Vanuit de fabriek worden veel nieuwe zware fietsen afgeleverd met een 190 achterband. Volgens velen gaat de fiets makkelijker sturen met een 180 achterband.
Nu is mijn vraag, als dit zo is, waarom monteerd de fabriek dan standaard een 190 achterband.
Volgens mij heeft een bredere band niet zoveel voordeel. Als je een 190-er hebt zou een 180-er lekkerder sturen. Oftewel waarom een grotere?
Dat is echt bullshit als je zegt het is voor het uiterlijk.. (ivm supersport)
Bij een supersport machine gaan ze echt geen bredere band erom leggen omdat het er mooier uitziet.. Ze doen het voor de rijgedrag..
IK als ex werknemer van safe en kennissen bij WP heb werken geef ook altijd het advies de orginele bandenmaat aantehouden. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals de duc 996 daar adviseer ik wel een 180 inplaats van een 190. Maar dat komt omdat op een 748 ligt een 180 en dan stuurt die beter en de motorfietsen hebben precies dezelfde maten dus kan het geen kwaad.
Toen ik m'n GSX-R kocht zat er een 190 op, en ik heb er een 180 op laten leggen vanwege het lekkerder sturen verhaal. En jawel, ik merkte dat dat inderdaad fijner stuurt. imho.
Waarom de 190 weet ik ook niet
Vanuit de fabriek worden veel nieuwe zware fietsen afgeleverd met een 190 achterband. Volgens velen gaat de fiets makkelijker sturen met een 180 achterband.
Nu is mijn vraag, als dit zo is, waarom monteerd de fabriek dan standaard een 190 achterband.
Tja, tis al gezegd. Het smoelt beter. Ik weet wel dat ik binnenkort een 5,5" velg laat monteren ipv de 6" velg zodat ik een 180 band eronder kan laten zetten. Daar moet tie lichter van sturen dus dat wordt één en al kwaliteit.
Dat is echt bullshit als je zegt het is voor het uiterlijk.. (ivm supersport)
Bij een supersport machine gaan ze echt geen bredere band erom leggen omdat het er mooier uitziet.. Ze doen het voor de rijgedrag..
IK als ex werknemer van safe en kennissen bij WP heb werken geef ook altijd het advies de orginele bandenmaat aantehouden. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals de duc 996 daar adviseer ik wel een 180 inplaats van een 190. Maar dat komt omdat op een 748 ligt een 180 en dan stuurt die beter en de motorfietsen hebben precies dezelfde maten dus kan het geen kwaad.
Huh????
Ja precies ja, de originele maat aanhouden dus....Daarom adviseer je 180 ipv 190 bij een 996!!!
En ik heb je verhaaltje toch echt drie keer gelezen hoor!!!
Begrijp ik jou niet of ben jij zo onduidelijk?
Later
Dat is echt bullshit als je zegt het is voor het uiterlijk.. (ivm supersport)
Bij een supersport machine gaan ze echt geen bredere band erom leggen omdat het er mooier uitziet.. Ze doen het voor de rijgedrag..
IK als ex werknemer van safe en kennissen bij WP heb werken geef ook altijd het advies de orginele bandenmaat aantehouden. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals de duc 996 daar adviseer ik wel een 180 inplaats van een 190. Maar dat komt omdat op een 748 ligt een 180 en dan stuurt die beter en de motorfietsen hebben precies dezelfde maten dus kan het geen kwaad.
Een 180 band kan ook op een 6" velg, dat heeft de R1 ook, en ik ken meerdere gsxr1000 rijders die ook al met standaard velgen en 180 rijden.
Er zijn namelijk 180 banden voor 6" velgen, sterker nog, de meeste 180 banden zijn voor een 6" velg, iig de BT010 zeker.
zou ik maar stil houden....IK als ex werknemer van safe
zou ik maar stil houden....
maarre... de grote tankslap problemen bij de tl1000 werden voornamenlijk veroorzaakt door de mode-190.
Door montage van een 180 band waren de grootste problemen opgelost...