Snelheidsbeperkingen op de Veluwe, nog meer?!

nee 195 (84.8%)
ja 35 (15.2%)
Totaal aantal stemmen : 230

Liefhebber van natuur, maar het moet niet gekker worden
 
Echt in het natuurgebied en bij voet/fietspaden vind ik het niet erg als er rustig gereden moet worden. Ik begin alleen behoorlijk ziek te worden van:

Binnen de kom: 30km/h
Buiten de kom: 60km/h
Snelweg: 80km/h

En zich dan maar afvragen waarom er zo veel agressie in het verkeer is. Als ik mij aan de snelheid houd zijn er 9 van de 10 voertuigen die mij op de meest onmogelijke plekken of mannieren proberen in te halen. Dan vraag ik mij af of dit wel altijd ten goede komt van de verkeersveiligheid. :?
 
Ik mis trouwens nog foto's van een niet nader te noemen boomknuffelende Afrikaanse tweeling, al cruisend door het ruwe zand van de Veluwe -O-
 
treehugger-detail.jpg


O-) Tja ben nu ff in een etterbui
 
Laatst bewerkt:
Op de Veluwe moet een snelheidsbeperking gelden?
nee       253 (87.2%)
ja       37 (12.8%)
Totaal aantal stemmen : 290

Waarom een snelheids beperking?
Voor de veiligheid?
Snelheid zelf heeft weinig tot niets met veilgheid te maken. De gebrek aan 'stuurkunst' van de bestuurder is de grootste boosdoener, naar mijn mening. Voertuigkennis, voertuigbeheersing, zelf-kennis, vooruitkijken etc. hangen met elkaar samen.
Simpel.
Snelheid beperken voor het milieu?
Het enigste wat de Regering aan het milieu det is regels aanpassen en strenger maken, verder niets praktisch.. Niet te snel een alternatieve brandstof (zoals Ethanol e.d.) dat veel schoner is als de fosiele brandstoffen (zie Brazilië), en dat thuis te stoken is ook nog... Al dan niet illegaal.
LPG is er wel, voor auto's (enkele motoren hebben het ook, wellicht veel zelf-bouw) maar echt gestimleerd wordt dat relatief schone LPG niet... :?

Nog even en een gemiddelde fietser fiets het gemotoriserende verkeer eruit op snelheid... B|
Het moet niet gekker worden.
Ik heb zowiezo al een lichte afkeer van beperkingen en helemaal als er iets met dwang word opgelegt.
Wat dat betreft ben ik vrij rebels van aard en doe uitsluitend iets uit vrije wil...

Maar goed : Meer dan 85% is tegen snelheidsbeperking op de Veluwe.. :Y :Y :]
Gelukkig....
 
Sjonge zeg, Nederlandse bestuur en snelheidsbeperkingen... wat hebben die twee toch met elkaar B|
 
Mijn gedacht is 80 al een behoorlijke snelheidsbeperking op sommige wegen (het is ook een beetje onzinnig om bij die snelheid te spreken over racen vind ik). Er wordt op de Veluwe dus al een beperking gehanteerd, dus daar hoeft verder dan ook niet over gestemd te worden. O-)
Veel belangrijker is in mijn ogen het probleem van geluidsoverlast. Dat zou aangepakt moeten worden in natuurgebieden maar dan wel op de goede manier. Alles aan de kant wat ook echt daadwerkelijk te veel geluid maakt ipv kan maken. Motoren met open uitlaten die gewoon laag in toeren rijden om hun overlast te beperken, daar heeft echt niemand (behalve chagrijnige zeurkousen) iets op tegen. Helaas is zo'n realistische geluidsmeting niet uitvoerbaar of je bent al gauw afhankelijk van het persoonlijke oordeel van de wetshandhaver :X
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de natuur op de veluwe fantastisch en vind het dan ook heerlijk om met de motor erdoorheen te tuffen :]
MAAR de doorgaande wegen (de N344 bijvoorbeeld) moet je niet gaan beperken: de huidige 80km/u voelt vaak al aan als een slakkegangetje omdat het een lange bijna rechte weg is op veel stukken.

Geluidsoverlast: ze zouden op de veluwe van mijn part net zo mogen controleren als dat nu in de eifel gebeurt. Open uitlaat is dan meteen een boete. Dit hoeft niet landelijk (al heb ik daar geen probleem mee), maar wel op de veluwe om de rust zo goed mogelijk te behouden

(en nu krijg ik natuurlijk de 'luid pijpen redt levens' aanhangers achter me aan :] )
 
Tuurlijk niet

Op de Veluwe moet een snelheidsbeperking gelden
nee 315 (88%)
ja 43 (12%)
Totaal aantal stemmen : 358

Nou ja, met 180 tussen de wandelaars door is wel spannend :P :P
 
Algemene snelheidsbeperking gaat nergens over (als het daarover gaat).

Neem de weg Harderwijk - Nieuw Millingen (de zgn "Betonweg") Is een belangrijke (en brede plus vrijliggend fietspad) doorgaande weg over vele km's (waar ook al streng gecontroleerd wordt). Deze weg 60 maken zou echt van de zotte wezen, ook al gaat ook deze door natuurgebieden.

Bij andere wegen zou ik het een stuk reëler vinden maar het moet echt per weg bekeken worden of het nuttig kan wezen, zo is ook de weg van Eremelo naar Drie recht over een aantal km's. Dan daar maar 60 rijden? :N
 
Geluidsoverlast: ze zouden op de veluwe van mijn part net zo mogen controleren als dat nu in de eifel gebeurt. Open uitlaat is dan meteen een boete. Dit hoeft niet landelijk (al heb ik daar geen probleem mee), maar wel op de veluwe om de rust zo goed mogelijk te behouden
:^

Ben ik ook wel een voorstander van... vooral als dat zou voorkomen dat wegen of gebieden worden afgesloten
 
nee 394 (90.2%)
ja 43 (9.8%)
Totaal aantal stemmen : 437

ik ben voor veiligheid, snelheid is echter niet de primaire oorzaak van ongevallen, verkeerd uitgevoerde manoeuvres wel.
(luide pijpen mogen onmiddellijk beboet worden, voetgangers en fietsers moeten maar aan de kant van de weg lopen en uit hun doppen kijken, en ook beboet worden als ze op het midden van de weg lopen)
 
Op de Veluwe moet een snelheidsbeperking gelden
nee 396 (90.2%)
ja 43 (9.8%)
Totaal aantal stemmen : 439


Goh gaat lekker dat polletje, volgens mij zijn er veel MF'rs die gestemd hebben.
 
Er zijn op heel veel wegen op de veluwe de laatste twee jaar 60km zones ingesteld. Vooral op voor motorrijders potentieel interessante weggetjes. Daarnaast werden die weggetjes vorig seizoen (net na het instellen van die 60km zones) erg goed 'bewaakt' door auto's met flitsapparatuur.

Erg jammer want sommige weggetjes waren echt super. Met 60km/h en de bijbehorende verkeersheuvels kan ik beter een supermotard kopen ipv een supersport. :(

Neem de weg Harderwijk - Nieuw Millingen (de zgn "Betonweg") Is een belangrijke (en brede plus vrijliggend fietspad) doorgaande weg over vele km's (waar ook al streng gecontroleerd wordt). Deze weg 60 maken zou echt van de zotte wezen, ook al gaat ook deze door natuurgebieden.
Maar de zijwegen van die weg (bijvoorbeeld uddel-garderen) zijn al wel 60km/h geworden.

Daarnaast is er op het grootste gedeelte van de betonbaan nu een inhaalverbod van kracht wat ook zwaar klote is als je met je motor vanaf uddel tot ermelo achter een 70km/h rijdende bejaarde hangt terwijl je er al 100.000x langs had gekunt.

zo is ook de weg van Eremelo naar Drie recht over een aantal km's. Dan daar maar 60 rijden?
Tja. Er zit daar wel veel wild, dus dan gooien ze het daar maar op. Er zitten daar trouwens twee hele leuke bochten in de weg die je prachtig met 80 kunt nemen. met 60 zijn het geen bochten meer :(

Bij de weg over de stakenberg (vergelijkbaar met die van Drie naar Ermelo) staan nu ook al borden 60 (die zijn nu nog groen omrand met een wildzwijn erbij, maar ik verwacht eigenlijk dat die binnenkort ook rood zijn)

Ben ik ook wel een voorstander van... vooral als dat zou voorkomen dat wegen of gebieden worden afgesloten
Hey Hey Hey.. met mijn herriepijp jaag ik teminste de fietsers van de weg. Met zo'n fluisterende standaard kachelpijp horen de fietsers je niet eens aankomen en als er dan eentje uitwijkt :X . Nu 'schrikken' ze teminste niet van me als ik ze inhaal (ze horen me al een kilometer aankomen en hebben ruim de tijd om aan de kant te gaan en de middelvinger vast te trekken) Vooral van belang op wegen als bijvoorbeeld de weg langs restaurant de zwarte boer/kasteel staverden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan