Snelheidsbeperkingen op de Veluwe, nog meer?!

Ik pleit voor een soort suzuka op de veluwe, preventief al het vee/wild afknallen daar.

Maak er maar een racebaan van.


Op de Veluwe moet een snelheidsbeperking gelden
nee 158 (81.9%)
ja 35 (18.1%)
Totaal aantal stemmen : 193

So far so good..
 
Hou aub op met die idiote snelheidsbeperking hierzo, ik kom zelf uit Nunspeet en rijdt regelmatig dus ook door Garderen op de 30,50 en 60 km wegen in de omgeving :Z

------
nee 163 (82.3%)
ja 35 (17.7%)
Totaal aantal stemmen : 198
------

*O*
 
gestemd :)

Ik kom graag op de Veluwe, als motorrijder èn als wandelaar maar die snelheden moeten niet verder omlaag :N
 
Heb ja gestemd. Weer typisch motorrijders om met z'n allen 'nee' te gaan stemmen. Waarom?

De Veluwe is een prachtig natuurgebied waarvan óók m'n kleinkinderen nog moeten kunnen genieten. Een beetje bescherming is dan wel op z'n plaats. Hebben we zo'n haast dat we op de Veluwe niet even wat gas terug kunnen nemen, kunnen we niet eens even genieten van de natuur? Het is erg hypocriet om alleen aan je eigen belang te denken, denk ook 's aan dat van een ander.

Één van de laatste mooie natuurgebieden die ons land nog rijk is, maar nee hoor, de motorrijder wil onbeperkt kunnen gassen, want dat vinden ze zo leuk en daarom denkt men maar niet aan anderen, laat staan de cultuurhistorische waarde van de Veluwe :z

Ik zeg 'ja' voor snelheidsbeperking op de Veluwe, wees geen blind schaap en volg mij.
 
Op de Veluwe moet een snelheidsbeperking gelden
nee        175 (83.3%)
ja        35 (16.7%)
Totaal aantal stemmen : 210
 
Heb ja gestemd. Weer typisch motorrijders om met z'n allen 'nee' te gaan stemmen. Waarom?

De Veluwe is een prachtig natuurgebied waarvan óók m'n kleinkinderen nog moeten kunnen genieten. Een beetje bescherming is dan wel op z'n plaats. Hebben we zo'n haast dat we op de Veluwe niet even wat gas terug kunnen nemen, kunnen we niet eens even genieten van de natuur? Het is erg hypocriet om alleen aan je eigen belang te denken, denk ook 's aan dat van een ander.

Één van de laatste mooie natuurgebieden die ons land nog rijk is, maar nee hoor, de motorrijder wil onbeperkt kunnen gassen, want dat vinden ze zo leuk en daarom denkt men maar niet aan anderen, laat staan de cultuurhistorische waarde van de Veluwe :z

Ik zeg 'ja' voor snelheidsbeperking op de Veluwe, wees geen blind schaap en volg mij.
Daar ben ik niet helemaal mee eens, want als autorijder zou ik dit ook zeggen en niet om te racen, maar gewoon om een beetje door te kunnen rijden. De normale 80 wegen tussen de dorpen op de veluwe worden steeds korter of verdwijnen gewoon waardoor je gewoon niet op kan schieten en ze staan ook overal te flitsen hierzo. Kijk ik snap dat je op toeristische routes en rustige wegen tussen de bomen door rustig aan moet doen en dat accepteer ik ook wel, maar gewoon de provinciale wegen enzo moeten wel een beetje doorstroombaar zijn en dus geen 50km/h...
 
Daar ben ik niet helemaal mee eens, want als autorijder zou ik dit ook zeggen en niet om te racen, maar gewoon om een beetje door te kunnen rijden. De normale 80 wegen tussen de dorpen op de veluwe worden steeds korter of verdwijnen gewoon waardoor je gewoon niet op kan schieten en ze staan ook overal te flitsen hierzo. Kijk ik snap dat je op toeristische routes en rustige wegen tussen de bomen door rustig aan moet doen en dat accepteer ik ook wel, maar gewoon de provinciale wegen enzo moeten wel een beetje doorstroombaar zijn en dus geen 50km/h...
'Een beetje door te kunnen rijden'... Jongeman, ik zal het je even vertellen, natuur gebieden zijn er niet om door te kunnen rijden.

Als jij aan het wandelen bent in het bos, ga je dan ook vriendelijk opzij voor de mountainbikers die je daar moddergooiend voorbij komen knallen? Vast niet.

Elk gebied heeft zo z'n doel. Heel Nederland staat zo ongeveer in het teken van 'een beetje doorrijden', een pas op de plaats voor onzer Veluwe lijkt me niet te min.

Als je door wilt rijden, moet je de Veluwe maar mijden. Als je er woont, en je wilt er toch met je auto vlammen, ga je maar verhuizen.

Natuurgebieden moet je beschermen, want met mensen zoals jij zijn ze er over 50 jaar niet meer.
 
'Een beetje door te kunnen rijden'... Jongeman, ik zal het je even vertellen, natuur gebieden zijn er niet om door te kunnen rijden.

Als jij aan het wandelen bent in het bos, ga je dan ook vriendelijk opzij voor de mountainbikers die je daar moddergooiend voorbij komen knallen? Vast niet.

Elk gebied heeft zo z'n doel. Heel Nederland staat zo ongeveer in het teken van 'een beetje doorrijden', een pas op de plaats voor onzer Veluwe lijkt me niet te min.

Als je door wilt rijden, moet je de Veluwe maar mijden. Als je er woont, en je wilt er toch met je auto vlammen, ga je maar verhuizen.

Natuurgebieden moet je beschermen, want met mensen zoals jij zijn ze er over 50 jaar niet meer.
Groenlinks gestemd?
 
'Een beetje door te kunnen rijden'... Jongeman, ik zal het je even vertellen, natuur gebieden zijn er niet om door te kunnen rijden.

Als jij aan het wandelen bent in het bos, ga je dan ook vriendelijk opzij voor de mountainbikers die je daar moddergooiend voorbij komen knallen? Vast niet.

Elk gebied heeft zo z'n doel. Heel Nederland staat zo ongeveer in het teken van 'een beetje doorrijden', een pas op de plaats voor onzer Veluwe lijkt me niet te min.

Als je door wilt rijden, moet je de Veluwe maar mijden. Als je er woont, en je wilt er toch met je auto vlammen, ga je maar verhuizen.

Natuurgebieden moet je beschermen, want met mensen zoals jij zijn ze er over 50 jaar niet meer.

Morgen in de krant...Veluwe ad vogelgriep


100% natuurlijk


Maar ik vind wel dat je gelijk hebt...we mogen best ergens zuinig op zijn.
 
Natuurgebieden moet je beschermen, want met mensen zoals jij zijn ze er over 50 jaar niet meer.

Natuurgebied is een beetje een groot woord voor die halve heuvel, paar bomen en flink wat modder. Nederland heeft gewoon geen natuur, het is allemaal door de mens gemaakt en aangelegd en daar moeten we niet al te spastisch over doen.
 
@BGL racing
Ik begrijp wat je wilt zeggen en zeg ook niet dat je ongelijk hebt, maar ik heb het ook niet over de wegen tussen bossen door waar mensen wandelen! Dat moet ook wel gewoon natuurgebied blijven, maar aar is toch een heel verschil mee dan met een provinciale 2 baansweg met aan beide kanten fietspaden dacht ik....... en ik ben niet zon jong dat overal alleen maar wegen ziet en raced, want ik krijg het idee dat je meteen de conclusie trekt "oh dat is weer zo'n jong amateurventje dat alleen maar moet racen".

 
Groenlinks gestemd?
Ben Groenlinks lijsttrekker in de gemeentepartij. Problemen mee? Ben echter wel weer gekozen en zal er in m'n gemeente dan ook alles aan doen om mallote praktijken die voortkomen uit de kortzichtige meningen die ik in dit topic bespeur tegen te gaan.

Nederland hoeft geen circuit te zijn, laat staan op natuurgebieden.
 
Ben ik helemaal voor. Tegen de tijd dat het allemaal ingevoerd wordt heb ik mijn VUT leeftijd bereikt, Twinny Load en fietsen erop. Veluwe here we come!!!!!!!

Heerlijk fietsen en vooral geen last van dat gerace met motoren die de vouwen uit de broek rijden.......

Ps. dan heb ik ook de duc een schop verkocht
 
Ik zou toch zweren dat er ooit plannen waren om een circuit te bouwen op de Veluwe. Of ben ik abuis?
 
Tegen de tijd dat die zwanen gaan laseren (zonder mes) hebben ze toch allemaal vogelgriep.


wat wil je nog meer ;)
 
Natuurgebied is een beetje een groot woord voor die halve heuvel, paar bomen en flink wat modder. Nederland heeft gewoon geen natuur, het is allemaal door de mens gemaakt en aangelegd en daar moeten we niet al te spastisch over doen.
Gooi je stoere motorrijders-schroom eens van je af, neem een snipperdag, en ga morgen eens een lekkere boswandeling maken op de prachtige Veluwe: 5500 hectare (!) prachtige bosgrond met vele soorten wild die je elders niet zomaar tegenkomt. Snuif de lucht in, geniet van het groen (zelfs in de winter), geniet van de rust, en ik weet zeker dat je hier morgen een andere mening zult vertolken.

En dat het door de mens is aangelegd, dat zal over 100 jaar weer nodig zijn als we zo doorgaan. Laten we de Veluwe dus behoeden hiervoor, dat het niet weer opnieuw geconstrueerd hoeft te worden. Over ongeveer 100 jaar zal de Veluwe échte natuur zijn, zonder een spoor van menselijke ingreep.

Ik bemoei me hier verder niet meer mee, ik heb gesproken. Ik begrijp dat ik hier op een motor-forum een roepende in de woestijn ben, een dorstige zelfs.
 
Lees ook ff onder het balkje BELEID,en je zal zien dat het niet alleen om snelheid gaat,maar ook over Geluidsoverlast verkeer,zouden ze daar ook motorrijders onder bedoelen :Y ;) 8-)
 
Ben Groenlinks lijsttrekker in de gemeentepartij. Problemen mee?
Neehoor, hou zelf ook wel van een partijtje boompje knuffelen op z'n tijd.

Maar zoals gezegd, er wordt niet ín het bos gereden maar gewoon op de openbare weg, en daar is de snelheid al zo laag. En wat betreft niet in natuurgebieden rijden: wat wordt er dan gedaan in bijv. de eifel..
 
Ben ik helemaal voor. Tegen de tijd dat het allemaal ingevoerd wordt heb ik mijn VUT leeftijd bereikt, Twinny Load en fietsen erop. Veluwe here we come!!!!!!!

Heerlijk fietsen en vooral geen last van dat gerace met motoren die de vouwen uit de broek rijden.......

Ps. dan heb ik ook de duc een schop verkocht
Maar die KTM van je, krijgt die dan ook een schop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan