10 Mei , chopper-bob protest rit ?

Vind het belachelijk dat de bevrijding na de Tweede Wereldoorlog als vergelijkingsmateriaal wordt gebruikt. De Tweede Wereldoorlog is toch wel van een iets andere orde dan een meningsverschil met burgemeesters die in het kader van het handhaven van de openbare orde al dan niet onjuiste beslissingen menen te moeten nemen.

:^ ik vind het zelfs een schande naar de slachtoffers uit die tijd '(


Ik snap wel waar ze met die vergelijking heen willen, maar jezelf zo op 'gelijke hoogte' als slachtoffer te willen zetten... :N
 
Maar motor-forum.nl lijkt dit nog steeds niet door te hebben.

Dit soort berichten lees ik meer.

Waarom halen jullie motor-forum.nl er toch iedere keer bij :?

Je opent er topic's over, meerdere zelfs die allemaal nog open zijn ipv dat ze gesloten worden zoals normaal gesproken gedaan zou worden als er meerdere topic's over hetzelfde evenement zijn.
Wat wil je nog meer ? Iets afdwingen ?
Schijnbaar leeft het niet zo zeer als bij jou....meer is het niet.
 
:^ ik vind het zelfs een schande naar de slachtoffers uit die tijd '(


Ik snap wel waar ze met die vergelijking heen willen, maar jezelf zo op 'gelijke hoogte' als slachtoffer te willen zetten... :N
ER is toch nog steeds het hokjes politieke spelletje :o

Vroeger werden mensen in hoekjes gezet nu worden we ook als 1 in een ''hokje'' gezet :+
:+

Niet al te serieus dit nemen :N
 
Dit soort berichten lees ik meer.

Waarom halen jullie motor-forum.nl er toch iedere keer bij :?

Je opent er topic's over, meerdere zelfs die allemaal nog open zijn ipv dat ze gesloten worden zoals normaal gesproken gedaan zou worden als er meerdere topic's over hetzelfde evenement zijn.
Wat wil je nog meer ? Iets afdwingen ?
Schijnbaar leeft het niet zo zeer als bij jou....meer is het niet.
Ik zie het nut ook niet van in van me pa zijn spring party's _O-

Leuk dat ze een feestje hebben maar geef je club dan geen MC aan vast :P

Nu zijn de vergunningen ingetrokken dit jaar en staan er 20 mensen op hun achterpoten :') We gaan dit doen we gaan dat doen _O-

Ga gewoon bij de gemeente even praten zullen ze best wel dat feestje door laten gaan want al 35 jaar is het al goed gegaan :P
 
voor de leesbaarheid even het bericht van MBM opgedeeld, niet met de bedoeling om het uit zijn verband te trekken.

Dit soort berichten lees ik meer.

Waarom halen jullie motor-forum.nl er toch iedere keer bij :?
.
omdat hier veel motorrijders lezen?

Waarom halen jullie motor-forum.nl er toch iedere keer bij :?

Je opent er topic's over, meerdere zelfs die allemaal nog open zijn ipv dat ze gesloten worden zoals normaal gesproken gedaan zou worden als er meerdere topic's over hetzelfde evenement zijn. .
hoeveel topics zijn er over het MFMM?
dat is een mooi treffen, maar dit gaat over een rit die zich sterk maakt voor een positief beeld over motorrijders. lijkt MIJ belangrijk.

Wat wil je nog meer ? Iets afdwingen ?
het MF sterk maken voor een positief beeld over motorrijders, en daarvoor "join the cvaravan" in de belangstelling brengen onder de motorijders op het forum

Schijnbaar leeft het niet zo zeer als bij jou....meer is het niet.
het leeft heel erg, zoals gezegd voornamelijk op facebook. ook in diverse media wordt er aandacht aan besteed (vooral in braband waar een motorzaak om niets de vergunning voor een feestje werd geweigerd), maar op MF bij iedere poging (nu 3?) afgekraakt of weggewimpeld.

quote uit JTC:
Join the Caravan maakt zich sterk voor een positief beeld over Motorrijders.
De laatste 2 jaar is onze naam door het slijk gehaald door de overheid en de pers en wij zijn daar wel klaar mee .
Uit de reacties op de verschillende posts de laatste dagen begrijpen we dat we niet alleen zijn.
Wat gaan we daar aan doen ?Dat antwoord is heel simpel :
GEWOON doen wat we altijd al deden maar nu wat meer in de picture .
We gaan rijden . SAMEN rijden .GEWOON rijden .
Geen demonstraties , geen protest maar gewoon rijden .
Geen steden blokkeren , geen bangmakerij , maar gewoon rijden.
We hebben ,gezien de animo uit het land, 2 verzamelplaatsen uitgekozen .
Dit zijn Amsterdam en Eindhoven.
Van daar uit gaan we dus rijden .
Meer dan dit maken we niet bekend maar houd 10 mei vrij .
Nogmaals een oproep : blijf dit bericht delen en laat iedereen in je eigen kring
meedoen met dit initiatief .
Het ENIGE dat wij willen is dat de Nederlandse bevolking begrijpt dat wij geen idioten zijn,
maar ook gewoon volk met een hobby en drang naar VRIJHEID.

er zijn inmiddels vele plaatsen waar mensen aansluiten, aangezien men dat zelf spontaan opert en indeeld is het nog teveel aan verandering onderhevig om er een mooi lijstje van te maken. daarom beter even op facebook kijken...

wist je trouwens dat de politieacademie een open dag hield voor motorrijders ism knmv,
en dat de landelike politie het advies aan de gemeente gegeven heeft om het evenement geen vergunning te verlenen? ging wel door, maar je gaat je wat afvragen...
 
Op "het MF" zit een behoorlijke kluit actieve motorrijders zou je zo zeggen ,

Dat het hier niet leeft, zou toch op z'n minst een teken moeten zijn dat de *meeste* mensen
vinden dat het allemaal wel meevalt.

Want welke feestjes zijn er nu daadwerkelijk afgelast ?
Zover ik weet, alles wat samenhangt met HD rijders / choppers en aanverwanten / leer / chroom boys. Toch ?

Tja, zolang de TT nog niet word afgelast en de jaarbeurs word verboden denk ik niet dat je
erg veel interesse krijgt van het algemene motor publiek.

Zo serieus worden harley piloten / aanverwanten niet genomen , op leedvermaak na dan.
En dat de 1% feestjes worden stil gezet , tja...

Dat boeit 99% niet...
 
dat klopt niet helemaal, stefan.
De nationale politie adviseerde gemeenten vorige maand om vergunningen voor ALLE geplande motorevenementen in te trekken.

burgemeesters mogen na het negatieve advies zelf een besluit nemen of een motorgerelateerd evenement door mag gaan.

stefan, je noemt de TT en jaarbeurs. ik denk dat een evenement van de politieacademie wel in je rijtje past. dat ging door na overleg met politie en organisatie. men is bang gemaakt voor motorrijders, achterdochtig. het gaat niet over het aanpakken van criminelen die een motor hebben, ook de gele hesjesbrigade (lelystad) moest er al bijna aan geloven.
 
Wanneer ze toch aan het verbieden gaan slaan.

Er is nog zo'n club, daar zijn er ook heel veel van.
Je ziet ze bijna overal, op van die motoren in zuurstokkleuren blauwe lampen en herrie.

Uiteraard met fluo kleding en helm.
En je kunt er flinke overlast van hebben :Y
Het is een hechte club, ze hebben zelfs contact met elkaar (wanneer het werkt tenminste *D )

Verbieden die hap :+ :+
 
Wanneer ze toch aan het verbieden gaan slaan.

Er is nog zo'n club, daar zijn er ook heel veel van.
Je ziet ze bijna overal, op van die motoren in zuurstokkleuren blauwe lampen en herrie.

Uiteraard met fluo kleding en helm.
En je kunt er flinke overlast van hebben :Y
Het is een hechte club, ze hebben zelfs contact met elkaar (wanneer het werkt tenminste *D )

Verbieden die hap :+ :+

:^ dat zijn de ergst !!

Als je een grote bek hebt of ze een duwtje geeft reken erop dat je ervan langs krijgt !
Ze zijn ook allemaal bewapend en niet te beroerd dat te gebruiken.
En idd, als je mot hebt van 1 van hen dan staat er binnen de kortste keren een hele meute van die lui om je heen !!
 
Op "het MF" zit een behoorlijke kluit actieve motorrijders zou je zo zeggen ,

Dat het hier niet leeft, zou toch op z'n minst een teken moeten zijn dat de *meeste* mensen
vinden dat het allemaal wel meevalt.

Want welke feestjes zijn er nu daadwerkelijk afgelast ?
Zover ik weet, alles wat samenhangt met HD rijders / choppers en aanverwanten / leer / chroom boys. Toch ?

Tja, zolang de TT nog niet word afgelast en de jaarbeurs word verboden denk ik niet dat je
erg veel interesse krijgt van het algemene motor publiek.

Zo serieus worden harley piloten / aanverwanten niet genomen , op leedvermaak na dan.
En dat de 1% feestjes worden stil gezet , tja...

Dat boeit 99% niet...

Er wordt best veel afgelast of niet meer georganiseerd.
De 1% feestjes gaan toch wel door; die laten zich niet stoppen door dergelijke intrekkingen en zo.

Ik wordt regelmatig aangesproken op afgelastingen, door gewone motorrijders die het erg jammer vinden dat evenementen niet meer doorgaan. Ik begrijp de teleurstelling wel.

Gister nog met mensen van andere clubjes (vriendenclub, sleutelclubje), die zeiden "rot voor je dat je geen vestje meer aan mag in de binnenstad".

Ik antwoordde "dat doen we al drie jaar niet meer, we gaan amper meer op stap. Maar vergeet niet dat ook jullie niet met meer dan vijf in de stad mogen zijn, laat staan iets van clubkleding mogen dragen..."

Men heeft dus het idee dat het enkel de zgn stoere mc's raakt (in Tilburg zitten drie chapters), maar het raakt de rest net zo hard. Misschien nog wel meer. Even simpel gezegd: DCN en IOHC zijn ook niet meer welkom in ons centrum (die twee even als voorbeeld gekozen, zit verder niks achter).

De grootste MC alhier had een half jaar geleden al beleid om niet meer met vest op stap te gaan. Nu doet de burgemeester alsof hij een hele toffe maatregel heeft bedacht, wat voor die MC dus niet zoveel uitmaakt.

Het samenscholingsverbod is er bij gekomen.

Als ik met mijn vrienden uit eten ga (op de betreffende dagen), moeten we even goed dooreten om maar op tijd weg te kunnen zijn. Of we moeten mensen wegsturen, zodat we met max vijf personen zijn. In gewone burgerkledij, zonder ook maar iets van een clubtenue aan.

Het geldt ook voor de evenementen. Als ik met mijn vrienden ergens naar toe wil, moeten we dat afstemmen. Voorheen spraken we af waar we verzamelde, nu moeten we regelen dat we niet bij elkaar in de buurt mogen komen :')

In de binnenstad welteverstaan. Daarbuiten is alles koek en ei, en mogen we weer doen wat we leuk vinden :)

Ik zat al te denken: als we nou eens een burka invoeren als ons nieuwe clubtunue... :+
 
ach gut, je zou er bijna medelijden mee krijgen...

euh, nee dus

Er wordt hard gepiept dat elk willekeurig clubje de bok is, dat is nog maar helemaal de vraag. Ik verwacht dat er naar de geest van de maatregel gehandeld wordt, en dat kan de sfeer alleen maar ten goede komen.

Selectieve toepassing? misschien, maar daar kan ik prima mee leven
 
Even voor het duidelijke , IK merk geen effecten , wat niet wil zeggen dat het er niet is.

En , voor een tupperware piloot, zou voor mij de énige reden momenteel zijn om een hesje/patch/logo van een club op te spelden , dit *idiote* gedrag in de media
over mc's .
( zelfs over clubske's zoals crash & boost ) , wat weer een andere richting is natuurlijk.

Eerlijk gezegd, en al is de timing wat rot met de tijd van het jaar , zou je eigenlijk als mc lid er aan moeten gaan denken om een jodenster op te spelden.

Neem de huidige maatregelen, maar vervang MC lid voor Jood .. moet je opletten wat een rel het word.

Of maak er rifaapjes van , zal mij het jeuken..




Even voor het duidelijke, denk gezien het tijdstip dat niet helemaal begrepen was van m'n eerdere post.
Was onder de noemer van "advocaat van de duivel" .

Ze hebben hier elk jaar, letterlijk nog geen 10 meter van m'n voordeur een groot motortreffen,
Hoop dat ie dit jaar ook weer gewoon doorgaat.
Inclusief het bezoek van de leer / chroom / latex / v-twin chauffeurs
 
ach gut, je zou er bijna medelijden mee krijgen...

euh, nee dus

Er wordt hard gepiept dat elk willekeurig clubje de bok is, dat is nog maar helemaal de vraag.
Waarom is dat maar de vraag?
Ik verwacht dat er naar de geest van de maatregel gehandeld wordt, en dat kan de sfeer alleen maar ten goede komen.

Selectieve toepassing? misschien, maar daar kan ik prima mee leven
 
Waarom is dat maar de vraag?

Daarom...

Grotefoto-QHEZCSMU.jpg


Jammer voor de niet stoere mc'tjes, maar met de tere zieltjes daar van heeft de burgervader niet echt van doen, zijn belangen liggen bij de samenleving.
De hockeyclub, damclub, sleutelclub of het vrijgezellenfeestje zal dus niet snel met deze selectieve maatregel te maken krijgen.
 
Daarom...

[afbeelding]

Jammer voor de niet stoere mc'tjes, maar met de tere zieltjes daar van heeft de burgervader niet echt van doen, zijn belangen liggen bij de samenleving.
De hockeyclub, damclub, sleutelclub of het vrijgezellenfeestje zal dus niet snel met deze selectieve maatregel te maken krijgen.
Ik had het over een vriendengroepje dat motor rijdt (en een leuk shirtje daarvan heeft laten maken), en een motorsleutelclubje, die hebben sweaters.

Daar reageerde jij op, niet op damclub oid. Of misschien reageerde je op iets wat eerder in dit topic werd gepost, dat kan natuurlijk ook :)

Bedoel je nou dat ook die eerste twee groepjes maar last moeten hebben van een maatregel?
Of geldt dat naar jouw mening alleen voor clubjes die niet motorgerelateerd zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er wordt best veel afgelast of niet meer georganiseerd.
De 1% feestjes gaan toch wel door; die laten zich niet stoppen door dergelijke intrekkingen en zo.

Ik wordt regelmatig aangesproken op afgelastingen, door gewone motorrijders die het erg jammer vinden dat evenementen niet meer doorgaan. Ik begrijp de teleurstelling wel.

Gister nog met mensen van andere clubjes (vriendenclub, sleutelclubje), die zeiden "rot voor je dat je geen vestje meer aan mag in de binnenstad".

Ik antwoordde "dat doen we al drie jaar niet meer, we gaan amper meer op stap. Maar vergeet niet dat ook jullie niet met meer dan vijf in de stad mogen zijn, laat staan iets van clubkleding mogen dragen..."

Men heeft dus het idee dat het enkel de zgn stoere mc's raakt (in Tilburg zitten drie chapters), maar het raakt de rest net zo hard. Misschien nog wel meer. Even simpel gezegd: DCN en IOHC zijn ook niet meer welkom in ons centrum (die twee even als voorbeeld gekozen, zit verder niks achter).

De grootste MC alhier had een half jaar geleden al beleid om niet meer met vest op stap te gaan. Nu doet de burgemeester alsof hij een hele toffe maatregel heeft bedacht, wat voor die MC dus niet zoveel uitmaakt.

Het samenscholingsverbod is er bij gekomen.

Als ik met mijn vrienden uit eten ga (op de betreffende dagen), moeten we even goed dooreten om maar op tijd weg te kunnen zijn. Of we moeten mensen wegsturen, zodat we met max vijf personen zijn. In gewone burgerkledij, zonder ook maar iets van een clubtenue aan.

Het geldt ook voor de evenementen. Als ik met mijn vrienden ergens naar toe wil, moeten we dat afstemmen. Voorheen spraken we af waar we verzamelde, nu moeten we regelen dat we niet bij elkaar in de buurt mogen komen :')

In de binnenstad welteverstaan. Daarbuiten is alles koek en ei, en mogen we weer doen wat we leuk vinden :)

Ik zat al te denken: als we nou eens een burka invoeren als ons nieuwe clubtunue... :+


Tijd dus om allemaal spontaan, zonder enige vorm van overleg de Tilburgse binnenstad te gaan bezoeken, allemaal alleen, zodat we niet samenscholen. Of de volgende MFMM in Tilburg houden :+
 
Ik had het over een vriendengroepje dat motor rijdt (en een leuk shirtje daarvan heeft laten maken), en een motorsleutelclubje, die hebben sweaters.

Daar reageerde jij op, niet op damclub oid. Of misschien reageerde je op iets wat eerder in dit topic werd gepost, dat kan natuurlijk ook :)

Bedoel je nou dat ook die eerste twee groepjes maar last moeten hebben van een maatregel?
Of geldt dat naar jouw mening alleen voor clubjes die niet motorgerelateerd zijn?

Ik moet nog maar eens zien of je vriendengroepje of je motorsleutelclubje nu de bok is, ik denk dat heel simpel de scheiding te maken is door zowel publiek als instanties tussen colours of je genoemde hobbyclubjes.

Na 5 dagen al roepen dat iedereen over 1 kam geschoren wordt lijkt mij echt te voorbarig conclusies trekken.

en wat betreft maatregelen?
Mijn straat is helemaal volgelegd met drempels, omdat er een paar idioten met 100+ er door heen moesten rijden, van die drempels heb ik dagelijks last.

Je kan je dus ook gewoon aanpassen, ik pas mijn snelheid aan aan de omstandigheden. De clubcolours of in het allerslechtste geval sweaters kunnen dus ook thuis of in het clubhuis blijven, dat is de aanpassing die gevraagd wordt in een gemeente waar 3 stoere mc's gehuisvest zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet nog maar eens zien of je vriendengroepje of je motorsleutelclubje nu de bok is, ik denk dat heel simpel de scheiding te maken is door zowel publiek als instanties tussen colours of je genoemde hobbyclubjes.

Na 5 dagen al roepen dat iedereen over 1 kam geschoren wordt lijkt mij echt te voorbarig conclusies trekken.
Ik denk dat vooraf roepen zonder dat je weet hoe en wat, iets te voorbarig is.
De woordvoerders hebben het duidelijk uitgelegd: het mag niet.
En dat komt omdat men anders geen onderscheid kan maken tussen de slechte motorrijders en de goede. Dus allemaal verboden.
en wat betreft maatregelen?
Mijn straat is helemaal volgelegd met drempels, omdat er een paar idioten met 100+ er door heen moesten rijden, van die drempels heb ik dagelijks last.

Je kan je dus ook gewoon aanpassen, ik pas mijn snelheid aan aan de omstandigheden. De clubcolours of in het allerslechtste geval sweaters kunnen dus ook thuis of in het clubhuis blijven, dat is de aanpassing die gevraagd wordt in een gemeente waar 3 stoere mc's gehuisvest zijn.
Clubhuis is gesloten, op last van gemeente.
Overigens zijn er -voor zover ik weet- twee mc's in Tilburg, geen drie. Maar dat is niet echt belangrijk.

En ik moet me maar aanpassen? Dus met max vier vrienden op stap, en de andere twee verbieden om ook naar het stamcafé te komen? Zelf opstappen, als we per ongeluk toch met z'n zessen zijn?

Geen hapje eten meer in de binnenstad?
Geen filmpje pakken (behalve dan de tekenfilm in de middag)?
Omrijden? Want ook op de motor geldt dit verbod.
 
Ik denk dat vooraf roepen zonder dat je weet hoe en wat, iets te voorbarig is.
De woordvoerders hebben het duidelijk uitgelegd: het mag niet.
En dat komt omdat men anders geen onderscheid kan maken tussen de slechte motorrijders en de goede. Dus allemaal verboden.Clubhuis is gesloten, op last van gemeente.
Overigens zijn er -voor zover ik weet- twee mc's in Tilburg, geen drie. Maar dat is niet echt belangrijk.

En ik moet me maar aanpassen? Dus met max vier vrienden op stap, en de andere twee verbieden om ook naar het stamcafé te komen? Zelf opstappen, als we per ongeluk toch met z'n zessen zijn?

Geen hapje eten meer in de binnenstad?
Geen filmpje pakken (behalve dan de tekenfilm in de middag)?
Omrijden? Want ook op de motor geldt dit verbod.


Als je van jezelf vindt dat je in de doelgroep en de strekking van deze maatregel zou vallen, ja, dan moet je je inderdaad maar aanpassen.
 
Als je van jezelf vindt dat je in de doelgroep en de strekking van deze maatregel zou vallen, ja, dan moet je je inderdaad maar aanpassen.
Je draait het een beetje om.
Politie/burgermeester heeft gesteld dat iedereen aan de dezelfde kwalificaties voldoet, als het gaat om het kledingverbod en het samenscholingsverbod.

In de krant wordt dat niet echt duidelijk. Het wordt zelfs onduidelijker, omdat er wordt gesproken over 'overleg met mensen van NS en Satudarah'. Alsof het alleen hen zou treffen. De realiteit is dus anders.

Dat wilde ik even toelichten :)

Vandaar dat ik ook spreek in de ik-vorm, want ik zit niet bij een mc.

Ik heb het nog wel even gevraagd, maar een groepje met reclame-shirts van mijn motorzaak mag dus ook niet op genoemde plekken en tijden. Daarom weet ik er wel alles van: ik heb het nagevraagd :)

En even een vraagje aan je: waarom zou ik me moeten aanpassen? En wat denk jij dan precies wat de doelgroep is :?



Hmm, wordt wel een beetje dubbel zo, mijn excuus :)
En off topic.

Ik zit tussen verschillende topics heen-en-weer te lezen en reageren.

dit topic gaat over een rit op 10 mei. Zullen we proberen dat zoveel mogelijk daar bij te houden?
Er is nog wel een ander topic over Tilburg op dit moment, en een andere motoclubs in het algemeen.

Ik gooi deze post wel even als quote in het andere topic :)

[/modselfie]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Slecht weer én 9 uur s'ochtends vertrekken...
Ik draai me dan nog wel een keer om. :W :z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan