1000CC, ja of nee.

Een 1000cc supersport kopen voor erbij?

  • Ja

    Stemmen: 31 51,7%
  • Nee

    Stemmen: 14 23,3%
  • Kijk volgend jaar nog eens

    Stemmen: 1 1,7%
  • Zo snel mogelijk kopen

    Stemmen: 14 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    60
Ik kan bij mijn toekomstige :+ F99 electrische motorfiets toch geen systeem bestellen met duidelijke indicatielampjes of die niet onder 400 volt staat. :?
Kapot is kapot.

Nu even een mail naar de fabriek dat ze er wel over nadenken voor levering 2026. :')

Tuurlijk wel 👌
Veel plezier er mee,geld moet rollen🥳🥳
 
En met een ander merk?
Geen idee, ik rij geen ander merk.
De Energica club kent een berg circuitrijders en daar zitten een paar fanatieke mensen tussen die alles regelen, mooi toch.

Maar op Assen geld zeker voor de mensen daar: vaak ben je te bang.
Heb je al een ploeg gekocht voor achter je zoemert? 🤔 🤗
Ik kom niet in een weiland.
Vooral vanwege dat enorme koppel ,dat ik schijnbaar nodig heb👌👌
Niemand stelt dat jij dat nodig hebt, dat maak je er zelf constant van :?

Ik vind het heerlijk, ik wil niet anders. :]
(mijn vorige V4 1200 had ook al een berg koppel, ik zoek ze er op uit, vind het heerlijk)
Er zijn ook mensen die graag op een Kreidler 50cc rijden, mooi toch vooral doen :t. (mij zul je er niet op zien)
 
Geen idee, ik rij geen ander merk.
De Energica club kent een berg circuitrijders en daar zitten een paar fanatieke mensen tussen die alles regelen, mooi toch.

Maar op Assen geld zeker voor de mensen daar: vaak ben je te bang.

Ik kom niet in een weiland.

Niemand stelt dat jij dat nodig hebt, dat maak je er zelf constant van :?

Ik vind het heerlijk, ik wil niet anders. :]
(mijn vorige V4 1200 had ook al een berg koppel, ik zoek ze er op uit, vind het heerlijk)
Er zijn ook mensen die graag op een Kreidler 50cc rijden, mooi toch vooral doen :t. (mij zul je er niet op zien)

En jij haalt het (het enorme koppel) constant aan 🤗 :+:+

Je klinkt verder wat "aangebrand" :+

Verder fijn dat jew het heerlijk vind :t
 
Yup, dat is voor mij het mooiste aan de Energica.
De eerste keer vol gas stroom geven vergeet je nooit weer :) (en dat geld voor elke Energica rijder die ik spreek tot nu toe)

Nee hoor, dat zie je verkeerd ik geef netjes antwoorden.

tx :t
Nou als je voertuig het daar van moet hebben. :+

Fijn dat je zo een leuke en hechte club hebt.:t

Maar ja het koppel verhaal komt toch weer eens bij jou vandaan.:Y

Ik zeg ook verder niet dat je antwoorden niet netjes zij,alleen......🤗

Maar ja ,weet ik veel,ik was toch al dom en kortzichtig .niet dan🤔👌🤷‍♀️

Ik wil ook geen harley bmw of goldwing..
Misschien dat dat een lichtje doet branden🤔
 
Maar ja het koppel verhaal komt toch weer eens bij jou vandaan.:Y
Valt mee hoor, ik noem het niet zo vaak, maar jij reageert er eigenlijk standaard op ;) :+
Doordat je erop let schijnbaar, valt het meer op.
Ik zeg ook verder niet dat je antwoorden niet netjes zij,alleen......🤗
Je zoekt er echt teveel achter ;)
Maar ja ,weet ik veel,ik was toch al dom en kortzichtig .niet dan🤔👌🤷‍♀️
Heb je mij nooit horen zeggen, ik zie jou gewoon als gelijkwaardig :t motorfan (ok geen smaak dat dan wel :+ )
(oh wacht ben ik nu dom en kortzichtig 😳 )
Ik wil ook geen harley bmw of goldwing..
Misschien dat dat een lichtje doet branden🤔
Ik ook niet :+

Maar we vervuilen het topic, heeft TS al een Fireblade? (Heb ik ook ooit gehad dus goede keuze ;) )
 
Valt mee hoor, ik noem het niet zo vaak, maar jij reageert er eigenlijk standaard op ;) :+
Doordat je erop let schijnbaar, valt het meer op.

Je zoekt er echt teveel achter ;)

Heb je mij nooit horen zeggen, ik zie jou gewoon als gelijkwaardig :t motorfan (ok geen smaak dat dan wel :+ )
(oh wacht ben ik nu dom en kortzichtig 😳 )

Ik ook niet :+

Maar we vervuilen het topic, heeft TS al een Fireblade? (Heb ik ook ooit gehad dus goede keuze ;) )

O jawel hoor 🤗 verder laat ik het er bij.
Idd topic vervuiling
 
Koop die supersport. Kraan in de hoek. Op het achterwiel.
Ik wens je een paar onschuldige valpartijen zonder lichamelijk letsel maar ego deukjes. En zonder mede gebruikers te kwetsen.
Begin dan opnieuw met iets kleins en circuitlessen. Stap voor stap. Ga wedstrijden rijden. Cross , trial of enduro is ook uitstekend.
Glij, val, verschiet,...je wordt er alleen maar beter van. Stel je in vraag. En maak veel goede motorvrienden.
Ik heb heeeeel veeeel motorfietsen gehad. Nu rij ik voor het plezier nog eens op een ander z´n brommer. De bekers op het schap in de man´s cave de fotoalbums af en toe afgestoft en de reünies met de ervaren rotten. Daar doe ik het nu mee.:+
Komende zomer nog een honda CR500 testen en de ultieme graal waar ik naar zoek : suzuki gp rg500b testen. Dan kan ik vredig de pijp uitgaan.:Y
 
Ik zal je nooit vergeven dat je ooit die SP hebt weggedaan,nooit.:N:N
Het is geen massa product en wegwerp artikel zoals bijvoorbeeld een s1000rr:9})

Nou, dan maar ff je eetlust voor vanavond bederven!
_O-



as14.JPG


iets van 40,000km mee gereden, voor het dubbele van aanschaf verkocht....
 
Jaartje je eigen motor en al stellen dat een vier in lijn helemaal je ding is en een 1000 supersport willen kopen.

Zeker doen. Zoals al gemeld, als je het geld hebt liggen lekker kopen waarvan je denkt dat het je ligt.

Na een aantal jaren rijden rij je een keer een 1 cilinder, staande twin, v2, 3 cilinder, v4, een heuse 6 cilinder of iets heel anders en heeft dat wellicht meer je voorkeur. Rationeel kan je beter eerst alle mogelijkheden proefrijden, maar ik weet uit ervaring dat het zo niet werkt voor velen.
Naja ik vind een hoogtoerige 4cyl gewoon vet klinken en ik merk dat ik plezier haal uit een blok dat rustig begint en steeds harder trerkt.

1cyl heb ik nog niet gereden, wel enkele duizenden kilometers op verschillende 650cc P-twin en die vond ik een stuk saaier.

Ook mooie 3cyl motoren gereden, alleen een stuk minder.

Waar ik het meest benieuwd naar ben zijn V-twins.

vwb TS lekker kopen wat je wilt.
Let op de er wel verschil in rijgedrag zit tussen de jou genoemde R1 of CBR1000
De Honda is veel rustiger in de vermogens opbouw dan de Yamaha. Daar zit ook behoorlijk verschil.
Kawasaki heeft ook nog wel een paar modellen waar je in de standaard Kwaak kleur (groen) vanaf kunt komen ;)

Ik was niet op de hoogte dat er zoveel verschil in zat, ik dacht dat alle 1000cc supersports redelijk vergelijkbaar waren in vermogen en rijgedrag.

Kawi groen vind ik niks, de Zx10r vind ik ook niet zo mooi, dan vind ik de 636 Zx6 een stuk vetter
 
Waarbij iedereen natuurlijk zijn eigen model gaat promoten. :P

Zo kan ik je aanbevelen eens op een Ducati te gaan rijden...
Ik heb enkele keren op een ducati gereden ,een 748.
Niet mijn ding,te bokkig 🥺
 
Ik heb enkele keren op een ducati gereden ,een 748.
Niet mijn ding,te bokkig 🥺
Een 748 bokkig? Heb 35000 km met zo’n ding gereden en vind dat erg meevallen. Zeker vergeleken met andere V-twins waar ik mee heb gereden (998 en nu RSV Mille).

Maar vergeleken met een 4-cilinder zijn natuurlijk alle V-twins bokkig :+
 
Een 748 bokkig? Heb 35000 km met zo’n ding gereden en vind dat erg meevallen. Zeker vergeleken met andere V-twins waar ik mee heb gereden (998 en nu RSV Mille).

Maar vergeleken met een 4-cilinder zijn natuurlijk alle V-twins bokkig :+

Deze miste het vliegwiel 🤗

En een bialbero rijdt zijdezacht 🫠 of als een beul💪

:+
 
Paralleltwins heb je ook in verschillende smaken. Hangt er maar net vanaf wat voor krukas erin zit. 180 of 270 graden krukas maakt een fors verschil. En hoe zijn de trillingen gedempt, balansas, dummyzuiger?
Kortom, de configuratie of cilinderinhoud zegt niet zoveel. Het hangt er maar net vanaf waar ze voor ontworpen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Een 748 bokkig? Heb 35000 km met zo’n ding gereden en vind dat erg meevallen. Zeker vergeleken met andere V-twins waar ik mee heb gereden (998 en nu RSV Mille).

Maar vergeleken met een 4-cilinder zijn natuurlijk alle V-twins bokkig :+
Ik heb ook met een 748(S) gereden maar mij komt het ook niet bekend voor, klinkt meer als blinde merkenliefde. :P
 
Paralleltwins heb je ook in verschillende smaken. Hangt er maar net vanaf wat voor krukas erin zit. 180 of 270 graden krukas maakt een fors verschil. En hoe zijn de trillingen gedempt, balansas, dummyzuiger?
Je vergeet de 360 graden versie. En wat bedoel je met een dummyzuiger? Is dat iets van vroeger?
 
Hier ook een 3 cilinder 675.
Dat ding loopt zo soepel,en als een streep van 0 - 140000 rpm. dat het gewoon slaapverwekkend is 🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan