LeonRSV
Die hard MF'er
ik weet toch echt bijna zker dat de superbike duc veel meer pk heeft dan 140 pk of heb je et over wegversies,en een tweecilinder heeft wel meer koppel.
Nou, een twin heeft toch echt niet meer koppel dan een viercilinder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik weet toch echt bijna zker dat de superbike duc veel meer pk heeft dan 140 pk of heb je et over wegversies,en een tweecilinder heeft wel meer koppel.
Sorry Mario,Hi is vast niet voor Yamaha en voor Suzuki....volgens mij slaat dit nergens op wat hij schrijft.
De gsxr1000 is niet te kloppen door R1 rijders...hij loopt gewoon harder.
Een blade te langzaam voor het wksbk,in standaarvorm wel..misschien niet met een goede kit.
Ok de andere merken zijn te langzaam in standaardvorm voor het wksbk.....jaaaaaaaa ook de soes.
Hj heeft het over wksbk racen....dus de echte jongens die weten hoe/waar/wanneer ze gas moeten geven die dus harder gaan met een 1000 dan een 600cc.....niet over een nk/z.a.c wedstrijd.....al onderschat ik een aantal nk/z.a.c jongens niet hoorSorry Mario,
maar nu sla je de plank mis.
Die John janssen heeft geen schil op zijn rug en weet alles van ECHTE racers!!!
Hij rijdt zelf op een 600SRAD dus ook suzuki en maakt het de gsx-r1000 rijders het leven mee zuur.
Dat een R1 geen partij is kom ik zelfs vaak achter met mijn 600'tje.
John's motto:eerst je fiets laten "sturen" ,vering en remmen dan pas vermogen!
Velen denken,ik koop een 1000cc en ben "unbeatable",yeah right!
Zelfs op het rechte eind blijf ik er met een 600 achter hangen.
Er is toch duidelijk verschil,tussen gasgeven en GASGEVEN!
Kijk maar naar de SuperProduction fietsen in de Endurance, de tuningsregels zijn daar ongeveer hetzelfde als in WSB, BSB en AMA. De Suzuki's winnen bijna alles, behalve natuurlijk Suzuka en een race die door een R1 gewonnen is. De Fireblade en ZX-9R doen niet mee, en de R1 rijdt voorin omdat er een heel goed team en rijders mee bezig is.
Wat betreft de R1, ook in SuperStock is het nooit een hoogvlieger geweest, er is iets waardoor dat ding niet goed rond wil op een circuit.
Fireblade: Boring x Slag: 75 x 54 /= 1.388
GSX-R1000: Boring x Slag: 73 x 59 /= 1.237
De fireblade is super overvierkant waardoor de zuigersnelheid laag is en dus de levensduur lang maar de beschikbare tijd om vermogen te leveren in de uitlaatslag is klein, wat de tunebaarheid van de motor beperkt.
sinds waneer mag een sbk geen lichter krukas monteren ipv de basis straat uitvoering. ducati geeft de dealers het privelige om de onderdelen van de sbk machines te kunnen bekijken/bestellen ,en dat krukje wat in die fietsen zit is HEEL anders als de orginele .de slag mag niet veranderd worden maar het krukas mag zeker wel bewerkt worden .Bij AMA, BSB, WSB, Endurance is het niet toegestaan om de krukas lichter te maken.
De "echte" rijden harder met een 1000 dan welke 600 ook....zeker weten.(al schelen de tijden niet veel)Dat verschil van krukasgewichten is voor ons amateurs niet te merken. Qua drooggewicht zijn de 1000cc motoren bijna net zo licht als de 600cc's dus dat mooie betoog van jou raakt mi kant nog wal, zeker wat de gewone motorrijder betreft. Het is puut een feit van het niet kunnen 'mannen' van de zware jongens.
Wat betreft de R1, ook in SuperStock is het nooit een hoogvlieger geweest, er is iets waardoor dat ding niet goed rond wil op een circuit.
Je kunt niet op voorhand zeggen of een 600 sneller is dan een 1000 of andersom, ook niet als je naar het gewicht van de krukas kijkt99 van de 100 rijden op het circuit met een 600cc harder rond dan met een 1000cc
Reden?:
Op de 600 kun je ongestraft het gas opendraaien, met de 1000 moet je daar veel voorzichtiger mee omgaan, het is eigenlijk allemaal een beetje te veel
aantal kleppen en boring/slag mag in wsb volgens mij niet gewijzigd worden .het is niet voor niets dat ducati met de 998R op de proppen kwam voor seizoen 2002 ."sinds waneer mag een sbk geen lichter krukas monteren "
We praten hier over de regels voor de 1000 cm3 vier cilinders, deze hebben andere tuning regels als de 750/4 en 1000/2. De traditionele SuperBikes mogen alles vervangen behalve de cartes, de boring/slag veranderen, aantal kleppen wijzigen, en klephoek. De regels voor 1000cc vier cilinders is ongeveer gelijk aan de SuperSport regels. Voor WSB komt er dan nog zo'n lullige air-restrictor op.
Maar het zou kunnen dat in WSB de 1000 viers wel de krukas mogen afdraaien of zelfs een after-market krukas mogen monteren, in BSB en AMA in ieder geval niet.