Tuono Bastards Deel 21

Dit plaatst e.e.a. inderdaad in een ander licht.

Setje van mijn link is volledig inclusief seals en extra teflonringen. Er zitten namelijk op 3 plekken dubbele lagers welke allemaal onderhouden/vervangen moeten worden. 2x In de dogbone en 1 x in de achterbrug.

Aan de artikelcodes te zien heb je wel originele apriliaparts.

Thanks voor de toelichting.

Ik heb inmiddels het luchtfilter ook schoongemaakt, olie en filter en koelvloeistof ververst. Nu alleen nog rem en koppelingsvloeistof en dan kan hij er weer een seizoen tegen aan.
Jij bent goed bezig :)
 
Moiiiiiii! Heeft iemand van hier ervaring met een Healtech Quickshifter icm een powercommander III usb? Ik heb een Tuono 2gen en ben wel benieuwd of dat een goede combi is! Bedankt!

Ohja...eerst zoeken 🙈
Volgende vraag dan: Heeft iemand nog een healtech QS met kabelboom voor een Gen2 liggen waar ie vanaf wil? Of alleen de kabelboom?
 
De 2021 uitvoering van de Tuono V4 is bekend. Eigenlijk een opgepompte 660. Ik vind het geen verbetering...

 
Moiiiiiii! Heeft iemand van hier ervaring met een Healtech Quickshifter icm een powercommander III usb? Ik heb een Tuono 2gen en ben wel benieuwd of dat een goede combi is! Bedankt!

Ohja...eerst zoeken 🙈
Volgende vraag dan: Heeft iemand nog een healtech QS met kabelboom voor een Gen2 liggen waar ie vanaf wil? Of alleen de kabelboom?
Bij mPartz kun je de kabelsets los krijgen (even een mailtje sturen voor een prijs voor een losse set).
 
De 2021 uitvoering van de Tuono V4 is bekend. Eigenlijk een opgepompte 660. Ik vind het geen verbetering...

Zoiets zie ik liever in het echt. Ik was eerst heel enthousiast over de Duc Streetfighter V4 en ook de Brutale 1000RR. Echter na beiden in het echt te hebben gezien vond ik ze toch minder. Hopelijk verrast de Tuono andersom ;-).
 
Zoiets zie ik liever in het echt. Ik was eerst heel enthousiast over de Duc Streetfighter V4 en ook de Brutale 1000RR. Echter na beiden in het echt te hebben gezien vond ik ze toch minder. Hopelijk verrast de Tuono andersom ;-).
Wel interessant dat het stuur hoger komt te staan, voor meer comfort. Wat per generatie ging het stuur steeds dieper zitten. Dag terwijl de behoorlijk rechte houding bij de gen 1 Tuono juist bijdroeg aan de 'hooligan' beleving, mijn inziens 🙂
 


dash.jpg
 
Persoonlijk vind ik de upgrade van zowel de RSV4 als de TuonoV4 design-technisch niet echt geslaagd. Het lijkt meer eenheidsworst te worden, het unieke is er een beetje vanaf. Weet niet of in het echt het frame niet gepolijst is maar dat was echt een eyecatcher. Wat ik me ook afvraag is waarom ze afstappen van het design van de achterbrug. Deze lijkt regelrecht van een Honda te komen. Een groter zadel lijkt het wel... vragen, vragen...
 
Ik lees dat de nieuwe achterbrug lichter is en stabiliteit brengt tijdens acceleratie. Zou best kunnen, moet er nog aan wennen.

Tijd voor wat foto's van de motorfiets in de buitenlucht vanuit verschillende hoeken.
 
Ik lees dat de nieuwe achterbrug lichter is en stabiliteit brengt tijdens acceleratie. Zou best kunnen, moet er nog aan wennen.

Tijd voor wat foto's van de motorfiets in de buitenlucht vanuit verschillende hoeken.
Want nu heb je overduidelijk gebrek aan stabiliteit bij accelereren? 😉
 
Is er bij toeval een enthousiast die tool 'AP8140180' heeft? Is de zogenaamde bearing extractor. Ik wil de lagers van mn achterwiel vervangen (gen1 / rsvr). Voorwiel ging perfect, met zelf gemaakt tooltje waar ik een lipje op geslepen had, om het 'linkse lager ' door de as heen vanuit de rechterkant uit te tikken.
Echter voor het achterwiel aan de zijde van de tandwieldrager (moet er eerst uit) komt er na veel vloeken geen beweging in.. oppervlakte is al opgewarmd, lager gekoeld, maar er komt maar geen voldoende beweging in... Iemand?
 
Sinds ik deze photoshop heb gezien, ben ik bang dat iedere echte foto tegen gaat vallen...

Screenshot_20210123-074029~2.png
 
Hey nou,

Niks mis met het Milka chocolade paars van Aprilia, als ik een hele fiets in die kleur zou zien, zou ik gaaf vinden.

"80 tracksuit color" krijg je wel de mooiste fietsen van imho.

De grijs/geel/paarse RF900R,
1611392987498.png


Blauw/Roze/Oranje YZF 750 R
1611393061895.png


Smaken verschillen en het frame van de Aprilia V4 kan prima een kleurje gebruiken.
 
Hey nou,

Niks mis met het Milka chocolade paars van Aprilia, als ik een hele fiets in die kleur zou zien, zou ik gaaf vinden.

"80 tracksuit color" krijg je wel de mooiste fietsen van imho.

De grijs/geel/paarse RF900R,
Bekijk bijlage 1587758

Blauw/Roze/Oranje YZF 750 R
Bekijk bijlage 1587759

Smaken verschillen en het frame van de Aprilia V4 kan prima een kleurje gebruiken.
Ik doelde vooral op het (ontbreken) van een zwart frame + achterbrug. Dan kunnen zeker de donkere modellen heel goed hebben. Zie bijvoorbeeld deze RSV uit 2003 alweer.

APRILIA-RSV-Mille-R-9719_2.jpg
 
Goedenavond,

De afgelopen dagen was het weer goed genoeg om even wat kilometers te maken met mijn Aprilia tuono 1000R factory uit 2008. Nu heeft de motor afgelopen april groot onderhoud gehad (waar de olie is ververst). Nu zag ik zojuist dat de koelvloeistof op lijkt te zijn en de olie ook.. heb hier te weinig opgelet omdat ik er een klein beetje vanuit ging dat het nog niet zo vroeg moest. Het olielampje brand niet en ik heb totaal geen problemen gehad, maar wil toch even hier vragen of het kwaad gedaan kan hebben. Er stond 40.800km op de teller ten tijde van de beurt en op dit moment een kleine 45k.

Volgende maand krijgt de motor weer een beurt dus laat dan alles ook even nakijken.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.
 
Goedenavond,

De afgelopen dagen was het weer goed genoeg om even wat kilometers te maken met mijn Aprilia tuono 1000R factory uit 2008. Nu heeft de motor afgelopen april groot onderhoud gehad (waar de olie is ververst). Nu zag ik zojuist dat de koelvloeistof op lijkt te zijn en de olie ook.. heb hier te weinig opgelet omdat ik er een klein beetje vanuit ging dat het nog niet zo vroeg moest. Het olielampje brand niet en ik heb totaal geen problemen gehad, maar wil toch even hier vragen of het kwaad gedaan kan hebben. Er stond 40.800km op de teller ten tijde van de beurt en op dit moment een kleine 45k.

Volgende maand krijgt de motor weer een beurt dus laat dan alles ook even nakijken.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.
Ik denk dat het minder ernstig is dan je nu stelt. Als de olie echt op was dan had je een ander bericht geplaatst 😉

Er zal geen direct schadelijk gevolg zijn. Dat Rotax blok kan het met een stuk minder olie af dan je er normaliter in kiepert. Hetzelfde geldt voor de koelvloeistof. En als er te weinig in had gezeten dan had je de temperatuur zien oplopen 🙂

Maarrrr, er klopt toch iets niet. Vooral op het niveau van koelvloeistof. In principe verbruikt het blok geen koelvloeistof. Wel is de Tuono berucht om slechte klemmen rondom de slangen, dus wellicht dat je daar vloeistof verliest? Als ze nog standaard zijn valt het sowieso aan te raden om ze te laten vervangen, want bij legio Tuono rijders hebben de klemmen losgelaten...

Het olieverbruik moet je ook even op letten (uiteraard 😉). Weet je hoeveel er in zat na de beurt? Het buisje geeft maar een kleine hoeveelheid weer. Als het buisje maar voor de helft gevuld was (niet raar, die ik zelf ook altijd bij vullen) dan hoeft het verbruik niet extern te zijn.
 
Goedenavond,

De afgelopen dagen was het weer goed genoeg om even wat kilometers te maken met mijn Aprilia tuono 1000R factory uit 2008. Nu heeft de motor afgelopen april groot onderhoud gehad (waar de olie is ververst). Nu zag ik zojuist dat de koelvloeistof op lijkt te zijn en de olie ook.. heb hier te weinig opgelet omdat ik er een klein beetje vanuit ging dat het nog niet zo vroeg moest. Het olielampje brand niet en ik heb totaal geen problemen gehad, maar wil toch even hier vragen of het kwaad gedaan kan hebben. Er stond 40.800km op de teller ten tijde van de beurt en op dit moment een kleine 45k.

Volgende maand krijgt de motor weer een beurt dus laat dan alles ook even nakijken.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen.
Zoals moomoo zegt, het zal wel meevallen. Wel ff koelvloeistof klemmen checken inderdaad. Koelvloeistof verbruik is niet normaal.

Op 5000km wat olie is niet vreemd. Punt is dat je niet exact weet wat de stand was na verversen dus hoeveelheid verbruik is ook onduidelijk.

Ik zou nu koelvloeistof op max zetten en olie ook en dan in de gaten houden.

Let op olie meten moet met warme motor. Dus na het rijden motor afzetten en dan na een klein minuutje de motor rechtop houden en peil aflezen. Ik ga meestal op mijn knieën en pak hem dan bij het stuur en de steun van de duovoetsteun dan heb je hem goed vast.

Probeer het olie peil op max te houden dit geeft de meeste koeling voor je stator.
 
Olieniveau van een gen 2 is lastig af te lezen, ben geen fan van het slangetje .
Bij een koude motor staat ie lager dan bij een warme motor.
Stuk rijden, motor uitzetten rechtop houden en aflezen. Ik deed het meestal met mn telefoon, even en filmpje maken terwijl je op de motor zit.
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal dit doorgeven zodra ik hem weg breng voor de beurt. Vind het uiteraard wel verstandig om het bij te vullen, voordat ik weer ga rijden. Nu weet ik zo niet wat voor olie/koelvloeistof er in is gegaan bij de beurt vorig jaar. Zag in het boek van de Aprilia dat er 15w 50 olie in moet. Nog tips over welke olie en koelvloeistof te gebruiken? En moet de olie synthetisch of half synthetisch zijn? Merk?
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal dit doorgeven zodra ik hem weg breng voor de beurt. Vind het uiteraard wel verstandig om het bij te vullen, voordat ik weer ga rijden. Nu weet ik zo niet wat voor olie/koelvloeistof er in is gegaan bij de beurt vorig jaar. Zag in het boek van de Aprilia dat er 15w 50 olie in moet. Nog tips over welke olie en koelvloeistof te gebruiken? En moet de olie synthetisch of half synthetisch zijn? Merk?
Koelvloeistof kun je naar het kleurtje kijken.

Maar misschien handig om even te checken bij je motorzaak wat ze gebruikt hebben.

Omdat je de olie wil vullen voordat je gaat rijden moet je hem niet op max gooien want dan komt hij te vol bij warme motor. Vul hem koud bij tot halverwege. Rij dan een goed stuk, motor afzetten en peil dan opnieuw. En vul hem dan wanneer nodig bij tot max.

Koelvloeistof mag je wel gewoon bij koude motor bijvullen tot max streepje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan