Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

€500 challenge 2019: Italiaans halfbloed geeft vleugels

zo de Pegaso loopt

Helaas was bijgeleverde accu overleden en heeft er een nieuwe in gemoeten:€34,62 armer
maarrrr, met behulp van remreiniger heeft hij zijn eerste plofjes gegeven en niet veel later kwam het monster tot leven!

https://www.youtube.com/watch?v=7EkAY6Ku7ZQ&feature=youtu.be

Tevens de kappen Gestickerbombt: kostten 9 euro aan stickers via Ali.
Dan het stuur van nieuwe handvaten voorzien: kosten €3,64 ook via Ali.

Dat alles levert het volgende resultaat op:


geillie heh

Uitgegeven sleutelbudget:
Koplamp €15,-
kontje €5,60
Voorspadbord €7,80
Accu: €34,62
Stickers: €9
Handvaten: €3,64
-----------------
totaal: 75,66
Incl motor €76,66
 
Laatst bewerkt:
Mooie look! Altijd fijn die Ali, heb er ook wat onderdelen besteld voor prijzen waarvan je denkt 'hoe dek je uberhaubt verzendkosten met dat bedrag?'
 
Zo na een eeuwigheid niet meer op Forum geweest te zijn dit toch maar eens even opgezocht en alles weer volgen.
Je bent wel weer goed bezig zie ik , we hebben nog heel wat bij te lullen .
Maar ik heb toch ook wel een puntje van commentaar hoor

Gelijk maar even gekeken hoe hij met koplampje eruit ziet, maar die zit nog niet recht. Koplampje heb ik bij een man uit Sint Michelsgestel voor €15,- nieuw op marktplaats gescoord: echte polisport spullen zijn immers wél waterdicht en gemaakt voor Endurofietsen.
[afbeelding]


Hier in het dorp spullen halen en dan niet even langskomen

Das wel weer jammer he

Maar komt goed, zullen binnenkort weer eens afspreken om bij te kletsen en ff je bike bekijken.

 
Hahaha heb op laten sturen, maar snap je commentaar. Bende morgen thuis voor een bak koffie?
 
Houd je wel het budget in de gaten aub?!
Het gaat wel errug rap nu
 
Stationair is work in progress toen ik bem kreeg stonden de luchtschroeven 3,5 uit, origineel is 2 uit. Maar helemaal lekker lopen doet hij nog niet. Volgende stap is carbs syncen en afstellen. 



Vanavond nog even gewerkt aan de motor. Zijn kontje moest erop: achterlicht aansluiten, en knippers achter ook. 



Mijn italiaans is wat roestig. Dus googlen op de juiste kleuren. Bleek even later gewoon de vertaling erbij te staan

Oké, goed verhaal. 

Dus de originele boom ban het achterlicht geknipt: makkelijker aansluiten en loshalen. Vervolgens met wat probeerwerk de juiste kleurtjes van mijn Ali-achterlicht weten te achterhalen alsmede de Ali knippers, genodeerd door een lid van de GSclub Helaas was een draadje gebroken en gerepareerd met kroonsteentjes, die ook maar even meegenomen







Maar zie hier zijn achterwerk :



Toen nog wat aan het stuur gedaan. De nieuwe handvaten zaten er al op, maar dat betekent ook dat ik de stuureinden kan monteren incl spiegels. À €14,20 bij Ali. Nu heb ik wel veel swag erbij!



Ook voor de knippers al op het ruitje gezet, maar mijn soldeerzin was op. Volgende keet kan ik die aansluiten. Als laatste even alle kabelschoentjes e.d opgeveegd van mijn stoep en de motor naar mijn grasveldje geduwd voor een fatoenlijke statusfoto:





Het wordt nog wel even passen en meten met het koelvloeistofreservoir daar moet ik nog een goede plek voor bedenken.



Koplamp €15,-
kontje €5,60
Voorspadbord €7,80
Accu: €34,62
Stickers: €9
Handvaten: €3,64

Spiegels: €14,20
-----------------
totaal: 89,86

incl motor 90,86
 
Gebruik van kroonsteentjes kan ik niet begrijpen anders dan noodreparatie onderweg of zo! Neem ze wel mee tijdens vakantieritten. In 2014 nodig gehad bij de GPZ van Smoelwerkje toen er een stuk bedrading vervangen moest worden.

Mooie foto's btw!
 
Laatst bewerkt: