2500 euro investeren in een motor van 20+ jaren oud

@VickyT , Banden kun je ook online bestellen ; dan bij je thuis laten afleveren of bij een ander aflever adres. Er zijn motorzaken die schappelijke prijzen rekenen als jij met een losse nieuwe band komt om te laten monteren. Vaak zijn de prijzen wel verschillend , kom je met een los wiel of kom je met de hele motor en vraag je de desbetreffende om de wielen er voor jou uit te halen.

aantal sites waar je voor banden terecht kunt ;

www.mopedreifen.de
www.pneubanden.nl
www.bandenleader.nl
etc......

Voor een kettingset net zo genoeg online te krijgen , zoals bijvoorbeeld. www.motorketting.nl of www.jossmit.nl etc
Ketting klink gereedschap is ook online te bestellen

Olie net zo of je gaat naar de Action of je besteld online ;

Laatste keer dat ik olie bestelde betaalde ik +- 32 Euro voor 12 Liter Olie en werd netjes de volgende dag thuis afgeleverd :t
www.olievoordeelshop.nl bijvoorbeeld zo zijn er wel meer.

Niet alles is online goedkoper en zijn een heel aantal websites wat verschillende bedrijven lijken maar onder de zelfde bv vallen en prijzen zijn aan de dure kant , Maar 2e hands is er ook te krijgen bijvoorbeeld via www.boonstraparts.nl doe zelf ook vaak op ebay zoeken .com/.de/.co.uk

Remschijven zijn gewoon dure slijtage delen en ook afhankelijk van wat voor remblokken je gebruikt. Rij zelf met gesinterde remblokken deze versnellen het slijtage process van remschijven aanzienlijk. maar remt wel kneiterhard :Y
Je zou kunnen kiezen voor China schijven met het risico van extreem korte levensduur
of 2e hand OEM of Nieuw OEM naar je budget.
Of gerenommeerde after-market merken waar prijzen ook enorm verschillen van zeg +- 200 per schijf tot ruim over de 500 per schijf


Als je al weet wat je wilt en wellicht meer interesse wil steken in sleutelen .....

Stap 1 : Werkplaats handboek : Kawasaki Ninja ZX-6R (ZX600 ZX636) 1995-2013 Service Manual
Stap 2 : Een werkplaats / garage / schuur / etc...
Stap 3 : Fatsoenlijk gereedschap wat bedoeld is voor de werkzaamheden, kan duur of betaalbaar gereedschap zijn. Eigen/vrienden/familie.
Stap 4 : neem de tijd , verwacht niet in 20 minuten klaar te zijn.

En als je het niet weet of onzeker bent in bepaalde zaken bel iemand op die het wel weet :t
 
Goed verhaal, maar volgens mij had Vicky al besloten het niet zelf op te willen pakken, maar liever uit te besteden.

Zelf sleutelaars kunnen dat moeilijk snappen, maar niet iedereen heeft daar hobby aan.
 
Goed verhaal, maar volgens mij had Vicky al besloten het niet zelf op te willen pakken, maar liever uit te besteden.

Zelf sleutelaars kunnen dat moeilijk snappen, maar niet iedereen heeft daar hobby aan.
Dat kan ik begrijpen dat iemand daar voor kiest , en dat is ieder zijn eigen keuze :t
 
Dat kan ik begrijpen dat iemand daar voor kiest , en dat is ieder zijn eigen keuze :t
En ik kan niet in de portemonnee van @VickyT kijken maar als je in Ypenburg woont moet dat wel goed zitten...

Hypothetisch gaat het om een verschil van een euro of 1200, ik denk dan maar: dat zijn toch tegen de 100 bakken bier van een mooi merk, tot Birra Moretti toe
 
Moet het perse een zx6r zijn?

Ik zou hem verpatsen voor 1000 euro en deze kopen:


Dan heb je een motor waarvan je uit kan gaan dat hij vertroetelt is. Iemand meenemen die slijtagedelen goed kan beoordelen. Zeker weten doe je natuurlijk nooit tenzij je nieuw koopt en er zelf bij was. Deze zx9r schetst een heel ander beeld dan een fiets waar blijkbaar niks, of in ieder geval minimaal aan uitgegeven is. Dat beeld van hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan vind ik belangrijk, helemaal als ik zoveel kosten zou gaan maken.

Verder natuurlijk vooral doen wat goed voelt, sneller rijden is ook wat waard.

Nog een suggestie: kijk nog even goed naar de motor voor ze hem onder handen nemen indien mogelijk. Dan weet je een versleten schijf, band, remblokken beter te herkennen voor de volgende keer. Ik heb onlangs een FZ1 gekocht voor ik zelf onderhoud deed. Waren achteraf ook wat zaken die ik moest vervangen die ik niet had ingecalculeerd en inmiddels zelf heb vervangen. Die punten herken ik nu wel beter de volgende keer.
Bij dat soort advertenties krijg ik jeuk.
Vaak mensen die geen idee hebben en denken het juiste te doen, maar het tegenovergestelde is vaak waar.
 
Misschien heb je hier iets aan? Dit is het juiste en volledige handboek. Klein onderhoud doe ik zelf, groot niet. Maar je leert er veel van door enkel te lezen en kleine dingen doen, en op dit forum lezen.
 

Bijlagen

  • ZX600J8F.pdf
    8 MB · Weergaven: 12
En ik kan niet in de portemonnee van @VickyT kijken maar als je in Ypenburg woont moet dat wel goed zitten...

Hypothetisch gaat het om een verschil van een euro of 1200, ik denk dan maar: dat zijn toch tegen de 100 bakken bier van een mooi merk, tot Birra Moretti toe
wonen is duur en om nou te bepalen aan een woonplaats of iemand geld heeft of niet. Dat raakt nog wal of schip
 
Hoewel TS al heeft besloten om alles bij de dealer te laten doen, toch nog een paar tips. Bandjes liet ik vroeger doen bij MotorMike in Bleiswijk (niet ver van Ypenburg). Prima prijs voor een setje. Volgens mij deed hij in het verleden ook klein onderhoud, dus kan hij meteen je remmen doen en je kettingset vervangen.

Onderdelen heb ik de laatste jaren ook weleens van http://motorparts-online.nl/. Weleens een setje remschijven gekocht en wat ander klein spul. Tja, het is niet nieuw, maar de betreffende schijven zijn nog ca. 5 jaar en 30k km meegegaan.

Nouja, succes ermee verder, laat nog even weten hoe het is afgelopen.
 
wonen is duur en om nou te bepalen aan een woonplaats of iemand geld heeft of niet. Dat raakt nog wal of schip
Ik woon in Twente DUS heb een dikke trekker veur de deur en klos de ganse dag op klomp'n rond..

..oh wacht...dat doe ik ook nog..😂


Wat ik niet snap, zoals al opgemerkt door anderen; nu zijn we 3 wkn verder, je hebt ruim 100 commentaren op je bericht...intussen had je al de helft van het 'to-do' lijstje afgevinkt kunnen hebben...of wacht je op de toverfee?!
 
Ik nog zou zeker nog vragen of ze iets aan de prijs kunnen doen.

Achterband is te duur, de rest is niet gek.

1100 euro arbeidsloon zal een inschatting, dat is 18uur voor 60 euro per uur. Daar zit ook wel wat ruimte denk ik, want het is niet bijzonder werk.
 
Ik nog zou zeker nog vragen of ze iets aan de prijs kunnen doen.

Achterband is te duur, de rest is niet gek.

1100 euro arbeidsloon zal een inschatting, dat is 18uur voor 60 euro per uur. Daar zit ook wel wat ruimte denk ik, want het is niet bijzonder werk.
Kijk maar naar Marky hoeveel werk er in een gebakje kan gaan zitten.
 
Gewoon laten doen en starten met genieten als je daar het beste gevoel over hebt.

Diegene die je aanzetten om te sleutelen hebben geen last van de twijfels, mislukkingen, angst, over en 't weer gerij, gemiste terras avonden en verloren motor zomer.
Met wat gereedschap erbij is het verschil wellicht niet veel meer dan €1.000
Ik schat in dat zo'n bedrag jou de stress en vele avonden werk niet waard is.

Ik kan je ten zeerste aanraden om te leren sleutelen en goed gereedschap te verzamelen.
Maar alles nu in één keer doen en dan liefst nog erg snel, lijkt me een slecht plan.
 
Ik kan je ten zeerste aanraden om te leren sleutelen en goed gereedschap te verzamelen.
Hij had al 3 weken onder begeleiding van een ouwe rot kunnen leren sleutelen, en wellicht qua onderdelen ook nog via @Rob RD wegwijs gemaakt worden wat en waar wel of niet te halen. Prima als-ie liever op het terras wil wachten totdat z'n motor een keertje klaar is, en dan maar hopen dat-ie het een jaar of twee uithoudt. En anders zien we hem wel weer terug. Voorbeelden te over op dit forum.
 
Speed2win:
Prioriteiten in het leven liggen bij iedereen anders.
Er is geen reden om daar neerbuigend over te doen.
 
Kan er niet bij dat iemand €2.500 in een hok gaat steken waar die eigenlijk geen eens op mag rijden.

Voor €1.000 kun je een leuke A2 fiets kopen die geen €2.500 aan onderhoud nodig heeft..
 
Later begrijp je het misschien wel...
Als je niet wilt rijden maar alleen sleutelen misschien ,sleutelen is leuk hoor maar ik heb zo n hok om te :]
en €2500 er in flikkeren wat in feite weggegooid geld is ,want is geen apart ding wat t wel waard is/wordt ,mij bakje water🤷‍♂️
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
De een is de ander niet, zoals gezegd, daarom staan er hier 14, en het is echt geen kerkhof hoor. Maar sommige zijn nou eenmaal projecten, veel rijden er gewoon. Als ik vind dt er één op de schop gaat gebeurt dat. Voor het RDtje heb ijk ook al de nieuwprijs aan onderdelen uitgegeven, waarschijnlijk meer. Denk je dat ik ook maar een seconde een waarde tegenover kosten af heb gewogen? Kon er met nieuwe banden, koppeling, zuigers en ketting 600 euro voor krijgen , ooit... |(
 
Als je niet wilt rijden maar alleen sleutelen misschien ,sleutelen is leuk hoor maar ik heb zo n hok om te :]
en €2500 er in flikkeren wat in feite weggegooid geld is ,want is geen apart ding wat t wel waard is/wordt ,mij bakje water🤷‍♂️
Dan had-ie voor 4300 een motor met een beurt en garantie moeten kopen.
 
De een is de ander niet, zoals gezegd, daarom staan er hier 14, en het is echt geen kerkhof hoor. Maar sommige zijn nou eenmaal projecten, veel rijden er gewoon. Als ik vind dt er één op de schop gaat gebeurt dat. Voor het RDtje heb ijk ook al de nieuwprijs aan onderdelen uitgegeven, waarschijnlijk meer. Denk je dat ik ook maar een seconde een waarde tegenover kosten af heb gewogen? Kon er met nieuwe banden, koppeling, zuigers en ketting 600 euro voor krijgen , ooit... |(
agh geld is voor mij geen wc papier , de ZRX heeft me ook zat gekost ,daar heb ik m n plezier voor gehad en ik heb er nog een goede prijs voor gekregen , ik ga geen geld steken in iets waarvan de waarde alleen maar afloopt
 
Dat verwondert me. Je hebt toch een nieuwe aprilia ooit gekocht? Op het moment dat je de sleutel in je handen krijgt istie 2500 minder waard
met auto's gaat dat om bedragen met 4 nullen. Dat vind ik weer mongolenwerk, omdat je voor de buurt zonodig nieuw moet rijden :N
 
Dat verwondert me. Je hebt toch een nieuwe aprilia ooit gekocht? Op het moment dat je de sleutel in je handen krijgt istie 2500 minder waard
met auto's gaat dat om bedragen met 4 nullen. Dat vind ik weer mongolenwerk, omdat je voor de buurt zonodig nieuw moet rijden :N
Ik een aprilla :?:N
 
Terug
Bovenaan Onderaan