Klussen: |
Onderdelen bestellen |
Nokkenasketting controleren, spanner veer vervangen? |
Balansas ketting controleren en spannen. |
Frame, achterbrug en aanbouwdelen uitbouwen, schuren en lakken |
Plastic en tank spuiten |
Motor weer opbouwen |
Remcilinders |
Remblokken |
Remleidingen vervangen (Stahlflex), vloeistof verversen. |
Gas-, koppelings- en decompressiekabel smeren, afstellen, |
Ketting en kettingwielen vervangen, kettingwieldemper controleren. |
Schorsing opheffen, verzekering regelen |
Proberen te starten, proefrit maken |
Oliefilter vervangen, olie verversen. |
Check carburatie, |
Check ontstekingstijdstip. |
Banden controleren en vervangen (uiterlijk voor vertrek challenge vernieuwen, eerder indien nodig) |
Omschrijving | Nog aanschaffen binnen budget | Aangeschaft binnen budget | Verzendkosten | |
Motor | € 350,00 | |||
Onderdelen Binnen Budget | ||||
Brandstoffilter | € 4,10 | |||
Carburateur revisieset (2 stuks) | € 24,36 | |||
Chokeknop | € 26,85 | |||
Olie | € 25,50 | |||
Onderdelen grote beurt | ||||
Onderdelen kleine beurt | € 22,10 | |||
Richtingaanwijzers | € 15,54 | |||
rubber riempje voor gereedschap vakje | € 6,66 | |||
Stadslicht houder | € 10,29 | |||
Stuur-armaturen | € 8,99 | |||
Uitlaatpakking | € 3,00 | |||
Vorkolie | € 7,25 | |||
Uitgaven budget | Budget nog beschikbaar | |||
€ 105,74 | € 398,89 | € 504,63 | € 145,37 |
Ik weet niet of ik er naast de boel technisch in orde te maken, verder heel veel aan ga doen hoor, steek mijn budget liever in techniek dan in cosmetica. Het uiterlijk zou ik dan altijd nog na de challenge kunnen aanpakken.Broaaap! Leuke karakterbike en iets heel tofs van te maken!
Ik weet niet of ik er naast de boel technisch in orde te maken, verder heel veel aan ga doen hoor, steek mijn budget liever in techniek dan in cosmetica. Het uiterlijk zou ik dan altijd nog na de challenge kunnen aanpakken.
Ja, allemaal. Al weken geledenBlijkbaar zijn een stel € 500 projecten hiernaar toe verhuisd.
Ja, op zich wel. Maar carburateur revisiesetje en vacuummembranen kost bij elkaar bijvoorbeeld €80,-. Nokkenasketting €50,-, balansasketting €90-. Onderdelen en olie voor beurt zijn een kleine €120,- Nog wat losse delen (bedenk me nu dat ik RAW's vervangen nog niet in het lijstje heb gezet, bijvoorbeeld. Zijn er een paar beschadigd). Brandstofleidingen verwacht ik ook te vervangen. Dus moet niet alles moeten doen uit het lijstje, want dan kom ik budget te kort.Dat moet wel lukken voor 300 euro me dunkt. Remmen / banden / ketting / bagage zijn buiten budget, dus voor wat lagers / olie / vet moet 300 euro wel voldoen.
Even een mailtje sturen, denk dat je een SR42 hebt? Heeft dezelfde kont als de DR750 SR41 en zou dan moeten passen gok ik. Als je een SR43 hebt, dan wellicht niet.@theredone51 bedankt voor de links. Alleen heb ik de 800, dus carbs zijn sowieso anders, maar wel zo een setje gevonden dat de helft goedkoper is. Weet zo even niet hoe het met het kofferrek zit, of die bevestiging wel overeenkomt met de 750?
Zie mijn topic@theredone51 Ja, ik geloof ook dat mijn sr42 qua ombouw overeenkomt met de 41, ik duik daar nog wel even in. Maar met dat rek en een niet te dure kofferset zou nog wel een optie kunnen zijn.