Het Grote ONK Supermono topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee ik heb geen rs125 op het moment heb een circuitracer zx6r (96) en gsxr 750 (05) voor op de weg. Maar zit er steeds vaker aan te denken om te gaan racen. En de supermono klasse lijkt me echt geweldig om aan deel te nemen. Maar waar kan ik eventuele onderdelen vinden om een racer samen te stellen zoals frame (rs125) en een blok. En voldoet een frame van een rs 125 wel om dat er dan toch wel een paar pk tjes meer op los worden gelaten. :] :] :]

Ben ook op zoek naar website's die veel informatie geven over het bouwen van een supermono.

bvd.

Onderdelen kan je vooral vinden op het duitse ebay en marktplaats. je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Een Rs125 frame kan in principe wel, echter is het niet de makkelijkste weg (veel pas maken)

Voor websites over supermono

www.supermono.org
www.supermononewsletter.co.uk
www.htsracingteam.nl
www.monoconnection.com

Ik zie dat je uit de buurt komt (luttenberg). Voor meer info over supermono mag je me wel toevoegen aan msn. kom zelf uit Heino en kan je eventueel wel helpen met het bouwen, ontwerpen en informatie verschaffen voor een supermono. (Of kom een keer langs bij mijn supermono kijken, kan ik je ook alle info geven die je wilt hebben)
 
Hallo gsxr freak,
ik heb nog een Rs 125 frame inclusief motorblok te koop,
het blok komt uit een Aprilia Pegaso 650.
Het blok is bijna compleet, de uitlaat moet gemaakt worden
en er moet een fatsoenlijke tank op..
Ik heb verder nog 2 achterbruggen, 2 achterwielen, achterremmen,
complete kuipset(geschaafd)enz enz..
Je mag alles voor 350 euro ophalen..
Ik doe het weg omdat ik een snelle overstap naar de supermoto competitie maak
en er zodoende geen tijd en geld meer voor heb..

Groeten Maarten

full
 
Dat deed ik voorheen ook wel eens maar dan met ander spul (o.a. Laverda en Duc) en wil ik volgend seizoen met deze gaan doen in iets rustigs qua klasse...
392126

Maar eerst moet ik terugkomen uit mijn huidige dal, nogal een heftige operatie aan rug gehad en herstel gaat niet meteen jevanhet zeg maar... (voor het vermaak> www.govert-tadema.magix.net)

 
Laatst bewerkt:
Hallo supermono's,

Ik heb even op supermono.org gekeken, maar daar is niet veel leven.

Daarom vraag ik het maar hier.

Ik heb een Yamaha XT660(X) en die wil ik wat kietelen.

Niet extreem maar er moet wat meer pit in.
Er zit nu een race-systeem van CRD onder (40mm) en een open lucht filter van K&N.
Er zit injectie op deze fiets (en daardoor is hij erg bokkerig)
Heb ik een Powercommander nodig als ik de motor ga tunen?
Wat is haalbaar bij dit blok en tot hoever blijft hij betrouwbaar?
Wat zijn ongeveer de kosten?

Alvast bedankt Groeten Mark :}
 
Zo, ben weer terug uit Zweden.

Wat een geweldig 3-daags evenement is dat toch in Linköping: klassieke raceklassen van diverse pluimage. Daarnaast de zogenaamde Forgotten Era klassen, een krankzinnige mengelmoes van motoren uit de jaren zeventig en tachtig met echte racers als een Honda RS 250 R, Suzuki’s RG 500, een Bakker Yamaha 350, Rotaxen 250 en 350, een Spondon TZ 250 enz, enz en daar rijden even zo vrolijk sportieve straatfietsen uit die tijd tussen, bijvoorbeeld diverse Triumph Tridents, Moto Guzzi’s Le Mans, Suzuki GSX R-ren, Honda VFR 750 en een verdwaalde CBX zescilinder om maar wat te noemen. Naast wegraces staan tijdens dit jaarlijkse evenement verder nog klassieke speedway, trial en moto-cross activiteiten.

Wij kwamen natuurlijk voor de ESA supermono, als enige “echte” raceklasse een vreemde eend in bijt in het klassieke programma, maar een niet gering aantal supermono rijdende leden van de organiserende motorklubb MCHK-Racing zal daar wel (een klein beetje?) mee te maken hebben
Een opkomst van 35 monocoureurs verdeeld over 9 nationaliteiten (16 Zweden, 6 Nederlanders, 4 Britten, 2 Noren 2 Finnen, 2 Tsjechen, een Belg, een Duitser en een Deen.) Een overvol deelnemersveld dus, er mochten maximaal 32 coureurs van start gaan.

In beide races ging de overwinning naar Mark Lawes (GRC BMW) en Mike Edwards (Tigcraft Yamaha minimono) werd twee keer tweede. Henk From (GRC BMW) had in dit internationale veld eindelijk weer eens tegenstanders om mee te strijden en Henk stond na de eerste race als derde op het podium. In de tweede manche zat Henk From samen met de Duitser Stefan Meiners (Yamaha Kappi 450 minimono) de Britten Lawes en Edwards wat dichter op de hielen, maar moest op het laatst door een technisch probleempje Stefan Meiners laten gaan en werd zodoende vierde.
Evert van de Beek op de inmiddels bijna klassieke Ducati Supermono kon niet aanklampen bij de kopgroep en werd twee keer eenzaam vijfde.
Michel Campen was op de prachtige Star Twin Ducatimono de best of de rest en werd na een pittige strijd met een paar Vikingen zeer verdienstelijk respectievelijk zesde en zevende.
Marco Winkelaar was in de eerste race oorspronkelijk ook in dat groepje te vinden, maar kreeg te kampen met een hevig glijdende achterband en zakte terug naar de 10e plaats. In de tweede race liep het net wat minder met Marco en werd hij “slechts” elfde. Marco gaf aan dat hij, na jarenlang met Yamaha geraced te hebben, behoorlijk moest wennen aan de GRC BMW.
Joseph Grauwmans (Harris Yamaha) had na een paar mindere wedstrijden gelukkig weer de smaak te pakken en werd twee keer 14e. Perry de Ronde (Harris Suzuki) werd twee keer 18e en Pieter Berkhout (Yamaha TZ) beide keren 22e.

Zaterdagavond waren alle monocoureurs plus aanhang en helpers ter verbroedering uitgenodigd voor het nuttigen van een gezamenlijke maaltijd en zodoende kan ik nu ook een crabfish kraken en weet ik hoe aquavit smaakt.
Na de tweede race werden alle supermono’s verzameld en ter promotie van onze raceklasse tentoongesteld hetgeen een aardig plaatje opleverde.

Wat mij overigens opviel is dat er gedurende het evenement weinig mono’s stuk gingen. Ik heb het idee dat de lay-out van het circuit van Linköping zeer supermono vriendelijk is en er dus weinig ploffen.

Volgend jaar weer naar Zweden wat mij betreft!
 
Bij deze het verslag van de ESA race te Oschersleben door Marco Winkelaar # 35, geplaatst op het forum van www.supermono.org. Daar staan ook plaatjes van de winnende fiets. Marco is tijdens de training ten val gekomen en kon helaas niet rijden tijdens de race.

Wat een race, overal actie!
Een uur voor de wedstrijd begon het werkelijk te hozen. Dus gingen vrijwel alle coureurs op regenbanden de pits uit. Het stopte al redelijk snel met regenen na de start, maar de baan was uiteraard nog behoorlijk nat. Al in de eerste bocht na de start gleed Achenbach onderuit, hij probeerde buitenom een aantal rijders te gaan. "dacht nog, wat rijden ze langzaam" was zijn commentaar, maar snel wist ie waarom...voor de eerst chicane gleed Evert van de Beek onderuit, waarna Stephan Meiners nog over zijn voet rijd en in de grindbak terecht komt, maar wel zijn minimotor overeind houd. Wel schieten een groot aantal rijders hem voorbij. Vervolgens kom je ogen te kort, zoveel rijders maken slippertjes en valpartijen mee. Mark Lawes trekt zijn GRC onderuit waarna hij ter val komt en zijn helm zelfs afschiet?!? Michel komt einde rechte stuk ter val, maar ook de beide RAP huskys komen met elkaar in aanraking waardoor ze beide ter val komen....inmiddels tussen Sjoerd van Buiten op de Duc en Jarno Sanders op de Honda minimono een mooi gevecht gaande, waarbij ze inlopen op Henk From, maar hem niet voorbij komen. Jarno probeert Sjoerd buitenom voorbij te gaan, maar schuift onderuit. We zien de mini een paar keer rollen....
Ondertussen is Stephan ontketend, en rijd een mooi inhaal race, wat hem zelfs nog een podium plek oplevert. Maar de one man show is toch echt wel Bartolini, op zijn fraaie TM, die gewoon "even" op kop rijd en 29 sec wegrijd van ene Mike Edwards...toch ook niet echt bekend als veldvulling..
En aangezien het een Italiaans team was, werd er zeer uitbundig feest gevierd!


Grtz
Racingfun
 
Van de KNMV site:

Assen op donderdag

Op 31 augustus 2006, de donderdag voor het WK Superbike - worden op TT Circuit Assen een aantal wedstrijden verreden voor het ONK wegrace: de 250cc, de Supermono, de zijspannen en het NK Classics. Vanaf 12.00 uur zullen de 250cc rijders het spits afbijten, met de eerste trainingen. Om 16.00 uur gaat de race van start in deze kwartliterklasse waarin het kampioenschap nog lang niet beslist is, met Hans Smees, Randy Gevers en Jan Roelofs als kanshebbers. De entree voor deze dag is vrij, dus dat kan geen beletsel zijn om te komen kijken!

Van de supermono zijde:

Matthijs van der Wall zal namens Motoplus op de Geenen BMW van Jan Schaper deelnemen aan de supermonorace op donderdag. Motoplus zal naar aanleiding van Matthijs' optreden ruim aandacht geven aan de supermonoklasse in een van de volgende edities.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje zodanig zot van een supermono, dat ik mijn supermotard verkocht om er eentje in huis te halen. Ik zou die willen gebruiken voor op straat, dus zelf bouwen is geen optie. Best koop ik dus een baanmotormet een monocilinder in, uiterlijk kan ik achteraf zelf aanpassen natuurlijk. Nu vroeg ik mij af welke moto's er zo in aanmerking komen? Ik heb er al 2 gevonden, nml. de yamaha szr660 en de mz skorpion. Welke modellen zijn er nog?

Alvast bedankt,
Jeroen
 
De Bimota supermono... Maar die is niet echt goedkoop of op elke straathoek te vinden. (de BB1, als ik het goed heb.)

En voor ander modern spul: niets, volgens mij.
Bij wat ouder spul heb je meer keus: SRX600, Gilera Saturno, XBR600 of GB600-TT en dan weet ik het zo ook niet meer...
 
De Bimota supermono... Maar die is niet echt goedkoop of op elke straathoek te vinden. (de BB1, als ik het goed heb.)

En voor ander modern spul: niets, volgens mij.
Bij wat ouder spul heb je meer keus: SRX600, Gilera Saturno, XBR600 of GB600-TT en dan weet ik het zo ook niet meer...
Ik denk dat een XBR600 of GB600-TT zowat nog zeldzamer is dan die bimota....
 
Hoeveel foto's wil je hebben van supermono....hihi. Volg de supermono al een aantal jaar en heb al aardig wat boeken vol met foto's..

Mooie foto overigens de bovenste. EFRO racing.. *O* . Heb zelf nog meegewerkt om deze motorfiets zo te krijgen als ie nu is.. Is een bekende voor mij, hihi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan