200m rijden en vaarwel R6

ben t met het meeste van je eens, maar kijk, dat vetgedrukte gaat t m nou net om... mensen hebben zo'n auto meestal omdat ze geen rijbewijs kunnen of willen halen. en ik heb n stelregel; als je geen rijbewijs hebt, hoor je ook niet in (gemotoriseerd) verkeer thuis. sorry.

ik rij als 30 jaar motor 'off' road, 20 jaar op de baan, met meer dan 500000km, en toch heb ik n half jaar gezeik gehad met de 'instanties' of ik door n letsel nog wel MAG rijden, terwijl ik bewezen heb dat ik 't nog zonder probleem kan. maar mij zouden ze dus uit het verkeer gehaald hebben, terwijl in principe iemand die nu 90 jaar is, nog nooit auto of wat dan ook gereden heeft,laat staan n rijbewijs gehaald heeft, half blind is, volledig doof, en leidt aan de zwaarste aandoeningen, vandaag n aixam kan kopen en zich daar n uur later al mee in het verkeer kan begeven?

ow ja, btw, ben ooit op de snelweg, met de trekker/aanhanger, op n tweevakssnelweg vol op de rem moeten gaan voor n aixam-achtig-45km/ u vehikel... hij reed ook nog ns links... 2 hoogebejaarden erin, meneer had m 'nog niet zo lang gekocht' en dat ie daarmee niet op de snelweg mocht 'was 'm niet bekend'.. ook de politie begon ie tegen te tieren toen ze 't m zeiden, meneer 'aanvaardde dat niet'.. en dat mag in 't verkeer?? j*zus... |(

En daar ben ik het weer met jouw eens dan.
Wie op de weg wil moet het ook aankunnen. ttz fysiek geschikt zijn, en het ook kunnen.
Ergo: medische geschiktheid vanaf bepaalde leeftijd net zoals vrachtwagenchaffeurs om de zoveel maand "gekeurd" moeten worden. En de lessen + rijbewijs, eventueel met vijfjaarlijkse checkup (gratis). Als de voertuigen zelf moeten apk gekeurd worden, dan ook de bestuurders.
Kben trouwens benieuwd hoeveel van de pakweg 5.000 actieve MF-ers hier zouen slagen in een vers examen?

Maar om daarvoor dan alle 65+ers al-of-niet in Aixams te gaan uitschijten voor tyfusmongolen bromdebielen & rimpelsauriers .. ?

btw: ik ben VOOR een brommobiel verbod op wegen waar sneller dan 50 mag.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo moet je een kans hebben om voorrang te geven? _O- Als ik rijd en er komt een weg van rechts aan en zie daar een auto rijden, dan stop ik gewoon :P Als je doelt op de snelheid van de TS, hij zal nooit superhard hebben gereden want dan was z'n motor wel 100 meter doorgevlogen '(
 
En daar ben ik het weer met jouw eens dan.
Wie op de weg wil moet het ook aankunnen. ttz fysiek geschikt zijn, en het ook kunnen.
Ergo: medische geschiktheid vanaf bepaalde leeftijd net zoals vrachtwagenchaffeurs om de zoveel maand "gekeurd" moeten worden. En de lessen + rijbewijs, eventueel met vijfjaarlijkse checkup (gratis). Als de voertuigen zelf moeten apk gekeurd worden, dan ook de bestuurders.
Kben trouwens benieuwd hoeveel van de pakweg 5.000 actieve MF-ers hier zouen slagen in een vers examen?

Maar om daarvoor dan alle 65+ers al-of-niet in Aixams te gaan uitschijten voor tyfusmongolen bromdebielen & rimpelsauriers .. ?

tja jongen, jeugdig geweld hé. in onze tijd was dat gewoon klootzak of kalf. :+
 
Hoe vinden jullie dat nu, rij ik vanochtend rustig met mijn 45KM aixam door de straat heen en ben ik al bijna het kruispunt over komt er ineens een motard van de rechterkant aan scheuren en zet hem zo tegen mijn hoog benodigd wagentje aan...

Hij dacht dat ie er nog wel even tussendoor kon terwijl ik toch al Bijna over het kruispunt was, dat kan toch niet???

Ik rij altijd erg voorzichtig want ik heb mijn wagentje hard nodig anders kom ik helemaal nergens meer, ik vond motorrijden altijd erg mooi en heb dit zelf ook jaren gedaan maar zoals deze meneer reed vond ik echt bij de beesten af, dit is echt niet normaal, hij had hem volgens mij net weer van stal gehaald en dacht zo ik zal ff lekker het gas open trekken...

Zo ik moest even mijn hart luchten...
 
Laatst bewerkt:
Hoe vinden jullie dat nu, rij ik vanochtend rustig met mijn 45KM aixam door de straat heen en ben ik al bijna het kruispunt over komt er ineens een motard van de rechterkant aan scheuren en zet hem zo tegen mijn hoog benodigd wagentje aan...

Hij dacht dat ie er nog wel even tussendoor kon terwijl ik toch al Bijna over het kruispunt was, dat kan toch niet???

Ik rij altijd erg voorzichtig want ik heb mijn wagentje hard nodig anders kom ik helemaal nergens meer, ik vond motorrijden altijd erg mooi en heb dit zelf ook jaren gedaan maar zoals deze meneer reed vond ik echt bij de beesten af, dit is echt niet normaal, hij had hem volgens mij net weer van stal gehaald en dacht zo ik zal ff lekker het gas open trekken...

Zo ik moest even mijn hart luchten...


als ie bij de beesten af had gereden en 't gas had opengetrokken hadden die R6 en dat motortje er net nog ff iets anders uitgezien.
maar ja, als je 45km/u gewend bent ziet alles er dan ook als asociaal snel uit.. :+
traag is trouwens helemaal niet hetzelfde als voorzichtig.

ow ja, en ik weet dat 't sarcasme was. :+
 
Hoe vinden jullie dat nu, rij ik vanochtend rustig met mijn 45KM aixam door de straat heen en ben ik al bijna het kruispunt over komt er ineens een motard van de rechterkant aan scheuren en zet hem zo tegen mijn hoog benodigd wagentje aan...

Hij dacht dat ie er nog wel even tussendoor kon terwijl ik toch al Bijna over het kruispunt was, dat kan toch niet???

Ik rij altijd erg voorzichtig want ik heb mijn wagentje hard nodig anders kom ik helemaal nergens meer, ik vond motorrijden altijd erg mooi en heb dit zelf ook jaren gedaan maar zoals deze meneer reed vond ik echt bij de beesten af, dit is echt niet normaal, hij had hem volgens mij net weer van stal gehaald en dacht zo ik zal ff lekker het gas open trekken...

Zo ik moest even mijn hart luchten...

Je hebt inderdaad ook idioten op motoren.. maar dat zijn er minder..
dan oude mensen in aixam mobielen die nergens geen reet van snappen en ook totaal niks meer zien.. ik vind dat je gelijk hebt en die motorrijden een idioot is..
maar BIJNA* alle aixam rijders.. zijn of jonge knapen en rijden net zo als die motor wat jij vertelde .. of oude mensen die niks in het verkeer te zoeken hebben!

Tuurlijk heb je daarnaast nog de mensen die hem echt nodig hebben!
Alleen Die vind ik dat ze mogen gebruiken. maar dan nog.. het valt wel op dat ze vaak ergens rijden waar ze niet horen.. of iets doen wat ze niet MOETEN/MOGEN doen..
 
het gaat m niet over al dan niet n aixam of wat, het gaat m over bestuurders in verkeer die geen rijbewijs hebben om welke reden dan ook. en dat vind ik niet kunnen, of ze nou 18j of 98j zijn... maar idd is het in dit soort gevallen voor minstens 85+% van het 98j type..

blijft klote voor TS en hoop dat ie snel weer de weg op kan en met n extra les in z'n hoofd voor de toekomst.
 
Laatst bewerkt:
ben t met het meeste van je eens, maar kijk, dat vetgedrukte gaat t m nou net om... mensen hebben zo'n auto meestal omdat ze geen rijbewijs kunnen of willen halen. en ik heb n stelregel; als je geen rijbewijs hebt, hoor je ook niet in (gemotoriseerd) verkeer thuis. sorry.

ik rij als 30 jaar motor 'off' road, 20 jaar op de baan, met meer dan 500000km, en toch heb ik n half jaar gezeik gehad met de 'instanties' of ik door n letsel nog wel MAG rijden, terwijl ik bewezen heb dat ik 't nog zonder probleem kan. maar mij zouden ze dus uit het verkeer gehaald hebben, terwijl in principe iemand die nu 90 jaar is, nog nooit auto of wat dan ook gereden heeft,laat staan n rijbewijs gehaald heeft,geen enkel benul heeft van verkeersreglement, half blind is, volledig doof, en leidt aan de zwaarste aandoeningen, vandaag n aixam kan kopen en zich daar n uur later al mee in het verkeer kan begeven?

ow ja, btw, ben ooit op de snelweg, met de trekker/aanhanger, op n tweevakssnelweg vol op de rem moeten gaan voor n aixam-achtig-45km/ u vehikel... hij reed ook nog ns links... 2 hoogebejaarden erin, meneer had m 'nog niet zo lang gekocht' en dat ie daarmee niet op de snelweg mocht 'was 'm niet bekend'.. ook de politie begon ie tegen te tieren toen ze 't m zeiden, meneer 'aanvaardde dat niet'.. en dat mag in 't verkeer?? j*zus... |(
ik wil niet veel zeggen en nee, ik verdedig die ouwe taart niet, maar jij hebt ook niks te zoeken op de linkse rijbaan met een aanhanger. ook mag je niet harder dan 80km/h uur rijden, en dat mag ook op een provinciale weg. dus of je die old-mobiel op de snelweg of provinciale weg tegenkomt, maakt niet uit in dit geval. de snelheid waarmee je rijdt is (als het goed is) gelijk!
 
Laatst bewerkt:
ik wil niet veel zeggen en nee, ik verdedig die ouwe taart niet, maar jij hebt ook niks te zoeken op de linkse rijbaan met een aanhanger. ook mag je niet harder dan 80km/h uur rijden, en dat mag ook op een provinciale weg. dus of je die old-mobiel op de snelweg of provinciale weg tegenkomt, maakt niet uit in dit geval. de snelheid waarmee je rijdt is (als het goed is) gelijk!

HUMMM.... ik moest wel naar links omdat dat hok opeens de autosnelweg kwam opgekropen vanop de oprit.... dus ik begon al uit te wijken, want n tientonner rem je niet af van 90 naar 45 op 20 meter en ik had geen zin m achterlangs te raken of de boel in schaar te zetten..... maar de beste meneer vond dat ie ook nog ns gewoon in 1 lijn kon doorsteken naar het linkse vak... ik heb m trouwens ook niet geraakt, maar de hele snelweg hing wel vol rook en rubber. en toen ben ik m blijven volgen en heb politie gebeld dat er n idioot met n trapautootje op de snelweg zat.
 
Natuurlijk ligt het niet zo scherp als ik het schreef, je kunt niet alles voorkomen, natuurlijk heb ik geen glazen bol (got proove for that :( ) maar neem nu dit geval: als TS oogcontact gezocht had met de bestuurder, dan was dit misschien niet gebeurt. Wil niet eggen dat de SCHULD bij TS ligt, dat is een heel andere kwestie.
Ie bin toch geen homo?
 
Ook het concept van die karretjes stoort me; ze vallen onder dezelfde regels als bromfietsen en mogen dus in de bebouwde kom niet harder dan 30, maar net zoals brommers houden bestuurders van deze voertuigen zich daar ook NOOIT aan.
Even een correctie plegen.

Bromfietsen mogen tegenwoordig op de openbare rijbaan, waar ze gemengd met auto's rijden, een snelheid van 45 km/h aanhouden. Alleen op aparte fietspaden waar ze verplicht samen met fietsers moeten rijden is de snelheid binnen de bebouwde kom 30 km/h en buiten de bebouwde kom 40 km/h.

Aangezien brommobielen niet op die aparte fietspaden mogen is hun maximum snelheid altijd 45 km/h.

link: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
 
Laatst bewerkt:
Hoe vinden jullie dat nu, rij ik vanochtend rustig met mijn 45KM aixam door de straat heen en ben ik al bijna het kruispunt over komt er ineens een motard van de rechterkant aan scheuren en zet hem zo tegen mijn hoog benodigd wagentje aan...

Hij dacht dat ie er nog wel even tussendoor kon terwijl ik toch al Bijna over het kruispunt was, dat kan toch niet???

Ik rij altijd erg voorzichtig want ik heb mijn wagentje hard nodig anders kom ik helemaal nergens meer, ik vond motorrijden altijd erg mooi en heb dit zelf ook jaren gedaan maar zoals deze meneer reed vond ik echt bij de beesten af, dit is echt niet normaal, hij had hem volgens mij net weer van stal gehaald en dacht zo ik zal ff lekker het gas open trekken...

Zo ik moest even mijn hart luchten...
leuk geprobeert, maar rijd jij na een paar maanden winterstop, met een koud blok en net van huis vertrokken gelijk volgas de straat uit :+
 
leuk geprobeert, maar rijd jij na een paar maanden winterstop, met een koud blok en net van huis vertrokken gelijk volgas de straat uit :+
Verschrikkelijke MF cultuur om de verhalen altijd om te draaien....bah. Die wagens zijn als ze niet gevaarlijk zijn irritant, en als ze dat niet zijn dan staan ze wel zo geparkeerd dat je er niet langs kan!
 
Ie bin toch geen homo?


Wat is dit nou weer voor een opmerking dan? :?
Of denk jij dat als je een kerel aankijkt, er direct van verdacht wordt een homo te zijn??

@TS: jammer van de mooie bike man! Gelukkig heb je zelf niks!
 
Laatst bewerkt:
Balen, zonder van die mooie fiets. Gelukkig ben je zelf goed weggekomen. Ik hoop dat alles een beetje soepel verloopt qua verzekeringswerk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan