2500 euro investeren in een motor van 20+ jaren oud

_O- Denk je dat ik weet wat eenieder rijdt :+
ja ,

ik heb wel ooit is (toen was ik nog niet zo bedorven) een nieuwe zrx gekocht ,daar heb ik wel op verloren ,maar ja,wist ik veel ,hup weg met dat hok,was toen mijn ding niet ,t kan verkeren :+
 
Later begrijp je het misschien wel...
Jij zou wel €2.500 uitgeven aan een motor die eigenlijk niks waard is en dat waarschijnlijk ook niet wordt? :?

Het is gewoon een miskoop, gewoon doorschuiven naar een thuis sleutelaar en weer wat anders kopen bij een motorzaak.


Ik koop zelf meestal ook motoren met wat werk maar ik sleutel ook zelf. Zet ook geen nieuwe remschijven van €400 op een brik, maar gewoon tweedehands van €80. Dan blijft het leuk. Toen ik nog niet kon sleutelen verkocht ik de motoren gewoon na een crash, veel te duur om te laten repareren bij een motorzaak.
 
Jij zou wel €2.500 uitgeven aan een motor die eigenlijk niks waard is en dat waarschijnlijk ook niet wordt? :?
Waarschijnlijk heb je over het stukje van die RD heengelezen, toen niet wetende dat die nu 10 rood opbrengt
 
Het is tegenwoordig een doodnormale zaak om een aftandse '70/'80s 13-in-dozijn motor te voorzien van glimmend catalogusprullaria en dan voor veel $$$ te verkopen aan zo'n baardjes-knotjes figuur die het vréselijk kewl vindt om daarmee te "terrassen" met wat vrinden; lekker zippen aan kamillethee...

Dus wie zegt dat geld investeren in een ZXR uiteindelijk geen geld gaat opleveren..?
 
Het is tegenwoordig een doodnormale zaak om een aftandse '70/'80s 13-in-dozijn motor te voorzien van glimmend catalogusprullaria en dan voor veel $$$ te verkopen aan zo'n baardjes-knotjes figuur die het vréselijk kewl vindt om daarmee te "terrassen" met wat vrinden; lekker zippen aan kamillethee...

Dus wie zegt dat geld investeren in een ZXR uiteindelijk geen geld gaat opleveren..?
Zit wel duidelijk een verschil tussen een zxr en een zx6r.
 
You totally missed the point...😒

We vonden vroeger een CB550 ook niks bijzonders, of een XS750, een (K)Z400...you name it.
10jr geleden ongeloveloos lopen leuren met een R80RT...nu booming onder baard-knotterig Kordaat-volk

No offense..😘
 
Laatst bewerkt:
Ik heb, toen ik voor een ander op zoek was naar een gebruikte motor, ontdekt dat je niet op het goedkoopste exemplaar van een bepaald type af moet gaan. Ik was er om de mankementen te achterhalen, en dat waren er steeds zoveel dat ik ermee opgehouden ben. Zelf koop ik alleen nog maar nieuwe motoren. Dat er ook perfecte gebruikte motoren te koop zijn, wordt bewezen door de motoren die ik inruil bij aankoop van een nieuwe. Daar mankeert echt helemaal niets aan.
 
Ik woon in Twente DUS heb een dikke trekker veur de deur en klos de ganse dag op klomp'n rond..

..oh wacht...dat doe ik ook nog..😂


Wat ik niet snap, zoals al opgemerkt door anderen; nu zijn we 3 wkn verder, je hebt ruim 100 commentaren op je bericht...intussen had je al de helft van het 'to-do' lijstje afgevinkt kunnen hebben...of wacht je op de toverfee?!
Jij woont in Twente? Keer samen rijden? Even een positief bericht in dit topic. Haha. 😅🏍
 
Waarschijnlijk heb je over het stukje van die RD heengelezen, toen niet wetende dat die nu 10 rood opbrengt
Heb daar in één keer flink in geïnvesteerd toen die nog niks waard was? Of over de jaren heen, of pas toen die weer in waarde steeg?
 
Heb daar in één keer flink in geïnvesteerd toen die nog niks waard was? Of over de jaren heen, of pas toen die weer in waarde steeg?
Nee gewoon na 'm jaren misbruikt te hebben ben ik langzaamaan begonnen alles wat kon slijten te gaan vervangen, 20 jaar geleden, toen waren en werden ze nog ondergewaardeerd. Dat ze zoveel waard werden heb ik pas de laatdte twee, drie jaar in de gaten. Voor geld gaat-ie de deur niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit na een positieve testuitslag thuis voorlopig.

En ja; ik drink ook wel eens thee....zal ook wel eens een Kordaat aan de lippen hebben gezet, heb alleen niks met hypes...

Belediging? Ik vond mezelf nog aardig netjes uitgedrukt..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen permissie om hem te bekijken.

Kort samen gevat heb je een motor van €1800 gekocht waar voor €2500 aan gesleuteld moet worden.
Dan heb je dus een oude motor voor €4300

Je moet wel een liefhebber zijn om dat te doen.
Ik kocht een motor voor €400 en haalde hem tot de laatste schroef uit elkaar.
Aan onderdelen etc (geen manuren) ging er voor > €3000 in
Nu heb ik een motor waar ik nog jaren plezier van heb, ik ben een liefhebber.
Goed punt,

Aan TS, Ik kocht mijn motor voor €800,-

Heb deze eveneens uit elkaar gehaald, niet gehinderd door enig idee wat ik aan het doen was maar wel met de gedachte dat er mensen van twee forums, YouTube, een handboek, tijd en geduld aanwezig was.

Het was super leerzaam en heeft mij uiteindelijk heel veel geld bespaard, met alles wat ik er nu aan gedaan heb kom ik in totaal uit op ongeveer €1600,-, de motor is bijna 30 jaar oud en gaat gestaag naar de 145k km op de teller .is het dat waard? ja voor mij wel, niet om de minste reden dat het mij enorm veel geleerd heeft en het mij trots maakt.

Dus...als je de motor moet laten maken voor zo veel geld? nee niet doen, maak je er zelf een project van..ja doen!! ( gaat je veeeeeeeeeel minder kosten enkel en alleen al omdat je geen arbeidsloon betaald en de kennis welke je op doet betaald zich later ook weer terug) , over een tijdje mag je vol A rijden en heb je een mooie basis om ook dan weer zelf je onderhoud en reparaties te doen met meer vertrouwen en een motor waar je extra trots op bent, zo blijft motorrijden ook betaalbaar en nog interessanter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan