APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Ik zie in dit hele topic allerlei mensen roepen dat hun spul helemaal 100% altijd perfect in orde is..

Kunnen we die eens uitnodigen bij @Super Blackbird om te kijken of dat echt zo is? Zo nee wil ik stellen dat de APK wel nuttig kan zijn.

Zelf ben ik natuurlijk tegen, want mijn motoren staan er altijd technisch perfect bij. 🤓
De GS durf ik er zo neer te zetten, de XJ550 weet ik van dat de banden oud zijn (maar het rubber is nog soepel). Maar zolang er nog geen technische eisen zijn...... 👹
 
Ik zie in dit hele topic allerlei mensen roepen dat hun spul helemaal 100% altijd perfect in orde is..

Kunnen we die eens uitnodigen bij @Super Blackbird om te kijken of dat echt zo is? Zo nee wil ik stellen dat de APK wel nuttig kan zijn.

Zelf ben ik natuurlijk tegen, want mijn motoren staan er altijd technisch perfect bij. 🤓
Mij te ver weg…..en vooral te druk daar.
 
Nou, we hebben deelnemer 1. Is @Super Blackbird hier ook voor te porren?
Oh, dat wil ik best doen. Maar het zal een vertekend beeld geven.
Mensen die dat willen ondergaan hebben inderdaad vaak hun zaken voor elkaar. Alleen vergeten zij dat zij juist niet de doelgroep zijn waarvoor een APK bedoeld is. Die is er namelijk om de slechte er tussenuit te vissen. En ja, daarvoor moet je dan iedereen dit laten ondergaan. Zo werkt het nu eenmaal.....
Snelheidscamera's staan er vooral voor de hardrijders, maar ook om de anderen te waarschuwen dat er gehandhaafd wordt.
De APK is er ook om ervoor te zorgen dat mensen de staat van hun voertuig niet teveel laten teruglopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Km-registratie voor motoren is er allang: Registratie van tellerstanden ook bij motoren
Ook mijn bandenboer noteert de tellerstand.

Wat de apk betreft: nee, ik zit er ook niet op te wachten, ook al ziet mijn fiets toch elk jaar de juwelier voor onderhoud. Maar mijn bandenman heeft niet voor niets tevens klein materiaal als remblokjes op voorraad: niet zelden dat hij bij het verwijderen van een wiel alleen maar ijzer ziet, en dan niet bij de achterrem. Met die motorrijders (‘niets van gemerkt’) moet ik wel de weg delen, dank u zeer.
 
Ik zie in dit hele topic allerlei mensen roepen dat hun spul helemaal 100% altijd perfect in orde is..

Kunnen we die eens uitnodigen bij @Super Blackbird om te kijken of dat echt zo is? Zo nee wil ik stellen dat de APK wel nuttig kan zijn.

Zelf ben ik natuurlijk tegen, want mijn motoren staan er altijd technisch perfect bij. 🤓

Hij is welkom hier met koffie. Kan moeilijk met 5 motoren langs rijden.....
Garage is voldoende uitgerust hier.
garage.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zie in dit hele topic allerlei mensen roepen dat hun spul helemaal 100% altijd perfect in orde is..

Kunnen we die eens uitnodigen bij @Super Blackbird om te kijken of dat echt zo is? Zo nee wil ik stellen dat de APK wel nuttig kan zijn.

Zelf ben ik natuurlijk tegen, want mijn motoren staan er altijd technisch perfect bij. 🤓
Ik wil m'n b12 wel aanmelden en die is niet perfect want de remschijven zijn dun. Al is dat vgm geen afkeurpunt.

En sowieso wel een leuk testopject, een motor van 16 jaar oud en 87k op de klok. En hij ziet niet jaarlijks de garage. Volgens mij precies de motor waar BB apk voor wil.
 
Laatst bewerkt:
We hadden in Nederland lang een uitzonderingspositie ten opzichte van andere Europese landen. Geen kenteken op allerlei land tuin en bosbouwvoertuigen. Geen kenteken of keuringsplicht op motor brom en snorfietsen. Dat is nu aan het veranderen, we lopen al meer dan 40 jaar achter als je er zo naar kijkt.
Maar in daarentegen zijn er andere dingen wel anders.

Kon je in België niet een motor tot max. 125 rijden als je je rijbewijs voor de auto hebt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan