xr 250 r uit 1986

jazze

MF'er
20 mei 2008
44
0
hoi,

ik heb pas een xr 250 r uit 1986 gekocht voor een appel en een ei, nu is er nog wat werk aan, de zuigerveren zijn versleten, uitlaat is gescheurd, alle kappen zijn geschaart of weg.

100_2156.jpg


nu ben ik opzoek nr webwinkels om deze stukken nieuw te bestellen.

weet iemand waar ik dit zoal kan vinden? mag in belgie en in nederland zijn.
 
misschien kan je dit beter plaatsen onder Off/Allroads & SM. zijn denk ik meer mensen die dit soort motors hebben en weten waar je goed terecht kan ;)
 
hoi,

ik heb pas een xr 250 r uit 1986 gekocht voor een appel en een ei, nu is er nog wat werk aan, de zuigerveren zijn versleten, uitlaat is gescheurd, alle kappen zijn geschaart of weg.

[afbeelding]

nu ben ik opzoek nr webwinkels om deze stukken nieuw te bestellen.

weet iemand waar ik dit zoal kan vinden? mag in belgie en in nederland zijn.
_O-
Je hebt wel humor :)
 
Laatst bewerkt:
kan iemand uitleggen wat er grappig aan is?

van welke jaartallen passen de kappen? en is da normaal da ik van voor geen schijf heb steken?
 
Laatst bewerkt:
ik ben van hetzelfde bouwjaar maar nu zie ik er toch een stuk beter uit _O-
 
merci voor de reacties, zal wel iets vinden.

tot hoever passen onderdelen van verschillende bouwjaren op elkander? want kom soms zuigerveren die van het model 86 to 94 passen, klopt dat dan of?
 
Ik heb eens goed gekeken, volgens mij is dit helemaal geen XR van 1986 maar veel ouder.
De tank is vreemd, het zadel is vreemd en het blok komt mij totaal niet bekend voor, het oogt echt als een oud blok, terwijl bij de blokken rond eind jaren '80 het oliefilterhuis juist goed te zien was.

Ik denk dat het een XL250 is van eind jaren '70, begin jaren '80. De tank zal ook wel van metaal zijn ipv plastic.
2004%5C02%5C20%5Cbikepics-111019-320.jpg



Als je het plaatje zo ziet (1983), denk ik dat ik gelijk heb.
Suc6 met de zoektocht naar de juiste onderdelen en vergeet die XR onderdelen maar.
Sowieso wordt het denk ik lastig met de zoektocht. Had het echt een XR van 1986 geweest, dan was het geen probleem met onderdelen.
 
raar tank is nochthans van plastic en op het plakaatje aan het stuur staat nochthans xr.

zijn er nog mensen die twijfelen?
 
papieren heb ik niet, mr frame nr is ME0101 MB202964 en moter nr is ME01E 52 030 225.
 
Is het geen XL?

Spuit 11 :+


@jazze; geen papieren en er dan nog geld in willen steken om dit stuk schroot te doen rijden? Zonde van het geld... je kan er dan alleen op prive terrein mee rijden en verkopen doe je 'm toch niet, dus alles wat je er in steekt komt nooit meer terug.
 
kan je je papieren niet meer opnieuw aanvragen? ze hebben mij nochtans verteld dat dit gaat?
gewoon bij de honda dealer mee een attest van verlies.

heb een is die tabel gezien en volgens die tabel is hij van 81. zijn er nog veel stukken te vinden voor da model?

en kosten, nieuwe zuigerveren en pakkingen zijn nu ook niet de grootste kosten he? voor de rest is hij inorde behalve de kappen en verlichting.

ps. heb er echt niks aan gegeven, de achterband alleen was al meer waard.
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand toevallig de handleidingen/shopmanual?

kan het zijn dat de afsluitrubbers van de klepen versleten zijn ipv de zuigerveren?
 
Kan idd een XR van 1981 zijn. Ik was net bij Snelmotoren en daar had ie er nog eentje buiten staan. Wel in betere staan dan die van jou, maar tank, blok en zadel kwamen overeen... alleen die van hem was zo omgebouwd dat ie voor en achter een schijfrem had :)

Hoe het zit met attest van verlies.. attest klinkt Belgisch dus daar weet ik niets van af. Misschien moet ie dan opnieuw gekeurd worden en krijg je een nieuw kenteken. Maar zo komt ie echt niet door de keuring.

Ennuh, alles kan versleten zijn. Alles is mogelijk.
 
U hebt gezocht op het woord: attest.
RESULTAAT (max 20 woorden)
at·test (het; attesten)
1 schriftelijke of gedrukte verklaring die tot staving van iets moet dienen
2 kwalificatie in het secundair onderwijs die bepaalt of een leerling overgaat
at·tes·ta·tie (dev; attestaties)
1 schriftelijke verklaring, getuigschrift
2 bewijs van lidmaatschap en goed gedrag in de protestantse kerken
at·tes·te·ren (overgankelijk werkwoord; attesteerde, heeft geattesteerd)
1 met een attest bekrachtigen
 
Terug
Bovenaan Onderaan