pol:rechts inhalen, doe je dat?

rechts inhalen,doen?

  • nee, ik vind het associaal

    Stemmen: 21 2,9%
  • nee, rechts inhalen is bij wet verboden dus dat de ik niet

    Stemmen: 20 2,8%
  • nee, ik durf het niet stel dat de koekblik schrikt en mij om

    Stemmen: 3 0,4%
  • ja, standaard procedure

    Stemmen: 144 20,1%
  • ja, het zou bij wet voor motoren legaal moeten zijn

    Stemmen: 10 1,4%
  • soms, alleen uit frustratie

    Stemmen: 393 55,0%
  • alleen in extreme gevallen

    Stemmen: 121 16,9%
  • proberen te vermijden door om te rijden

    Stemmen: 3 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    715

jurgen77

MF'er
1 mei 2010
136
0
zuiden
Ik weet dat het een vaak besproken onderwerp is mbt verkeersgedragingen maar toch nog 1x

Zelf rijd ik regelmatig op vrij drukke wegen waar het nog te snel rijd om een file genoemt te worden. Je word continue opgehouden door zo'n 4-wieler voor je die een vrachtwagen een kilometer verderop nog een vrachtwagen in wil gaan halen alvorens een andere snellere weggebruiker niet meer te hinderen en naar de bijna lege rechterbaan te gaan.

Wat doe je nu, blijf je rustig achter de 4-wieler hangen tot hij door heeft dat hij/zij iemand hinderd en behoefte heeft om eens naar rechts te gaan of ga je er ff snel rechts voorbij want jouw inhaalactie duurt tenslotte slechts enkele seconden en niet de minuten die het koekblik erover doet.

Ander vraagje is het nog rechts inhalen als je ziet dat alle koekblikken bij een stoplicht naar links gaan om een vrachtwaggel te ontwijken omdat ze denken allemaal sneller op te gaan trekken. Nu ga jij op je motor juist naar rechts om die autos weer te vermijden om bij de vrachtwagen tussendoor naar het stoplicht te rijden.
 
Iedereen krijgt netjes de kans om aan de kant te gaan, zo niet, gauw rechts er langs. Je ziet meestal snel genoeg of de chauffeur het type is dat wel ooit aan de kant zal gaan, of het type dat zijn zuurverworven plek op de linkerbaan noooooit meer af zal geven!
 
Op de provinciale weg zie je vaak dat de koekblikjes links gaan staan om sneller dan de vrachtwagen te zijn. Vervolgens hebben ze de vrachtwagen in hun nek om dat zij te langzaam rijden en het verkeer ophouden. (helaas is het waar :X )
 
Iedereen krijgt netjes de kans om aan de kant te gaan, zo niet, gauw rechts er langs. Je ziet meestal snel genoeg of de chauffeur het type is dat wel ooit aan de kant zal gaan, of het type dat zijn zuurverworven plek op de linkerbaan noooooit meer af zal geven!

:^
 
Ik ga er bijna nooit rechts langs, maar als iedereen op de linkerbaan afremt terwijl er rechts genoeg ruimte is dan ben ik niet te beroerd om niet af te remmen ;)
 
Ik geef ze de tijd om naar rechts te gaan en dan haal ik altijd zelf rechts in. Het valt me altijd op dat die randdebielen die links blijven rijden geen flauw idee hebben dat er nog een hele wereld om hun heen is.

Kan me ook niet herinneren dat iemand ooit van links weer naar rechts ging terwijl ik er rechts langs reed. Ze blijven gewoon links rijden.

...ik rij toch al 120 dus niemand mag me dan inhalen hoor. Allemaal achter me blijven |( ....

Ergernis nummer 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 dat linksrijden.
 
als er mensen zijn die met 100 links blijven sukkelen terwijl er rechts zat ruimte is, dan ga ik er wel rechts voorbij ja. Gelukkig komt dit sporadisch voor en gaan ze al zelf snel aan de kant.
 
Ik miste een optie in de poll: "ja, maar alleen als er nog een rijbaan tussen zit". Die kies ik!

Het gemiddeld koekblik neemt slechts 2/3 van een rijbaan (breedte) in beslag, die extra ruimte moet je denk ik zien als die 3de rijbaan die je zoekt. :)
 
Heel soms uit frustratie..ook wel eens op de snelweg links er langs op het kleine strookje die er wel eens loopt
 
mag niet en doe het eigenlijk ook bijna niet. Behalve als ik weer eens zo'n zondagrijder op de snelweg voor me heb rijden die met een gangetje van <100 km/u constant op de linkerbaan blijft plakken....op een gegeven moment ben ik het dan echt zat en ga er rechts langsheen. :(

Optie 1 dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er bijna nooit rechts langs, maar als iedereen op de linkerbaan afremt terwijl er rechts genoeg ruimte is dan ben ik niet te beroerd om niet af te remmen ;)
:^
Ff 10+ auto's voorbij en dan nog zeeën van ruimte om toch die vrachtwagen in te halen. Doe ik met het blik ook als het uitkomt. Niet omdat ik zo nodig sneller wil zijn dan die 10+ auto's, maar gewoon omdat ik dat afremmen altijd zo zonde en irritant vind.
 
ik heb wel es iemand rechts ingehaald over zon passeerhaventje voor trekkers O-) links was een doorgetrokken streep dan maar rechts _O-
 
Laatst bewerkt:
Zondag rijders haal ik in waar ik kan zowel links, rechts of desnoods eroverheen kan boeit me niet ze moeten gewoon ff doorrijden B|
Met 50 invoegen waar 100+ gereden word ja daaagg B| :W

Ik haal rechts in bij file's, waar ze te lang blijven plakken terwijl er rechts meer dan genoeg plek is.
En als ze links afslaan :+
 
Laatst bewerkt:
Mja heb ook "uit frustratie" gekozen. Wettelijk mag het niet.
Maar je hebt altijd en overal auto's die zo nodig links moeten rijden en dan liefst zo traag mogelijk blijven rijden (met het weekend komen er meer van deze mongolen buiten).
Heb ooit zo ook eens tussen 2 vrachtwagens doorgereden om dat er geen plaats was, maar dat raad ik af (achteraf bekeken geen al te slimme oplossing van mij :) )
 
Koekblikkers die zelf 100 rijden (waar je 120 mag) een vrachtwagen in gaan halen, vervolgens niet naar rechts gaan omdat er over 800 meter weer een vrachtwagen rijd. Tja dan knal ik hem rechts erlangs. Soms blijf ik ernaast rijden, kijk ik of hij/zij mijn kant opkijkt en steek dan duim omhoog en rij dan door.
 
Eigenlijk alleen in extreme gevallen maar het kom zo vaak voor dat ik toch standaard procedure heb gekozen.

Hoewel, gisteren reed ik net de A325 op, lekker aan het gas, rijd er een homo (ja het was een homo, hij droeg een roze blouse) in een panda (oid) voor me met een gangetje van 90 op de linkerbaan terwijl er verder geen verkeer te bekennen was. Toch voor de nette manier gekozen en geremd, en ik zat nog geen seconde achter hem en hij ging naar rechts.

Het kutte is dat sommige mensen het wel perongeluk doen, en als ze je aan zien komen naar rechts willen gaan maar daar rijd jij dan al..
 
Ander vraagje is het nog rechts inhalen als je ziet dat alle koekblikken bij een stoplicht naar links gaan om een vrachtwaggel te ontwijken omdat ze denken allemaal sneller op te gaan trekken. Nu ga jij op je motor juist naar rechts om die autos weer te vermijden om bij de vrachtwagen tussendoor naar het stoplicht te rijden.

Dat is inderdaad rechts inhalen.
Maar rechts inhalen MAG, bij voorgesorteerd verkeer, het mag bij een file en het mag bij een rotonde. Alleen jouw tussen-door-piepen bij de vrachtwagen mag officieel niet, maar wordt gedoogd (als je het netjes doet).
 
Zijn mensen die links rijden asociaal, of zijn ze bang hun plekje te verliezen? Het overkomt me regelmatig met de auto in druk verkeer (!) dat ik tussen 2 vrachtwagens naar rechts ga, maar dan mijn plekje links kwijt ben omdat niemand me ertussen wil laten. Dat betekent dus dat ik moet remmen, 90 moet gaan rijden en dan moet proberen om ertussen te komen. (lees: 'em naar links moet drukken waardoor de linker baan in de remmen moet omdat er geen ruimte wordt gemaakt) Ik heb dus ook besloten in dat soort gevallen gewoon in het linkse treintje te blijven rijden en pas naar rechts te gaan op het moment dat ik voorlopig even kan door rijden en niet in de remmen moet. Ben ik dan asociaal? Nee, dat denk ik niet.. de mensen die me er niet tussen laten op het moment dat ik weer naar links wil, die zijn asociaal! Slecht gedrag lokt slecht gedrag uit denk ik!

knipperlicht niet aanzetten bij verlaten rotonde
met 95 kmpu gaan inhalen
op de middelste of linker baan blijven rijden wanneer het rustig is op de weg
bumperkleven

wat een frustraties allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Wacht meestal ff een 15sec. Als ze dan nog links rijden ga ik e rrechts langs... (direct voor of na een rotonde MAG je rechts inhalen... (wat hierboven ook al stond)
 
Alleen met de motor, en idd alleen als het me echt allemaal veel te lang duurt. Zorg altijd wel dat ik dan helemaal rechts rij en het met een hoog tempo doen. Zodat mochten ze dan zonder knipper naar rechts komen (zulke mensen zijn het vaak) ik er al voorbij ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan