Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mijn GSje blijft niet goed aan tijdens het starten,
met choke gaat ie fantastisch aan, maar hij valt wel weer uit als je 10 seconden wacht (choke staat er dan nog op). 53k op de teller.
Als ik dit dan even vergelijk met de GS die ik aan het opbouwen ben, ongeveer 10k op de teller (ja ja, vrij nieuw blok) dan is het starten met choke, 10 seconden later choke er af en ding blijft lopen. Dit doet mijn GS niet eens als ik 5km gereden heb, dan nog moet ik gas er op houden wil hij niet uitvallen.
Wat is het verschil tussen een nieuw en oud blok? Hoe kan ik dit fixen bij die van mij? Is dat uberhaupt te fixen?
Carbs zijn bij beide GSjes exact hetzelfde gereviseerd.
edit:
Ik heb de vraag al eens eerder gesteld met goede reacties. Wat me het meest aansprak was de mengselschroeven, iemand zei dat motoren enkel goed warm moeten draaien om aan de milieuregeling te voldoen, en dus eigenlijk te arm lopen om koud goed te starten. Hierdoor heb ik carbs van beide gsjes precies hetzelfde afgesteld, waarom dan het bijna-niet gebruikte blok perfect, en het 53k blok niet goed.
Dit gaat overigens echt alleen om koude start. Motor rijdt echt serieus perfect en stationair staat goed mits het blok goed warm is.
Vannacht de motor aan de druppellader gehad en vanochtend gaf hij aan dat de accu vol was. Toen met startte ging de startmotor nog niet eens in de rondte dus maar weer eens rennen. Ik heb dit sinds twee weken en soms start hij wel, soms helemaal niet.
Twee weken terug heb ik de spanningsregelaar doorgemeten en die gaf 13.8v (of 14.4) volgens mij.
De accu heeft 13.2v als hij van de druppellader af komt en na een ritje van 20 km meestal nog 12.6v (soms start hij dan ook nog, soms niet)
De accu is 1 jaar oud dus die zou eigenlijk nog niet overleden moeten zijn. Omdat het starten zo random is denk ik dat er ergens een massa slecht contact maakt. Of dat m'n accu het toch heeft opgegeven.
Vanochtend had ik ook nog een nieuw fenomeen en dat was een knipperende tellerverlichting zodra ik mijn knipperlichten gebruikten. Dus het gaat nu wel hard achteruit.
Weet iemand welke massa's ik zou moeten controleren? Of andere dingen die de oorzaak zouden kunnen zijn?
Het aanrennen van de motor is niet erg maar normaal starten is chiller.
Dat zou ook kunnen, net als de koolborstels.Of een defect start relais.
En toch klinkt dit als een defecte accu.
De massa kabel vanaf de accu ff volgen en het aansluitpunt goed schoonmaken en vastzetten.
Is de accu een keer helemaal leeggetrokken geweest ?
Of niet alle vloeistof nivo's niet voldoende ? (tenzij het een AGM accu is)
Volg voor de zekerheid de how to van Zot
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/35705//
@Steef2345 Uit jouw verhaal heb ik zo het idee dat de motor op jouw accu loopt ipv de accu bij laad. Alle weerstanden doormeten van de dynamo en spanningsregelaar zou geen kwaad kunnen. Zo was bij een maat van me de dynamo gesneuveld door een defecte spanningsregelaar.
Of een defect start relais.
ik kan ook 1 op 21 doen,maar vaak 1 18-19.Met het seizoen in aantocht ben ik super benieuwd wat iedereen doet als verbruik met zijn of haar GS'je.
Zelf rijd ik met moeite 1:21. (Open demper & testbank getuned - Sproeier 114/Naald midden/ CO 2.25)
Zou wel leuk zijn om dit in een poll te zetten.
Met het seizoen in aantocht ben ik super benieuwd wat iedereen doet als verbruik met zijn of haar GS'je.
Zelf rijd ik met moeite 1:21. (Open demper & testbank getuned - Sproeier 114/Naald midden/ CO 2.25)
Zou wel leuk zijn om dit in een poll te zetten.
Met het seizoen in aantocht ben ik super benieuwd wat iedereen doet als verbruik met zijn of haar GS'je.
Zelf rijd ik met moeite 1:21. (Open demper & testbank getuned - Sproeier 114/Naald midden/ CO 2.25)
Zou wel leuk zijn om dit in een poll te zetten.