Marcestein
MF'er
- 27 feb 2007
- 202
- 0
De Triumph is mijn werkpaard maar de 640adventure pak ik 1x per week naar het werk (40km heen, 40 km terug 5x pw). 1cylinder ideaal voor het slalommen door de file, prettiger dan de Triumph temeer omdat je rechterop zit en goed kan overzien.
Vooral bij harde wind is het prettig, comfortabeler om meer power onder de kont te hebben. Het zelfde geldt voor snel kunnen anticiperen, makkelijk en veilig/vlot inhalen etc. Dus voor doorrijder in de herfst en winter zou ik meer power nemen.
Daarbij moet ik zeggen dat de KTM met 54pk tot de sterkere 1cylinder behoort maar het is natuurlijk geen vergelijk met de 120 van Triumph. Natuurlijk kan je met een 1cylinder woon-werk doen. Van de winter met sneeuw en gladheid vond ik allroadbanden veel veiligers.
Ik zou zeggen als je niet te vaak/lang op de snelweg komt dan kan het. Anders zou ik kijken naar een 2cylinder in allroud stijl. Net wat minder trillingen, net wat soepeler en minder bok-gedrag. Zet er een grovere allroadband op en je kunt ook nog een gravelpad nemen
Vooral bij harde wind is het prettig, comfortabeler om meer power onder de kont te hebben. Het zelfde geldt voor snel kunnen anticiperen, makkelijk en veilig/vlot inhalen etc. Dus voor doorrijder in de herfst en winter zou ik meer power nemen.
Daarbij moet ik zeggen dat de KTM met 54pk tot de sterkere 1cylinder behoort maar het is natuurlijk geen vergelijk met de 120 van Triumph. Natuurlijk kan je met een 1cylinder woon-werk doen. Van de winter met sneeuw en gladheid vond ik allroadbanden veel veiligers.
Ik zou zeggen als je niet te vaak/lang op de snelweg komt dan kan het. Anders zou ik kijken naar een 2cylinder in allroud stijl. Net wat minder trillingen, net wat soepeler en minder bok-gedrag. Zet er een grovere allroadband op en je kunt ook nog een gravelpad nemen
Laatst bewerkt: