"

Ach ik reed al motor toen sommige " echte motorrijders" hun luier nog volscheten.

Ik reed cb450 / vf750f / fj1200 / zx10 en dat 12 maanden per jaar

Maar tegenwoordig zie je van die juppen die een strak leren pakje kopen en een scheurijzer en dan zijn ze ineens echte motorrijders.

Flauwekul allemaal.

Ik heb net zoveel lol van mijn motor met 125 cc en 200 cc als ik over de eilanden in de filippijnen rijd als toen ik hier met mijn motoren reed.

De " echte " motorrijders hebben meer last van echte ego problemen. Hebben nooit echt ergens bijgehoord maar nu ineens wow .......
 
Het blijft een bizar gegeven dat toen ik op mn ZZR600 reed, jij wel zwaaide. Nu ik echter op een SR300 MAX rijd, zwaai je niet.

Mij boeit het niet, want ik heb nu nog veel meer lol als toen op mn wegracers.
 
Tja...

Eens in de zoveel tijd is er weer zo iemand met zo'n idiote uitspraak en soms kan ik het niet laten hem te vragen naar zijn beweegredenen.
Ik heb deze discussie dan ook al vaker gevoerd en wat mij telkens opvalt is dat hoe groter hun woord en hoe meer ze afgeven op scooter, hoe minder ze ervan begrijpen. Ik vind het puberkletspraat.

Ze geven af op automaatrijders maar als je vraagt wat het voordeel is van schakelen kunnen ze dat niet vertellen. Ze weten niet eens wat er gebeurt als ze dat linker pedaaltje bewegen en ze weten al helemaal niet waarom ze dat eigenlijk doen.

Blijkbaar vindt men het stoer om met een technisch achterhaald vehikel te rijden want inderdaad, het is dat mensen zo conservatief zijn anders hadden we de schakelbak alleen nog maar gekend uit het museum.


De doorsnee motorrijder is aartsconservatief; motorrijders willen helemaal niets nieuws, ze willen alleen maar meer van hetzelfde. Ze willen alleen maar wat een ander ook heeft inclusief alle ongemakken en tekortkomingen. 
Ze willen geen gebruikersvriendelijke motorfiets, ze willen ook geen handige bagageruimte; nee, de zelfbenoemde "echte" motorrijder vindt het blijkbaar normaal dat ie nog geen slot kan meenemen. 

Ach, als ze zo bekrompen willen zijn kan ik dat ook niet veranderen. Ik kan hooguit de discussie aangaan maar daar durven deze laatste twee lieden niet eens op in te gaan.
 
Gelijk heb je Hybride. En zij die op zo'n veel te dure, onpraktische, pruttelende Harley willen rondrijden?
Omdat het stoer is, ze ergens willen bijhoren dat al lang niet meer bestaat of er als een overjaarse Hells Angel willen uitzien? Of zij die zich op hun veelkleurige sportbike, "the doctor" himself wanen? Die moeten dat maar doen. Zelf vind ik het een beetje zielig.
 
Scooter rijders worden niet voor vol aanzien. Maar een evolutie hou je niet tegen.
Er komen steeds meer en modernere scooters op de markt. Steeds meer motorrijders maken de overstap.
Het is dankzij het succes van de automaten dat de motor verkoop op peil blijft.
Deze evolutie is al een hele tijd aan de gang. En zij die het niet gemerkt hebben, zullen moeten vaststellen hoe hopeloos belachelijk ze zich hier hebben gemaakt...
En zwaaien of niet? Dat zal daar niks aan veranderen.
De volgende stap zullen de elektrische scooters zijn die hogere snelheden kunnen halen en meer autonomie zullen hebben. Iets zegt mij dat ze daar geen schakel brommers gaan voor gebruiken. :N
 
Laatst bewerkt:
mag ik je even beantwoorden in je tekst?
ik ken ook beide vervoersmiddelen en ik kan je in sommige dingen volgen, maar in sommige ook niet... maar ik bemerk wel dat dit mss eerder met voorkeur te maken heeft dan volledige technische ondersteuning...

Tja...

Eens in de zoveel tijd is er weer zo iemand met zo'n idiote uitspraak en soms kan ik het niet laten hem te vragen naar zijn beweegredenen.
Ik heb deze discussie dan ook al vaker gevoerd en wat mij telkens opvalt is dat hoe groter hun woord en hoe meer ze afgeven op scooter, hoe minder ze ervan begrijpen. Ik vind het puberkletspraat.

Ze geven af op automaatrijders maar als je vraagt wat het voordeel is van schakelen kunnen ze dat niet vertellen. (geen voordeel, maar ik vind het gewoon leuker )Ze weten niet eens wat er gebeurt als ze dat linker pedaaltje bewegen en ze weten al helemaal niet waarom ze dat eigenlijk doen.

Blijkbaar vindt men het stoer om met een technisch achterhaald vehikel te rijden want inderdaad, het is dat mensen zo conservatief zijn anders hadden we de schakelbak alleen nog maar gekend uit het museum. (een concept dat beproefd is heeft als voordeel dat het betrouwbaar is en niet zoals bij mijn en jouw majesty400 voor problemen kan zorgen)

De doorsnee motorrijder is aartsconservatief; motorrijders willen helemaal niets nieuws, ze willen alleen maar meer van hetzelfde. Ze willen alleen maar wat een ander ook heeft (nee, ze willen met het zwaarste en het chiqueste kunnen uitpakken waardat 90% van hen geen bal mee doet) inclusief alle ongemakken en tekortkomingen. 
Ze willen geen gebruikersvriendelijke motorfiets, ze willen ook geen handige bagageruimte; nee, de zelfbenoemde "echte" motorrijder vindt het blijkbaar normaal dat ie nog geen slot kan meenemen. 

Ach, als ze zo bekrompen willen zijn kan ik dat ook niet veranderen.(dit is net zo als bij auto's; mensen willen zo dik mogelijke auto met zoveel mogelijk luxe hebben om hun status te bevestigen.... ik niet; ik wil een auto die het altijd doet, zonder luxe die na een paar jaar kapot gaat en liefst dan nog die me zo goedkoop mogelijk van a naar b brengt) Ik kan hooguit de discussie aangaan maar daar durven deze laatste twee lieden niet eens op in te gaan.

ik heb enorm genoten van mijn majesty, maar geniet minstens evengoed van mijn schakelfietsje. de majesty had mss wat langer gebleven indien ik die technische problemen niet had en in de toekomst ga ik zeker niet uitsluiten dat er nog eens ooit een scoot komt... maar dat is voor later

grtz
tom
 
Maar een evolutie hou je niet tegen.
Ik denk dat ze elkaar tegemoet moeten komen, wil de hele motorwereld (nog)een goede toekomst tegemoet gaan. De motor zal ook, naast het dikdoe en egoprincipe, meer te bieden moeten hebben(praktischer gericht), anders wordt het iets voor de happy few en ik kan me niet voorstellen dat men daar op kan blijven teren op de lange termijn. De welvaart(s)groei is er nu voor lange tijd uit.

Dat geldt ook voor de scooter, deze zal, op de een of andere manier, meer rijplezier en betrokkenheid bij het rijden moeten(gaan) vertonen. Al zijn daar andere manieren voor dan schakellen alleen. Een Burgman 650, zit aardig op de goede weg, al is daar nog heel wat werk aan te verstouwen aangaande de betrouwbaarheid, helaas.
Zo valt het me op dat Honda in een jong verleden meer geprobeerd heeft beide groepen samen te brengen. Een soort van mixvormen te introduceren. Ze komen niet van de grond.

Daarin ligt ook de sleutel voor de toekomst van het motorrijden. Ze zullen hoe dan ook op termijn moeten (gaan)vernieuwen, anders zie ik het zwaar in voor deze brance. Geloof me het is nu vijf voor twaalf. Slaan ze nu geen nieuwe weg in, dan zit men op een doodlopend pad.
 
Laatst bewerkt:
@Mordan,&de Rest,,,

Rij zelf met al die motoren die jij op noemt,Behalve Supersport,daar pas Ik niet op...
Is allemaal leuk,maar als je puur voor het makkelijke gaat is de Automaat Scooter het fijnst,Als daar op stap zit Ik gelijk met een grijns op mijn gezicht!!!

Als je Ik dagje voor de lol gaat touren,is het schakelen op een oudje weer helemaal geweldig!

Denk ook dat als die BMW Scooter uit komt het best wel een succes kan worden!

Groet,AJ

(En idd., soms schaam je je eigen dat je HD rijd)!!!
 
Laatst bewerkt:
.... ik snap geen zak van dat steeds weer terug kerende ge-ouwe-tering-hoer ...

wil je je eige zeiknat laten regenen ? .... fijn !!!

wil je lekker met je bek in de sneeuw en hagel ? .....fijn !!!

wil je glibberen en in de kou ? ...je doet je allerbeste best maar !!!


pappie stapt lekker in de auto ,....kacheltje an ,....droog ,...warm .


geen echte motorrijder ? ...ook goed ,...ook prima ,...wat kan mij dat allemaal schelen

vroeger van de arremoe door wind en regen gemoeten , omdat ik eerder me A rijbewijssie had dan B ,.....ben blij dat ik kan kiezen ....

maar iedereen mag zich van mij "echt" noemen in de plensbuien ,...ik vind 't goed hoor

:^

Het is verschrikkelijk om na een regenbui je motor weer naar nieuwstaat te moeten poetsen.
De FZ1 heeft dan ook amper een drupje gezien *D

Eeuwig zonde om je motor te verpesten met waardeloos weer, daar is het blik voor 8-)
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk weer die discussies, waarbij iedereen zoveel als mogelijk de andere partij veroordeelt.
Scooterrijders: Als je schakelt ben je dom en ouderwets en je bent eigenlijk een loser als je op een normale moter blijft rijden.
Motorrijders: alle scooterrijders zijn mietjes die niet kunnen schakelen..

Heb nog een optie: gun mekaar het plezier in het rijden en (ver)oordeel een ander niet omdat ie iets anders rijdt dan jijzelf.
 
...Heb nog een optie: gun mekaar het plezier in het rijden en (ver)oordeel een ander niet omdat ie iets anders rijdt dan jijzelf...
Kijk, en als je de moeite neemt om terug te lezen zul je zien dat wij dat hier altijd al hebben gezegd.

Echter zijn er af en toe van die wijsneuzen die er anders over denken en daar ga ik tegenin. Daarvoor hoef je niet eens ver terug te bladeren...
 
Namoh,
maar je klinkt als m'n buurjongen die denkt ook altijd te kunnen winnen van me op z'n scooter.
Weet duidelijk niet het verschil tussen bromscooter en motorscooter.
En nog nooit een 0-80km/h klop gehad van een motorscooter.
Komt vanzelf wel een keertje. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een (motor)scooter en een "echte" motor. Op de scooter zwaait niemand naar mij en ik overigens ook niet. Als ik met de motor weg ben, dan wel.
Een scooter is in mijn ogen een makkelijk vervoermiddel voor er bij, motorrijden met alle bijeenkomstigheden erbij, zoals zwaaien, doe je eenmaal op en echte motor.

Je moet natuurlijk ook geen appelen met peren vergelijken.
Volgens mij is een 125 cc scooterje zelfs geen motorscooter.
Net zoals een 125cc ninja replica ook geen motor is maar een brommertje.
Het is minder gangbaar maar dan kan je evengoed een Burgmann 650cc hebben.
En een 125cc brommer om er bij te hebben?
Welke is dan de "echte" en naar welke van de twee gaat men zwaaien?
En waarom is het minder gangbaar? Omdat een beetje motorscooter gewoon alles in huis heeft.
Snel, handelbaar, comfortabel, touring, opbergmogelijkheden, betere bescherming tegen weersomstandigheden, etc. Vandaar ook zijn immense succes.
 
Weet duidelijk niet het verschil tussen bromscooter en motorscooter.
En nog nooit een 0-80km/h klop gehad van een motorscooter.
Komt vanzelf wel een keertje. _O-

Klopt helemaal. :Y
Sinds ik motorscooters rij, heb ik het weinig of zelden meegemaakt dat een motor van welk type of cilinderinhoud dan ook me te snel af was. Zeker niet in het stadsverkeer en ook niet echt op de autosnelweg. Even op een recht stuk wat show geven maar meteen haal je ze weer in. Motorscooters dat is een ander verhaal.
Want snel kunnen is niet altijd snel durven. Voor je eigen hachje of voor de boetes.
Wat ik altijd erg amusant vind, is dat ze even het onderste uit de kan halen om je voorbij te gaan. En dan de volgende rechts afgaan. *D Blijkbaar zijn ze toch niet echt gerust in het kunnen van een motorscooter.
 
Wat ik altijd erg amusant vind, is dat ze even het onderste uit de kan halen om je voorbij te gaan.
ha, ha daar moet ik ook altijd zo om lachen, laatst nog, passeer je een hele groep(die naar mijn idee echt niet erg doorreden op de autosnelweg), even later komen ze met volgas voorbij met wheelie en al.

Vooral heel puberaal als je het mij vraagt. Kan dat echt niet serieus nemen.
 
Ik heb een (motor)scooter en een "echte" motor. Op de scooter zwaait niemand naar mij en ik overigens ook niet. Als ik met de motor weg ben, dan wel.
Een scooter is in mijn ogen een makkelijk vervoermiddel voor er bij, motorrijden met alle bijeenkomstigheden erbij, zoals zwaaien, doe je eenmaal op en echte motor.


Als ik jouw zo lees dan pak je de scooter als je een lamme arm hebt en heb je wel zin om te wapperen met de handjes pak je de suzuki!!!
 
Ik heb net zoveel lol van mijn motor met 125 cc en 200 cc als ik over de eilanden in de filippijnen rijd als toen ik hier met mijn motoren reed.

Volgens mij is dat de kern van het verhaal.
Plezier kunnen hebben in het motorrijden zelf, of dat nu met 125 of 1600cc is.

Figuren die zweren bij "merk X" omdat ze nog niet niet dood gezien wil worden op een "Y". _O-

Wat een vervelende verjaardagen geeft dat.
Gelukkig zijn dat vaak de "wegens omstandigheden" figuren.
 
Natuurlijk is een 125CC een echte motorscooter. Als ik mijn kentekenbewijs lees staat er duidelijk lichte motorfiets, en mag je er alleen op de openbare weg met een rijbewijs A mee rijden. In 2012 komt daar verandering in en komt er een extra categorie. ( zie: scooter125cc - A1-rijbewijs behalen (deel 1) - scooter125cc ) Dat het geen serieuse motorfiets is, heb je gelijk. Het is een ideaal ding om even een boodschap in de buurt te doen of als woon-werk verkeer scoot, mits de afstand niet te groot is. Maar persoonlijk vindt ik een scooter van 300CC of 500CC ook een tis 't net nie motortje. Het echte motorrijdergevoel heb ik toch wel op mijn Suzuki terwij dat maar een 800CC motor is. En natuurlijk zonder windscherm! :}
Dat de scooter al dan niet een brom- snor- of motorfiets is en een immens succes is zeker waar.
Aan dat "kinderachtige zwaaien" doe ik niet veel en als ik het doe, dan alleen op mijn Suzuki en naar andere rijders op een echte motor.

Het A rijbewijs wordt steeds aangepast omdat er inmiddels zoveel verschillende "gemotoriseerde 2 wielers" zijn..van snorfiets tot motorfiets ;)
Als je motor wilt rijden haal je gewoon je A rijbewijs om alles te mogen rijden
en wil/kan je dat niet dan haal je je "lichte motor(scooter)fiets" rijbewijs met aantekening
"automaat" of "tot 125cc" of wat voor speciale categorieen er ook maar mogelijk zijn 8-)
De term "echte motorfiets" is dus niet meer van toepassing.
Je rijdt of "een lichte / zware motorfiets 125cc / 1600cc" of een "lichte / zware motorscooter 125cc / 800cc" :]
 
Zo is dat en als die "echte" motorrijders zo hardcore zijn mogen ze met me mee in de PH afzien en buffelen door de bergen op hun "echte motor"

Pak ik wel mijn Honda XRM 125 met 4 versnellingen.

Krijgen ze snel zat andere ideen.

Plus als het gaat om acceleratievermogen wil je niet weten hoe snel een Honda XRM is met een aangepaste nokkenas en CDI.

Ik trok niet alleen een streep op de weg lol :}
 
Laatst bewerkt:
apriliasr300max3.jpg



Vrijdag deze nieuwe scoot gekocht en tot nu zwaaiden alle motorrijders als eerste. lol
 
Terug
Bovenaan Onderaan