Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Rechts van de koplamp, links als je er voor staat zit een beugel, haal die eens los. Dan moet je hem kunnen stellen.
 
Gelukt?
 
Misschien dat hier iemand het weer.
Ik heb een gs500 k3 uit 2001 met single pick up.
Motor heeft altijd prima gedraaid. Ik heb de kleppen gesteld en staan nu allemaal precies binnen tolerantie. Zijkappen zijn erafgeweest voor stralen en spuiten.

Nu heb ik alles terug gemonteerd incl. Ontstekings/pick-up. Bij de opstart gaat hij een paar keer rond en ontsteekt deze ineens te vroeg waardoor de zuiger al een klap krijgt voordat hij voorbij ODB is. DIT resulteert dan weer in huivering wekkende geluiden uit het blok.

De ontsteking heb ik weer gemonteerd volgens het werkplaatshandboek en lijkt er maar op 1 manier in te kunnen.
Iemand een idee?
 
Zijkappen zijn gestraald -> zijn ze wel goed schoongemaakt; is er geen zooi tussen gekomen?
Heb je de draden weer goed aangesloten? En weet je dat zeker?
 
Kappen waren helemaal schoon en draden zijn goed aangesloten. Pulsgever past ook maar op 1 manier erop dus dat kan het niet zijn. Draden PG gevolgd tot aan de ecu, ook geen breuken.
 
Hallo,

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Jan, 31 jaar oud en kom uit het Brabantse Boxtel.

sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een motor die ik hier eigenlijk niet meer hoef voor te stellen. Ik zag dat het een motor is uit de hall of fame (trots )

het is de GSSR die uit m’n hoofd tussen 2012 en 2015 is verbouwd.

hieronder de foto’s.

Gr. Jan
 
Heey leuk om mijn ouwe fietsie hier weer eens te zien. Super veel plezier er mee en als je vragen hebt...
 
Hier de link naar de project pagina hier op MF
 
Hey,

Thanks voor je reactie.
De verkoper had jouw topic erbij gezet in zijn advertentie. Het topic heb ik helemaal gelezen voordat ik de motor uiteindelijk kocht, leuk topic om te lezen!

sinds zaterdag een kleine 100km gereden en hij rijdt heel goed. Helaas viel die gisteren alleen opeens uit tijdens het rijden, de accu was helemaal leeg

vanavond even alles doorgemeten en bleek dat de accu niet wordt opgeladen. Meteen maar even de spanningsregelaar bekeken en die ziet er behoorlijk overleden uit (heeft iemand toevallig een idee hoe zoiets gebeurt? Of is het gewoon ouderdom?!)

zaterdag maar even een nieuwe halen en hopelijk daarna echt gaan genieten van deze schitterende motor.
 
zit de spanningsregelaar nog op de originele plek? Ziet eruit alsof iets tegen het rode kabeltje heeft lopen wrijven en dat kortsluiting heeft veroorzaakt.
 
zit de spanningsregelaar nog op de originele plek? Ziet eruit alsof iets tegen het rode kabeltje heeft lopen wrijven en dat kortsluiting heeft veroorzaakt.
Er zit bij deze motor bijna niks meer op de originele plaats.

deze is aan de onderkant van het nieuwe subframe vastgemaakt.
 
Er zit bij deze motor bijna niks meer op de originele plaats.

deze is aan de onderkant van het nieuwe subframe vastgemaakt.
Dan zou ik eens kijken hoe de bedrading loopt.

En ook even controleren of er wel genoeg rijwind bij komt. Anders kunnen die dingen nog wel eens warm worden.


Ze gaan overigens ook vaak genoeg van ouderdom kapot. Dus ik vermoed dat dat ook is gebeurd hiero, maar voor de zekerheid zou ik het even willne checken als ik jou was
 
Bedankt voor de tip! Maar ik ben een beetje bang dat er maar weinig rijwind langs de regelaar komt aangezien deze in de kont zit..
 
Bedankt voor de tip! Maar ik ben een beetje bang dat er maar weinig rijwind langs de regelaar komt aangezien deze in de kont zit..
Ik denk een combinatie van beide.
hij is ook mee naar Duitsland geweest bij 30+ graden zonder een centje pijn. Maar ik denk dat het sowiezo beter is om hem op de één of andere manier van iets meer rijwind te voorzien of iets van een heatsink uit een pc of iets dergelijks. Succes iig
 
op mf zijn hier en daar wel mensen te vinden die gewoon een kleine casefan op de spanningsregelaar hebben gemonteerd. Dat kan sowieso geen kwaad.
 
Mijn motor staat te koop ivm het vervallen van code 80. Mocht er iemand nog opzoek zijn. Foto’s in de advertentie zijn wel iets ouder (half jaartje). Ik kan bij interesse de motor uit de winter stalling halen en nieuwe foto’s maken (er is niets veranderd qua looks en technische staat)

 
Ik ook, maar @Broodtrommel heeft m'n bericht geliked en dus gelezen.
Excuses, helemaal vergeten te reageren!
Er is zeker wat gebeurd, helaas blijkt het beugeltje aan de koplamp waarmee je 'm dus hoger of lager kan zetten ietwat verbogen.
Die is zonder die hele schaal los te halen niet eenvoudig recht te buigen weet ik nu uit ervaring.
Die raar gevormde bout die erin zit heeft ook wat ruzie met het stukje met die gleuf erin.
Toch een beetje lopen pielen en er zit iets verbetering in de zaak, alleen wat minder en wat moeizamer dan voorzien.
Heb het idee dat ik mensen nu in ieder geval niet meer zo verblind, verder niet echt in het donker gereden dus het echte effect moet ik nog uitvinden.

Mocht ik er een keer de tijd voor vinden, ga ik eens kijken of ik die schaal kan herstellen of vervangen zodat ook dat gedeelte van de fiets er weer netjes uitziet.
 

Bijlagen

  • kop1.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 9
  • kop2.jpg
    117,9 KB · Weergaven: 8
  • kop3.jpg
    117,9 KB · Weergaven: 8
Aangezien het schroefdraadring mijn koplampring zo dol is als wat, in combinatie met het toch wel redelijk hoge krokantheidsgehalte van de behuizing (in mijn vorige bericht onhandig aangeduid als schaal) bij deze de oproep;

Heeft iemand hier misschien een koplampbehuizing + ring in de aanbieding?

Dan heb ik het dus níét over de schaal en het glas die met elkaar verlijmd zitten, waar de lampjes in wonen maar dus juist het boeltje eromheen.
Als dit er toevallig bij zit, prima, maar niet essentieel.

Bij voorbaat dank!