125cc opvoeren

Volgens mij zal een nieuwe uitlaat sowieso niet echt grote performance gains geven.. Ik weet dat het bij 2t nog wel iets bij geeft maar bij 4t, geen idee
 
Volgens mij heb je geen winst met een andere demper op het einde.. tenminste niet bij een 125cc die je wat harder wil laten lopen. Tenzij deze op de uitlaat niet genoeg kwijt kan.
 
Meeste winst uit een andere uitlaat is doorgaans te vinden in het gewicht
 
Vaak zit de begrenzing in de voorbocht van de uitlaat, en dan levert een slip-on nauwelijks vermogenswinst op. En die winst is toch al weinig, hooguit 1 PK.
 
ik vind het grappig dat bijna iedereen spreekt over hoeveel pk zijn brommertje heeft maar nooit hebben ze over hoeveel koppel het heeft.

ik vind de A1 regeling opzich zeer interesant daar mijn voorliefde gaat voor regelgeving en wat er mogelijk is binnen die regelgeving.

Reinberto is geinteresseerd in hoe de motorblok is geknepen en probeerd er het maximale er uit te halen wat mogelijk is.

ik zelf heb het met kevinblade er over gehad omdat ik een pekelbakkie zoek voor in de winter en voor in de zomer een funbike en het blijkt dat er zeer veel mogelijk is wat betreft het vermogen en de snelheid die er uit te halen is

waar uit blijkt dat de pk niet heelveel zal oplopen maar wel de koppel of te wel je trekkracht.

dus redelijkke snelheden moet mogelijk zijn ten koste van je accelleratie
 
Kom op, stel dat je 10% winst hebt, dan heb je er 1Nm bij. Voel je niet met 125cc, waarbinnen jij zou willen blijven. Goed, het zal bij een bepaald toerengebied bijv 10% meer trekken, maar is dat zoveel geld waard om er in te steken? Het goedkoopste blijft een motor te kopen met een grotere cilinderinhoud en dus een hoger koppel. Maar dat mag niet met A1. Ook veel koppel komt er dus niet bij.

Edit; met tandwielen kan je ook nog wat doen, ten nadele van de topsnelheid en wellicht het prettige rijden ivm andere toerentallen bij bepaalde snelheden. Ik zal een 125cc nooit tunen, echt zonde van het geld. Maar goed, ik mag dan ook alles rijden en koop dan wat krachtigers. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zeker mijn MSX tunen, ik heb de spullen al besteld: 133cc cilinder, andere uitlaat en luchtfilter.
Maar dat schijnt vrijwel iedereen te doen met de MSX. :9
 
Zet 'm eens op de testbank van te voren, dus origineel en na aanpassingen.
Wel dezelfde testbank gebruiken. Daarna de resultaten in één grafiek zetten.
 
Twee keer testbank is 100 euro, dat ga ik niet doen.
Ik ga het wel merken als ie meer koppel krijgt. :)
 
ik ga mijne binnenkort een beurt laten geven aangezien ik double discs voor moet vervangen, en gelijk ook even een testbank doen aangezien hij wat raar reageert soms. maar ik zit nog steeds te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor mijn motor qua uitlaat, want het blok zelf heeft geweldig geluid dus ik weet zeker met een andere uitlaat dat het nog mooier is
 
Twee keer testbank is 100 euro, dat ga ik niet doen.
Ik ga het wel merken als ie meer koppel krijgt. :)

Tussen de oren merk je vaak veel. Meten is weten dus als jij straks 1Nm meer koppel hebt denk je wellicht al dat je er 10 extra hebt "omdat je van alles gedaan hebt".

Zelfde effect met een andere demper op een motor, het klinkt beter dus loopt het beter dus heeft het meer vermogen. Onzin.
 
Wat interesseert mij dat nou?
Ik meet met mijn GPS de snelheid, dat is voldoende. En met name met harde tegenwind. Dan merk ik echt wel het verschil, hoor.
En wat heb ik aan een uitdraai dan? Leuk voor anderen die ook willen tunen, maar ik heb er niks aan.
 
Laatst bewerkt:
Uitdraai vind ik altijd prettig om te zien wat het resultaat was. Of bijv. verschil tussen met en zonder dB-killer rijden. 100 euro is wel veel voor 2 runs.

Toen reinberto over die 'double discs' begon, keek ik nog even naar zijn foto in de startpost. Hilarisch! Ik kwam niet meer bij. Twee schijven voor, op een Chinese 125cc. Dat kom je op 125cc nagenoeg niet tegen, als we even praten over de bekendere merken. Mag hopen dat de prijzen laag zijn, ik ben niet blij als ik beide schijven van het voorwiel van mijn MT-03 mag vervangen.
 
Yep, 50 euro per run. Goedkoper ben ik nog niet tegen gekomen helaas. Koop ik toch liever iets leuks voor die 100 euro. :9
 
Uitdraai vind ik altijd prettig om te zien wat het resultaat was. Of bijv. verschil tussen met en zonder dB-killer rijden. 100 euro is wel veel voor 2 runs.

Toen reinberto over die 'double discs' begon, keek ik nog even naar zijn foto in de startpost. Hilarisch! Ik kwam niet meer bij. Twee schijven voor, op een Chinese 125cc. Dat kom je op 125cc nagenoeg niet tegen, als we even praten over de bekendere merken. Mag hopen dat de prijzen laag zijn, ik ben niet blij als ik beide schijven van het voorwiel van mijn MT-03 mag vervangen.
Jezus, ik keek ook eventjes op maar ik dacht dat hij vast 2 rem"blokken" bedoelde.
Na jou post te hebben gelezen heb ik even naar dat plaatje gekeken en inderdaad heeft hij er 2.
Mijn RS 125 heeft er maar 1... en mensen gooien daar nog wel eens 250cc blokken in.
 
Delva Bikes,nieuwe en tweedehands motorfietsenxport, Moto, accessoires, accessoires, Honda Yamaha Kawasaki Suzuki Harley Davidson BMW Daelim Hyosung, Simpson helmen
neem hier eens maar contact mee:-)
heeft mij ook geholpen met carburator kit: sproeiers,tandwiel,aanpassing luchtfilter.
heeft meer koppel en in snelhied moet je niet veel verwachten.
maar als je camion voorbij steekt luk het wel!
de mijne ga 115km zonder probleem niet slecht voor 125cc

Gr

Is dat die mijnheer die 4 jaar oude hyosung's verkoopt alsof ze nieuw zijn (met dito prijzen)?

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/hyosung/te-koop-hyosung-gt-650-220934437.html
 
Jezus, ik keek ook eventjes op maar ik dacht dat hij vast 2 rem"blokken" bedoelde.
Na jou post te hebben gelezen heb ik even naar dat plaatje gekeken en inderdaad heeft hij er 2.
Mijn RS 125 heeft er maar 1... en mensen gooien daar nog wel eens 250cc blokken in.

Verwacht wel dat deze fiets een stukje zwaarder is dan "onze" 2t RS125. Maar dan nog, 1 goed werkende schijf zou ook genoeg moeten zijn.
 
Die dubbele remschijven zullen wel zijn om het remgedrag van een enkel Chinees remmetje te compenseren.
De nieuwe Honda CB500 en NC700 series zijn allemaal uitgevoerd met een enkele schijf, en die wegen toch wel wat meer dan zo'n brommertje.
 
Ik dacht hetzelfde, met twee schijven moet ie dan redelijk remmen. Maar je hebt ook vast nog een Chinese klauw er op met dito blokken.

Gerdien, groot gelijk, van 100 euro kan je veel leuke dingen doen. Soms heb je met open dagen gratis runs of voor 20 euro oid (en dan kan je die soms weer vergoed krijgen in de kledingshop). Maar de 2e run doe je dan meestal niet op dezelfde bank.
 
149 kg is veel voor een 125cc. Mijn VanVan weegt 128kg met vloeistoffen, en dat is een flinke fiets.
Mijn MSX weegt 104 kg. :P

Als ik ergens goedkoop terecht kan voor een testrun, dan zal ik het zeker doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan