Benelli 500 ls

Ik zou het in eerste instantie met blanke lak van de Action doen. Je wil natuurlijk 2k lak er op zetten maar omdat je niet precies het effect weet op de ondergrond, gaat het vlekken? trekt het door de gele vlekken heen? Eerst met simpele 1k lak die eventueel weer te verwijderen is. Als het goed uitpakt, 90% bladdering en verkleuring weg, dan alles matteren en 2k er over.
Van mij mag je best zien dat er gerestaureerd is en niet alles nieuw.

Ik zou overigens eerst de gele vlekken nat maken met aceton, misschien trekt het er doorheen en wordt het geel weer transparant. Dan doet spuitlak dat ook.
 
Hoe doe je dat dan concreet? Tank mat zetten met scotch bright snap ik nog wel, maar blanke lak erover - welke zou je hiervoor gebruiken? Kan je hiervoor met een spuitbus aan de gang of laat je dit best sowieso door een pro doen?
Ik heb een 2k lak die ik er overheen ga zetten.
Goed ontvetten is in ieder geval een sleutel tot,...
 
Bekend probleem met de ontsteking, bij mij waren het de condensatoren, de bobines en de schakelaars. Meet voor de zekerheid even de spanning die bij je bobines aankomt, moet toch zeker 12V oid zijn. Bij mijn Sei was het 6,6V B|. Dat heb ik opgelost door er een relais tussen te zetten waardoor de bobines weer 12V kregen..
 
Bekend probleem met de ontsteking, bij mij waren het de condensatoren, de bobines en de schakelaars. Meet voor de zekerheid even de spanning die bij je bobines aankomt, moet toch zeker 12V oid zijn. Bij mijn Sei was het 6,6V B|. Dat heb ik opgelost door er een relais tussen te zetten waardoor de bobines weer 12V kregen..
Ja had beter dat verlies weg kunnen nemen want je heb dan een serieus weerstand tussen de accu en je bobine .
 
Hoest ondertussen nog met de 500LS?
Hee ,...Tony
Nou eerlijk gezegd niet veel verder.
(Kwam nog een brommertje voorbij van een vriend die veel TLC nodig had,...)
Deze vriend is inmiddels overleden,...😥

Transalp verkocht,... Husqvarna tr650 weer gekocht. Ook die had onderhoud en upgrades nodig.( Enorm fijne motor trouwens)

Beetje koud in de schuur,.... Maar ga binnenkort wel weer verder met de Benelli.
Mischien breng ik hem weg voor een goede afstelling. Van de tank deels de losse lak verwijderd. Moet nog wel een lak laag over. Eerlijk gezegd vindt ik de Benelli super lelijk en als deze goed genoeg is voor een proefrit gast hij/zij de deur uit!

Nou dat dus😁😁
 
Sorry voor je vriend… En klussen genoeg zo te horen. Ben wel benieuwd naar het vervolg. En een LS, mooi in de lak is toch niet lelijk?
CAEC9CF2-F0AE-4027-89AA-B56D2EDD8EBD.jpeg

(En als je hem over enkele maanden weg doet ben ik misschien wel kandidaat)
 
Sorry voor je vriend… En klussen genoeg zo te horen. Ben wel benieuwd naar het vervolg. En een LS, mooi in de lak is toch niet lelijk?
Bekijk bijlage 1840422
(En als je hem over enkele maanden weg doet ben ik misschien wel kandidaat)
Tja,... Smaken verschillen 😉
Maar je mag komen kijken hoor.
Dan ben je in iedergeval de tweede belangstellende!
Ik heb ook nog een Honda cb450k05 die vindt ik persoonlijk veel mooier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan