[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Mogelijk heeft iemand ideeën. Afgelopen 2 weken op vakantie geweest met de motor in de Franse Alpen. 5 dagen lang reed de gs500 helemaal prima. De Zondag echter naar de montblanc tunnel gereden en na daar een uur met draaiende motor in de file te hebben gestaan viel de motor uit (of zelf af laten slaan). Hierna gebeurde er helemaal niks meer nadat ik de startknop indrukte.

Eerst de booster er op gezet maar dit maakte geen verschil. Dit heb ik eerder gehad en toen was het een kapot Startrelais, dus zijkant eraf gehaald en met een mesje de 2 schroeven kortgesloten. Dit geresulteerde erin dat er startmotor gaat draaien en dit Startrelais moet ik dus tenminste vervangen. Echter sloeg de motor niet meer aan. Heb de benzinekraan nog op prime gezet, gespeeld met de choke en de gashendel. Maar ik kreeg hem niet meer draaiend. Hierop de Wegenwacht gebeld en de italiaanse wegenwacht is gekomen en snel naar gekeken maar kon niks, dus weggesleept, bij de garage kregen ze hem ook niet werkend (volgens mij hebben ze er nauwelijks aan gewerkt).

Nu wordt de motor binnenkort naar Nederland gepatrieerd. Wat zijn zaken waar ik aan kan denken om hem weer werkend te krijgen? Nieuwe bougies? Kijken of hij werkt als ik iets brandbaars in de luchtinlaat spuit? Alle ideeën worden gewaardeerd.
 
Heeft er iemand toevallig nog een knipperlicht (voor/kort) liggen voor de GS500 (model uit 2001(Y) )? Indien in regio zuid brabant kan ik deze ophalen, anders is verzending een betere optie. Alvast bedankt!
 
Heeft er iemand toevallig nog een knipperlicht (voor/kort) liggen voor de GS500 (model uit 2001(Y) )? Indien in regio zuid brabant kan ik deze ophalen, anders is verzending een betere optie. Alvast bedankt!
Ik moet nog een knipperlicht voor een GS500 hebben liggen, weet alleen niet welke kant en de staat ervan. Zal eens voor je kijken thuis.
 
Als je wilt! Alvast bedankt!
Gevonden!
Geen idee of deze voor voor of achter is, en het rubber stuk dat tegen de motor komt is ook niet helemaal fris meer. Stekkertje lijkt ook beschadigd. Maar als je er iets mee kunt dan mag je hem gratis komen halen

knipperlicht.jpg
 
Goedemorgen !
Na jaren afwezigheid meld ik mij ook maar weer eens 😁
Ik heb weer een gs gekocht

Nou is er wel een gek dingetje mee,
Rond de 5k toeren hoor ik een geklop van ik denk boven in het blok.
Het is alleen onder belasting.
onder en boven de 5k loopt hij super netjes en hoor ik niks geks

Het maakt niet uit of het blok warm of koud is

Iemand enig idee waar ik moet beginnen ?
 
In mijn tijd was het gs500 topic wel wat actiever 😂
Maar goed blijf wel lekker rijden met dat rammelende hok.
Heb iig nog een setje witte velgen liggen, banden, velgen, schijven en tandwiel zijn niet best maar mogen gratis weg, ophalen in kampen
 
Weet iemand hier toevallig de diameter van de achter-as van een GS500? Ik zie op internet wisselend 15mm of 17mm. Voor mijn projectje zoek ik een kentekenplaat houder aan de achteras, maar ik heb de motor niet bij de hand dus meten is even lastig
 
Goedemiddag,

Ik ben een nieuwe GS500 eigenaar (1994), en heb helaas gelijk problemen met de motor. Na wat eigen onderzoek en veel gelezen te hebben hier was ik er van overtuigd dat ik het bekende "uitval" probleem had waarvan de benzinekraan de oorzaak is. mijn motor vertoond in ieder geval exact dezelfde symptomen. (enige verschil zijnde misschien dat hij ook al bij wat lagere snelheden (60) uitvalt) Vanmiddag echter een stukje gereden met de kraan op prime en toen deed het probleem zich alsnog voor. Wat er op zou wijzen dat het niet aan de benzinekraan ligt (toch?)
Heeft iemand een idee waar het hem dan in zou kunnen zitten?

Heb geen lekkages, carburateurs zijn recent schoongemaakt, volle tank, en oliepeil is goed.
 
Goedemiddag,

Ik ben een nieuwe GS500 eigenaar (1994), en heb helaas gelijk problemen met de motor. Na wat eigen onderzoek en veel gelezen te hebben hier was ik er van overtuigd dat ik het bekende "uitval" probleem had waarvan de benzinekraan de oorzaak is. mijn motor vertoond in ieder geval exact dezelfde symptomen. (enige verschil zijnde misschien dat hij ook al bij wat lagere snelheden (60) uitvalt) Vanmiddag echter een stukje gereden met de kraan op prime en toen deed het probleem zich alsnog voor. Wat er op zou wijzen dat het niet aan de benzinekraan ligt (toch?)
Heeft iemand een idee waar het hem dan in zou kunnen zitten?

Heb geen lekkages, carburateurs zijn recent schoongemaakt, volle tank, en oliepeil is goed.
Welke symptomen merk je precies Jelle?
Kan mogelijk ook carb icing zijn door de lage temperaturen?
 
Goedemiddag,

Ik ben een nieuwe GS500 eigenaar (1994), en heb helaas gelijk problemen met de motor. Na wat eigen onderzoek en veel gelezen te hebben hier was ik er van overtuigd dat ik het bekende "uitval" probleem had waarvan de benzinekraan de oorzaak is. mijn motor vertoond in ieder geval exact dezelfde symptomen. (enige verschil zijnde misschien dat hij ook al bij wat lagere snelheden (60) uitvalt) Vanmiddag echter een stukje gereden met de kraan op prime en toen deed het probleem zich alsnog voor. Wat er op zou wijzen dat het niet aan de benzinekraan ligt (toch?)
Heeft iemand een idee waar het hem dan in zou kunnen zitten?

Heb geen lekkages, carburateurs zijn recent schoongemaakt, volle tank, en oliepeil is goed.
Lopen de brandstofslangen wel lekker door?
 
Als je de kraan op prime zet en de schroefjes van de vlotterbakjes open draait kun je zien of het lekker doorloopt en of er geen rotzooi uitkomt. Eventueel eerst een slangetje aan het tuutje doen anders word het ern zooitje
 
Als je de kraan op prime zet en de schroefjes van de vlotterbakjes open draait kun je zien of het lekker doorloopt en of er geen rotzooi uitkomt. Eventueel eerst een slangetje aan het tuutje doen anders word het ern zooitje
Ik zou gewoon eerst brandstofslang loshalen en bekijken. Zie je beter dan de vlotterbaklken.
 
Welke symptomen merk je precies Jelle?
Kan mogelijk ook carb icing zijn door de lage temperaturen?
Tijdens het rijden voelt het alsof het gas ineens wegvalt, kan dan kan dan ook niet echt gas bij geven, hij hapert wat en lijkt dan soms weer bij te trekken maar valt uiteindelijk uit.. Vandaag overigens ook in de stad en 1 keer voor het stoplicht.
Carb icing ken ik niet maar het probleem was voor de lage temperaturen van deze week ook al aan de hand.
 
brandstof slangen zijn (als het goed is) vervangen. Ik ga volgende week proberen het hele brandstof systeem door te lopen om te kijken of ik daar iets kan vinden.
Lopen de brandstofslangen puur omlaag of ook omhoog? Bij een gs500 zit er geen pomp in mogen de slangen dus ook niet omhoog lopen.
 
Hallo allen, ik ben Gijs👋

Ik heb nu bijna 1,5 jaar mijn a1 rijbewijs en ga in februari op voor mijn a2, daarvoor heb ik ondertussen een leuke suzuki gs500 voor gekocht; de challenge variant met kuipwerk. Ik zag hem op marktplaats staan en wist meteen dat dat degene was die ik wilde haha.

1703279241069.jpeg
1703279251043.jpeg

Ik heb er vandaag een kofferrekje opgezet van hepco en becker zodat ik er komend jaar lekker op vakantie kan:P:)
1703279338636.jpeg
1703279326796.jpeg
 
brandstof slangen zijn (als het goed is) vervangen. Ik ga volgende week proberen het hele brandstof systeem door te lopen om te kijken of ik daar iets kan vinden.
Ik had dezelfde sympthomen ook.
Werd steeds erger.
Totdat hij helemaal afsloeg en iet meer te starten was.
Bleek een defecte CDI te zijn.
Bij bas hier op het forum besteld , en hij liep weer als een zonnetje.
Is bas nog actief trouwens ?????
 
Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik eigenaar van 2 stuks suzuki gs500e. Nou hebben beide fietsen exact hetzelfde probleem. Bij snelweg snelheden valt de motor volledig stil voor even. Na wat zoekwerk ben ik er dus achter day het probleem zich waarschijnlikk bevindt in de brandstofkraan. Heeft iemand hier een fix op bedacht of is het gewoon een kwestie van rijden op PRI en schietgebedje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan