Ik heb ervaring met beide motoren, kan altijd handig zijn natuurlijk:p
De CB-1 was voor mijzelf veels te sportief, komt misschien omdat er een sportstuurtje opzat.... zelf vond ik hem heel erg piekerig en "stuiteren" oftewel het reageren op het gas, bij het dichdraaien meteen naar beneden duiken en bij versnellen een aardig eind omhoog komen.
De GS500 bevalt mij veel beter en ik vind hem stabieler en soepeler de bocht om te krijgen, ik heb op de GS500 absoluut niet het gevoel dat ik hem de bocht door moet werken, dit had ik zelf wel bij de CB-1
! MIJN ! voordelen en nadelen lijstje:
GS500e 25kw:
+stabiel
+ontspannen en toch licht sportieve houding
+fijner zadel
+kracht onderin (twee cylinder)
+luchtgekoeld dus minder snel kans op schade door steenslag en minder onderhoud
- luchtgekoeld (ja ook negatief, want het kan best warm worden bij een stoplicht met het warme blokje naast je, weet nog niet hoe het blokje het doet in de echte hitte)
verbruik: gemiddeld 1 op 23.2 soms iets hoger soms iets lager
ik ben zelf zeer te spreken over deze motorfiets en de onderdelen zijn goed en goedkoper te krijgen dan een Honda, blokje is ook amper te slopen
CB-1:
+ vloeistofgekoeld (minder warm aan je benen bij een stoplicht (heb dit zelf gemerkt))
-vloeistofgekoeld (meer waar je op moet letten etc.)
- te sportief
- minder comfortabel zadel
- meer werken in de bochten
+ de versnelling
ZALIG
- de prijs
verbruik: 1 op 20 max (volgens mijn instructeur en dan rijd je dus netjes alle snelheden zoals ze horen
)
nou redelijk duidelijk volgens mij, mocht je toch nog interesse hebben, mijn instructeur bied een CB-1 aan voor 950 euries, zit alleen deukjes in de tank... nee dit is geen reclame want ik schiet er zelf niks mee op
heel veel succes!