Budget
€ 50,00 Aanschaf (10 euro overschrijvingskosten niet gerekend).
€ 81,80 Inlaatrubbers (4), waterpomp o-ring, thermostaat o-ring en bougies (4) uit GB.
€ 9,98 AC-tion flush olie, prijs a.h.v. wat erin gaat. 4 liter voor € 9,98 is niks.
€ 9,90 C.a. 2 meter bougiekabel, rol van 50m gekocht.
€ 15,72 Bougiedoppen (4).
Totale kosten binnen 500 EC: € 167,40
Overgebleven sleutelbudget: € 482,60
(Zowaar wat uitgegeven! Hopelijk kunnen we Vera goedkoop tevreden stellen.
-- Waarschijnlijk een nope
)
To Do
Vera is inmiddels redelijk uit elkaar. Update 15-jan.
- Motor lopende krijgen in de meest algemene zin. Ze doet momenteel met kapotte accu nog niet zo veel.
* Accu vervangen.
*
Done - NAKS vervangen/contoleren (ketting prima op spanning).
* Done - Kleppen stellen (wayy out of spec, maar nu gesteld. Na 1000km opnieuw meten)
* Done - Carburateurs schoonmaken en afstellen volgens VF500F specs.
* Alle rubberen leidingen vervangen.
* Done - Luchtfilter en bougies checken (Luchtfilter is nieuw. 1 bougie had geen gap).
* Done - Inlaatrubbers vervangen, alle 4.
* Done - Bougiedoppen en -kabels moeten vervangen.
* Oliepeil checken ( 3,2 liter uit een 2,5 liter houdend carter... Zit nu 2,5 liter action-olie in -->
Sludge in de kop).
* Globaal bedrading checken en waar nodig repareren (
draadboom in prima staat)(spanningsregelaar(stekker) en dynamo in het bijzonder).
- Uiteraard goed schoonmaken en alles weer soepel smeren.
- Voorvorken reviseren/swappen.
- Balhoofdlager controleren/vervangen.
- Stalen remleidingen monteren.
- Remmerij reviseren, wellicht upgraden naar fireblade remmerij (buiten budget
).
- Nieuwe ketting en tandwielen (buiten budget!!).
- Koelstysteem upgraden (Wij hebben in de reisverslagen veel gelezen over warme dagen en overhittende motoren
).
- Achterveer upgrade. De OEM veer is echt volledig op zijn einde.
- Terrorlamp monteren
.