“In Valencia rijden we voor jou, Marco“

Tip de winnaar

  • Aoyama

    Stemmen: 1 1,0%
  • Stoner

    Stemmen: 27 28,1%
  • Pedrosa

    Stemmen: 8 8,3%
  • Bautista

    Stemmen: 4 4,2%
  • Dovizioso

    Stemmen: 1 1,0%
  • Rossi

    Stemmen: 52 54,2%
  • Hayden

    Stemmen: 1 1,0%
  • Lorenzo/Kats

    Stemmen: 0 0,0%
  • Crutschlow

    Stemmen: 1 1,0%
  • Capirossi

    Stemmen: 1 1,0%

  • Totaal aantal stemmers
    96
Dat corrigeer je voor plaatsing, dan loop je hem nog een keer of twee, drie na.
Het is nu maar een tekst op MF. En wel met een goed inhoudelijk begin, midden en slot.
Ook hier een ;) als aanvulling.

Ik bedoel daar mee , hij is veeeeel te goed voor racesport. _O- _O-
En daarom wilde ze hem niet , want staan ze zelf voor joker. :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Aan de ene kant heb ik veel zin om naar de laatste races van het seizoen te kijken. Er moeten nog twee kampioenschappen beslist worden, er zal vast en zeker op prachtige wijze aandacht besteed worden aan het leven van Marco Simoncelli, en een seizoensafsluiter heeft natuurlijk altijd wat bijzonders van zichzelf. Aan de andere kant wordt het, ben ik bang, één grote domper voor de racefans. Natuurlijk het rouwen om Marco, dat geeft een zwarte rand aan de dagen. Maar sportief gezien wordt het net zo triest.

Om te beginnen met de 125cc: het kampioenschap is op vijf puntjes na al beslist in het voordeel van Terol. Hij hoeft maar gecontroleerd te finishen, dan is het binnen. Dat is voor een coureur nog spannend zat, en natuurlijk zal Zarco er alles aan doen om de race te winnen - hij moet wel. Er is nog een sprankje hoop dus, maar niet veel.

Dan de Moto2. Daar is het kampioenschap zo goed als beslist in het voordeel van Stefan Bradl, niet omdat hij de betere coureur is, maar omdat zijn tegenstander totaal in de kreukels ligt. Wat een heerlijke strijd voor het kampioenschap had moeten worden, is in Sepang al verpest door een stom ongeluk van Marquez. Hij had er zelf weinig schuld aan, wat het des te zuurder maakt dat juist dat hem opbreekt (haast letterlijk!). Op moment is het niet eens zeker of Marquez überhaupt aan de start verschijnen zal.

En het hoogtepunt van de show wordt tegelijkertijd het dieptepunt: de MotoGP. Het magere startveld is al jaren een doorn in het oog van iedere fan, en in Valencia zal de uitputtingsslag van 2011 pijnlijk zichtbaar worden. We missen Simoncelli, maar ook Lorenzo, Spies en Edwards. Het is nog onduidelijk of Aoyama rijdt. De enige bevestigde wildcard is Josh Hayes, maar die heeft nog nooit een MotoGP fiets bereden. Yamaha wil liever niet weer een testrijder inzetten voor Lorenzo, maar de doos met beschikbare MotoGP coureurs lijkt kwalijk leeg. Dus op moment tellen we 12 rijders, plus misschien nog Aoyama, Hayes en eventuele andere wildcards. Die 12 is inclusief Elias die heel het seizoen voor spek en bonen meerijdt.

Afscheid lijkt wel het thema van de dag te worden: de paddock zwaait Marco uit, Honda zwaait Dovizioso uit, Capirossi zal zijn laatste race rijden, Elias zal wel niet meer terugkeren in de MotoGP, Barbera is nog onzeker voor volgend jaar, Bautista en Suzuki zijn nog onzeker, en als hij aanwezig had kunnen zijn had Edwards vaarwel gezegd tegen Tech3 en in het bijzonder Yamaha. Zelfs het materiaal zien we niet meer terug: zowel de 800cc als 125cc motoren gaan met pensioen en worden vervangen door 1000cc en Moto3.

Wie er gaan winnen? Viñales, Bradl en Stoner. In de 125cc na een prachtig gevecht tussen Vinales, Zarco en (twee willekeurige andere tijders), in de Moto2 op dominante wijze door een waardige kampioen, en in de MotoGP nadat Pedrosa genadeloos aan z'n broek krijgt door Casey. Ik kijk er naar uit omdat de races altijd mooi zijn om te zien, ik kijk uit naar het ongetwijfeld mooie eerbetoon dat Simoncelli gaat krijgen, maar voor mij is het vooral een dag dat we niet de overwinning vieren, maar terugkijken op wat verloren wordt.

:} Ik had het niet beter kunnen verwoorden :}
 
Aan de ene kant heb ik veel zin om naar de laatste races van het seizoen te kijken. Er moeten nog twee kampioenschappen beslist worden, er zal vast en zeker op prachtige wijze aandacht besteed worden aan het leven van Marco Simoncelli, en een seizoensafsluiter heeft natuurlijk altijd wat bijzonders van zichzelf. Aan de andere kant wordt het, ben ik bang, één grote domper voor de racefans. Natuurlijk het rouwen om Marco, dat geeft een zwarte rand aan de dagen. Maar sportief gezien wordt het net zo triest.

Om te beginnen met de 125cc: het kampioenschap is op vijf puntjes na al beslist in het voordeel van Terol. Hij hoeft maar gecontroleerd te finishen, dan is het binnen. Dat is voor een coureur nog spannend zat, en natuurlijk zal Zarco er alles aan doen om de race te winnen - hij moet wel. Er is nog een sprankje hoop dus, maar niet veel.

Dan de Moto2. Daar is het kampioenschap zo goed als beslist in het voordeel van Stefan Bradl, niet omdat hij de betere coureur is, maar omdat zijn tegenstander totaal in de kreukels ligt. Wat een heerlijke strijd voor het kampioenschap had moeten worden, is in Sepang al verpest door een stom ongeluk van Marquez. Hij had er zelf weinig schuld aan, wat het des te zuurder maakt dat juist dat hem opbreekt (haast letterlijk!). Op moment is het niet eens zeker of Marquez überhaupt aan de start verschijnen zal.

En het hoogtepunt van de show wordt tegelijkertijd het dieptepunt: de MotoGP. Het magere startveld is al jaren een doorn in het oog van iedere fan, en in Valencia zal de uitputtingsslag van 2011 pijnlijk zichtbaar worden. We missen Simoncelli, maar ook Lorenzo, Spies en Edwards. Het is nog onduidelijk of Aoyama rijdt. De enige bevestigde wildcard is Josh Hayes, maar die heeft nog nooit een MotoGP fiets bereden. Yamaha wil liever niet weer een testrijder inzetten voor Lorenzo, maar de doos met beschikbare MotoGP coureurs lijkt kwalijk leeg. Dus op moment tellen we 12 rijders, plus misschien nog Aoyama, Hayes en eventuele andere wildcards. Die 12 is inclusief Elias die heel het seizoen voor spek en bonen meerijdt.

Afscheid lijkt wel het thema van de dag te worden: de paddock zwaait Marco uit, Honda zwaait Dovizioso uit, Capirossi zal zijn laatste race rijden, Elias zal wel niet meer terugkeren in de MotoGP, Barbera is nog onzeker voor volgend jaar, Bautista en Suzuki zijn nog onzeker, en als hij aanwezig had kunnen zijn had Edwards vaarwel gezegd tegen Tech3 en in het bijzonder Yamaha. Zelfs het materiaal zien we niet meer terug: zowel de 800cc als 125cc motoren gaan met pensioen en worden vervangen door 1000cc en Moto3.

Wie er gaan winnen? Viñales, Bradl en Stoner. In de 125cc na een prachtig gevecht tussen Vinales, Zarco en (twee willekeurige andere tijders), in de Moto2 op dominante wijze door een waardige kampioen, en in de MotoGP nadat Pedrosa genadeloos aan z'n broek krijgt door Casey. Ik kijk er naar uit omdat de races altijd mooi zijn om te zien, ik kijk uit naar het ongetwijfeld mooie eerbetoon dat Simoncelli gaat krijgen, maar voor mij is het vooral een dag dat we niet de overwinning vieren, maar terugkijken op wat verloren wordt.

Dat wilde ik net zeggen :Y





Weet iemand of mijn pupil meedoet?
 
Laatst bewerkt:
Nope, Lorenzo en Edwards rijden niet mee...Spies is ook nog twijfelachtig....




For the season ending race at Valencia, Yamaha still has to find riders to fill all of their seats. Jorge Lorenzo hasn't recuperated fully from his finger injury, Colin Edwards has a shoulder and wrist injuries from the Sepang incident, and there is still some question whether Ben Spies will be fit to race after sitting out the Malaysian GP.

The problem, therefore, is finding substitute riders that are up to the challenge. "We are looking for riders of a certain level - said Yamaha team director Lin Jarvis, at Simoncelli's funeral - We want something other than a regular test rider."

With former factory Yamaha WSBK riders Marco Melandri and Eugene Laverty already under contract to BMW and Aprilia, respectively, the top choices could now be BSB champion Tommy Hill, and WSS champion Chaz Davies.

The problem of finding suitable replacement riders for MotoGP, Jarvis pointed out, is also a result of the small grid size: "Honda invested heavily this season, and that's reflected in the price of their bikes - he continued - Yamaha has tried to keep their leasing costs affordable for satellite teams. The problem is that MotoGP physically lacks the bikes for young riders to grow on."
 
Laatst bewerkt:
Nope, Lorenzo en Edwards rijden niet mee...Spies is ook nog twijfelachtig....




For the season ending race at Valencia, Yamaha still has to find riders to fill all of their seats. Jorge Lorenzo hasn't recuperated fully from his finger injury, Colin Edwards has a shoulder and wrist injuries from the Sepang incident, and there is still some question whether Ben Spies will be fit to race after sitting out the Malaysian GP.

The problem, therefore, is finding substitute riders that are up to the challenge. "We are looking for riders of a certain level - said Yamaha team director Lin Jarvis, at Simoncelli's funeral - We want something other than a regular test rider."

With former factory Yamaha WSBK riders Marco Melandri and Eugene Laverty already under contract to BMW and Aprilia, respectively, the top choices could now be BSB champion Tommy Hill, and WSS champion Chaz Davies.

The problem of finding suitable replacement riders for MotoGP, Jarvis pointed out, is also a result of the small grid size: "Honda invested heavily this season, and that's reflected in the price of their bikes - he continued - Yamaha has tried to keep their leasing costs affordable for satellite teams. The problem is that MotoGP physically lacks the bikes for young riders to grow on."

Jammer maar begrijpelijk,vooral uiteraard Edwards.

Toch wel een probleem voor Yamaha om goeie mannen op de grid te krijgen.Voor de genoemde mannen zal het erg moeilijk worden vrees ik.

Jammer dat Rea in dit geval geen Yamaha rijdt
 
Pff, dat meen je niet? |(

Nog maar is contacteren dan. Het Nederlands van racesport.nl is bedroevend slecht. Het lijkt er negen van de tien keer op alsof ze hun teksten vanuit elke willekeurige buitenlandse taal door Google Translate halen en rechtstreeks naar de website kopiëren.

Nou ja, laten we wel wezen, ik had vast wel bij racesport.nl aan de slag gemogen... Ik wilde het alleen niet gratis gaan doen. Maar allen toch bedankt voor de complimenten, dat houdt hoop op een toekomstige carrièreswitch! :j

By the way, als we dan toch off-topic gaan naar Nederlandse racesportjournalistiek: ik vond de lay-out van het artikel over de dood van Simoncelli in de Moto73 behoorlijk triest. Ik kan me voorstellen dat het met tijdsdruk te maken heeft gehad, maar over vier pagina's verspreid steeds één kort blokje tekst, weggemoffeld tussen vier andere artikels, 't ziet er niet uit... Moest ik even kwijt. B|
 
Niet om het een of ander, maar ik denk dat we iets onverwachts kunnen verwachten van Vale.
Het veld is al zo dun. En met een motivatie waar je u tegen zegt, zal zijn eerste podium er zeker in kunnen zitten.
 
Niet om het een of ander, maar ik denk dat we iets onverwachts kunnen verwachten van Vale.
Het veld is al zo dun. En met een motivatie waar je u tegen zegt, zal zijn eerste podium er zeker in kunnen zitten.
Tweede podium. ;)

Maar het zou dan inderdaad zijn eerste podium zijn van dit jaar dat hem niet in de schoot geworpen wordt. We zullen zien. :)
 
Wat een onderwerpen weer :+

Laatste race van Capirossi. Wat zal deze man er kapot van zijn dat hij op deze manier afscheid moet nemen.
 
Ja ok, 2de ;) weet ook niet hoe deze race gereden gaat worden, maar als er gewoon weer tegen de limitiet gestreden wordt. lijkt het mij niet onmogelijk.
alleen is valencia niet de geschikte baan voor een duc, maar ok..
 
Nope, Lorenzo en Edwards rijden niet mee...Spies is ook nog twijfelachtig....




For the season ending race at Valencia, Yamaha still has to find riders to fill all of their seats. Jorge Lorenzo hasn't recuperated fully from his finger injury, Colin Edwards has a shoulder and wrist injuries from the Sepang incident, and there is still some question whether Ben Spies will be fit to race after sitting out the Malaysian GP.

The problem, therefore, is finding substitute riders that are up to the challenge. "We are looking for riders of a certain level - said Yamaha team director Lin Jarvis, at Simoncelli's funeral - We want something other than a regular test rider."

With former factory Yamaha WSBK riders Marco Melandri and Eugene Laverty already under contract to BMW and Aprilia, respectively, the top choices could now be BSB champion Tommy Hill, and WSS champion Chaz Davies.

The problem of finding suitable replacement riders for MotoGP, Jarvis pointed out, is also a result of the small grid size: "Honda invested heavily this season, and that's reflected in the price of their bikes - he continued - Yamaha has tried to keep their leasing costs affordable for satellite teams. The problem is that MotoGP physically lacks the bikes for young riders to grow on."

Zet Melandri maar op 1 van die Yamaha's. Heeft ie verdiend.
 
Nou ja, laten we wel wezen, ik had vast wel bij racesport.nl aan de slag gemogen... Ik wilde het alleen niet gratis gaan doen. Maar allen toch bedankt voor de complimenten, dat houdt hoop op een toekomstige carrièreswitch! :j

By the way, als we dan toch off-topic gaan naar Nederlandse racesportjournalistiek: ik vond de lay-out van het artikel over de dood van Simoncelli in de Moto73 behoorlijk triest. Ik kan me voorstellen dat het met tijdsdruk te maken heeft gehad, maar over vier pagina's verspreid steeds één kort blokje tekst, weggemoffeld tussen vier andere artikels, 't ziet er niet uit... Moest ik even kwijt. B|




Dat zijn mijn woorden wat betreft moto73. Ik zocht ombewust toch altijd het nieuws af naar info over Sic.. Daar hoorde het lezen van moto73 ook bij.. Maar wat een aanfluiting inderdaad.
 
Ja ok, 2de ;) weet ook niet hoe deze race gereden gaat worden, maar als er gewoon weer tegen de limitiet gestreden wordt. lijkt het mij niet onmogelijk.
alleen is valencia niet de geschikte baan voor een duc, maar ok..

Troy bayliss vergeten :? :? , die heeft het even voorgedaan hoe het moest met de Duuc. :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, laten we wel wezen, ik had vast wel bij racesport.nl aan de slag gemogen... Ik wilde het alleen niet gratis gaan doen. Maar allen toch bedankt voor de complimenten, dat houdt hoop op een toekomstige carrièreswitch! :j

By the way, als we dan toch off-topic gaan naar Nederlandse racesportjournalistiek: ik vond de lay-out van het artikel over de dood van Simoncelli in de Moto73 behoorlijk triest. Ik kan me voorstellen dat het met tijdsdruk te maken heeft gehad, maar over vier pagina's verspreid steeds één kort blokje tekst, weggemoffeld tussen vier andere artikels, 't ziet er niet uit... Moest ik even kwijt. B|

helemaal mee eens,ben al jaren lid van de Moto73 maar dit vindt ik echt schrijnend.
 
Nou ja, laten we wel wezen, ik had vast wel bij racesport.nl aan de slag gemogen... Ik wilde het alleen niet gratis gaan doen. Maar allen toch bedankt voor de complimenten, dat houdt hoop op een toekomstige carrièreswitch! :j

By the way, als we dan toch off-topic gaan naar Nederlandse racesportjournalistiek: ik vond de lay-out van het artikel over de dood van Simoncelli in de Moto73 behoorlijk triest. Ik kan me voorstellen dat het met tijdsdruk te maken heeft gehad, maar over vier pagina's verspreid steeds één kort blokje tekst, weggemoffeld tussen vier andere artikels, 't ziet er niet uit... Moest ik even kwijt. B|

misschien is gratis werken in eerste instantie wel belangrijk om jezelf in de kijker te schrijven
 
Troy bayliss vergeten :? :? , die heeft het even voorgedaan hoe het moest met de Duuc. :+ ;)

Op moment is geen enkele baan een Ducati-baan! :X
Dat geldt, ben ik bang, net zo goed voor Valencia. Ik ben wel benieuwd of Valentino en Hayden hier wél progressie hebben kunnen vinden ten opzichte van de test van vorig jaar. Zou wat wezen als dat niet zo was. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan