1000CC, ja of nee.

Een 1000cc supersport kopen voor erbij?

  • Ja

    Stemmen: 31 51,7%
  • Nee

    Stemmen: 14 23,3%
  • Kijk volgend jaar nog eens

    Stemmen: 1 1,7%
  • Zo snel mogelijk kopen

    Stemmen: 14 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    60
@Robinjo Yep, inderdaad er was nog meer. Met dummyzuiger bedoel ik de constructie in de F800 waar een soort contragewicht op een drijfstang meeloopt om trillingen tegen te gaan. BMW/Rotax zal daar vast een mooiere naam voor hebben.
Zo'n F800 is overigens niet echt mijn smaak. Veel te linear.
 
Doe dan maar een V4......

herfst2_zps8c5c12e1.thumb.jpg.2b803a7d91eac01bc5f55d7ab3cb23d2.jpg
rijdt ook 245kmh op de GPS...
 
Ik verkoop de mijne. Alleen wel 600cc, niet het merk die jij noemt, en hoger in prijs :P (beetje reclame kan geen kwaad :$)

Maar gewoon doen. Zoals de meeste zeggen waarom niet. Als je voor iets anders zou gaan (lees: de mijne) ga je hoogstwaarschijnlijk spijt krijgen. Als je twijfelt, doe alsof je het al hebt gekocht en kijk hoe je hersenpan erop reageert. Zegt vaak genoeg.
 
Ik vind 1000cc sportmotoren echt heel erg kansloos op straat, wat moet je met zoveel vermogen, wat een compensatiegedrag toch weer!








Daarom had ik een Daytona 955, die 45cc verschil doen het hem :+
 
Ik vind 1000cc sportmotoren echt heel erg kansloos op straat, wat moet je met zoveel vermogen, wat een compensatiegedrag toch weer!








Daarom had ik een Daytona 955, die 45cc verschil doen het hem :+
Toch. Ik heb motoren van 250cc tot 1200 cc en met die dikke fietsen trek je de snelweg op, kruis je 135 kmh en ver onder de powerband met het verkeer mee en denk je WTF, ik kan nog 3 keer doorschakelen. Allemaal 4pitters in lijn, behalve dr tweetakten. Echt fijne fietsen.
 
Ik vind 1000cc sportmotoren echt heel erg kansloos op straat, wat moet je met zoveel vermogen, wat een compensatiegedrag toch weer!








Daarom had ik een Daytona 955, die 45cc verschil doen het hem :+
Vind van niet, je hebt lekker wat reserve koppel en vermogen over….je hoeft iig niet het blokje uit melken als wat vlotter wilt rijden als er ruimte is… Op de fjr1300 van mijn kom maat ik niks te kort terwijl ik de VFR800 aardig in de toeren moet rijden om hetzelfde gevoel te krijgen. En een 600cc mag je al helemaal opendraaien…vooral onderin kom ik tekort.
 
Volgens mij kwam mijn :+ niet helemaal goed over.
Ik vind aan de ene kant motoren met optionele versnellingen ook heel fijn rijden, ik gebruik mijn zesde versnelling in dagelijks verkeer eigenlijk niet, maar geniet ook van het op z'n flikker geven van 300cc'tjes van vrienden. Gelukkig is er voor ieder wat wils.

@TS zou een gixxer 750 niet een mooi compromis zijn? Meer vermogen dan je fz6 maar net (alles is relatief) minder heftig dan een 1000.
 
Volgens mij kwam mijn :+ niet helemaal goed over.
Ik vind aan de ene kant motoren met optionele versnellingen ook heel fijn rijden, ik gebruik mijn zesde versnelling in dagelijks verkeer eigenlijk niet, maar geniet ook van het op z'n flikker geven van 300cc'tjes van vrienden. Gelukkig is er voor ieder wat wils.

@TS zou een gixxer 750 niet een mooi compromis zijn? Meer vermogen dan je fz6 maar net (alles is relatief) minder heftig dan een 1000.
Ok gesnapt.. ;)
 
Met een 4000 euro kom je normaal gezien bij de jaren 2000 - max 2005 supersport uit.

Dat zijn de jaren dat de gsxr1000 meest dominant was. Nette K1 tot K4 moet wel kunnen met je budget. Oersterk blok, veel koppel onderin tov concurrentie, licht en rijd nog steeds heel erg goed. Met de tijd de remmen upgraden en je hebt een ferme bike.

Aprilia RSV mille Vtwin is ook een hele dikke motor en binnen het budget.
 
Laatst bewerkt:
Met een 4000 euro kom je normaal gezien bij de jaren 2000 - max 2005 supersport uit.

Dat zijn de jaren dat de gsxr1000 meest dominant was. Nette K1 tot K4 moet wel kunnen met je budget. Oersterk blok, veel koppel onderin tot concurrentie, licht en rijd nog steeds heel erg goed. Met de tijd de remmen upgraden en je hebt een ferme bike.

Aprilia RSV mille Vtwin is ook een hele dikke motor en binnen het budget.
Dan zou ik doorsparen voor een K5-K6🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan