100km/u veiliger voor motorrijders

Zolang de motor hobby is, maakt geld hebben...of niet...niet uit; heb je het een maandje minder breed, dan blijft de brommer gewoon staan.

Is je motor je woon-werkverkeer, dan maken de gebruikskosten wel degelijk uit..
 
Als ik op mijn motor zit maakt het mij absoluut niks uit wat ze verbruikt! Het is mijn hobby en dat mag (benzine)geld kosten.
Ik gooi mijn tank vol als hij leeg is, ik rij zo (on)economisch als ik wil en ik heb plezier.
Als ik daar eens bij na moest denken _O- gewoon volgooien en weer gasgeven idd haha
Is je motor je woon-werkverkeer, dan maken de gebruikskosten wel degelijk uit..
Daarom koop je ook een motor die gemiddeld 1:30 rijdt.... Ook dan hoef je er niet meer over na te denken.

Reken eens voor jezelf uit hoeveel het nou effectief aan euries scheelt of je nou 1:25 of 1:20 rijdt.......
 
Als ik daar eens bij na moest denken _O- gewoon volgooien en weer gasgeven idd haha

Daarom koop je ook een motor die gemiddeld 1:30 rijdt.... Ook dan hoef je er niet meer over na te denken.

Reken eens voor jezelf uit hoeveel het nou effectief aan euries scheelt of je nou 1:25 of 1:20 rijdt.......
Tank meestal bij een onbemande pomp.
Let nooit op wat het gekost heeft.
Toevallig gisteren getankt, het enige dat ik me herinner is dat het iets van €2.15 koste per liter, en er 20,5 liter in ging.
Totaal? Geen idee.
En nee, je hoeft het niet voor me uit te rekenen :+
Is het nu vrij duur? Ja.
Scheelt het veel per tank? Paar euro.
Is dat veel? Nee.
Lekker blijven rijden dus:]
 
Als ik op mijn motor zit maakt het mij absoluut niks uit wat ze verbruikt! Het is mijn hobby en dat mag (benzine)geld kosten.
Ik gooi mijn tank vol als hij leeg is, ik rij zo (on)economisch als ik wil en ik heb plezier.

ook als je woon werk rijdt en zon 2000km per maand aflegt?
 
ook als je woon werk rijdt en zon 2000km per maand aflegt?
In dat geval kan je beter sparen voor de verhuizing en in de tussentijd een scooter gaan rijden ;)

2000km per maand😳
Zitten er bij jou meer uren in een dag of zo?
Lijkt me vreselijk, maar jij blijkbaar niet😃

In dit geval kan je beter een scooter gaan leasen, en ieder jaar een nieuwe.
 
2000 is toch niet zo veel? Da's 20 uur 100 km/u rijden. Stel je hebt een half uurtje enkele reis woonwerk, dan doe je dat dus in 4 weken. Pre-corona haalde ik dat makkelijk. Inclusief incidenteel overig zakelijk rijden zat ik vaak al zo op de 3000 per maand alleen al woon-werk. En dan ben ik nog gewoon iemand die op kantoren met computers werkt. Ik had collega's die iets minder centraal woonden die zaten nog veel hoger - het viel bij mij nog mee.

En dat is dan alleen nog woon-werk. Dan nog 1x à 2x per maand retourtje ouders à 300km, regelmatig lekker voor het plezier door NL rijden, af en toe een motorvakantie, en zo kwam ik meestal wel aan de 35k-45k per jaar.

Sinds corona is het gezakt naar zo'n 25k denk ik. En dan zit je dus op die 2000 per maand. Ik vind dat niet veel.
 
2000 is toch niet zo veel? Da's 20 uur 100 km/u rijden. Stel je hebt een half uurtje enkele reis woonwerk, dan doe je dat dus in 4 weken. Pre-corona haalde ik dat makkelijk. Inclusief incidenteel overig zakelijk rijden zat ik vaak al zo op de 3000 per maand alleen al woon-werk. En dan ben ik nog gewoon iemand die op kantoren met computers werkt. Ik had collega's die iets minder centraal woonden die zaten nog veel hoger - het viel bij mij nog mee.

En dat is dan alleen nog woon-werk. Dan nog 1x à 2x per maand retourtje ouders à 300km, regelmatig lekker voor het plezier door NL rijden, af en toe een motorvakantie, en zo kwam ik meestal wel aan de 35k-45k per jaar.

Sinds corona is het gezakt naar zo'n 25k denk ik. En dan zit je dus op die 2000 per maand. Ik vind dat niet veel.
Dat dus; mijn woonwerkverkeer was 100 km enkele reis; o.b.v. een 4-daagse werkweek zat ik dus op 800 km per week, dus pakweg 3.200 km per maand. Dat was niet zo erg, maar die 200 km per dag kostte me gemiddeld 3 á 4 uur reistijd per dag: files en andere ongein.
 
Precorona reed ik 1000 kilometer in de week gemiddeld. En dan zat er wel eens een dagje van 500 km of meer bij. Ik werk vooral voor publieke opdrachtgevers, maar op enig moment had ik provincie Noord-Holland, Noord-Brabant en de gemeente Amsterdam als klant. 's Ochtends vanuit Krimpen naar Helmond, voor de lunch naar Haarlem en dan via Amsterdam weer terug of ook nog wel eens via Amersfoort langs een leverancier. Hoewel ik mijn best deed om de afspraken zo goed mogelijk te verdelen om reistijd tegen te gaan, lukte dat niet altijd. Dat deed ik overigens met een auto wat wel ontspannender rijdt, maar ook meer tijd kost dan met de motor. Met de motor rijd ik actiever, maar kan tenminste tussen files door rijden.
Ik ben wel blij dat opdrachtgevers nu ook weten wat Teams is.
 
2000 is toch niet zo veel? Da's 20 uur 100 km/u rijden. Stel je hebt een half uurtje enkele reis woonwerk, dan doe je dat dus in 4 weken. Pre-corona haalde ik dat makkelijk. Inclusief incidenteel overig zakelijk rijden zat ik vaak al zo op de 3000 per maand alleen al woon-werk. En dan ben ik nog gewoon iemand die op kantoren met computers werkt. Ik had collega's die iets minder centraal woonden die zaten nog veel hoger - het viel bij mij nog mee.

En dat is dan alleen nog woon-werk. Dan nog 1x à 2x per maand retourtje ouders à 300km, regelmatig lekker voor het plezier door NL rijden, af en toe een motorvakantie, en zo kwam ik meestal wel aan de 35k-45k per jaar.

Sinds corona is het gezakt naar zo'n 25k denk ik. En dan zit je dus op die 2000 per maand. Ik vind dat niet veel.
Als je het gaat bekijken in efficiënte verplaatsingen, dan is 2000 inderdaad niet veel.
Ik vind het alleen zo ontzettend nutteloze bezigheid.
Maar goed, er is al genoeg over gezegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan