Wat zijn jullie nu in de maand kwijt aan je motor?

Jeroen1988

Rookie
26 sep 2006
11
0
Arnhem
De topictitel spreekt voor zich. :)

Ik ben net 18 geworden en zit er over te denken om misschien eerst motorrijbewijs te halen. Het lijkt me echt zo gaaf. Maar over welke kosten praat je? Ik hoef zelf trouwens geen Harley of zo. Gewoon een leuke simpele motor. ;)

Ik heb der verder ook nog de ballen verstand van allemaal, dus ik zal de komende tijd wel vaker op dit forum te vinden zijn. :)

Greetz,

Jeroen
 
Iets meer dan 8 euro verzekering, verder beetje benzine, maar dat laatste is variabel natuurlijk. Oja, en dan nog die 5 piek wegenbelasting *O*
 
Niet voor iemand die net 18 is geworden denk ik :+

Jawell hoor, ik reed brommer (gewoon automaat) en ik betaalde bij Unive 98 euro per jaar verzekering. Toen had ik een motor gekocht, ik was net geen 19 en ik betaalde 93 euro verzekering. 93/12 = 7,75 euro per maand.
kale WA, dat wel

Was ook 3 jaar terug, maar het kan nooit zoooooveel gestegen zijn.
 
Geen idee want ik hou het niet bij maar het is iig genoeg ;)
Reken op net zoveel als voor een beetje auto...
 
geen harley, maar iets simpels? _O-

*grinnik*

al enig idee wat je wil gaan rijden dan?
 
(Per jaar) 200 euro verzekering, 60 euro wegenbelasting, 20.000 km 1:17 dus 1650 euro benzine, 400 euro banden, 300 euro onderhoud (olie enzo, onderhoud doe ik zelf), 300 euro afschrijven, bijna 3000 euro bij mekaar dan dus per jaar. 240 euro per maand. Geneens kleding erbij gedaan.
Och ja, geld is ook maar een getal op een bankrekening hè :)
T kan wel goedkoper trouwens hoor, (nog) ouwer motortje schrijft nauwelijks af en grootste kosten zijn benzine dus minder rijden ;)
 
19 euro WA plus, 17,20 stalling, wegenbelasting €60,- per jaar ( hij heeft dan ook wel lekker een eigen kamertje, binnen, warm en droog, met een verdomd goed slot), benzine... hangt er van af.. reken toch al snel bij recreatief gebruik een tank per week = 100 euro per maand..

Het hangt er een beetje van af hoeveel je rijdt, maar je zit toch al snel op €150,- per maand... vooral de peut is duur.. maar de hobby mag ook wel wat kosten... :]
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maand dik 600 euro..
Maarja, ben dan ook onderuit gegaan op het klaverblad ;)

Normaalgesproken weet ik het niet... onderhoud heb ik nog niet (echt) gehad... maar verder veel variabele kosten, afhankelijk van rijstijl, frequentie van rijden etc.

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt!
 
vaste lasten is bijna te verwaarlozen, 4 euro wa verz. 5 euro wegenbelasting,
variabele kosten is een ander verhaal...
elke 16 km een liter,
elke 1600 km een donatie aan CJIB (gemiddeld 45-50 euro)
elke 6000 km service
elke 6000 km bandjes
elke 6000 km ketting + tandwielen (was deze keer trouwens na 3000km plotseling niet meer aanwezig op de peage)

dus afhankelijk van wat je per maand wilt gaan rijden, mag je dit delen op de kilometers
 
Over welk bedrag praat je dan voor nieuwe banden er op (laten) leggen, en onderhoudsbeurten bij een gemiddelde motor?
 
Over welk bedrag praat je dan voor nieuwe banden er op (laten) leggen, en onderhoudsbeurten bij een gemiddelde motor?
voor banden is er geen 'gemiddelde' motor ;)

een gs500 heeft twee verse bandjes voor het geld dat de 'maatje 180+ achterband motoren' er 1 hebben, roond de €200 heb ik er twee verse op liggen

over de verzekering, toen ik deze kocht 1,5 jaar geleden (gs500 uit 1990 voor een 18-jarige) kostte het mij 12,- p/m
 
als je alles gaat tellen ( verzekering , afschrijving , onderhoud en zo )
is het niet meer leuk :? daarom so wat !!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan