* Voorvork vering progressief maken
* 15w olie in de voorvork
* Andere schokbreker (gsxf 600)
En vanaf dat punt kun je echt lekker gaan sturen met een GS!
@Dutchmann, Ik zou deze niet kopen ivm het 25kw kitje. Bij verwijdering hiervan zul je ook de carburateurs opnieuw moeten afstellen (testbank)
Ik durf mijn zwaar gemodificeerde GS ('89) met 58996 kilometer nog niet eens voor 1500 aan te bieden. Dat terwijl er voor ruim 1000 euro aan mods op zit.
Maarja helaas worden GS'jes doorgaans afgeracht en niet onderhouden om de A2 tijd te overbruggenDaar zul je wel voor moeten oppassen. Neem bijvb. een maat mee die weet van hoe/wat. Daarmee kun je natuurlijk ook afdingen op de prijs.
@Dutchmann onder mij: Die GS ziet er een stuk betrouwbaarder uit. Geruststellend dat deze jongen zijn onderhoudshistorie heeft bijgehouden. Ik vind alleen de prijs aan de hoge kant voor een standaard GS.
Nou ja ik ben er dusdanig blij mee dat 'ie nu al meer dan drie jaar voor de deur staat en ik me niet kan voorstellen dat 'ie ooit nog weg gaat.
Al zou ik wel heel graag het zadel iets willen verlagen, maar mijn zadel is nog zo gaaf dat ik dat een beetje zonde vind... Mocht er iemand van een nieuw model zadel af willen, houd ik me aanbevolen. Bekleding mag helemaal naar z'n grootje zijn, als de bevestiging onderop maar goed is.
Je kan ook kortere pootjes/dogbones bij de achterschokbreker monteren. Een nieuw setje kost €90 maar een willekeurige metaalbewerker doet dat ook wel voor een kratje bier.
Enige nadeel hiervan is dat je de geometrie van de motor aanpast. Dan zou je ook je voorvorken een gelijke hoeveelheid (of iets meer, als je nog scherper wilt sturen)
Enige nadeel hiervan is dat je de geometrie van de motor aanpast. Dan zou je ook je voorvorken een gelijke hoeveelheid (of iets meer, als je nog scherper wilt sturen) lengte (verder) moeten doorsteken. Al merk je er niet veel van tenzij je altijd op de olifantjes van je banden rijdt. Oohh ik kijk nu al uit naar de ciruitdag volgend weekend.
@Cookie: Benzinekraan vervangen? Fix hem gewoon! Zie OP van KapiteinKoek voor een link naar de How-to.
@Db-tje: Ik heb het filmpje gezien van jouw fiets bij No-Limits. Geinig man! Dat is nog eens een verkoopbedrag om na te streven. Al ga ik mijn veredelde crossmotor de eerste tijd nog niet verkopen
Eensch, al blijft het frame wel van pisbakkenstaal, voelt aan als kauwgom als het echt plat gaat
...
Mocht er trouwens iemand hier zijn waarvan zijn/haar GS500 een nieuw onderkomen nodig heeft; ik hou me aanbevolen!
Aangezien ik laatst erachter kwam dat mijn koplamp unit kapot was, (reflector binnenin gebroken) werd het tijd voor een nieuwe. Met een tripje naar de jongens van EPS in kiel windeweer en een hele fancy koplamp, is dit het resultaat!
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf ding! Hoe ziet het lichtbeeld er uit? Gaat dat een beetje goed? En is dit zo'n Ali-express lamp of komt deze uit de US of A?
En wat kost deze?
In het donker rijden is een beetje moeilijk deze tijd van het jaar
Vanavond de motor maar weer klaar gemaakt voor morgen! Of beter gezegd... Helemaal opgepoetst.Moet natuurlijk wel weer wat lijken voor de TT Nightride!
Zijn er nog meer mensen die mee gaan rijden morgen avond? Ik ben er samen met Grrtjuhh op zijn gsje en mijn vriendin op een GPZ 500. Dus dan zijn we hopelijk te herkennen tussen alle motoren!
[afbeelding]
Ik ga binnenkort een H4 Led lamp uitproberen voor meer licht. Ongeveer dezelfde als Paul hierboven, ik ben benieuwd.
Klinkt goed!Gister mijn eerste motor gekocht, een GS500 uit '93.
Wat een geweldige motor. Net een maand mijn rijbewijs, en was wat huiferig voor een wat "oudere" motor. Maar dit was echt starten en wegrijden.
Ik kan niet wachten om te zien wat hij nog meer kan!