[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Heeft iemand een idee waarom mijn suzuki gs500e vaak afslaat bij remmen met de koppeling in? Stationair is goed afgesteld. bij warme moter ongeveer 1000 toeren stationair. Bedankt voor het lezen.
 
Ik heb hem stationair iets hoger gezet en hij lijkt nu beter te lopen

Bedankt voor je bericht
Het zou kunnen zoals hierboven gezegd word dat hij te rijk loopt. Dat kan onderandere komen door versleten vlotternaalden of een verkeerde afstelling van mengselschroeven. Dat zou je eventueel kunnen testen door in zun vrij een beetje gas te geven het gas direct los laten. Als het toerental dan onder het stationair toerental zakt en moeite heeft om weer hoger te gaan dan zal hij te rijk kunnen staan. Wanneer zijn de carbs voor het laatst gesynchroniseerd? Klepspeling gecontroleerd?
 
Het zou kunnen zoals hierboven gezegd word dat hij te rijk loopt. Dat kan onderandere komen door versleten vlotternaalden of een verkeerde afstelling van mengselschroeven. Dat zou je eventueel kunnen testen door in zun vrij een beetje gas te geven het gas direct los laten. Als het toerental dan onder het stationair toerental zakt en moeite heeft om weer hoger te gaan dan zal hij te rijk kunnen staan. Wanneer zijn de carbs voor het laatst gesynchroniseerd? Klepspeling gecontroleerd?
Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, ik heb de motor in de zomer van 2022 gekocht maar toen gezakt op mijn examen. Dus rij ik pas sinds kort ermee. Ik ga dit binnenkort even controleren. Ik heb een haynes repair manual voor mijn motor dus die ga ik vanavond even bestuderen.
 
Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, ik heb de motor in de zomer van 2022 gekocht maar toen gezakt op mijn examen. Dus rij ik pas sinds kort ermee. Ik ga dit binnenkort even controleren. Ik heb een haynes repair manual voor mijn motor dus die ga ik vanavond even bestuderen.
Op de begin pagina van het forum staat van @kapiteinkoek hoe je carbs moet synchroniseren, echt een aanrader om dit handige tooltje te maken. (kosten rond de 10 euro) Zou zeker iets van een kurk maken om de slangetjes af te doppen. zo kun je hem gerust in de hoek van de garage zetten.
 
Hey allen, sinds kort de trotse bezitter van een GS500 uit 2003. De motor kan wat liefde gebruiken, maar heb hem dan ook gekregen voor een fles wijn :].
Inmiddels loopt de motor weer mooi, echter is de benzinetank te ver heen. Heeft iemand nog een benzinetank liggen? Of weet iemand er een te liggen?
Biggelaar had helaas niets…
 
Sinds ik een ondertussen al weer 4 jaar geleden een SV650 heb gekocht heeft mijn GSje voornamelijk in de schuur gestaan als sleutel/leer project (en is eigenlijk nog steeds niet rij-klaar :'), maar wel veel van geleerd).

Nu was ik vanwege een nieuwe baan al aan het kijken naar evt een woon-werk motor, die natuurlijk makkelijker/goedkoper is te onderhouden is dan mijn SV. Maar na er afgelopen weekend weer even mee bezig te zijn geweest met de GS, kwam ik er weer achter dat het een super toegankelijke motor is. Dus waarom niet nog een GS kopen dacht ik? Mogelijk deze keer een versie met kappen, maakt dat een merkbaar verschil op de snelweg tov de naked?
 
Sinds ik een ondertussen al weer 4 jaar geleden een SV650 heb gekocht heeft mijn GSje voornamelijk in de schuur gestaan als sleutel/leer project (en is eigenlijk nog steeds niet rij-klaar :'), maar wel veel van geleerd).

Nu was ik vanwege een nieuwe baan al aan het kijken naar evt een woon-werk motor, die natuurlijk makkelijker/goedkoper is te onderhouden is dan mijn SV. Maar na er afgelopen weekend weer even mee bezig te zijn geweest met de GS, kwam ik er weer achter dat het een super toegankelijke motor is. Dus waarom niet nog een GS kopen dacht ik? Mogelijk deze keer een versie met kappen, maakt dat een merkbaar verschil op de snelweg tov de naked?
Ik denk met het kleine kuipje van de GS dat je net zo goed een klein windscherm op je naked gs kan zetten.
Wat moet er nog gebeuren? misschien kunnen we hiero helpen om hem weer vlot de weg op te krijgen. 4 jaar lijkt me lang om aan een gs te klooien.
 
Ik heb eerst veel onderdelen zoals remmen en het hele blok uit elkaar gehaald en gereviseerd. Daaarna begonnen met ombouwen tot een soort scrambler, andere knipperlichten, subframe, zadel, uitlaat, luchtfilters, etc. Maar stond nu al weer 9 maanden compleet onaangeraakt, dit weekend dus maar weer eens 'afgestoft'. Moet eigenlijk alleen nog een uitlaat ophang beugel maken, nieuwe zadel bevstigings punten op het subframe lassen (daarom paar maanden geleden een lasappaaraat gekocht en beetje leren lassen), en een kentekenplaat houder maken/kopen en monteren...

Al met al meer een hobby (leer-)project dan een woon-werk motor :) Dus dan zou ik sowieso een 'nieuwe' GS kopen, vroeg me gewoon af of de fairing een veschil maakte, maar niet echt dus? Ben sowieso nog aan het orienteren wat ik ga doen. CBR250/300R leek evt ook wel wat
 
Goedemiddag,

mijn naam is Bart en ik ben bezig om met m'n broer zijn GS500E na te lopen. echter is hij uit elkaar geweest en sinds die weer in elkaar staat krijgen we er geen vonk uit.
zijn er mensen die een idee hebben waar naar te kijken?
de startmotor draait wel rond. alleen komt er totaal geen vonk.
bobine's krijgen spanning, maar kan nergens vinden hoeveel volt ze zouden moeten krijgen.
de standaard is aangedacht en deze klappen we in. ook staat hij in zijn vrij en recht op.

graag hoor ik tips of ideeën.

Mvg Bart
 
Goedemiddag,

mijn naam is Bart en ik ben bezig om met m'n broer zijn GS500E na te lopen. echter is hij uit elkaar geweest en sinds die weer in elkaar staat krijgen we er geen vonk uit.
zijn er mensen die een idee hebben waar naar te kijken?
de startmotor draait wel rond. alleen komt er totaal geen vonk.
bobine's krijgen spanning, maar kan nergens vinden hoeveel volt ze zouden moeten krijgen.
de standaard is aangedacht en deze klappen we in. ook staat hij in zijn vrij en recht op.

graag hoor ik tips of ideeën.

Mvg Bart
Bobines moeten accuspanning krijgen en een signaal. Komt die wel binnen? Hoe weet je zeker dat je geen vonk hebt? met een andere bougie naast het blok geprobeerd?
 
Bobines moeten accuspanning krijgen en een signaal. Komt die wel binnen? Hoe weet je zeker dat je geen vonk hebt? met een andere bougie naast het blok geprobeerd?
er komt spanning op de bobine, alleen kon ik nergens vinden hoeveel dit moet zijn..
kan ik dat signaal ook controleren? en hoe zou dat eventueel kunnen.

we hebben de bobine verwisseld en met meerdere bougies geprobeerd. er komt totaal geen vonk.
 
er komt spanning op de bobine, alleen kon ik nergens vinden hoeveel dit moet zijn..
kan ik dat signaal ook controleren? en hoe zou dat eventueel kunnen.

we hebben de bobine verwisseld en met meerdere bougies geprobeerd. er komt totaal geen vonk.
Kunt de bekabeling doormeten, zou 0 ohm moeten zijn, of daar in de buurt.

Maar hoe weet je dat je geen vonk hebt?
 
ben ik nu gek of niet heb een vfr vtec als dagelijkse moto en morgen ga ik achter dit ding zien de prijs was miniem .
 

Bijlagen

  • Screenshot 2023-08-27 at 22-04-45 ② Suzuki GS500 E Pour pièces — Motoren Suzuki — 2dehands.png
    Screenshot 2023-08-27 at 22-04-45 ② Suzuki GS500 E Pour pièces — Motoren Suzuki — 2dehands.png
    244,6 KB · Weergaven: 6
Dag GS500 maatjes. Ik ben al een tijd niet meer in het topic geweest, o.a. omdat onze GS500e probleemloos loopt! :)

Helaas is mijn vrouw gestopt met motorrijden, dus is deze fijne motor met wat dubbel gevoel te koop:
GS500e: Superfijn sturende, betrouwbare en gemoderniseerde A2 fiets
De GS500 was vlot verkocht, maar ik kom net in de garage nog het onmisbare klepsteltooltje (09916-64510) tegen, zoals bijv hier te koop.
PM maar even als je 'm wil hebben dan stuur ik 'm op voor 5€.
 
Terug
Bovenaan Onderaan