Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

€500 challenge 2017: Son of Frankenstein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is mooi schoon! Een stuk beter dan dat bankstel van mij!!!

BTW ik zag die kromme voorpoten, wellicht iets voor Mitkah om zijn trike te stretchen!
 
Die poten zijn inderdaad wel erg krom...
Ik neem aan dat het blok dus in het andere frame gelepeld gaat worden? Heeft hij al eens gedraaid, of is dat toekomst?
 
ja blok transfer is de optie .blok heeft gelopen toen ik de boel kocht maar bij behorende kabelboom had de eigenaar al verkocht . dus moet type 2 blok in type 1 frame plaatsen en dan kijken of alle aansluitingen gelijk zijn tussen de blokken anders electra van blok 1 overzetten op blok 2
 
ben je anders gewend van mij dan borisz????? ik let nu wel goed op de sproeiers in iedergeval!
 
Hahahaha, je bent inderdaad ook een puzzelaar. En die sproeiers zullen dit keer ook wel goed zijn neem ik aan!
 
zo ben even met de klepspeling van het donor blok bezig geweest
helaas stonden maar twee inlaat kleppen mooi op tolerantie.
Alle uitlaat kleppen staan op uiterste tolerantie waardes en enkele inlaat op onderste tolerantie .
eerst nu kapotte blok onder de motor weghalen en kijken welke shms daar in zitten en of ik ze kan gebruiken op het donor blok .

hier nog wat pica's
geen ketting maar tandwiel aandrijving vd nokkenassen




 
zo vandaag kappenset ,tank ,koplamp en koplamp frame gekocht . motor is tijdelijk weer aangekleed . helaas is hierdoor mn sleutel budget gehalveerd.
volgens mij nu alle onderdelen aanwezig , nu kijken of alles passend te maken is met een blok ,uitlaat en demper van een type 2 wat in een type 1 komt verder de voorvork zal ook gedeeltelijk overgezet gaan worden is d bedoeling en waarschijnlijk nog wat onderdelen van type 2 komen op type 1 terecht

zal morgen foto's plaatsen van het geheel

sleutel budget (400 -200 ) 200 euro
 
hierbij de fotos van het geheel samengebouwd tijdelijk om te kijken of alles er is
tank

koplamp.frame en spatbord

topkuip

handgreep

beetje stuk plastic

onderkuip en zijkuipen

ruitje

zijkappen achter

snel gemonteerd




wel veel stukken die gerepareerd moeten worden



~




 
Laatst bewerkt:
vandaag km stand vd teller aangepast naar nieuwe blok km stand en beetje begonnen op te bouwen
helaas met testen vd verlichting een gat in mn voorspatbord gebrand
verder kwam ik bij mn dashboard nog een apart stukje electronica tegen , het staat op geen enkele onderdelen lijst en ook niet in bedradings diagram enigste wat el wel instond wat in de buurt komt heeft andere kleuren bedrading






 
Laatst bewerkt:
Kappenset ziet er best goed uit

En ja......al die kleine scheurtjes en afgebroken stukjes. .....Had ik ook bij mijn vfr. Kan ook niet anders. Dat spul is zeker 23 jaar oud als het origineel is.
 
tav het stukkie "extra", vraag maar ff op vfroc.nl daar zitten genoeg clever clogs...
:-)
 
we zijn er uit ik heb een japanse import nr 406 van de lopende band en het electronica dingetje is een de -restrictor zit namelijk op de cdi een begrenzer waardoor motor niet harder als 180 km /uur kan

vandaag nieuwe dashboard lampjes en olie filter gekocht een oude blok aan het demonteren
 
Mocht je nog -kleine- onderdelen zoeken (oa dashboard lampkes...) laat maar weten. Na 19 jaar is mijn RC36-2 echt weg :-( . Maar in de schuur is nog wel wat gratis donatie materiaal voor de challenge te vinden? Want een man verzalend wel wat gedurende 19 jaar...
Of mag dat niet als onderdeel van de challenge?
 
Laatst bewerkt:
mooi dutchy zoek nog het stadslicht lampje wat in de koplamp moet zat helaas niet bij de koplamp
 
Het lampje heb ik voor je, de fitting/kabel niet (die zit nu in een motor in south Carolina...)


Links op de foto

PM je adres maar
 
tijd voor een updatje

na het hele verhaal met het mysterieuze electra gevalletje bij het dashboard was het tijd het sloop blok eens uit elkaar te trekken en te zien wat het probleem kon zijn geweest .....

begonnen met de cilinderkoppen te verwijderen en de shims voor het andere blok gebruiken zodat bij deze alle kleppen weer mooi binnen de toleranties stonden





overgebleven onderdelen in de doos voor opslag/verkoop
~
tandwiel aandrijving vd nokkenassen ipv ketting


so far so good tot dat het carter gedemonteerd werd en de werkelijke schade zichtbaar wordt


nog een gat in het carter met stukje drijfstang er in

moer vd drijfstang

zuiger gescheurd




cilinder beschadigd

stukje drijfstang die in 5 delen lag


zuiger nr 2 die flink beschadigd is



een van de oorzaken waarschijnlijk : verbrandde bigend lagers


krukas ook flinke klappen gehad



en de andere kant die hardstikke mooi ingeslepen is



overgebleven bigend lagers na schoonmaak
 
Laatst bewerkt:
na dit drama gezien te hebben maar weer begonnen met donorblok klaar te maken :
carbs moeten beetje gereinigd worden aan de buitenzijde :

na schoonmaken :

kleppen gesteld en klepdeksel weer erop

blok weer in het frame en hij past !





ook mooi schoon achter de kapjes gemaakt

toch nog een verschil tussen de twee versies type 1 heeft vrouwelijke stekkers opzitten , type 2 heeft er mannelijke op dus pickup coils van type 1 er op en nieuwe carterpakking bestellen



en de uitlaat er op . helaas hierdoor geen middenbok op moment maar kijken wat er aan budget overblijft of we een type 1 collector kunnen vinden

 
Laatst bewerkt:
tja en wat te doen met de kappen ,de kleur is niet echt mooi meer en overspuiten geen zin in , wrappen te duur dus besloten alle kappen te voorzien van stickers !!! en om het mezelf een beetje interesant te maken ook alleen maar enkel unieke stickers buiten de challenge stickers komen er geen twee dezelfde op de motor is de bedoeling .
eerst mn eigen lades maar geplunderd maar kwam niet ver dus via kennisen en bedrijven maar eens kijken of het me lukt .














 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.