[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Koppeling kun je stellen, bij zowel het stuur als bij het blok. Zitten boutjes op de kabel.
Mocht het zijn dat de koppeling vervangen moet worden; het is een stuk minder werk dan bij een auto.

Achterrem die slap is kan ik me niet in vinden bij een GS500. Ik vond de achterrem altijd wel bijten. Hoe oud is de vloeistof?

Versnellingsbakolie en motorolie is hetzelfde. Dat is bij de meeste motoren.

Voor de rest zou ik een haynes aanschaffen. Daar staat alles met plaatjes uitgelegd.
Dankje! Heb een boek bestel altijd handig!!
 
Hallo,

Ik heb ook een paar vragen meschien dat jullie hier antwoord op kunnen geven.
Ik heb vrijdag me eerste motor gekocht een suzuki GS500 uit 1999 met 26000 km op de teller. Nou is het zo dat de koppeling erg hoor zit eigelijk te hoog, betekend dit dat er een nieuwe koppeling in moet of is dit ergen te stellen. Daarnaast is me achterrem erg slap en er gebeurt bijna niks is dit normaal bij dit soort motoren omdat ze oud zijn of is er iets stuk omdat me achterrem blokjes redelijk lijken. En als de koppeling vervangen moet worden, is het te doen? Daarbij wil ik eigelijk ook even me moter een opfrisbeurt geven, even de olie verversen en nieuwe filters erop. Ik weet dat het luchtfilter onder de tank zit maar waar zit het oliefilter en is er ook zoiets als versnellingsbak olie dat vervangen moet worden? Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

Groeten Pascal
Wat bedoel je met de koppeling ?
Je hoort de koppeling ?
Slipt hij ? of rammelt hij ?
Slippen kan o.a komen door verkeerde olie of verkeerd afgestelde kabel.
Me deze km stand zal hij nog niet versleten zijn
Rammelen kan ook heel wat anders zijn.
 
Zo, heerlijk aan het klussen geweest:
20200128_190935.jpg


20200128_213211.jpg


En alle bouten gingen zonder gedoe los, ik had al tijden na elke rit overal WD40 gespoten als het blok nog warm was. Dat heeft wel meegeholpen denk ik.
 
Goeiedag,

Wie kan mij helpen ik heb een raar probleem met mij gs500e elke keer als ik de motor uitzet en of ik start hem naa een korte tijd komt er benzine uit bij een slangetje onder de motor en het is soms een best plasje ik dacht zelf iets met het vlotter te maken dat het overloopt ofzo iets. Weet iemand wat ik hier aan kan doen of kent iemand het probleem

Gr. Pascal
 
Goeiedag,

Wie kan mij helpen ik heb een raar probleem met mij gs500e elke keer als ik de motor uitzet en of ik start hem naa een korte tijd komt er benzine uit bij een slangetje onder de motor en het is soms een best plasje ik dacht zelf iets met het vlotter te maken dat het overloopt ofzo iets. Weet iemand wat ik hier aan kan doen of kent iemand het probleem

Gr. Pascal
Even checken of het uit je carburateurs komt. Heb je een foto waar het precies lekt? Het zou kunnen zijn dat je vlotternaald niet lekker meer afsluit
 
Even checken of het uit je carburateurs komt. Heb je een foto waar het precies lekt? Het zou kunnen zijn dat je vlotternaald niet lekker meer afsluit

@Motorgekpas in bovenstaand geval kan het heel goed dat er ook benzine in je olie zit. Merk je gauw genoeg als je de olievuldop eraf haalt en met een flinke wuif benzine ruikt. Kortom is het verstandig niet meer te rijden tot het volledig opgelost is.
 
@Motorgekpas in bovenstaand geval kan het heel goed dat er ook benzine in je olie zit. Merk je gauw genoeg als je de olievuldop eraf haalt en met een flinke wuif benzine ruikt. Kortom is het verstandig niet meer te rijden tot het volledig opgelost is.
Tegen de tijd dat je motor nog loopt zal dat wel los lopen. Het grotere probleem is vaak als je brandstofkraan ook lekt of dat er zoveel langs gaat dat ie amper loopt vanwege te veel benzine. Nu stopt het lekken vanzelf na een paar druppies. Als je brandstofkraan ook lekt, dan zal er inderdaad benzine in je cilinders gaan staan.
 
Ik kwam deze trouwens nog tegen. Ik ken de eigenaar niet, maar lijkt me potentieel een leuk projectje jammer dat ik nog een Honda hier heb staan.

 
Ik heb een nieuwe benzine kraan gekocht (nieuw model vermeld in OP), maar deze past helemaal niet. Iemand enig idee waarom niet? Past niet op oude plek van het kraantje (ivm het luchtfilter) en de leidingen hebben een te klein binnen diameter. Ook zitten de leiding niet op de juiste plekken volgens mij.
803AAC44-B6EA-4D83-8C52-9C409658B381.jpeg
 
Overlopen ja. Dan loopt het mijn cilinder in en bij het luchtfilter komt het ook uit het gat zetten.
Dan is er ook iets aan de hand met je vlotters. In principe zou het niet moeten kunnen dat je carburateur overloopt.
Je zult er nu nog geen last van hebben bij het rijden, maar dat komt nog wel.

Voor de duidelijkheid: hij loopt over als je motor uit staat toch?
 
Hij is trouwens net helemaal gereviseerd door iemand waarvan het zijn werk is. Hij heeft hem ook op lekken getest met lucht en toen was hij gewoon goed
Nu niet meer in elk geval.

Punt is dat ie dan waarschijnlijk ook deels overloopt als je motor wel draait. Dat gaat best een tijd goed tot de dag dat het te hard door lekt. Komt in het inlaattraject en je verzuipt je motor. Been there, done that.

Heeft ie wel de vlotternaalden vervangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan