[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Hij js thuis gekomen, alleen nog even goed nakijken.
Olie is al ververst, moet alleen nieuwe remblokjes steken en de carbs even nakijken want hij loopt niet echt lekker
 

Bijlagen

  • 15908508897819172117742953170539.jpg
    15908508897819172117742953170539.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 12
Zo! Ik had niet gedacht zo'n reeks aan berichten te ontketenen, maar goed om de verschillende perspectieven te zien. Bedankt voor jullie reacties.

Aanvankelijk vond ik het een beetje gek om iets te gaan vervangen (voor een voor mij toch wel aardig bedrag)
waar ik twee weken eerder eigenlijk nog best tevreden mee was.
Mijn remschijf was altijd al niet helemáál recht en de motor remt een beetje zompig, maar ik had ermee leren leven.
Ik moet nog steeds wennen aan mijn nu wél goed gesealde voorvork sinds ik onlangs dát onderhoud heb gedaan met @Carburateur , hahaha
Maar zoals ik al eerder typte, nu ik had gezien dat mijn remmen in vrij slechte conditie waren wilde ik er toch wat aan doen;
toch maar eens besloten de schijf te meten en deze was op het dunste gedeelte 3mm, waar een minimum van 4mm op de schijf stond.
Inderdaad goed om iets aan mijn remmen te doen aangezien het blijkbaar aanzienlijk veel beter kan dan waar ik onterecht tevreden mee was.
BPH maar een berichtje gestuurd en een licht gebruikte schijf gekocht, samen met een setje stalen remleidingen.
Ik ga nu afhankelijk van het advies hier kijken voor nieuwe gesinterde blokken.
Na wat ik allemaal hier heb gezien en advies gevraagd heb aan @Carburateur ben ik van plan de klauwen aanvankelijk gewoon een goede
schoonmaakbeurt te geven in plaats van een complete revisie en hopelijk is het daarmee afgedaan en heb ik een uitstekend remmende GS!
 
Iemand een idee waar je losse o-ringen kan bestellen voor de inlaatrubbers? Dus degene die tussen de cilinderkop en de inlaatrubbers zitten.
Heb carburateurrevisiesets gekocht aangezien de o-ringen er niet echt geweldig uitzagen.
 
Je moet een O-ring hebben met een binnendiameter van 39.7 en koorddikte 2,4.
Daarmee kun je ff zoeken of je ergens wat vind. En anders CMSNL.
En carb revisiesetjes zijn doorgaans vooral vlotternaalden en pakkingen. Ik weet niet welke O-ringen je daar wilde vervangen, maar controleer of die erbij zitten
 
Deze heb ik besteld. Had ik een paar geleden ook gedaan met mn oude gs.
 
Het is bijna zover, eind volgende maand vervalt m'n code 80 en kan ik zwaarder gaan rijden. Wat in houdt dat m'n GS500 in de verkoop gaat. Hebben jullie enig idee wat een schappelijke vraagprijs is? Eventueel iemand hier interesse?

Model uit 2007, zwart frame/wielen en blauwe tank/accenten. Afgelopen week de 76.000km voorbij gereden, gekocht met 53k op de teller bij Motorport 2 jaar terug.
Naast standaard onderhoud meermaals per jaar netjes van alles bijgehouden:

Afgelopen jaar:
Nieuwe banden
Nieuwe remblokken voor/achter
Nieuw luchtfilter
Nieuwe koppelingskabel
Koppeling platen eruit en gecheckt (in top conditie, had nieuwe klaarliggen maar teruggestuurd :P)
Nieuwe gaskets links/rechts
Nieuwe leds (voorlicht/achterlicht/dashboard)

In maart dit jaar remvloeistof vervangen.
Meest recente olie wissel incl filter 2 maanden terug.
Meeste recente keer kleppen stellen najaar 2019.
Afgelopen maand solenoid vervangen, oude deed raar.

Uitlaat kan likje verf gebruiken. Ketting is niet overal meer even strak, zal dus (incl. sprockets) moeten worden vervangen binnenkort. Naast dit onderhoudspuntje zit er ook nog een uitlaat bout zonder kop (steekt nog 2cm uit) in het blok.. Moer erop lassen en eruit draaien should work (andere 3 doen t nog). Maar zelf niet aan begonnen.

Foto spreekt voor zich, waarde van Rizoma spiegels niet mee tellen, die neem ik zelf mee naar volgende bike.
Afgelopen week @maasvlakte:

photo_2020-06-03_14-44-21.jpg


Edit; details/typo
 
Laatst bewerkt:
Het is bijna zover, eind volgende maand vervalt m'n code 80 en kan ik zwaarder gaan rijden. Wat in houdt dat m'n GS500 in de verkoop gaat. Hebben jullie enig idee wat een schappelijke vraagprijs is? Eventueel iemand hier interesse?

Model uit 2007, zwart frame/wielen en blauwe tank/accenten. Afgelopen week de 76.000km voorbij gereden, gekocht met 53k op de teller bij Motorport.
Naast standaard onderhoud meermaals per jaar netjes van alles bijgehouden:

Afgelopen jaar:
Nieuwe banden
Nieuwe remblokken voor/achter
Nieuw luchtfilter
Nieuwe koppelingskabel
Koppeling platen eruit en gecheckt (in top conditie, had nieuwe klaarliggen maar teruggestuurd :P)
Nieuwe gaskets links/rechts
Nieuwe leds (voorlicht/achterlicht/dashboard)

In maart dit jaar remvloeistof vervangen.
Meest recente olie wissel incl filter 2 maanden terug.
Meeste recente keer kleppen stellen najaar 2019.

Uitlaat kan likje verf gebruiken. Ketting is niet overal meer even strak, zal dus (incl. sprockets) moeten worden vervangen binnenkort. Naast dit onderhoudspuntje zit er ook nog een uitlaat bout zonder kop (steekt nog 2cm uit) in het blok.. Moer erop lassen en eruit draaien should work. Maar zelf niet aan begonnen.

Foto spreekt voor zich, waarde van Rizoma spiegels niet mee tellen, die neem ik zelf mee naar volgende bike.
Hou er rekening mee dat het onderhoud van een jaar geleden niet echt mee telt. Helemaal niet bij standaard onderhoud net als bovenstaande.

Ook "upgrades" zoals speciale spiegels en led verlichting doet niet veel met de waarde.

Werk wat nog moet gebeuren aan het blok daarentegen wel.
 
Ja sowieso, heb het er puur bij gezet zodat in ieder geval duidelijk is wat er niet aan hoeft te gebeuren any time soon. En om background te geven hoe er mee om is gegaan. Verwacht er sowieso geen jackpot voor te krijgen hoor.
 
Ja sowieso, heb het er puur bij gezet zodat in ieder geval duidelijk is wat er niet aan hoeft te gebeuren any time soon. En om background te geven hoe er mee om is gegaan. Verwacht er sowieso geen jackpot voor te krijgen hoor.
misschien toch die bout ff fiksen???, dat zou mijn vraag zijn als ik interesse had. Nu denkt men wellicht dat het niet gelukt is...
 
Het is bijna zover, eind volgende maand vervalt m'n code 80 en kan ik zwaarder gaan rijden. Wat in houdt dat m'n GS500 in de verkoop gaat. Hebben jullie enig idee wat een schappelijke vraagprijs is? Eventueel iemand hier interesse?

Model uit 2007, zwart frame/wielen en blauwe tank/accenten. Afgelopen week de 76.000km voorbij gereden, gekocht met 53k op de teller bij Motorport 2 jaar terug.
Naast standaard onderhoud meermaals per jaar netjes van alles bijgehouden:

Afgelopen jaar:
Nieuwe banden
Nieuwe remblokken voor/achter
Nieuw luchtfilter
Nieuwe koppelingskabel
Koppeling platen eruit en gecheckt (in top conditie, had nieuwe klaarliggen maar teruggestuurd :P)
Nieuwe gaskets links/rechts
Nieuwe leds (voorlicht/achterlicht/dashboard)

In maart dit jaar remvloeistof vervangen.
Meest recente olie wissel incl filter 2 maanden terug.
Meeste recente keer kleppen stellen najaar 2019.
Afgelopen maand solenoid vervangen, oude deed raar.

Uitlaat kan likje verf gebruiken. Ketting is niet overal meer even strak, zal dus (incl. sprockets) moeten worden vervangen binnenkort. Naast dit onderhoudspuntje zit er ook nog een uitlaat bout zonder kop (steekt nog 2cm uit) in het blok.. Moer erop lassen en eruit draaien should work (andere 3 doen t nog). Maar zelf niet aan begonnen.

Foto spreekt voor zich, waarde van Rizoma spiegels niet mee tellen, die neem ik zelf mee naar volgende bike.
Afgelopen week @maasvlakte:

Bekijk bijlage 1508122

Edit; details/typo

Als ik marktplaats moet geloven dan is de vraag prijs tussen de 1500 en 2500 waarbij de km stand meespeelt.
 
Dit gedoetje ook gehad, vraagprijs overwogen toen mn code 80 verliep. Uiteindelijk gewoon de GS gehouden haha, hij past me perfect.
Als je gaat kijken naar lol per euro heb je aan deze motor echt een hele goeie. Succes met de verkoop!
 
Het is bijna zover, eind volgende maand vervalt m'n code 80 en kan ik zwaarder gaan rijden. Wat in houdt dat m'n GS500 in de verkoop gaat. Hebben jullie enig idee wat een schappelijke vraagprijs is? Eventueel iemand hier interesse?
Dit gedoetje ook gehad, vraagprijs overwogen toen mn code 80 verliep. Uiteindelijk gewoon de GS gehouden haha, hij past me perfect.
Als je gaat kijken naar lol per euro heb je aan deze motor echt een hele goeie. Succes met de verkoop!

De GS (vooral met een paar upgrades, gsx600f schokbreker, rvs remleidingen, goede remblokken (hyperpro voor) bijvoorbeeld) is een heerlijke motor om mee te rijden en te raggen. Nee, zo snel als sommige andere motoren is ie niet, maar lekker sturen heb je niet denderend veel vermogen voor nodig. Ik zou m niet perse weg doen omdat je meer vermogen mag rijden. Want meer vermogen betekend ook dat je niet overal lekker kan gassen.
Zo nu heb ik me er ook lekker mee bemoeid. (@Broodtrommel niet boos worden, mijn GS'je is er nog)

P.S. als je hem verkoopt fiks die bout gewoon even, je kunt een stuk beter een helemaal nette motor verkopen dan een met een gebrek, hoe klein ook. Dat geeft ook meteen een andere indruk aan een potentiële koper.
 
De GS (vooral met een paar upgrades, gsx600f schokbreker, rvs remleidingen, goede remblokken (hyperpro voor) bijvoorbeeld) is een heerlijke motor om mee te rijden en te raggen. Nee, zo snel als sommige andere motoren is ie niet, maar lekker sturen heb je niet denderend veel vermogen voor nodig. Ik zou m niet perse weg doen omdat je meer vermogen mag rijden. Want meer vermogen betekend ook dat je niet overal lekker kan gassen.
Zo nu heb ik me er ook lekker mee bemoeid. (@Broodtrommel niet boos worden, mijn GS'je is er nog)

P.S. als je hem verkoopt fiks die bout gewoon even, je kunt een stuk beter een helemaal nette motor verkopen dan een met een gebrek, hoe klein ook. Dat geeft ook meteen een andere indruk aan een potentiële koper.
Ik sluit me hier bij aan. Ondanks dat ik nog een duc 900 monster heb staan pak ik vaker de gs500 voor woon/werk of op ronde. Lichte soepele fiets met hoge fun factor ideaal voor in de stad in tegenstelling tot de duc😅
 
Ik sluit me hier bij aan. Ondanks dat ik nog een duc 900 monster heb staan pak ik vaker de gs500 voor woon/werk of op ronde. Lichte soepele fiets met hoge fun factor ideaal voor in de stad in tegenstelling tot de duc😅

Wilde aanvankelijk ook overstappen op een monster totdat ik besloot de GS te houden. Toch staar ik elke monster nog na hoor, blijft gaaf spul!
 
misschien toch die bout ff fiksen???, dat zou mijn vraag zijn als ik interesse had. Nu denkt men wellicht dat het niet gelukt is...

Goed plan wel. Heeft hier iemand hier toevallig las spul staan? Heb er best iets voor over.
Dit gedoetje ook gehad, vraagprijs overwogen toen mn code 80 verliep. Uiteindelijk gewoon de GS gehouden haha, hij past me perfect.
Als je gaat kijken naar lol per euro heb je aan deze motor echt een hele goeie. Succes met de verkoop!
Ik zou m niet perse weg doen omdat je meer vermogen mag rijden. Want meer vermogen betekend ook dat je niet overal lekker kan gassen.

Helemaal mee eens. Maar iets meer pit is wel tof. Zoek ook iets met ABS, mis ik wel een beetje omdat ik er mee door weer en wind ga het hele jaar door. Geen overbodige luxe, ook al ben ik de afgelopen 2 jaar niet onderuit gegaan. Stukje peace of mind. Zit te kijken naar 'n 2nd gen SV650 (non S) als ik er een kan vinden die ABS heeft, anders wellicht n 2016+ model. Nog steeds niet super veel vermogen dus af en toe open trekken is niet meteen proces verbaal..
Wilde aanvankelijk ook overstappen op een monster totdat ik besloot de GS te houden. Toch staar ik elke monster nog na hoor, blijft gaaf spul!

Ook naar gekeken, 696 en 796 echt pareltjes. Maar iets te high profile voor alle daags en om overal maar op de stoep neer te zetten.
 
Ook naar gekeken, 696 en 796 echt pareltjes. Maar iets te high profile voor alle daags en om overal maar op de stoep neer te zetten.

Nouja dat een beetje, maar ook dat ik gewoon wel tevreden ben met wat ik heb en wat de GS500 is;
Vlot genoeg in de stad, tussen de kassen en op de kronkelweggetjes waar ik kom maar ook vergevingsgezind voor als ik't soms iets té gek maak.
Als student zijnde ook niet geheel onbelangrijk; hartstikke betaalbaar voor een motorfiets; goedkope onderdelen, zuinig en blasting etc. valt prima te doen.
Én ik kan er als beginner prima aan sleutelen.
Zover het uiterlijk gaat ben ik zeer content met de kleurstelling die ik heb, lekker donker. En er zit een dikke Takkoni pijp in die een weergaloos geluid maakt
wat misschien wel de grootste reden is dat ik 'm nog niet kwijt hoef. Verslaafd aan dat geluid.
Ten slotte; ik ben de grootste niet (1.78)e en de fiets past me perfect.

Het enige wat me tegenstaat is dat een Monster toch echt wel een wat meer fiets is. Dat de GS500 niet altijd even overtuigend oogt als volwaardige motorfiets.
Tja en de pre-facelift kont is echt niet jé van het hahaha.
Maarrrrrr dat weegt voorlopig nog niet op tegen de bovengenoemde voordelen en ik heb gewoon verlatingsangst :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan