ik trok al die 125cc 2t brommertjes eruit met mn honda vtr250 25kw.
125cc is wel leuk, maar je hebt het gevoel dat je nogsteeds op een opgevoerde brommer rijd en op de snelweg heb je helemaal niks te zoeken
25kw motor rijdt harder, veeeeel minder toeren dus minder slijtage en veel meer koppel dus sneller optrekken
Komt doordat de jouwe rood is!!!!topsnelheid van mito is wel hoger dan 25kw gs500, er500,...
ik trok al die 125cc 2t brommertjes eruit met mn honda vtr250 25kw.
125cc is wel leuk, maar je hebt het gevoel dat je nogsteeds op een opgevoerde brommer rijd en op de snelweg heb je helemaal niks te zoeken
25kw motor rijdt harder, veeeeel minder toeren dus minder slijtage en veel meer koppel dus sneller optrekken
Wat rijd zo'n mito Top dan eigelijk ? (en de RS125 dan dus ook toch...)topsnelheid van mito is wel hoger dan 25kw gs500, er500,...
hoe hard gaat zo'n mito dan op zn top?topsnelheid van mito is wel hoger dan 25kw gs500, er500,...
op zijn teller misschienmn buurjongen heeft een 600 25kw en die gaat 200.
en op mijn teller van mn zx7r..op zijn teller misschien
Ja, maar daar moet de JBF nog vanafen op mijn teller van mn zx7r..
of dat ding is gewoon niet goed geknepen, misschien ook mogelijk. lijkt me sterk dat 2 tellers allebij dezelfde afwijking hebben heJa, maar daar moet de JBF nog vanaf
Japanese Bullshit Factor
Iedere motor heeft tellerafwijking hoor, das normaalof dat ding is gewoon niet goed geknepen, misschien ook mogelijk. lijkt me sterk dat 2 tellers allebij dezelfde afwijking hebben hemaar hoe hard gaat een 25kw normaal gesproken dan? ik reed toen der tijd 175 op mn vtr 250 uit 1989.
who fucking cares... alsof je altijd op top rijdt en volgas wegtrekt.
als je de motor koopt om in de kroeg mensen af te bluffen snap ik je niet echt...
hoop dat mn punt een beetje duidelijk is.
er zijn meer eigenschappen dan snelste zijn.
nouja, over het algemeen trekken motoren die snel rijden ook sneller op. TS wou weten wat sneller optrekt, vandaar.who fucking cares... alsof je altijd op top rijdt en volgas wegtrekt.
als je de motor koopt om in de kroeg mensen af te bluffen snap ik je niet echt...
hoop dat mn punt een beetje duidelijk is.
er zijn meer eigenschappen dan snelste zijn.
VTR250-rijders zijn relaxedik trok al die 125cc 2t brommertjes eruit met mn honda vtr250 25kw.
125cc is wel leuk, maar je hebt het gevoel dat je nogsteeds op een opgevoerde brommer rijd en op de snelweg heb je helemaal niks te zoeken
25kw motor rijdt harder, veeeeel minder toeren dus minder slijtage en veel meer koppel dus sneller optrekken
topsnelheid van mito is wel hoger dan 25kw gs500, er500,...
nouja, over het algemeen trekken motoren die snel rijden ook sneller op. TS wou weten wat sneller optrekt, vandaar.
Dat een CB500 op 25kw niet harder dan 130 wil geloof ik niet, maar tot die 130 trekt ie vast wel een stuk harder door dan een RS125.
Een 2 takt heeft de powerband pas hoog in toerental zitten. Nadeel hiervan is dat je onderin niet even snel het gas kan open trekken in een gevaarlijke situatie. Voordeel is dat ie lekker 'scherp' is bij hoge toerentallen.
Bij 4 takt en zeker bij 1 en 2 cilinders heb je al vanaf een laag toerental flink wat vermogen tot je beschikking.
Maargoed, ik heb persoonlijk liever over een groot toerengebied veel koppel en veel vermogen tot mn beschikking en liever dat de koek dan op is bij 8000 toeren (als we praten over een 1-pitter). 4 takt remt ook een stuk beter op de motor af dan 2 takt, die rijd gewoon doorDus remblokjes mag je ook wel voor sparen dan.
Een 125cc 2 takt is best leuk, zo lang je er maar hard mee rijd. En hard rijden kan niet overal en altijd, dus heb ik liever een motor die 120-130km/u met relatief laag toerental kan rijden.
En om dan meteen de vraag van de TS te beantwoorden : de geknepen GS500e is vele malen sneller weg dan de RS125, echter zal de RS125 een hogere top hebben (mits de GS geknepen is). Maargoed, elke auto trekt een 125cc eruit of het nu 2 of 4 takt is.
Zoals gerrievanwelde al zegt, moet je er voor kiezen om 2 takt te rijden. Maar datzelfde geldt ook voor 125cc 4 takt rijden (dat is gewoon op een vlotte brommer rijden als het ware, waar een 2 takt tenminste nog dik boven de 120 doorgaat)