ivoderksen
Die hard MF'er
- Goed aftanken, 98 heeft de voorkeur ivm minder vervuiling. Injector/carb cleaner er in voor het tanken helemaal super, maar niet nodig.Heb mijn verbruik al eerder in het topic uitgebreid besproken en toen geen enkele verklaring hiervoor kunnen vinden. Voor uitsluitsel van slecht afstellen ga ik naar een testbank gaan, maar die heeft pas in juli een plek die mij goed uitkomt. Dus dat is nog even afwachten.
Ik zit al een tijdje met een verhoogd verbruik van +- 1 op 14, en zit nu met minder tanken al weer 2 tanks op mijn 'normale' verbruik van 1 op 18. Dus dan hebben we het wel over een liter of 2. Het kan absoluut stom toeval zijn, maar ik vroeg het me gewoon af. Lang stil staat hij bij mij meestal niet (tank minimaal 1x per week), maar vorig jaar gekocht met minder dan 29k km sinds 2005 dus de vorige 2 eigenaren reden niet zo heel veel.
Toch dit weekend maar even kijken naar de overloop buisjes...
Van Augustus tot Januari gaat hij wel stilstaan i.v.m. buitenland, heeft de sv nog speciale punten? Mijn GS heb ik meerdere keren 6+ maanden stil laten staan zonder er iets aan te doen behalve aftanken, maar die loopt altijd direct als vanouds.
- Accu opladen en warm binnen laten staan (ontlaad ie minder hard, ook hoeft ie dan niet per sé aan een druppellader)
- Banden harder oppompen, 2.5 voor 2.9 achter, mits je banden specificaties dat toelaten. Maar Pilot Roads 4 hebben dit als aangeraden druk en ik rij met minder, maar voor staan, tegen flat spots is dit beter. Of paddockstandjes helemaal ideaal, van de XLMoto zijn ze 25 p/s en kunnen ze zowel voor als achter.
Ja dat eigenlijk :p