Ik had deze op mijn GS-je:ik heb zelf een gs500 en wil hiermee komende zomer op vakantie, nou ben ik aan het kijken voor een windscherm en kan ik er niet veel vinden die goed passen. ik ben verder vrij lang, heeft dit nog invloed op het soortwindscherm dat ik moet kopen? iemand die toevallig een goed windscherm voor de gs500 heeft? alvast bedankt
Iets van deze website: werkt primahttpsik heb zelf een gs500 en wil hiermee komende zomer op vakantie, nou ben ik aan het kijken voor een windscherm en kan ik er niet veel vinden die goed passen. ik ben verder vrij lang, heeft dit nog invloed op het soortwindscherm dat ik moet kopen? iemand die toevallig een goed windscherm voor de gs500 heeft? alvast bedankt
Aardig gelukt? Hou op man! Dit is toch prachtig!Hallo allemaal!
aangezien we met ze allen niet veel te doen hebben in het weekend, heb ik in oktober een project tot mij genomen!
namelijk mijn oude GS500 uit '92 vol met roest, deukjes en krassen, tot een nieuwe fiets te maken!
als ik het zelf mag zeggen, is het aardig gelukt.Bekijk bijlage 1580564Bekijk bijlage 1580565
heb je toevallig wat info over het schermpje ???Hallo allemaal!
aangezien we met ze allen niet veel te doen hebben in het weekend, heb ik in oktober een project tot mij genomen!
namelijk mijn oude GS500 uit '92 vol met roest, deukjes en krassen, tot een nieuwe fiets te maken!
als ik het zelf mag zeggen, is het aardig gelukt.Bekijk bijlage 1580564Bekijk bijlage 1580565
De gehele set vervangen. 1 of 2 plaatjes heb je niks aan.Goedemiddag,
Mijn GS500E 1992 is toe aan nieuwe koppelingsplaten. Nu zag ik op MF dat er een oud forum was uit 2006 waarin dit besproken is.
Heeft iemand een idee waar ik nieuwe koppelingsplaten kan bestellen? (en welke type?)
Zag op cmsnl nummer 7 -8 nodig zijn, maar op mpartz staat een gehele set.
Wat zijn de verschillen tussen elkaar en welke heb ik nodig? (eventueel ander site ook prima)
Nog andere onderdelen die ik tijdens het vervangen van de platen handig zijn om mee te vervangen? (veertjes?)
Alvast bedankt!
De gehele set vervangen. 1 of 2 plaatjes heb je niks aan.
Veren kun je mee vervangen, dan is het zeker weer goed.
Vergeet niet dat dit alles in olie hangt, dus zorg dat je nieuwe olie hebt, nieuw filter en pakkingen voor de aftapplug en het blokdeksel.
Site die je net noemde heeft volgens mij alles. Prima toko. Eventueel als hun niet alles hebben kun je ook kijken bij nr1motor of japparts.Bedankt voor de snelle reactie!
Ja ben ook van plan om alle platen te vervangen.
Veren ga ik inderdaad ook mee vervangen.
Heb je toevallig een fijne site waar ik deze onderdelen kan bestellen?
Ik heb je een PM gestuurdIemand nog interesse in de “leftovers” van de slacht?
Bekijk bijlage 1578950
2 zijkuipen
Zadel
Dash
Achterlicht
Kapje tussen zijkuipen + beugel
Spanningsregelaar
Tank (roest binnen buiten)
40€
pops uit de uitlaat is vaak een arm mengsel heb ik me laten vertellen. Ik vermoed dat dan je carburateurs een keer schoongemaakt moeten worden. Maar kleppen stellen doet ook veel voor een gs500.Die pops en burbles heb ik dus ook sinds een tijdje, als ik gas los laat.
Vooral in z'n 1 en 2. Maak me hier niet hééul veel zorgen over, moet dat?
Zal vast te maken hebben met dat sinds ik de motor heb (2 jaar, 18k km geleden) de kleppen niet meer gesteld zijn, ben van plan dat dus toch maar eens te gaan doen.. Beetje laat maarja, zie er een beetje tegenop en tussendoor nooit klachten over de fiets gehad.
Heb ik wel vaker, heel erg tegen klussen op zien het uiteindelijk dan toch doen (met hulp hier en daar) en dan blijkt het achteraf helemaal niet zo eng allemaal. De GS500 is gelukkig niet veeleisend wat dat betreft.
Het is dat ik er nu niks mee kan, want anders had ik het wel willen hebben. Zijkappen ( na de tank ? ). Ik laat die van mij binnenkort ombouwen van Kappen versie naar naked koplamp + kleppenstellen / afstellen. Krijg hem niet fatsoenlijk stationair afgesteld, rijdt voor de rest wel gewoon goed. Bougies nog niet bekeken.Ik heb hier op zolder een hele bult aan blokonderdelen liggen. Komen uit een GS500 waar te weinig olie in zat. Balansas was stuk, maar de rest was nog netjes.
Cilinderkop heb ik iemand blij mee kunnen maken, net als de NAKS, maar volgens mij ligt de rest nog hier. Carter, zijkappen, cilinders, krukas, dat soort dingen.
Als er interesse is: Iemand die het op komt halen mag het hele spul voor gratis en voor niks meenemen. Verzenden kan met de kleine onderdelen ook, maar dan moeten we even buurten over de kosten.
Volgend weekend laat ik alles wat er nog is ophalen voor oud ijzer. Het ligt mij te lang hier.
Zijkappen van het motorblok. Alleen het motorblok heb ik onderdelen van. De rest rijdt nog vrolijk rond met een ander motorblok.Het is dat ik er nu niks mee kan, want anders had ik het wel willen hebben. Zijkappen ( na de tank ? ). Ik laat die van mij binnenkort ombouwen van Kappen versie naar naked koplamp + kleppenstellen / afstellen. Krijg hem niet fatsoenlijk stationair afgesteld, rijdt voor de rest wel gewoon goed. Bougies nog niet bekeken.
Zijkappen zou ik eventueel wel kunnen gebruiken, maar dan moet ik wel even de beugels van de koffers eraf halen en die zijn minimaal al 25 jaar niet meer los gehaald. Ben donderdag wel in de buurt van Helmond.
Volgens mij heeft ie geen cilinderkop meer. Maar verder kun je beter je kleppenstellen dan willekeurig je cilinderkop vervangen.Eerst kijken wat de motor garage zegt, kleppenshims zijn nog nooit vervangen in de 44.000km / ruim 26 jaar. Ben altijd te lui geweest om het 1x in het jaar te controleren. Destijds was het al nodig de afgelopen keer. Geloof toen 0.06-0.08mm op de uitlaat en 0.03<mm op de inlaat. Geen wonder dat hij het ook weer terug uitspuugt soms.
Cilinderkop vervangen is nu ook weer niet zo gek veel werk, alleen juist op tijd zetten.