Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Vorige eigenaar heeft opgeschreven voor mij : Hypoïde GL5. Kroon olie gearlube kom ik dan uit op google ? Iniedergeval dat zit er nu bij mij in.
Neem aan dat je dat bedoelt.
Welke olie gebruiken jullie voor in de cardan klok?

Een 5W gearbox olie, buiten dat maakt het niet zoveel uit, zolang hij binnen de specs van de manual valt. Elke 5W gearbox olie van bijv. Putoline / Shell / Repsol/ etc. voldoet.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Wat is eigenlijk een normale temp voor deze motor ? Hij liep steeds verderop :+
Was hier klaar met mijn ritje, heeft alles gezien tussen de 0-160 km per uur.

Ongeveer 50 km gereden... en dit is het resultaat:

temp.png
 
Warmer dan dat wordt ie bij mij niet. Maar met lekker weer is t niet overdreven.
Okee okee. Ik zal het ff in de gaten houden, want dan moet hij niet nog hoger oplopen. Hij was wel lekker gloeiend heet. :+ Als je hem dan aanraakt, krijg je spontaan stompjes.
 
Een 5W gearbox olie, buiten dat maakt het niet zoveel uit, zolang hij binnen de specs van de manual valt. Elke 5W gearbox olie van bijv. Putoline / Shell / Repsol/ etc. voldoet.
Een 5 W olie ?lijkt mij heel sterk,er hoort een 75W80 olie in.
 
Laatst bewerkt:
Duurt ook best een tijd. Met deze buitentemperatuur goed warm rijden en dan moet ie bij mij denk nog wel een kwartier stil staan ofzo voor die fan een keer begint
Hmm okeej... Ja ik heb ook oordoppen in dus hoor dat niet zo. dan moet ik hem eens goed warm en dan al draaiend even laten staan en wachten tot hij aanslaat. anders moet ik er een andere fan inzetten denk ik.
 
Ja dat is hoe je t test. Maar kan best lang duren, dus niet te ongeduldig zijn. En zeer waarschijnlijk is niet de fan die kapot is als ie niet gaat draaien, maar je thermostaat. Makkelijker en goedkoper te vervangen, maar waarschijnlijk is er niks aan de hand
 
Michiel zag idd dat je weer leuke spullen had, heb wel interesse in eea ander dus stuur je wel even een PM..
Dit weekend lekkah in de tuin bezig geweest met de survival NTV en de zijspan..
De survival NTV wilde ik voorzien van grijze primertank...blijkt het gebruikte verfpotje een wat beigeachtige tint te hebben...best leuk eigenlijk en met wat matzwart wordt het wel wat leuks..
Afgelopen ook nog een rempomp gescoord van een Deauville voor het span dus die samen met 2 nieuwe stalen remleidingen aan de al gemonteerde Deauville voorvork geknutseld samen met nieuwe remblokjes..
Het vullen en ontluchten was weer een crime zelfs met vacuumpompje maar met wat geduld is het toch gelukt op de ouderwetse manier..
Komende week maar eens kijken hoe het remt onderweg maar zo in de tuin voelde het al goed aan..wordt vervolgd:]
 
hoe test ik dat?
Eerst controleren of de ventilator nog in orde is. Mijn Hawk werd vorig jaar ook vrij warm, op een 60 kilometer weg stukje rustig rijden en dan even stationair laten draaien, dan moet hij vrij snel aanslaan.
Ik heb zelf nog niet ontdekt dat hij onder het rijden aanslaat ook niet bij de vfr.
 
Het draadje op de sensor tegen massa houden, dan moet de ventilator draaien.
Ik heb er zelf een vaste verbinding van gemaakt met schakelaar voor handmatige bediening, gebeur soms wel eens dat zijspan erg warm wordt met file rijden..
 
Het draadje op de sensor tegen massa houden, dan moet de ventilator draaien.
Ik heb er zelf een vaste verbinding van gemaakt met schakelaar voor handmatige bediening, gebeur soms wel eens dat zijspan erg warm wordt met file rijden..

Bedankt voor de aanvulling.
 
Ohja, tijdens stukkie touren, kwam de meter nu maar tot een kwart. Waarschijnlijk om dat ik vrijwel zelfde tempo reed ? Heb het idee dat ik een lucht gekoelde motor heb, ipv vloeistofgekoeld. :+ Toen ik even stil stond liep de temperatuur op, zodra ik weer boven de 30 km per uur reed, zakte hij weer redelijk tot iets boven de C.
 
Komt omdat t nu nog niet heel erg warm is en je motorblok en radiator vangen best veel wind als je rijd in vergelijking met stil staan :p
 
Komt omdat t nu nog niet heel erg warm is en je motorblok en radiator vangen best veel wind als je rijd in vergelijking met stil staan :p
Haha, ja ik weet het. waarschijnlijk zal die zichzelf wel gaan koelen als het echt te warm word. maar, daar kom ik vanzelf wel achter. Had soms wel het idee dat ik even een extra warm briesje bij de benen kreeg van de motor, dus heb het idee dat hij zo nu en dan wel 5 seconden aanslaat. was wel aan de kant van de uitlaat bochten....
 
Terug
Bovenaan Onderaan