Polijsten

slijtboutje

MF veteraan
15 okt 2001
3.201
10
Ik wil wat delen van mijn fiets polijsten, zoals de RVS bochten van mijn uitlaat, maar ik heb dat nog niet eerder gedaan.
Dus..... Waarmee en hoe gaat dat het beste?

eeuwige dank in het vooruit.
 
Ik vermoedde al dat het veel zweet zou kosten.
Maar met een schijf van lappen op de boormachine zou het toch beter moeten gaan?
Maar welk polijstmiddel wordt daar op gebruikt? Ik ken wel polijstpasta in van die harde broodjes maar dat lijkt me lastig opbrengen. Is er een beter middel?
 
Ik vermoedde al dat het veel zweet zou kosten.
Maar met een schijf van lappen op de boormachine zou het toch beter moeten gaan?
Maar welk polijstmiddel wordt daar op gebruikt? Ik ken wel polijstpasta in van die harde broodjes maar dat lijkt me lastig opbrengen. Is er een beter middel?

Nee hoor is niet lastig aanbrengen, gewoon de pasta tegen de draaiende schijf houden en dan smelt het een beetje en dan komt het vanzelf op je schijf te zitten.
Dit werkt perfect hoor, ik heb zo ook al heel wat onderdeeltje gepolijst.
Wil ooit nog eens aan mijn frame beginnen, maar dan moet ik toch eens een handiger polijst apparaat hebben/lenen. Weet alleen nog niet waar.
 
Kan je dan effe verder uitleggen hoe te polijsten met boormachine?

En ik lak 't altijd af met blanke lak blijft 't langer mooi *D

Ik werk altijd met een lappenschijf en van die blokjes polijstpasta. In een standaard polijstsetje zitten altijd 2 blokjes. 1 voor voorpolijsten en 1 voor de hoogglans. Ook zitten er 2 schijven bij, 1 lappenschijf en 1 schijf die is gemaakt van eindjes touw. Weet het anders ook niet uit te leggen.
Maar die schijf is voor het werken nadat je hebt geschuurd, dus als je al een glad oppervlak hebt maar het moet alleen nog hoogglans worden, dan kun je volgens mij het beste meteen met de lappenschijf en de pasta voor hoogglans aan de gang.

Ikzelf wil dus mijn achterbrug gaan doen en ik denk dat ik, nadat ik de lak eraf gebeten heb, ook meteen met de hoogglans pasta en lappenschijf aan de gang moet.
 
Heb ik hier wat aan als er wat aluminium gepoetst moet worden ??

full


Hehe, na 525 dagen gelukt om een pic te plaatsen, dit is hem dus
 
:^ Volgens mij is het een poetsmachine idd.

Werkt waarschijnlijk wel voor grotere oppervlakken, maar voor de lastige hoekjes, zoals bij je spaken bijv. ga je het hier niet mee redden denk ik.
 
Klopt, het is voor mijn uitlaten !

Autopoetsmachine

Vermogen 110 Watt. Toerental 3200 t.p.m. Diameter 10 inch. Schuimzool. Incl. badstof mop en synthetische wollen mop

Moet lukken toch :?
 
als er vernisje op zit effe verfafbijter gebruiken,en dan schuren en schuren en schuren ,kan ook met polijstkitje voor op je boor machine,heb ik de achterbrug van vorige Superbrommer mee gedaan,blonk als een spiegel,en is redelijk goedkoop! ( gekocht bij Hubo,ligt waarschijnlijk bij zowat elke Selfmade winkel)


En indrdaad Autosol is de max!!!!!!!!!!!! :}
 
Vraag eerst aan iemand die veel RVS last, wat van die 'bijtende rommel' waarmee ze de lasnaad normaliter schoonmaken... Smeer daat je hele systeem mee in, wacht een half uurtje, spoel af met water, dan is je systeem meteen weer chroomkleurig zónder veel inspanning !!!
Daarna met Commandant óf Autosol na poetsen

É voíla en klaar is Clara ! (zonder bloed zweet en tranen)
 
polijstdchijven zijn heel goed zelf te maken van oude spijkerbroeken(1spijkerbroek 2 schijven)gaatje in het midden en een m10 boutje er door en klaar is technolab,polijstvet gebruik ik van mijnheer philips lekkergoedkoop en erg goed (kleur = blauw) :) ff na polijsten met de hand voor een nog hogere glans!! *D
belgom alu is prima maar kostbaar een alternatief is bv POL (grootmoederstijd en werkt zeker zo goed!!!;P
 
Terug
Bovenaan Onderaan