Nr.19 heb ik niet gezien, dan zou het blok verder uit elkaar moeten. Pushrod is niet krom. Inslijten moet het zeker nog, want het blok heeft nog niet gedraaid sinds de oliewissel / flush / vervanging van pushrod-seal.kromme pushrod?of nr 19 krom , nieuwe onderdelen moeten inslijten op elkaar zin 3 oorzaken die mij te binnen schieten
Klopt! En ik zag weer termperaturen boven de 10c...misschien vanavond even snel de tank er op gooien (en een uur besteden om ALLE boutjes en moertjes na te lopen) en proefrijden.Dat wordt dus eerst proefrijden en kijken of het probleem weg is.
Geen idee waarmee hij gecoat is, het is voor het oog gewoon een staalkabel. De buitenkabel is op 1 plek wel met isolatietape omwikkeld..misschien is een nieuwe kabel a 17euro niet eens zo'n overbodige luxe.Mag er wel olie in de kabel? Indien teflon gecoat niet meen ik... Vervang 'm anders eens?
Was 2 jaar geleden een wereld van verschil op m'n enfield.. ik liet er iemand anders op rijden die klaagde dat hij de koppeling haast niet in kreeg..
Kun je er niet zelf 1 knutselen van ca. 5 euro van een universele kabel?Geen idee waarmee hij gecoat is, het is voor het oog gewoon een staalkabel. De buitenkabel is op 1 plek wel met isolatietape omwikkeld..misschien is een nieuwe kabel a 17euro niet eens zo'n overbodige luxe.
Slechts 5euro voor 1,5e meter binnen en buiten kabel?Kun je er niet zelf 1 knutselen van ca. 5 euro van een universele kabel?
Al wel vaker gezien, als je ontkoppelt zorg je er immers voor dat de koppelingstrommel wat "uitzet" en dat er minder druk op de frictieplaten komt. Uiteraard is het dan nog wel mogelijk dat er iets van wrijving is (door de olie die er tussen zit bv.), genoeg om je wiel te laten draaien op de standaard, maar ook weinig genoeg om te kunnen schakelen.1e versnelling & koppeling vol ingetrokken -> achterwiel draait volop mee. Stelschroeven aan het stuur en aan het blok staan al op hun maximum. Geen idee of dat een issue is? Als de motor gewoon op zijn twee wielen staat, is het onvoldoende om hem ook maar een centimeter te verplaatsen.
Nee met beide wielen op de grond komt hij geen cm vooruit. Op de bok heeft het wiel teveel kracht om hem met de hand/voet tegen te houden...en dat is veel meer dan ik gewend ben met andere motoren.Eigenlijk draait het achterwiel altijd een beetje mee. Tenminste bij mij wel. Ik moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk alleen maar cardanmotorfietsen heb en die staan erom bekend dat het achterwiel flink wil meedraaien. Als ik ze op de grond zet dan voel ik geen "kruip".
Hoe zit het met deze gsx als je hem met beide wielen op de grond zet, heb je dan "kruip" of niet?
Lijkt me niet een groot probleem dan.Nee met beide wielen op de grond komt hij geen cm vooruit. Op de bok heeft het wiel teveel kracht om hem met de hand/voet tegen te houden...en dat is veel meer dan ik gewend ben met andere motoren.
Maar goed, de kabel lijkt wel op z'n max te zitten, dus heb een nieuwe besteld bij Japparts. Kan ik in ieder geval simpel mee testen of dat het wel/niet is.
Ik heb er nog niet meer mee gereden. Voordat hij uit elkaar ging, kon ik prima het aangrijppunt vinden. Koppelen was wel erg zwaar. Als het goed is komt morgen de kabel via Japparts binnen, naast voorvorkkeerringen en dikkere olie. Ga eerst eens de oude en nieuwe kabel naast elkaar leggen voor de binnen en buitenkabel lengte.Lijkt me niet een groot probleem dan.
Kun je ook voelen waar het aangrijppunt zit bij vanuit stilstand willen wegrijden?
Als je iets van marge hebt in de koppelingshandel, is het eigenlijk al goed.
Je hebt twee versies (in ieder geval bij Roukema). SAE15 (normaal) en SAE30 (iets stuggere vering). De GSX heeft normaal de 15 versie.Is de vorkolie niet een beetje dik? Of hoort die er in?