DucBMW
MF veteraan
Hum, ik durf zomaar te beweren dat mijn onlangs verworven K1600GT tien keer zoveel electronica (of althans: stroomverbruikers) aan boord heeft, en die heeft er geen last van. Zodra ik bij de SDGT - met vers opgeladen nieuwe accu welteverstaan - het contact aanzet, springt de spanningsindicator (CTEK laadsnoertje met ledjes) subiet van groen naar rood. En dan heb ik verder nog nergens met m'n vingers aangezeten. Zo'n zelfde indicator blijft bij die gekke zescilinder zelfs na een maand stilstand gewoon groen knipperen. Soortgelijk: ik kon elke motor die ik ooit had gewoon maandenlang wegzetten, en vervolgens startten die dingen gewoon. De KTM moet na 2 weken stilstand aan de lader, anders krijg je er geen leven meer in.Zo'n boel elektronica sleurt nu ook wel heel wat jus uit de batterij he..
Mijn indruk is dat er mogelijk wat lekstroom is, en sowieso dat de KTM gewoon alles áán gooit zodra je het contact aanzet, waar andere merken bepaalde stroomcircuits pas inschakelen zodra de motor loopt. Dat neemt overigens niet weg dat de SDGT een feestje is om mee te rijden...