Hoe ben jij besmet geraakt met het motorvirus?

DeMotorduvel

MF veteraan
16 feb 2008
4.694
335
Hoe ben jij besmet geraakt met het motorvirus?
Iets uit je jeugd, of via ouders/vrienden ofzo?

Ik zelf weet het nog precies. Toen ik een jaar of 5 was had mn moeder een collega op haar werk, waar ik nog wel eens kwam, en die was in mijn ogen supercool! Het was de klassieke 80's IT'er die natuurlijk ook de laatste games had, die ik mocht spelen (pac man, space invaders enzo), en hij reed motor :} :} :} Ik weet niet meer wat voor een, maar ik denk een 80's sport CB zoveel, en tsja, zo associeerde ik al vroeg motoren met coolness, en nu bijna 25 jaar later ben ik zelf ook eindelijk een motorpiloot! En voel me elke keer als ik opstap ook erg cool hahaha!!!

Ben ook nog steeds een gamer trouwens, GTA Vice City is nog favoriet, vooral die motor... :X

Ik zou zeggen, roep eens wat, ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
4 jaar geleden klaar met school, werken! auto van de zaak, leuk hoor maar veel in de file!
vorige jaar gewisseld van baan, geen wagen van de zaak meer. Eigen auto gekocht, en verdomd! Nog meer file. Enige jalouzie uit mij ogen naar de motorrijders die wel lekker doorreden.

Scratch had mij ook een keer op zn motor laten zitten, en ja... toen verkocht (dat was dan wel weer 3 jaar geleden, alleen vorige jaar de knoop doorgehakt)
 
een paar jaar brommâh reden (honda MT) en heel veel aan gesleuteld. lekker altijd in de zomer stukjes gaan touren. toen ben ik helaas achterop een auto geknald en dat was het einde van m'n brommercarriere en was niet meer van plan iets 2 wielig-gemotoriseerd te gebruiken.

totdat m'n zwager een hele oude motor in z'n tuin had staan waar hij weinig mee deed. toen begon het toch weer begon te kriebelen om te gaan rijden. bod gedaan op de motor, en nu heb ik as zaterdag m'n eerste rijles :P
 
Vroeger bij mijn oudere broer achterop de BSA en Velocette en in de BSA met zijspan. :+ Toen kreeg die oen verkering en de eerste die niet meer meemocht was ik natuurlijk want die zus moest zonodig mee! :( 2 jaar gewacht tot ik 18 werd en toen gauw mijn rijbewijs gehaald.Voor die tyd de buurt in menig rookgordijn gelegd toen ik een oefenvergunning had op mijn bloedsnelle CZ125cc :+ Vanaf die tyd altyd een motor gehad en ben nu 53 :Y
 
4 jaar geleden klaar met school, werken! auto van de zaak, leuk hoor maar veel in de file!
vorige jaar gewisseld van baan, geen wagen van de zaak meer. Eigen auto gekocht, en verdomd! Nog meer file. Enige jalouzie uit mij ogen naar de motorrijders die wel lekker doorreden.
:^ Breda-Utrecht is geen lolletje.

Ik riep als kind al dat als ik groot was, ik een motor wilde hebben. Ik had het nooit gedaan, want geld. Toen kreeg ik een betere baan met een beter salaris en tJa, dan is 1 en 1, 2.
 
Ik moest kieze...

Red+Pill:Blue+Pill.jpg


Welke pil het is geworden weet ik niet meer, wat ik wel weet is dat ik nu een rijbewijs heb en een motor 8-)
 
Om de sex......

Motorrijders hebben gemiddeld meer sex dan koekblikkers.














:+
 
Laatst bewerkt:
M'n schoonvader wilde Harley gaan rijden... Ik had nog nooit het idee gehad om motor te gaan rijden, maar hij wilde graag samen lessen. Dus ik zeg, maar dat is nogal duur :/ Ja, nou weet je wat, je bent toch bijna jarig? Krijg je het van mij! Die keuze was snel gemaakt :P

Toen rijbewijs (eerder dan hij) gehaald en motor gekocht een maand later :Y En nu al een half jaar fanatiek motorrijder en fanatiek MF-er. Ja, zo gek kan het lopen :9
 
Laatst bewerkt:
weet het eigenlijk niet echt, reed vroegah veel brommer, denk dat ik daarom wel aangetrokken ben tot snelle dingen op twee wielen.
 
Vanaf jongs af aan al fan van Kevin Schwantz, mijn pa reed toen ook een oude Suzuki
GS 750.

Toen Schwantz niet meer reed en mijn pa ook niet meer is het een paar jaar afgezakt.

Totdat ik in 1997 weer races ging volgen omdat er een Valentino Rossi op de baan verscheen :P
Sindsdien weer gek geworden van motoren. Helaas heeft het hele gebeuren weer een paar
op zich laten wachten tot vorig jaar. Begin 2007 heeft mijn pa ook weer een motor gekocht.
('99er Honda CBR600F)

Toen begon het bij mij ook te kriebelen. Ik was toen 21 en bij navraag blijkt dus dat ik ook
op vol vermogen mocht lessen.

Dus toen maar doorgepakt, heb mijn rijbewijs in 1x gehaald. (alle modules).
Mijn motor (de FZR600R van Yamaha) stond er al voordat ik examen had.

Nu inmiddels al aan mijn 2e motor begonnen (de YZF-R6 van 1999).
And stil going strong :]
 
op jonge leeftijd al bij mn pa achterop mee naar TT's... achterop zitten is al verslavend!
Nu eindelijk genoeg geld gesprokkeld om zelf piloot te worden :)
 
een paar jaar brommâh reden (honda MT) en heel veel aan gesleuteld. lekker altijd in de zomer stukjes gaan touren. toen ben ik helaas achterop een auto geknald en dat was het einde van m'n brommercarriere en was niet meer van plan iets 2 wielig-gemotoriseerd te gebruiken.

totdat m'n zwager een hele oude motor in z'n tuin had staan waar hij weinig mee deed. toen begon het toch weer begon te kriebelen om te gaan rijden. bod gedaan op de motor, en nu heb ik as zaterdag m'n eerste rijles :P

Ik heb dan weinig tot geen brommer gereden (enkele keer maar helaas) maar wil al heel lang met lessen beginnen. Een vriendin van mij is net begonnen en vroeg of ik mee ging, GRAAAG :+

Ik mag dus aanstaande zaterdag ook beginnen :]
 
vanaf mijn 19/20 ineens. Weet nog dat ik emt mijn ex langs een groep motors kwam en vond het niks. En toen ineens ik weet niet hoe/wat/waarom sloeg het om. Vroeger nooit naar brommers/motors/auto's omgekeken en opeens was het daar...... het leek wel magie :+
 
Laatst bewerkt:
M'n schoonvader wilde Harley gaan rijden... Ik had nog nooit het idee gehad om motor te gaan rijden, maar hij wilde graag samen lessen. Dus ik zeg, maar dat is nogal duur :/ Ja, nou weet je wat, je bent toch bijna jarig? Krijg je het van mij! Die keuze was snel gemaakt :P

Toen rijbewijs (eerder dan hij) gehaald en motor gekocht een maand later :Y En nu al een half jaar fanatiek motorrijder en fanatiek MF-er. Ja, zo gek kan het lopen :9
leuke schoonpapa heb jij :9

in mijn geval altijd al fascinatie gehad voor motoren.

de acceleratie, de looks, en de vrijheid op zo'n apparaat.

een vriend van mij had een cbr 600f2, vond ik echt mooie motoren en toen ben ik gaan sparen en mijn rbw en pak gehaald. een tijdje erna mijn motor.

toen heb ik nog een huisgenoot en 2 vrienden aangestoken die inmiddels ook hun rbw hebben en ook bijna allemaal hun eigen motor.

en een weekendje naar bv sauerland met de motor met je motorrijdende vrienden is gewoon ultiem!
 
keertje noodgedwongen achterop gegaan bij een vriend, week later eerste rijles :+ Dat is dik 4 jaar geleden
 
Terug
Bovenaan Onderaan