Fotoverslag Motorvakantie UK/Frankrijk

Kees Den Haag

MF veteraan
28 apr 2005
4.909
110
Den Haag
Fotoverslag Motorvakantie 2008.

Voor de grote (1920x1200) versie bezoek mijn website: http://www.xs4all.nl/~inetdni/vakantie/

Engeland, Schotland, Noord Ierland, Ierland, Frankrijk, België.
full

Met de veerboot van DFDS Seaways van IJmuiden naar Newcastle in Engeland. Met windkracht 8 gaat de boot best wat heen en weer...
full

Via de toeristische route door Engeland heen. Slechts een paar graden boven nul.
full

Prachtige omgeving. Helaas wel wat natte sneeuw gehad onderweg. Kijk uit met koffie bestellen. De koffie kan net zo ruiken als mijn sokken!
full

Edinburgh. De hoofdstad van Schotland, waar echte mannen best een rokje mogen dragen....
full

Shop until you drop! Gezellige historische stad waar veel te zien is maar waar het ook goed winkelen is. Jammer dat je niks extra kan meenemen op de motor. :-)
full

Onderweg naar Inverness en buiten een wolkje hier en daar prachtig weer. Wel een beetje fris maar we zijn goed aangekleed.
full

Helaas in de bergen overvallen door een sneeuwstorm. Zicht minder dan 5 meter... Na een klein schuivertje besloten om terug te rijden zolang dit nog mogelijk was. Nauwelijks schade gelukkig.
full

Via Perth een dag later uitgeweken naar Glasgow. Wachten op beter weer!
full

Met beter weer op weg naar de Highlands van Schotland. De adembenemende omgeving van het Glen Coe gebergte. Over het algemeen uitstekende wegen gelukkig.
full

Leuke bochtige wegen waar je goed kunt doorrijden met nauwelijks verkeer. Prachtige bossen en grandioos uitzicht.
full

Helaas het monster niet gezien... Wel Urquart Castle en Loch Ness Centre.
full

De kust weer bereikt!
full

Schitterende uitzichten. Op grotere hoogte best fris, maar gelukkig door de goede uitrusting goed te doen.
full

De prachtige tuin van Blair Castle met uitzicht op de besneeuwde bergtoppen van de highlands.
full

Met de veerboot van Irish Ferries in twee uur naar Noord Ierland.
full

Een stad met een bloedig verleden (en heden) tevens de geboorte stad van de Titanic die al op de eerste reis ten onder ging.
full

Zeer aan te bevelen is de blackcab political tour waar je op alle historische punten uitleg krijgt. Linksboven de rubber kogel. Veel groter dan verwacht en net zo dodelijk overigens. De groene legervoertuigen zijn inmiddels wit geverft en nog volop aanwezig.
full

Van Belfast naar Dublin. Het landschap is minder spectaculair dan in Schotland maar nog steeds meer dan de moeite waard.
full

De bruisende en zeer gezellige hoofdstad van Ierland. Op iedere hoek van de straat zit wel een kroeg!
full

Een prachtige zonnige dag in het park.
full

Km's kale heuvels nauwelijks bewoont en een enorme wind. Een slechte plek om je motor te laten omvallen. Gelukkig kwam er al snel een TNT busje aan die me heeft geholpen. Een mooie bochtige route met redelijk wegdek. Een aanrader.
full
 
Laatst bewerkt:
Een gave route langs de grillige kustlijn in het zuiden van Ierland.
full

Uren lang bochtige rustige wegen door schitterende bossen.
full

Een mooie bergroute en een zonnige warme dag in Cork.
full

Killarney. Een gezellige plek en een goede uitvalsbasis voor zowel de Ring of Kerry en de Ring of Beara.
full

De mooiste route van Ierland hoewel de wegen op sommige stukken niet best zijn. Ik heb wat moertjes moeten aandraaien hier... Spiegels ook kapot getrild maar ductape doet wonderen!
full

Een gezellige plek met een leuk uitgaansleven nabij een schitterend natuurgebied.
full

Stuiter stuiter stuiter, maar een gave bergpas nabij Killarney. Stuurmanskunst vereist!
full

Paradijs voor motorrijders, maar sommige wegen hebben wel wat onderhoud nodig. Weinig verkeer gelukkig.
full
 
Op weg naar de veerboot.
full

Deze keer geen windkracht 8. Een zeer luxe veerboot voorzien van alle gemakken zoals o.a. een zwembad. De mooiste attractie is uiteraard de zonsondergang. Nog steeds geheel gratis!
full


Aankomst bij vrienden in Bretagne, Frankrijk. Tevens nog een flinke sneeuwbui. Gelukkig hoef ik niet te rijden vandaag. (Rustdagje!)Tevens gebruikt om een aantal kleine reparaties uit te voeren.
full

De omgeving is minder spectaculair dan in Ierland maar des al niet te min geweldig om te toeren langs de enorme kustlijn.
full

Door middel van het navigatie systeem en de Michellin kaart een prachtige route gemaakt.
full

Uitstekend weer voor een leuke toertocht.
full

Tijd om afscheid te nemen en om de terugreis door Frankrijk te aanvaarden.
full

Op weg naar Honfleur. Een gezellige badplaats in Normandië aan de overzijde van de stad La Havre.
full

Nog nauwelijks toeristen te bekennen zo vroeg in het seizoen.
full

De gigantische tuibrug over de Seine van maar liefst 2 km lang en 215m hoog! En bovendien gratis voor motoren! Uiteraard prachtig bij zonsondergang.
full

De grootste havenstad van Frankrijk.
full

7 landen en 4465km verder is er een einde gekomen aan de leuke motorvakantie. Zeker voor herhaling vatbaar! Maar wellicht de volgende keer naar Scandinavië? Dan wel wat later in het seizoen...
full
 
Laatst bewerkt:
Het staat nog wel op mijn verlanglijstje. Misschien van de zomer een keertje.


Ik heb begrepen dat het daar in de zomer hartstikke druk is. Je kan beter in het voor - of najaar gaan. Ik begreep dat er langs de kustwegen naar bijvoorbeeld St-Tropez alleen maar files staan. Ik was er afgelopen december bij een temperatuurtje die wij hier in april nog niet hebben, namelijk 17 graden. ''s morgens zie je de eerste wielrenners en motoren al langs de kust rijden. Okay 's morgens is het 8 graden maar daar kan je mee leven..................
 
Dat is een mooi ritje geweest Kees!
leuk gedaan ook met die foto's

Wat zuidFrankrijk betreft heeft Ratman daar niets te zoeken, daar komen teveel touristen. Wel de Grand Alps route een keer rijden :9~
 
RESPECT :}

Mooie foto's / verslag *D

7 landen en 4465km in 23 dagen met niet al te hoge temperaturen

Scandinavië kan ik je zeker aanraden. Wij zijn vorig jaar in 8 dagen even naar Noorwegen geweest. +/- 4300 KM. 8 dagen is zeker weten te kort, maar meer tijd hadden we niet. Heen door Nederland, Duitsland, Denemarken langs de kust, van Denemarken met de boot naar Noorwegen, al daar een 2 daagse fjorden tocht, daarna via Zweden, Denemarken weer terug.

Was werkelijk fantastische rijden in Noorwegen *O* Als je daarna in Zweden komt vind je er eigenlijk weinig aan :+

Suc6 en veel plezier ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan