Andere uitlaat gemonteerd, maar..........

peter_farmer

Die hard MF'er
16 sep 2002
624
0
Ik heb vandaag een andere uitlaat gemonteerd:
http://members.lycos.nl/peterfarmer/hpbimg/achterkantuitlaat1.jpg
Het was eerst deze:
http://members.lycos.nl/peterfarmer/hpbimg/cb750.jpg
Maar nu ik hem heb gemonteerd, blijft ie uit alle 4 de uitlaatkanalen(tussen de cilinders en de uitlaatbochten) roken bij het gas geven(hij laat dus gassen dor langs de uitlaataansluitingen). Bij de(als je er voor staat) rechtse uitlaatbocht, blijft ie knetteren.
Iemand hier een idee van :?
Ik heb hem al een paar keer opnieuw gemonteerd, maar het blijft zo(met als gevolg een beetje \'hangend gas\' door de valse lucht.
Nog maar een keer opnieuw erop zetten dan, wanneer de motor geheel koud is, of nieuwe klemmen ofzo erop zetten....... :? ......

PS: voor de puzzelaars ;) , wat ben ik vergeten te halen???
http://members.lycos.nl/peterfarmer/hpbimg/zijkantuitlaat.jpg
 
Laatst bewerkt:
Idd, op die plek zitten pakkingen, en die zitten nu dus waarschijnlijk nog aan je oude uitlaat, of je nieuwe pas niet echt lekker.
 
Eeeeeeh, bij mij zat bij elke bocht 2 van die losse stukkies die ik eerst op de uitlaatbocht moet leggen, en dan monteren...of wordt dat ook bedoeld hier?
Zien er ong. zo uit:
full
 
Je hebt per pijp idd twee halve maantjes (2) die je tegen de flenzen van de pijp aanklemt. Daarachter (dus tussen de kop en de flens van de pijp in) hoort een pakking (3) (zie plaatje) Die zit, of nog in je kop, of hangt aan je oude pijpen. Of ze zaten er uberaupt niet in, maar dat lijkt me sterk. Je kan ze evt. gewoon nog bestellen.

full
 
Ik begrijp um.
Bedankt Jochem(ook dat je me hebt laten praten terwijl ik nog niet heb hoeven tanken... ;) ....
Nu je toch bezig bent met die tekeningen; Heb je toevallig de gehele elektrieke schema van mijn motor??
Mail hem maar naar mijn hotmail adres:peter_farmer2671@hotmail.com als je hem hebt.
 
Ik begrijp um.
Bedankt Jochem(ook dat je me hebt laten praten terwijl ik nog niet heb hoeven tanken... ;) ....
Nu je toch bezig bent met die tekeningen; Heb je toevallig de gehele elektrieke schema van mijn motor??
Mail hem maar naar mijn hotmail adres:peter_farmer2671@hotmail.com als je hem hebt.

Sorry, heb \'m alleen van een K2 of K7 en dan ook alleen nog op papier.... (scanner is helaas naar de eeuwige jachtvelden...)
 
Maakt niet uit iig bedankt voor de uitleg over de uitlaat.
Maar die ringen zaten er bij mijn oude uitlaat ook niet op, en ook niet tegen de cilinder :?
Weet je toevallig wel wat de dikte etc. van die ringen moeten zijn, kan ik ze morgen(gelijk met dat plaatje) halen bij de ijzerwarenboer..........Anders moet ik ze denk ik bestellen..........
 
Peter, wat staat de demper ver naar buiten! Is hij wel voor het model van jou fiets?
 
Op de foto lijkt het misschien erger dan dat het is. De buitenkant van de demper(het is een knots... :P ...), staat bijna gelijk als de voorste voetsteun, die je op de foto ziet.......
 
Bij cb400tje hebbik \'t ook zonder pakkingen gemonteerd, omdat ze er niet tussen pasten.\ '(

Maar bij de 400 is \'t \'n echte pakking. Dus met samendrukbaar materiaal ertussen & niet zomaar een metalen ring.
 
Hm, heb de pijp van de CB er ook af liggen (is lek, binnenkort effe laten bakken :P ) maar ben die pakkingen nog niet tegengekomen. Zal nog eens kijken vanavond :)

Werkplaatshandboek, wat was dat ook alweer O-)
 
Nou de uitlaat zit er op met de koperen ringen die meneer Groen :P had liggen(helaas is de draadstang/gang lichtelijk dolgedraaid \ '( )
Tevens is het tikken aan 1 kant erger geworden(daag kleppen :? )

En maar meteen de olie verwisseld.
Hij ken er weer efkes tegen
 
Op donderdag 09 januari 2003 14:17 schreef Ralfie het volgende:Tijd om kleppen te stellen?

Ik denk het, maar toen ik bij een, niet bij naam genoemde, motorzaak was en dit vertelde, werd mij geadviseerd om zo door te blijven rijden, en als ie helemaal naar de jezuïeten :9 is, er een ander blok eronder te gooien :?
Wat kost dat zo anders dat kleppenstellen? Ik moet trouwens ook de ontsteking nog aflaten stellen ook..........
 
Ik denk het, maar toen ik bij een, niet bij naam genoemde, motorzaak was en dit vertelde, werd mij geadviseerd om zo door te blijven rijden, en als ie helemaal naar de jezuïeten :9 is, er een ander blok eronder te gooien :?
Wat kost dat zo anders dat kleppenstellen? Ik moet trouwens ook de ontsteking nog aflaten stellen ook..........
Hoezo toch steeds dat \'laten\'? Die cb van jouw heeft toch ook kleppen die je met een steeksleutelje kunt bijstellen? Of zitten er stelplaatjes tussen?

Onstekingstijdstip is ook binnen 10 minuten gefixt.



Dit soort klusjes zijn typisch geval van 1 keer durven en dan ontdekken \'wassutdanou?\'. Evt. wil ik je zelfs fysiek eens helpen gezien je vlakbij woont. ;)
 
Ik denk het, maar toen ik bij een, niet bij naam genoemde, motorzaak was en dit vertelde, werd mij geadviseerd om zo door te blijven rijden, en als ie helemaal naar de jezuïeten :9 is, er een ander blok eronder te gooien :?

Gelul.

Wat kost dat zo anders dat kleppenstellen? Ik moet trouwens ook de ontsteking nog aflaten stellen ook..........

Zelf doen. Meneer roestendoenze woont dichtbij en misschien wil die wel eens helpen? :P

Kleppen stellen is redelijk eenvoudig bij een CB, misschien twee uur werk(?), en dan is je ontsteking ook meteen gesteld. :)
 
Daar wil ik zeker een keer gebruik van maken Waldorf, helaas heb ik geen garage of schuur waar het in tedoen(kleppen/ontsteking afstellen!!) is.
Ja, dat laten doen, ik weet dat je soms
iconsex-anal.gif


Maar idd, zelf repareren is het beste(als je het kan)
 
Daar wil ik zeker een keer gebruik van maken Waldorf, helaas heb ik geen garage of schuur waar het in tedoen(kleppen/ontsteking afstellen!!) is.
Ja, dat laten doen, ik weet dat je soms (Afbeelding)

Maar idd, zelf repareren is het beste(als je het kan)

Roestie heeft wel een schuurtje :P

Maar nou zit ik zijn diensten aan te bieden. Wacht effe tot ie zelf langs komt! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan