Blackpanther511
Rookie
Heeft iemand een idee waarom mijn suzuki gs500e vaak afslaat bij remmen met de koppeling in? Stationair is goed afgesteld. bij warme moter ongeveer 1000 toeren stationair. Bedankt voor het lezen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kan ook zijn dat je vlotternaalden bijna door zijn.Heeft iemand een idee waarom mijn suzuki gs500e vaak afslaat bij remmen met de koppeling in? Stationair is goed afgesteld. bij warme moter ongeveer 1000 toeren stationair. Bedankt voor het lezen.
Ik heb hem stationair iets hoger gezet en hij lijkt nu beter te lopenAls ik het goed heb hoort hij stationair zo'n 1200-1300 toeren te draaien.
Het zou kunnen zoals hierboven gezegd word dat hij te rijk loopt. Dat kan onderandere komen door versleten vlotternaalden of een verkeerde afstelling van mengselschroeven. Dat zou je eventueel kunnen testen door in zun vrij een beetje gas te geven het gas direct los laten. Als het toerental dan onder het stationair toerental zakt en moeite heeft om weer hoger te gaan dan zal hij te rijk kunnen staan. Wanneer zijn de carbs voor het laatst gesynchroniseerd? Klepspeling gecontroleerd?Ik heb hem stationair iets hoger gezet en hij lijkt nu beter te lopen
Bedankt voor je bericht
Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, ik heb de motor in de zomer van 2022 gekocht maar toen gezakt op mijn examen. Dus rij ik pas sinds kort ermee. Ik ga dit binnenkort even controleren. Ik heb een haynes repair manual voor mijn motor dus die ga ik vanavond even bestuderen.Het zou kunnen zoals hierboven gezegd word dat hij te rijk loopt. Dat kan onderandere komen door versleten vlotternaalden of een verkeerde afstelling van mengselschroeven. Dat zou je eventueel kunnen testen door in zun vrij een beetje gas te geven het gas direct los laten. Als het toerental dan onder het stationair toerental zakt en moeite heeft om weer hoger te gaan dan zal hij te rijk kunnen staan. Wanneer zijn de carbs voor het laatst gesynchroniseerd? Klepspeling gecontroleerd?
Op de begin pagina van het forum staat van @kapiteinkoek hoe je carbs moet synchroniseren, echt een aanrader om dit handige tooltje te maken. (kosten rond de 10 euro) Zou zeker iets van een kurk maken om de slangetjes af te doppen. zo kun je hem gerust in de hoek van de garage zetten.Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, ik heb de motor in de zomer van 2022 gekocht maar toen gezakt op mijn examen. Dus rij ik pas sinds kort ermee. Ik ga dit binnenkort even controleren. Ik heb een haynes repair manual voor mijn motor dus die ga ik vanavond even bestuderen.
Carbtune kost wat meer, maar gooi je zo in de kast.Op de begin pagina van het forum staat van @kapiteinkoek hoe je carbs moet synchroniseren, echt een aanrader om dit handige tooltje te maken. (kosten rond de 10 euro) Zou zeker iets van een kurk maken om de slangetjes af te doppen. zo kun je hem gerust in de hoek van de garage zetten.
Ik denk met het kleine kuipje van de GS dat je net zo goed een klein windscherm op je naked gs kan zetten.Sinds ik een ondertussen al weer 4 jaar geleden een SV650 heb gekocht heeft mijn GSje voornamelijk in de schuur gestaan als sleutel/leer project (en is eigenlijk nog steeds niet rij-klaar , maar wel veel van geleerd).
Nu was ik vanwege een nieuwe baan al aan het kijken naar evt een woon-werk motor, die natuurlijk makkelijker/goedkoper is te onderhouden is dan mijn SV. Maar na er afgelopen weekend weer even mee bezig te zijn geweest met de GS, kwam ik er weer achter dat het een super toegankelijke motor is. Dus waarom niet nog een GS kopen dacht ik? Mogelijk deze keer een versie met kappen, maakt dat een merkbaar verschil op de snelweg tov de naked?
Gsxr spiegels (weet even niet zo welk jaar (zal wel vergelijkbaar zijn) passen ook, en die kunnen inklappen, daarhad ik mijn spiegels voor vervangen nadat ik de niet inklapbare gesloopt had met de schuurdeur.Wellicht dat iemand hier mij kan helpen of in de juiste richting wijzen: Gezocht: linker spiegel GS500E met kuip '97
Bobines moeten accuspanning krijgen en een signaal. Komt die wel binnen? Hoe weet je zeker dat je geen vonk hebt? met een andere bougie naast het blok geprobeerd?Goedemiddag,
mijn naam is Bart en ik ben bezig om met m'n broer zijn GS500E na te lopen. echter is hij uit elkaar geweest en sinds die weer in elkaar staat krijgen we er geen vonk uit.
zijn er mensen die een idee hebben waar naar te kijken?
de startmotor draait wel rond. alleen komt er totaal geen vonk.
bobine's krijgen spanning, maar kan nergens vinden hoeveel volt ze zouden moeten krijgen.
de standaard is aangedacht en deze klappen we in. ook staat hij in zijn vrij en recht op.
graag hoor ik tips of ideeën.
Mvg Bart
er komt spanning op de bobine, alleen kon ik nergens vinden hoeveel dit moet zijn..Bobines moeten accuspanning krijgen en een signaal. Komt die wel binnen? Hoe weet je zeker dat je geen vonk hebt? met een andere bougie naast het blok geprobeerd?
Kunt de bekabeling doormeten, zou 0 ohm moeten zijn, of daar in de buurt.er komt spanning op de bobine, alleen kon ik nergens vinden hoeveel dit moet zijn..
kan ik dat signaal ook controleren? en hoe zou dat eventueel kunnen.
we hebben de bobine verwisseld en met meerdere bougies geprobeerd. er komt totaal geen vonk.
Neejoh, leuke dingen!ben ik nu gek of niet heb een vfr vtec als dagelijkse moto en morgen ga ik achter dit ding zien de prijs was miniem .
De GS500 was vlot verkocht, maar ik kom net in de garage nog het onmisbare klepsteltooltje (09916-64510) tegen, zoals bijv hier te koop.Dag GS500 maatjes. Ik ben al een tijd niet meer in het topic geweest, o.a. omdat onze GS500e probleemloos loopt!
Helaas is mijn vrouw gestopt met motorrijden, dus is deze fijne motor met wat dubbel gevoel te koop:
GS500e: Superfijn sturende, betrouwbare en gemoderniseerde A2 fiets